/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Pakkepost?
Fra : Peter


Dato : 01-10-07 12:09

Bestiller nogle vare i en tysk butik, betaler online.
Mangler nogle varer ved modtagelsen skriver til dem.
De sender det manglende, skriver de.
2 dage efter modtager jeg en pakke, det er den oprindelige pakke med den
oprindelige vare der manglede, sopm åbenbart var kommet på afveje.

I dag modtager jeg så den eftersendte manglende vare, og kunne ikke nægte
modtegelese da den var lagt i min garage, til formiddag.

Dett gør jeg foirmat opmærksom på, og nu vil de have jeg sender den
overskydende pakke retur, men hvordan gør jeg lige det og hvem betaler?

Jeg forstår det sådan at de selv må stå for afhentningen eller er jeg galt
på den?



 
 
Rude (01-10-2007)
Kommentar
Fra : Rude


Dato : 01-10-07 12:32


> Jeg forstår det sådan at de selv må stå for afhentningen eller er jeg galt
> på den?
>

Aflevere den på posthuset eller til postbudet, så er den ikke længere...



Peter (01-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-10-07 12:50

"Rude" <dontuse@thismailadress.spam> skrev i en meddelelse
news:4700daa9$0$25434$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Jeg forstår det sådan at de selv må stå for afhentningen eller er jeg
>> galt
>> på den?
>>
>
> Aflevere den på posthuset eller til postbudet, så er den ikke længere...


Jeg mener den er leveret af et eller andet pakke firma, men det har jeg ikke
kunne se jo.



Peter (01-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-10-07 13:10

"Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i en meddelelse
news:4700ddf1$0$63748$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Rude" <dontuse@thismailadress.spam> skrev i en meddelelse
> news:4700daa9$0$25434$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>> Jeg forstår det sådan at de selv må stå for afhentningen eller er jeg
>>> galt
>>> på den?
>>>
>>
>> Aflevere den på posthuset eller til postbudet, så er den ikke længere...
>
>
> Jeg mener den er leveret af et eller andet pakke firma, men det har jeg
> ikke kunne se jo.

GLS står der med gult skilt på pakken.



Allan Soerensen (01-10-2007)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 01-10-07 13:35

"Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i en meddelelse
news:4700e2a3$0$63800$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> GLS står der med gult skilt på pakken.

Så kontakter du http://www.gls.dk/ og beder dem om at afhente pakken igen,
og gør i samme omgang opmærksom på at de bør have røde ører over at have
afleveret pakken uden modtager kvittering. Det er ellers noget GLS holder
*meget* strengt på ikke må ske. Selv har jeg skullet give dem en skriftlig
fuldmagt til at de må stille mine pakker i cykelskuret når jeg er er på
kundebesøg, samtidig skulle der monteres et skilt med en stregkode i
cykelskuret, så chaufføren kan scanne hvornår han har vret på adressen.



Niels Bengaard (01-10-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 01-10-07 15:26

>> GLS står der med gult skilt på pakken.
>
> Så kontakter du http://www.gls.dk/ og beder dem om at afhente pakken igen,
> og gør i samme omgang opmærksom på at de bør have røde ører over at have
> afleveret pakken uden modtager kvittering. Det er ellers noget GLS holder
> *meget* strengt på ikke må ske. Selv har jeg skullet give dem en skriftlig
> fuldmagt til at de må stille mine pakker i cykelskuret når jeg er er på
> kundebesøg, samtidig skulle der monteres et skilt med en stregkode i
> cykelskuret, så chaufføren kan scanne hvornår han har vret på adressen.

Du må være erhvervskunde, for private gælder ikke så stramme regler.

Mvh Niels



Kasper (01-10-2007)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 01-10-07 15:53


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> wrote in message
news:fdr01j$5mu$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> GLS står der med gult skilt på pakken.
>>
>> Så kontakter du http://www.gls.dk/ og beder dem om at afhente pakken
>> igen, og gør i samme omgang opmærksom på at de bør have røde ører over at
>> have afleveret pakken uden modtager kvittering. Det er ellers noget GLS
>> holder *meget* strengt på ikke må ske. Selv har jeg skullet give dem en
>> skriftlig fuldmagt til at de må stille mine pakker i cykelskuret når jeg
>> er er på kundebesøg, samtidig skulle der monteres et skilt med en
>> stregkode i cykelskuret, så chaufføren kan scanne hvornår han har vret på
>> adressen.
>
> Du må være erhvervskunde, for private gælder ikke så stramme regler.

Tror også det kommer an på måden det er sendt på...

vi får hundefoder med gls (mener jeg) og der står der på sende seddlen at
det må stilles på adressen uden kvitering, men skal stå tørt.

derved må det være sender der tager konsekvensen hvis det bliver væk

Kasper



Allan Soerensen (01-10-2007)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 01-10-07 17:41

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse
news:fdr01j$5mu$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> Du må være erhvervskunde, for private gælder ikke så stramme regler.

Den eneste forskel der er på deres PrivateDelivery-Service er hvilket
tidspunkt pakken forsøges afleveret, nemlig mellem 17.00 og 22.00
Afsender har mulighed dog mulighed for at tillade at forsendelsen udleveres
uden modtagerkvittering, men så GLS ikke ansvarlig for evt. skader og
mangler jf. deres generelle betingelser.



Peter (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 02-10-07 06:49


"Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i en meddelelse
news:4700d45c$0$63773$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Bestiller nogle vare i en tysk butik, betaler online.
> Mangler nogle varer ved modtagelsen skriver til dem.
> De sender det manglende, skriver de.
> 2 dage efter modtager jeg en pakke, det er den oprindelige pakke med den
> oprindelige vare der manglede, sopm åbenbart var kommet på afveje.
>
> I dag modtager jeg så den eftersendte manglende vare, og kunne ikke nægte
> modtegelese da den var lagt i min garage, til formiddag.
>
> Dett gør jeg foirmat opmærksom på, og nu vil de have jeg sender den
> overskydende pakke retur, men hvordan gør jeg lige det og hvem betaler?
>
> Jeg forstår det sådan at de selv må stå for afhentningen eller er jeg galt
> på den?



OK mange tak til alle.

Jeg vil stadig mene at det er en sag mellem firmat og deres transportfirma,
og jeg vil mene at jeg har den mulighed at enten beholde varen som en "gave"
der er sendt uopfordret, med regning op 0,00EU.
eller jeg kan aflevere den til politiet som hittegods.

Hvad mener i eller hvad er evt. lov på området, også selv om det er
udlandet.



Bertel Lund Hansen (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-10-07 09:44

Peter skrev:

> Jeg vil stadig mene at det er en sag mellem firmat og deres
> transportfirma, og jeg vil mene at jeg har den mulighed at
> enten beholde varen som en "gave" der er sendt uopfordret, med
> regning op 0,00EU.

Det kan du i hvert fald ikke. Du ved at den er sendt ved en fejl.
De pakker man kan beholde med det vuns, er pakker der er sendt
uopfordret (det er ikke tilfældet her) med det håb at man derved
kan lokke modtageren til at betale for dem og abonnere på et
eller andet.

> eller jeg kan aflevere den til politiet som hittegods.

Nej, for det er det ikke. Ejeren ved hvor pakken er.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Peter (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 02-10-07 09:58


"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:1m9g8gjzrpw21.okzjfogccjno$.dlg@40tude.net...
> Peter skrev:
>
>> Jeg vil stadig mene at det er en sag mellem firmat og deres
>> transportfirma, og jeg vil mene at jeg har den mulighed at
>> enten beholde varen som en "gave" der er sendt uopfordret, med
>> regning op 0,00EU.
>
> Det kan du i hvert fald ikke. Du ved at den er sendt ved en fejl.
> De pakker man kan beholde med det vuns, er pakker der er sendt
> uopfordret (det er ikke tilfældet her) med det håb at man derved
> kan lokke modtageren til at betale for dem og abonnere på et
> eller andet.
>
>> eller jeg kan aflevere den til politiet som hittegods.
>
> Nej, for det er det ikke. Ejeren ved hvor pakken er.

Så må de fanme også selv hente den, og det er det de IKKE vil.



Peter (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 02-10-07 10:01

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:1m9g8gjzrpw21.okzjfogccjno$.dlg@40tude.net...
> Peter skrev:
>
>> Jeg vil stadig mene at det er en sag mellem firmat og deres
>> transportfirma, og jeg vil mene at jeg har den mulighed at
>> enten beholde varen som en "gave" der er sendt uopfordret, med
>> regning op 0,00EU.
>
> Det kan du i hvert fald ikke. Du ved at den er sendt ved en fejl.
> De pakker man kan beholde med det vuns, er pakker der er sendt
> uopfordret (det er ikke tilfældet her) med det håb at man derved
> kan lokke modtageren til at betale for dem og abonnere på et
> eller andet.

Nu skal det så siges at jeg blev lovet 5% rabat, og denne fejlleverance
kunne sagtens opfattes som denne rabat, da prisen matcher.



Peter (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 02-10-07 10:02

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse


OK, Bertel lyder til du har check på det:
Er det ikke en sag mellem firmaet og tranportøren?

Jeg har jo modtaget hvad jeg har bestilt og betalt for.


> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/



Bertel Lund Hansen (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-10-07 10:03

Peter skrev:

> Er det ikke en sag mellem firmaet og tranportøren?

Det tror jeg ikke. Ud fra det oplyste har transportøren blot
ekspederet de pakker de er blevet bedt om af firmaet.

Det er en sag mellem dig og firmaet fordi du har modtaget mere
end du har bestilt og betalt for.

Det er firmaet der har begået fejlen og derfor også dem der må
ordne den. Du kan tilbyde dem at du vil indlevere pakken til en
transportør efter deres valg forudsat at de forudbetaler portoen.
I modsat fald vil du lade pakken ligge til afhentning i to
måneder hvorefter du vil betragte den som din ejendom.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jonas Kofod (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 02-10-07 10:07

Bertel Lund Hansen skrev:
> Peter skrev:
>
>> Er det ikke en sag mellem firmaet og tranportøren?
>
> Det tror jeg ikke. Ud fra det oplyste har transportøren blot
> ekspederet de pakker de er blevet bedt om af firmaet.
>
> Det er en sag mellem dig og firmaet fordi du har modtaget mere
> end du har bestilt og betalt for.
>
> Det er firmaet der har begået fejlen og derfor også dem der må
> ordne den. Du kan tilbyde dem at du vil indlevere pakken til en
> transportør efter deres valg forudsat at de forudbetaler portoen.
> I modsat fald vil du lade pakken ligge til afhentning i to
> måneder hvorefter du vil betragte den som din ejendom.

Den med to måneder. Hvor kommer den af?

Martin Jørgensen (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 02-10-07 19:32

>>>>> "Jonas" == Jonas Kofod <news@jlkofod.dk> writes:

Jonas> Bertel Lund Hansen skrev:
>> Peter skrev:
>>
>>> Er det ikke en sag mellem firmaet og tranportøren?
>>
>> Det tror jeg ikke. Ud fra det oplyste har transportøren blot
>> ekspederet de pakker de er blevet bedt om af firmaet.
>>
>> Det er en sag mellem dig og firmaet fordi du har modtaget mere
>> end du har bestilt og betalt for.
>>
>> Det er firmaet der har begået fejlen og derfor også dem der må
>> ordne den. Du kan tilbyde dem at du vil indlevere pakken til en
>> transportør efter deres valg forudsat at de forudbetaler
>> portoen. I modsat fald vil du lade pakken ligge til afhentning
>> i to måneder hvorefter du vil betragte den som din ejendom.

Jonas> Den med to måneder. Hvor kommer den af?

Fra himlen. Det er ren magi.


Best regards
Martin Jørgensen

--
-----------------------------------------------
This space and text line is available for rent.

Peter (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 02-10-07 10:13

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:i3p6jljjf89h.1h3wn82brlp0f$.dlg@40tude.net...
> Peter skrev:
>
>> Er det ikke en sag mellem firmaet og tranportøren?
>
> Det tror jeg ikke. Ud fra det oplyste har transportøren blot
> ekspederet de pakker de er blevet bedt om af firmaet.
>
> Det er en sag mellem dig og firmaet fordi du har modtaget mere
> end du har bestilt og betalt for.
>
> Det er firmaet der har begået fejlen og derfor også dem der må
> ordne den. Du kan tilbyde dem at du vil indlevere pakken til en
> transportør efter deres valg forudsat at de forudbetaler portoen.
> I modsat fald vil du lade pakken ligge til afhentning i to
> måneder hvorefter du vil betragte den som din ejendom.


Jamen rigtig mange tak, det var nok den formulering jeg skulle have brugt
fra startetn da der nu er kommet så meget fnidder i denne sag.

Mange tak, Bertel.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste