Butikkers gade"udstillinger"
Fra : Jubii

Dato : 04-10-07 10:03

Mange butikker har vogne, stader og andet stående uden for butikken på
fortovet, for det meste. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal søge på for at
finde oplysninger om hvor meget disse gade"udstillinger" må fylde. Det er
vel en kommunal forordning der evt. regulerer omfanget?
Er der forskel på hvor meget en grønthandler må udstille på fortorvet
henholdsvis cafeer, restaurenter, og pølsevogne samt andre stadeejere?

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 04-10-07 15:07

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der forskel på hvor meget en grønthandler må udstille på fortorvet
> henholdsvis cafeer, restaurenter, og pølsevogne samt andre stadeejere?

Med hjemmel i kapitel 11 i lov om offentlige veje kan vejbestyrelsen give
tilladelse til opsætning af skilte m.m.

På Københavns Kommunes webside kan f.eks. findes følgende bestemmelser:
http://www.vejpark.kk.dk/upload/vejpark/vejepladser/brug/bestemmelser_om_raaden_over_vejareal_2007.pdf

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-10-07 18:02

> [...]
> finde oplysninger om hvor meget disse gade"udstillinger" må fylde. Det er
> vel en kommunal forordning der evt. regulerer omfanget?

I Århus betaler man leje for arealet, så det vil bero på den individuelle
aftale.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert