Fortolkning af betingelser
Fra : Barney Gumble

Dato : 07-10-07 01:19

Nu har jeg siddet og kørt mig selv træt i nogle betingelser vedr. et
tilbud på en musikafspiller og en computer til studerende.

Jeg har indsat betingelserne fra 1-9 og 23-24 nederst, men alle
betingelser kan ses her:

http://pdf.euro.apple.com/pdf/pn=back_to_school_07/Back-to-School-coupon.pdf

eller: http://shorterlink.com/?D1K6NC

-

Det er specielt den 6. betingelse (og dens sammenhæng med de andre) som
jeg har svært ved at gøre mig klog på. Nok mest fordi jeg ikke kan
gennemskue hvad der menes med en "deltagende Apple Store til
uddannelsesinstitutioner på internet i Danmark".

Hvis det blot er denne der henvises til:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkInd

så opfylder jeg vel, med gyldige studiekort til både Århus Universitet
og Handelshøjskolen i Århus (ved godt de er fusioneret, men
studiekortfusionen er ikke nået så langt endnu), betingelserne i
tilbuddet? Jeg kommer i tvivl, fordi de skriver en deltagende (som om
der skulle være flere muligheder), men her henviser de måske bare til
opremsningen af lande og dermed de forskellige landes indgange til
ovenstående link?

Er det derimod noget med disse steder:

http://www.apple.com/dk/aoc/

der stilles krav om i 6. betingelse, så er jeg ikke omfattet.

Jeg har bestilt en Macbook og en iPod nano samlet via den førnævnte indgang:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkInd

Jeg har altså opnået studierabatten på Macbooken (hvilket ikke er noget
problem, jf. betingelse 24) og så samtiddig købt en iPod nano.

Er det blot mig, der nu pludselig bliver parnoid og tror Apple kun er
ude på at snyde mig, eller kan jeg roligt forvente at jeg opfylder
betingelserne for tilbudet om rabat på samlet køb af computer+iPod?

BG

-------
Betingelser for tilbuddet for “Skolestart” 2007
Alle deltagende lande

1. Ved brug af dette tilbud kan uddannelseskunder, som er omfattet af
tilbuddet (defineret i paragraf 8 nedenfor),
der køber et omfattet Mac-produkt (defineret i paragraf 3 nedenfor) og
et omfattet iPod-produkt (defineret i
paragraf 3 nedenfor) samtidig (omtales samlet som “omfattede produkter”)
hos en deltagende Apple Store på
internet til uddannelsesinstitutioner (se paragraf 6 nedenfor) mellem
12/09/2007 og 30/10/2007, begge dage
inklusive, få en rabat på 880 kr, hvilket svarer til prisen på en 4 GB
iPod nano (tilbuddet) i Apple Store på internet til
uddannelsesinstitutioner.

2. I henhold til tilbuddet skal en omfattet uddannelseskunde, som køber
et iPod-produkt, der ikke er en 4 GB iPod nano,
selv betale evt. ekstra beløb, inklusive, men ikke begrænset til, lokale
afgifter og moms og evt. andre afgifter, der
overstiger den maksimale rabat på 880 kr.

3. Før en omfattet uddannelseskunde er berettiget til rabatten, skal
vedkommende købe de omfattede produkter
samtidig, og det ene produkt skal være et Mac-produkt, der er omfattet
af tilbuddet, og det andet skal være et iPodprodukt,
der er omfattet af tilbuddet, som defineret nedenfor:
Mac-produkt – alle følgende produkter:
Alle Macintosh-computere og specielle versioner af disse produkter er
omfattet af tilbuddet, undtagen Mac mini,
Apple TV og iPhone.
iPod-produkt – alle følgende produkter:
Alle iPod- og iPod nano-modeller ekskl. iPod shuffle.

4. Brugte, ombyggede eller demonstrationsprodukter er ikke omfattet af
dette tilbud.

5. Omfattede produkter skal købes samtidig og figurere på den samme
kvittering, før de berettiger til rabatten.

6. Dette tilbud kan benyttes af uddannelseskunder, som er omfattet af
tilbuddet, via en deltagende Apple Store til
uddannelsesinstitutioner på internet i Danmark, Finland, Frankrig,
Holland, Irland, Italien, Norge, Schweiz, Spanien,
Storbritannien, Sverige, Tyskland og Østrig. Uddannelseskunder, som er
omfattet af tilbuddet, skal have fast bopæl i
det land, hvor produkterne købes.

7. Alle køb skal være foretaget mellem 12/09/2007 og 30/10/2007, begge
dage inklusive.

8. Uddannelseskunder, som er omfattet af tilbuddet, defineres som:
– fuldtids- eller deltidsstuderende på 18 år eller derover, som studerer
ved en uddannelsesinstitution og har et gyldigt
studiekort; eller
– undervisere, der arbejder på en uddannelsesinstitution, som køber de
omfattede produkter til personlige,
uddannelsesmæssige og/eller forskningsformål.

9. Apple forbeholder sig ret til at tage de nødvendig forholdsregler for
at kontrollere og anmode om bevis for, at kunden
er omfattet af tilbuddet. I den forbindelse kan Apple afvise en kundes
ansøgning om at deltage i tilbuddet.

------

23. Dette tilbud gælder kun omfattede uddannelseskunder.
Apple-forhandlere, distributører eller firmaer, der leaser eller
udlejer Apple-udstyr samt direktører, ansatte eller deres nære familie,
kan ikke benytte dette tilbud.

24. Tilbuddet kan ikke kombineres med andre Apple-tilbud, med mindre det
udtrykkeligt fremgår af betingelserne for
det pågældende tilbud, men er gyldigt sammen med Apples priser til
uddannelseskunder.

Fra : Barney Gumble

Dato : 07-10-07 01:31

Barney Gumble skrev:

> Jeg har indsat betingelserne fra 1-9 og 23-24 nederst, men alle
> betingelser kan ses her:
>
> http://pdf.euro.apple.com/pdf/pn=back_to_school_07/Back-to-School-coupon.pdf
>

> eller: http://shorterlink.com/?D1K6NC

Og det kunne de så af en eller anden grund ikke.

De kan fanges ved at klikke på "her" nederst på denne side ved "*":

http://www.apple.com/dk/backtoschool/

BG