Gælder færdelsloven i Fields?
Fra : Jesper

Dato : 11-10-07 22:52

Mon ikke den gør? Synes der var noget med den galdt hvor posten kommer.

Der er opsat skilte med fartbegræsning med max 10 km/t. Det er mildest talt
besværligt at holde sig på 10, og temmelig generende for de andre bilister
hvis man gjorde det.

Kan politiet give klip hvis man kører 20?

Jesper

Fra : KN

Dato : 12-10-07 06:17

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> bilister hvis man gjorde det.
>
> Kan politiet give klip hvis man kører 20?

Hvorvidt der kan gives klip afhænger nok af om fartbegrænsningsskiltene er
sat op af politiet/kommunen eller det er Fields selv, der har bestemt
grænsen.

Hvad er det som forhindrer dig i at overholde begrænsningen? Er din højre
fod for tung?

Knud

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-10-07 09:47

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Mon ikke den gør? Synes der var noget med den galdt hvor posten kommer.

Den gælder nu ikke i hele Fields, men den videre formulering af dit
spørgsmål tyder på, at du specifikt tænker på parkeringsområderne, og her
gælder færdselsloven.

> Der er opsat skilte med fartbegræsning med max 10 km/t. Det er mildest
> talt besværligt at holde sig på 10, og temmelig generende for de andre
> bilister hvis man gjorde det.

Det kan naturligvis altid føles genererende for nogen hvis man overholder
fartgrænserne, men det er ligesom ikke et godt argument for at bryde dem.
Det er ihvertfald ikke gyldigt i juridisk sammenhæng.

> Kan politiet give klip hvis man kører 20?

Principielt ja.

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-07 10:32

Per Christoffersen skrev:

> Det kan naturligvis altid føles genererende for nogen hvis man overholder
> fartgrænserne, men det er ligesom ikke et godt argument for at bryde dem.
> Det er ihvertfald ikke gyldigt i juridisk sammenhæng.

Kan Fields selv opsætte fartbegrænsninger, eller skal de være
officielle for at gælde?

--
Bertel

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-10-07 11:58

> Kan Fields selv opsætte fartbegrænsninger, eller skal de være
> officielle for at gælde?

Fartbegrænsning med færdselstaver (som det er i Fields, kan jeg sige, fordi
jeg har været der), kan kun opsættes med officiel godkendelse.

/Per

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-10-07 19:23

> [...]

Per> Fartbegrænsning med færdselstaver (som det er i Fields, kan
Per> jeg sige, fordi jeg har været der), kan kun opsættes med

Er det fysisk umuligt uden godkendelse, sådan ala "lynet slår ned i
folk der forsøger det, inden tavlerne er opsat" eller lignende?

Eller du mener måske bare at man ikke lovligt må opsætte skilte uden
tilladelse... Nååååh... Så skulle sætningen måske nok omformuleres
til: "... må kun lovligt opsættes med officiel godkendelse".

Til den juridiske argumentation: Den er godtnok også noget
tynd/mangelfuld. Den juridiske argumentation er tilsyneladende: "Fordi
jeg har været der". Wow... Det er helt utroligt så overbevisende det
argument er.

Det kunne være du skulle fortælle dem der ikke har været der, hvad det
*juridisk* set er der gør at skiltene skal have en officiel
godkendelse på Fields og hvorfor evt. reglerne på Fields
evt. adskiller sig fra reglerne alle mulige andre steder, hvis det er
tilfældet.

Den begrundelse du kommer med er jo lige til at skide i. Er det typen
af tavler der gør udfaldet? Eller er det fordi tavlerne evt. har en
rød cirkel omkring fart-begrænsningstallet i km/t, at du at mener at
det kræver en officiel godkendelse? Eller er det stedet? Er det fordi
det er et stor-center? Andre ting? Jeg forstår ihvertfald ikke
begrundelsen.

Nu er det her jo en jura-gruppe, så jeg klapper i mine små hænder når
jeg læser én der f.eks. kommer med den relevante
lovtekst/bekendtgørelse eller lignende der klart og tydeligt fortæller
begrundelsen istedet for de pladder-indlæg jeg har læst et par stykker
af i dag.

Vi skal gerne noget tættere på end en generel henvisning til
"vejmyndigheden", når der nu påstås at skiltene på Fields kræver
tilladelse (hvilket jeg ikke bestrider), men den juridiske forklaring
er godtnok tynd - faktisk ikke-eksisterende, såvidt jeg kan se.

Der er nok også en enkelt, to eller flere herinde der aldrig har været
i Fields kunne jeg forestille mig.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-10-07 19:33

Martin "Jørgensen" wrote:

> Der er nok også en enkelt, to eller flere herinde der aldrig har været
> i Fields kunne jeg forestille mig.

Jeg er da kørt forbi stedet mange gange - tæller det?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : per christoffersen

Dato : 14-10-07 10:52

"Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det fysisk umuligt uden godkendelse, sådan ala "lynet slår ned i
> folk der forsøger det, inden tavlerne er opsat" eller lignende?

Hvad tror du selv?

> [...]
> godkendelse på Fields og hvorfor evt. reglerne på Fields
> evt. adskiller sig fra reglerne alle mulige andre steder, hvis det er

Det står jo i Færdselsloven. Færdselstavler må ikke opsættes uden
godkendelse.

> [...]
> det kræver en officiel godkendelse? Eller er det stedet? Er det fordi
> det er et stor-center? Andre ting? Jeg forstår ihvertfald ikke

Så kig i Færdselsloven

> [...]
> tilladelse (hvilket jeg ikke bestrider), men den juridiske forklaring
> er godtnok tynd - faktisk ikke-eksisterende, såvidt jeg kan se.

Jo da.
Men jeg svarede på spørgsmålet, så det må være nok.

> Der er nok også en enkelt, to eller flere herinde der aldrig har været
> i Fields kunne jeg forestille mig.

Det er også ligemeget om man har været der.
Jeg har ikke tænkt mig at bruge tid på at dokumentere hvordan tavlerne
derude ser ud.

/Per

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-10-07 14:11

per> "Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en
per> meddelelse news:470fbbeb$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
-snip-
Per> Fartbegrænsning med færdselstaver (som det er i Fields, kan
Per> jeg sige, fordi jeg har været der), kan kun opsættes med
Per> officiel godkendelse.

per> Hvad tror du selv?

Som du skrev det, så virkede det som om at det var fysisk umuligt. Jeg
vil ikke gå så drastisk til værks, så jeg vil nøjes med at sige at det
ikke er tilladt.

per> Det står jo i Færdselsloven. Færdselstavler må ikke opsættes
per> uden godkendelse.

Det er generelt noget ligegyldigt og ubrugeligt pladder du kommer
med. Forklaring: Lad os antage at Fields har gjort det alligevel - de
har opsat begrænsning på 10 km/t fordi de vil undgå folk der kører
hurtigt og de vil undgå at folk slider for meget på deres veje ved at
tvinge bilister til at køre kunstigt langsomt (selvom
loven/vejmyndigheden siger 30 eller 20 km/t - f.eks....)...

For eksemplets skyld kunne vi også forestille os at nogen satte et
skilt op med 5 km/t (det er et groteskt eksempel).

Så påstår du at alene fordi du har været i Fields og fordi det er
umuligt uden godkendelse at sætte op (jvf. "kan ikke opsættes uden
officiel godkendelse"), så konkluderer du at Fields begrænsning på 10
km/t er lovlig, hvilket det hele handler om.
udformningen og betydningen af:
1) færdselstavler,
2) afmærkning på kørebanen,
3) signalanlæg og
4) anden afmærkning eller indretning på eller ved vej til regulering
af eller til vejledning for færdslen.
Stk. 2. Færdselsreglerne kan fraviges ved afmærkning efter stk. 1.
Stk. 3. Transport- og energiministeren fastsætter endvidere
bestemmelser om anvendelsen af afmærkningen i stk. 1, herunder om
indhentelse af samtykke fra politiet.
Stk. 4. Transport- og energiministeren kan bestemme, at tekniske
regler og normer vedrørende afmærkning udarbejdes i forbindelse med de
af transport- og energiministeren fastsatte vejregler.

§ 96. Afmærkningen i § 95 tilvejebringes og bekostes for offentlige
vejes vedkommende af vejbestyrelsen, medmindre andet følger af
vejlovgivningen.
Stk. 2. Såfremt der opstår uenighed mellem politiet og vejbestyrelsen
om afmærkningen, afgøres sagen af transport- og energiministeren.

§ 97. Anvendelse af den afmærkning, der er nævnt i § 95, på eller ved
en privat fællesvej omfattet af afsnit I, III og IV i lov om private
fællesveje, jf. lovens § 13, stk. 1 og 2, kræver godkendelse. Såfremt
der ved afmærkningen indføres færdselsmæssige bestemmelser omfattet af
§§ 92 og 92 a, meddeles godkendelsen efter reglerne i de nævnte
bestemmelser. Anden afmærkning godkendes af vejmyndigheden.
Stk. 2. Anvendelse af den afmærkning, der er nævnt i § 95, på andre
private fællesveje end de i stk. 1 nævnte og på private veje og broer,
kræver politiets samtykke. Politiet kan, hvor det skønnes fornødent,
forlange, at sådan afmærkning tilvejebringes og bekostes af vej- eller
broejeren. Politiet kan, hvor færdselsmæssige grunde taler herfor,
kræve, at afmærkning på disse veje og broer, der ikke er i
overensstemmelse med de forskrifter, der udfærdiges i medfør af § 95,
stk. 1, fjernes.
Stk. 3. Såfremt en vej- eller broejer, der er berettiget til uden
tilladelse efter § 44, stk. 3, i lov om private fællesveje at forbyde
visse arter af færdsel, ønsker at gennemføre et sådant forbud ved
opsætning af bomme eller på anden tilsvarende måde, skal politiets
godkendelse forinden indhentes. Politiet kan påbyde særlig afmærkning
eller belysning af afspærringen, hvis den kan være til fare for
færdslen.

per> Så kig i Færdselsloven

per> Jo da. Men jeg svarede på spørgsmålet, så det må være nok.

per> Det er også ligemeget om man har været der. Jeg har ikke
per> tænkt mig at bruge tid på at dokumentere hvordan tavlerne
per> derude ser ud.

per> /Per

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-10-07 08:13

> [...]
> -snip-

> per> Hvad tror du selv?
>
> Som du skrev det, så virkede det som om at det var fysisk umuligt.

Flere timer inden du skrev dit første indlæg var det jo afklaret ifbm. et
spørgsmål fra Peter Lykkegaard.

> [...]
> tvinge bilister til at køre kunstigt langsomt (selvom
> loven/vejmyndigheden siger 30 eller 20 km/t - f.eks....)...

Færdselsloven gælder, - mere er der ikke at sige til det.
En ulovligt opsat færdselstavle skal ikke overholdes.

> [...]
> officiel godkendelse"), så konkluderer du at Fields begrænsning på 10
> km/t er lovlig, hvilket det hele handler om.

Nej det konkluderer jeg ikke. Det er bare dig, der ikke kan læse.

/Per

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-10-07 09:18

> [...]

Per> Færdselsloven gælder, - mere er der ikke at sige til det. En
Per> ulovligt opsat færdselstavle skal ikke overholdes.

Der er masser "mere" at sige til det. Men problemet er at du ikke
rigtigt ved om hastighedsbegrænsningen er lovligt opsat og gældende og
om politiet kan give klip i kørekortet hvis man kører 20 km/t
derude. Så det er nærmest blevet en gætteleg og en diskussion med dig,
baseret på ikke-juridiske argumenter.

Per> Nej det konkluderer jeg ikke. Det er bare dig, der ikke kan
Per> læse.

Det er ihvertfald ulogisk og irrelevant at argumentere med "fordi jeg
har været der", uanset hvordan du vender og drejer det. Hvad med at
komme med en bedre argumentation end at "fordi du har været der"?

Må vi andre også have lov at være med i diskussionen også selvom nogen
evt. ikke har været der, kære Per? Eller er det nu et specielt
blåstempel, at man skal have været der for at deltage i diskussionen?

Per> Fartbegrænsning med færdselstaver (som det er i Fields, kan
Per> jeg sige, fordi jeg har været der), kan kun opsættes med
Per> officiel godkendelse.

Det vil jeg så gerne sætte spørgsmålstegn ved. Jeg tror sagtens at
folk kan opsætte fartbegrænsning med færdselstavler uden officiel
godkendelse.

Om det i praksis og i det konkrete tilfælde er sket i Fields syntes
jeg ikke jeg behøver at udtale mig om, fordi det ville være ligeså
meget gætteri som Per Christoffersen (men fordi Per har været i Fields
og udelukkende derfor, så *ved* han det hele)...

Om det er praksis er besværligt eller ej og sandsynligt eller det
modsatte, at opsætte færdselstavler uden godkendelse, har jeg nok
ligesom 99% af de andre end Per Christoffersen her i gruppen ikke
indblik i (men Per har fordi han har været i Fields...).

Spørgsmålet om hvorvidt politiet kan give klip i kørekortet må efter
min opfattelse bero på hvorvidt fartbegrænsningen i Fields på 10 km/t
er lovligt opsat.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-10-07 09:32

> [...]
> meget gætteri som Per Christoffersen (men fordi Per har været i Fields
> og udelukkende derfor, så *ved* han det hele)...

Engang imellem så tror jeg simpelthen at du enten er uendeligt dum eller
simeplthen ekstremt ondskabsfuld.
Det eneste jeg har konstateret ud fra, at jeg selv har været på stedet er,
at der er tale om officielle færdselstavler og ikke mere.

At du kan bruge det til et ualmindelig kvalmende personligt angreb på mig er
mig komplet uforståeligt.

Hvad med lige at feje for egen dør først, og måske slænge noget jura efter
dine svar?
Du ahr selv citeret færdslesloven og alligevel mener du, at man godt må
opsætte færdselstavler uden godkendelse.
Hvordan i alverden skulle det kunne lade sig gøre?

Det er tyndt Martin, - lige så tyndt som dit bud på, at tavlerne i Fields er
opsat på privat foranledning uden godkendelse. Det er selvfølgelig en
teoretisk mulighed, men det er altså langt ude, at skulle bruge andres evt.
lovbrud som en forudsætning for et svar.
Specielt i den situation, - det er i mine øjne temmelig utænkeligt at et
kæmpebyugger/virksomhed som Fields sættes i drift med indbyggede
ulovligheder. Du kender ikke meget til godkendelsesprocedurer for den slags,
vel?

/Per

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-07 12:36

Per Christoffersen wrote:

> Du ahr selv citeret færdslesloven og alligevel mener du, at man godt
> må opsætte færdselstavler uden godkendelse.

Martin skriver at Fields godt _kan_ opsætte offiicielle tavler samt lave
hajtænder etc uden godkendelse ikke at de gerne må
Skiltningen vil så bare være til pynt og ikke til gavn

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-10-07 12:49

Peter Lykkegaard skrev:

> Martin skriver at Fields godt _kan_ opsætte offiicielle tavler samt lave
> hajtænder etc uden godkendelse ikke at de gerne må
> Skiltningen vil så bare være til pynt og ikke til gavn

Og Per skriver at det er omsonst om ikke ligefrem tåbeligt at gøre et
større nummer ud af en sådan antagelse.
Hvilket jeg for så vidt godt kan følge.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-07 13:36

Jonas Kofod wrote:

> Og Per skriver at det er omsonst om ikke ligefrem tåbeligt at gøre et
> større nummer ud af en sådan antagelse.
> Hvilket jeg for så vidt godt kan følge.

Det ville ikke være første gang at der er lavet en uofficiel
skiltning/afmærkning på parkeringspladser
Det har været mere reglen end undtagelsen

I sommers var der en sag (fra det jyske hvis jeg husker rigtigt) hvor en
lang stribe fartbøder måtte tibagebetales pga uofficiel/forkert skiltning

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-10-07 13:49

Peter Lykkegaard skrev:

> Det ville ikke være første gang at der er lavet en uofficiel
> skiltning/afmærkning på parkeringspladser
> Det har været mere reglen end undtagelsen

Der må vi naturligvis skelne mellem privatretlig skiltning og
færdselsskiltning. Kender du til nogen tilfælde af uofficiel
færdselsskiltning på parkeringspladser?

> I sommers var der en sag (fra det jyske hvis jeg husker rigtigt) hvor en
> lang stribe fartbøder måtte tibagebetales pga uofficiel/forkert skiltning

Det må vi lige høre lidt mere præcist inden vi lægger for meget i det.

Fra : S. Hansen

Dato : 15-10-07 14:04

On Mon, 15 Oct 2007 14:49:19 +0200, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
wrote:

> [...]
>færdselsskiltning på parkeringspladser?

>Det må vi lige høre lidt mere præcist inden vi lægger for meget i det.

Det var skiltning der ikke overholdt gældende regler, men stadigvæk
skilte opsat af de rette myndigheder.

Jeg fik selv penge tilbage på den konto.

Og så var det iøvrigt i Gladsaxe

Steen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-07 14:25

S. Hansen wrote:

> Det var skiltning der ikke overholdt gældende regler, men stadigvæk
> skilte opsat af de rette myndigheder.
>
> Jeg fik selv penge tilbage på den konto.
>
> Og så var det iøvrigt i Gladsaxe

Bingo
http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/b0f4fdda44a9ae95/8055392b1af0fe5a?lnk=gst&q=gladsaxe#

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-10-07 19:02

S. Hansen skrev:

> Det var skiltning der ikke overholdt gældende regler, men stadigvæk
> skilte opsat af de rette myndigheder.
>
> Jeg fik selv penge tilbage på den konto.
>
> Og så var det iøvrigt i Gladsaxe

Så er det jo ikke særligt relevant i forhold til Fields, men mere et
generelt forhold der jo gør sig gældende i alle trafikale forhold.

Fra : S. Hansen

Dato : 16-10-07 08:57

>Så er det jo ikke særligt relevant i forhold til Fields, men mere et
>generelt forhold der jo gør sig gældende i alle trafikale forhold.

Fuldstændigt rigtigt, men hvis du iøvrigt kan huske hvad du selv har
skrevet, så var det en præcisering af hvad du selv havde skrevet.
En præcisering som du selv beder om. !!!!!!!!!!!!!!!

Steen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 16-10-07 11:10

S. Hansen skrev:

> Fuldstændigt rigtigt, men hvis du iøvrigt kan huske hvad du selv har
> skrevet, så var det en præcisering af hvad du selv havde skrevet.
> En præcisering som du selv beder om. !!!!!!!!!!!!!!!

Jaja. Det var en konstatering, ikke en kritik.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-07 14:26

Jonas Kofod wrote:

> Der må vi naturligvis skelne mellem privatretlig skiltning og
> færdselsskiltning. Kender du til nogen tilfælde af uofficiel
> færdselsskiltning på parkeringspladser?

http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/3e93ff3a62b79788/6fc4b73af2f78235?lnk=st&q=vigepligt+parkeringsplads&rnum=10#6fc4b73af2f78235

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-10-07 19:06

Peter Lykkegaard skrev:

> http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/3e93ff3a62b79788/6fc4b73af2f78235?lnk=st&q=vigepligt+parkeringsplads&rnum=10#6fc4b73af2f78235

Vi kan nu altså konstatere at der i en Bilka ved Tilst har forekommet
forkert optegning af "hajtænder"?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-10-07 21:28

> [...]

Per> Engang imellem så tror jeg simpelthen at du enten er
Per> uendeligt dum eller simeplthen ekstremt ondskabsfuld. Det

Der er ikke noget ondskabsfuldt i det. Men din argumentation, der
bunder i at du selv har været i Fields og derfor antager at alting
automatisk må være godkendt af vejmyndighederne er til at skide i. Det
kan man ikke automatisk konkludere (også selvom man har været i
Fields).

Per> eneste jeg har konstateret ud fra, at jeg selv har været på
Per> stedet er, at der er tale om officielle færdselstavler og
Per> ikke mere.

Hvis du absolut synes vi skal blive ved med at diskutere dit
"super-argument", så kommer det her igen (citat):

--------------- citat ---------------
Per> Fartbegrænsning med færdselstaver (som det er i Fields, kan
Per> jeg sige, fordi jeg har været der), kan kun opsættes med
Per> officiel godkendelse.
-------------------------------------

For mig at se påstår du at fordi du har været i Fields og fordi
skiltning ifl. dig selv i et andet indlæg kræver godkendelse
jvf. færdselsloven, så konkluderer du at Fields automatisk må have en
officiel godkendelse - *FORDI* - du skriver: "... kan kun opsættes med
officiel godkendelse".

Men den argumentation er jo til at lukke op og skide i. Jeg siger ikke
at Fields ikke nødvendigvist har en godkendelse til evt. at sætte 10
km/t begrænsning op (hvor skulle jeg vide det fra?), men du kan bare
ikke konkludere som du gør. Det er i mine øjne direkte forkert at
skrive: "... kan kun opsættes med officiel godkendelse", fordi enhver
kan jo sætte et skilt op men bemærk her at jeg ikke tager hensyn til
spørgsmålet om hvor besværligt eller evt. formålstjenstligt det skulle
være for Fields at opsætte skiltning uden godkendelse. Det er bare din
argumentation der er uholdbar, efter min opfattelse. I det mindste
kunne man bare skrive det ærlige svar: "Jeg, PER CHRISTOFFERSEN, aner
ikke om Fields skiltning er officielt godkendt - men hvis dit og hvis
dat... osv".

Altså: Du bruger færdselsloven m.m. til at konkludere at Fields må
have fået en officiel godkendelse. Men det er slet ikke givet
(muligvist er det rigtigt alligevel, men ikke fordi du selv har været
i Fields og heller ikke fordi det er fysisk umuligt at opsætte forkert
skiltning - det kan man jo godt).

Per> At du kan bruge det til et ualmindelig kvalmende personligt
Per> angreb på mig er mig komplet uforståeligt.

Du har slet ikke fattet min pointe.

Per> Hvad med lige at feje for egen dør først, og måske slænge
Per> noget jura efter dine svar? Du ahr selv citeret
Per> færdslesloven og alligevel mener du, at man godt må opsætte
Per> færdselstavler uden godkendelse. Hvordan i alverden skulle
Per> det kunne lade sig gøre?

Jeg mener at man kan godt overtræde en lov, selvom det i loven er
forbudt og kræver godkendelse m.m. Det sker faktisk dagligt og
hundredevist af gange dagligt - tro det eller lad være...

Jeg kan så tilføje at jeg aldrig har påstået at man godt må opsætte
tavler uden godkendelse - det er jo en selv-modsigelse der gør noget,
som nærmest kun kan komme fra få personer her i gruppen.

> [...]
Per> kæmpebyugger/virksomhed som Fields sættes i drift med
Per> indbyggede ulovligheder. Du kender ikke meget til
Per> godkendelsesprocedurer for den slags, vel?

AHA!!! Bravo, Per Christoffersen. Nu begynder din argumentation at
ligne noget! Jeg er stolt af dig.

Nu har du alligevel forstået lidt og ret mig venligst hvis jeg tager
fejl. Men nu tolker jeg din argumentation (for det samme synspunkt du
tidligere havde) som derhen at "*FORDI* Fields er et kæmpe-byggeri, så
må deres skiltning være lovlig"!

Bravo... Den argumentation var da ihvertfald et skridt i en bedre
retning. Godtnok stadigvæk gætteri som jeg tidligere har påpeget, men
pyt. Hvad gør det?

Hvad skulle jura-gruppen være uden at gætte lidt, hva' Per
Christoffersen?

Hvad er der blevet af god gammeldags ærlighed ala: "Jeg aner ikke om
Fields skiltning er lovligt godkendt, men hvis dit og hvis dat, så
bla. bla. bla?" - hellere det og den slags indlæg end "fordi jeg selv
har været i Fields så bla.bla.bla."

Det er en ren gætte-konkurrence det her. 10 km/t er så langsomt at det
er svært at tro på at man kan få klip i kørekortet ved at køre 20
km/t, men det er jo konsekvensen af at Fields skiltning skulle være
lovlig, hvilket derfor taler imod godkendelse deraf. Samtidigt forstår
man (jeg) jo godt Fields.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-10-07 08:26

> [...]
> automatisk må være godkendt af vejmyndighederne er til at skide i. Det
> kan man ikke automatisk konkludere (også selvom man har været i

Så må det være fordi du er dum, når du ikke kan læse mit svar til Peter
Lykkegaard fra 12/10, 14.30 (altså før du blandede dig i debatten).

/Per

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-10-07 21:05

> [...]

Per> Så må det være fordi du er dum, når du ikke kan læse mit svar
Per> til Peter Lykkegaard fra 12/10, 14.30 (altså før du blandede

Jamen, så kald mig bare for "dum" fordi i det indlæg kommer du jo ikke
med noget nyt. Du imponerer ikke nogen jurist ved den debat-form.

Det at noget står i en lov, betyder ikke at Fields automatisk
overholder loven (og at det er fysisk umuligt at handle imod loven) og
det ville hverken være første eller sidste gang vi så "store firmaer"
overtråde en lov (så stort et firma er Fields vist heller
ikke).

Derudover er jeg i den position at jeg ikke engang ville blive
forbavset, hvis Fields havde sat skiltningen op fordi de havde lyst
til at sætte 10 km/t skilte op, men uden at have rådført sig med nogen
vejmyndighed. Jeg ville heller ikke blive forbavset eller overrasket,
hvis en vejmyndighed syntes at 10 km/t var for lavt sat og at
skiltningen ingen juridisk effekt havde.

( Citat fra dit indlæg, Date: Mon, 15 Oct 2007 10:32:03 +0200: )
> [...]
Per> sættes i drift med indbyggede ulovligheder. Du kender ikke
Per> meget til godkendelsesprocedurer for den slags, vel?

osv... Ren og skær gætværk... Fortæl mig så, Per. Hvordan får man en
hastighedsbegrænsning godkendt hos en vejmyndighed?

Per: Fortæl mig: Du snakker så meget om "godkendelses-procedurer" hos
vejmyndighederne. Hvad er så den konkrete "godkendelses-procedure",
som jeg åbenbart ikke kender til men som du åbenbart kender meeeeget
til?

Per: Fortæl mig lige: Kan Fields få godkendt en hastighedsbegrænsning
på 5 km/t? Hvordan ansøger man? Hvad koster det at behandle en sådan
sag? Hvor lang tid tager sådan en vejmyndigheds-sag?

Det er ikke hver dag, vi har en vej-ingeniør fra kommunen eller hvor
nu Per Christoffersen kommer fra, herinde i gruppen. Så det gælder
selvfølgeligt om at få "vejingeniør" Per Christoffersen til at fortælle
os noget mere om "godkendelses-proceduren" og sagsbehandlingen m.m....

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-10-07 12:52

On Fri, 12 Oct 2007 11:32:13 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Kan Fields selv opsætte fartbegrænsninger, eller skal de være
>officielle for at gælde?

De skal sammen med vejmyndigheden (måske dem selv ?) og politiet finde
ud af skiltningen, ellers er den ikke lovlig opsat.

/Hans

Fra : plykkegaard@gmail.co~

Dato : 12-10-07 13:23

Per Christoffersen wrote:

> Fartbegrænsning med færdselstaver (som det er i Fields, kan jeg sige, fordi
> jeg har været der), kan kun opsættes med officiel godkendelse.

De kan vel godt opsættes?
Men for at være gyldige skal de godkendes (sandsynligvis før
opsætningen)

- Peter

Fra : Per Christoffersen

Dato : 12-10-07 13:31

<plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
Per Christoffersen wrote:

>De kan vel godt opsættes?

Det kan de godt, men det vil ikke være lovligt.

/Per