Pakkepost?
Fra : Peter

Dato : 01-10-07 12:09

Bestiller nogle vare i en tysk butik, betaler online.
Mangler nogle varer ved modtagelsen skriver til dem.
De sender det manglende, skriver de.
2 dage efter modtager jeg en pakke, det er den oprindelige pakke med den
oprindelige vare der manglede, sopm åbenbart var kommet på afveje.

I dag modtager jeg så den eftersendte manglende vare, og kunne ikke nægte
modtegelese da den var lagt i min garage, til formiddag.

Dett gør jeg foirmat opmærksom på, og nu vil de have jeg sender den
overskydende pakke retur, men hvordan gør jeg lige det og hvem betaler?

Jeg forstår det sådan at de selv må stå for afhentningen eller er jeg galt
på den?

Fra : Rude

Dato : 01-10-07 12:32

> Jeg forstår det sådan at de selv må stå for afhentningen eller er jeg galt
> på den?

Aflevere den på posthuset eller til postbudet, så er den ikke længere...

Fra : Peter

Dato : 01-10-07 12:50

"Rude" <dontuse@thismailadress.spam> skrev i en meddelelse

> Aflevere den på posthuset eller til postbudet, så er den ikke længere...

Jeg mener den er leveret af et eller andet pakke firma, men det har jeg ikke
kunne se jo.

Fra : Peter

Dato : 01-10-07 13:10

"Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i en meddelelse
> "Rude" <dontuse@thismailadress.spam> skrev i en meddelelse

> Jeg mener den er leveret af et eller andet pakke firma, men det har jeg
> ikke kunne se jo.

GLS står der med gult skilt på pakken.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 01-10-07 13:35

"Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i en meddelelse

> GLS står der med gult skilt på pakken.

Så kontakter du http://www.gls.dk/ og beder dem om at afhente pakken igen,
og gør i samme omgang opmærksom på at de bør have røde ører over at have
afleveret pakken uden modtager kvittering. Det er ellers noget GLS holder
*meget* strengt på ikke må ske. Selv har jeg skullet give dem en skriftlig
fuldmagt til at de må stille mine pakker i cykelskuret når jeg er er på
kundebesøg, samtidig skulle der monteres et skilt med en stregkode i
cykelskuret, så chaufføren kan scanne hvornår han har vret på adressen.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-10-07 15:26

> [...]
> kundebesøg, samtidig skulle der monteres et skilt med en stregkode i
> cykelskuret, så chaufføren kan scanne hvornår han har vret på adressen.

Du må være erhvervskunde, for private gælder ikke så stramme regler.

Mvh Niels

Fra : Kasper

Dato : 01-10-07 15:53

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> wrote in message

> Du må være erhvervskunde, for private gælder ikke så stramme regler.

Tror også det kommer an på måden det er sendt på...

vi får hundefoder med gls (mener jeg) og der står der på sende seddlen at
det må stilles på adressen uden kvitering, men skal stå tørt.

derved må det være sender der tager konsekvensen hvis det bliver væk

Kasper

Fra : Allan Soerensen

Dato : 01-10-07 17:41

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> Du må være erhvervskunde, for private gælder ikke så stramme regler.

Den eneste forskel der er på deres PrivateDelivery-Service er hvilket
tidspunkt pakken forsøges afleveret, nemlig mellem 17.00 og 22.00
Afsender har mulighed dog mulighed for at tillade at forsendelsen udleveres
uden modtagerkvittering, men så GLS ikke ansvarlig for evt. skader og
mangler jf. deres generelle betingelser.

Fra : Peter

Dato : 02-10-07 06:49

> [...]
>
> Jeg forstår det sådan at de selv må stå for afhentningen eller er jeg galt

OK mange tak til alle.

Jeg vil stadig mene at det er en sag mellem firmat og deres transportfirma,
og jeg vil mene at jeg har den mulighed at enten beholde varen som en "gave"
der er sendt uopfordret, med regning op 0,00EU.
eller jeg kan aflevere den til politiet som hittegods.

Hvad mener i eller hvad er evt. lov på området, også selv om det er
udlandet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-07 09:44

Peter skrev:

> Jeg vil stadig mene at det er en sag mellem firmat og deres
> transportfirma, og jeg vil mene at jeg har den mulighed at
> enten beholde varen som en "gave" der er sendt uopfordret, med
> regning op 0,00EU.

Det kan du i hvert fald ikke. Du ved at den er sendt ved en fejl.
De pakker man kan beholde med det vuns, er pakker der er sendt
uopfordret (det er ikke tilfældet her) med det håb at man derved
kan lokke modtageren til at betale for dem og abonnere på et
eller andet.

> eller jeg kan aflevere den til politiet som hittegods.

Nej, for det er det ikke. Ejeren ved hvor pakken er.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 02-10-07 09:58

> [...]
> eller andet.

> Nej, for det er det ikke. Ejeren ved hvor pakken er.

Så må de fanme også selv hente den, og det er det de IKKE vil.

Fra : Peter

Dato : 02-10-07 10:01

> [...]
> uopfordret (det er ikke tilfældet her) med det håb at man derved
> kan lokke modtageren til at betale for dem og abonnere på et

Nu skal det så siges at jeg blev lovet 5% rabat, og denne fejlleverance
kunne sagtens opfattes som denne rabat, da prisen matcher.

Fra : Peter

Dato : 02-10-07 10:02

OK, Bertel lyder til du har check på det:
Er det ikke en sag mellem firmaet og tranportøren?

Jeg har jo modtaget hvad jeg har bestilt og betalt for.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-07 10:03

Peter skrev:

> Er det ikke en sag mellem firmaet og tranportøren?

Det tror jeg ikke. Ud fra det oplyste har transportøren blot
ekspederet de pakker de er blevet bedt om af firmaet.

Det er en sag mellem dig og firmaet fordi du har modtaget mere
end du har bestilt og betalt for.

Det er firmaet der har begået fejlen og derfor også dem der må
ordne den. Du kan tilbyde dem at du vil indlevere pakken til en
transportør efter deres valg forudsat at de forudbetaler portoen.
I modsat fald vil du lade pakken ligge til afhentning i to
måneder hvorefter du vil betragte den som din ejendom.

--
Bertel

Fra : Jonas Kofod

Dato : 02-10-07 10:07

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> I modsat fald vil du lade pakken ligge til afhentning i to
> måneder hvorefter du vil betragte den som din ejendom.

Den med to måneder. Hvor kommer den af?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 02-10-07 19:32

Jonas> Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]

Jonas> Den med to måneder. Hvor kommer den af?

Fra himlen. Det er ren magi.

Best regards
Martin Jørgensen

This space and text line is available for rent.

Fra : Peter

Dato : 02-10-07 10:13

> [...]
> I modsat fald vil du lade pakken ligge til afhentning i to
> måneder hvorefter du vil betragte den som din ejendom.

Jamen rigtig mange tak, det var nok den formulering jeg skulle have brugt
fra startetn da der nu er kommet så meget fnidder i denne sag.

Mange tak, Bertel.