4x nyt parketgulv, hvor længe skal man bli~
Fra : UnlimitedCph

Dato : 02-10-07 22:58

Hej gruppe..

Jeg har for 2½ md siden købt et hus i 2 plan på ca 2x50 kvm (Stueetage
og 1.sal). For ca 3 uger siden nåede jeg dertil hvor det var tid til
at finde noget parketgulv.

Det blev fundet og købt i tæppeland.

Jeg købte den 10/9, ca 50 kvm til første sal. Samtidig fik jeg lagt
yderligere 50 kvm til side som jeg ville komme og betale og afhente
ugen efter. Her gjorde jeg opmærksom på at jeg ville have det fra
samme palle, så jeg sikrede mig at det ikke var en anden produktion.

Da jeg ligger de 29 pakker trægulv på 1.sal støder jeg ind i 6-7
pakker gulv hvor lakken er helt ru. på alle de andre brædder er lakken
helt glat.

Disse 6-7 pakker får jeg byttet uden nogen problemer overhovedet. Og
får dem med hjem og lægger dem (Stadig indpakket) på 1.sal.

Ugen efter jeg hentede første omgang gulv, var jeg færdig med gulvet
på 1.sal og tager afsted for at hente det sidste gulv der mangler til
stueetagen. Da jeg kommer hjem og lægger pakkerne i en stor bunke på
gulvet, lægger jeg de føromtalte 6-7 pakker øverst i bunken.

Et par dage efter går jeg igang med at lægge gulvet. Da jeg har taget
de første pakker (Jeg fik byttet) begynder jeg at åbne pakker hvor alt
gulvet igen er helt ru i lakken.
Endnu en gang afsted til tæppeland som uden problemer sender en
vognmand afsted med en ny omgang gulv (får endda 10 ekstra pakker med
U/B så der er lidt af sortere ud i).
Igen er samtlige pakker ru da jeg åbner dem, så vognmanden får
samtlige pakker (incl. dem jeg selv havde hentet) med tilbage igen.

Nu bliver der så bestilt en ny omgang gulv hos producenten, og i
fredags får jeg så leveret gulvet på min adresse, efter at have været
forbi tæppeland igen og godkende træet.

Da jeg jo i forvejen havde lagt de 6-7 pakker jeg fik byttet i første
omgang, ser jeg pludselig at der er forskel i lakken mellem de 6-7
pakker og det der lige var kommet fra producenten. Igen afsted til
tæppeland, der indvilliger i at slibe lakken af og lakere gulvet igen.
Da jeg søndag får lagt lidt mere gulv, ser jeg der er STOR
farveforskel på de 6-7 pakker der lå i stuen og det nye jeg har fået.
Det nye er væsentligt mørkere end de første 6-7 pakker.

Nu har jeg så i dag fået det svar fra tæppeland at jeg kan levere
gulvet tilbage og få mine penge igen... Altså det gulv der ligger i
stuen. Det jeg har lagt på første sal (Som reelt heller intet fejler)
kan jeg ikke få byttet.
De vil samtidig godt hjælpe mig med at finde noget nyt gulv, men mener
ikke de kan finde noget der ligner det på 1.sal.

Nu står jeg så og kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre.

Det er klart at gulvet i stuen ikke er holdbart, men har jeg krav på
at kunne returnere alt gulvet eller ??
Jeg mener jeg har købt for over 30.000 kr gulv, og har heletiden gjort
opmærksom på det skulle være ens, så synes jeg ikke det er rimeligt at
man får en lappeløsning med 2 forskellige typer gulv i huset. Hvad
havde de gjort hvis det havde været et etplans hus ?

Håber at få noget

Mvh Flemming Hansen