Ny forældreansvarslov ophæver den tidliger~
Fra : moso97ad

Dato : 26-09-07 07:43

Hej NG,

Snart træder den nye forældreansvarslov i kraft, men ophæver den alle
de nuværende afgørelser fra statsamtet? Jeg tænker på, at hidtil har
statsamtet haft afgjort, at jeg skulle hente og bringe min søn frem og
tilbage fra Jylland til Sjælland.

Hvis jeg vil have ændret det, skal jeg så søge om det, eller kan jeg
pådutte ex-kæresten, at hun nu henter ham i Jylland, mens jeg henter
på Sjælland?

Hilsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-09-07 07:54

"moso97ad" <divx_is_good@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> de nuværende afgørelser fra statsamtet? Jeg tænker på, at hidtil har
> statsamtet haft afgjort, at jeg skulle hente og bringe min søn frem og

Den nye lov ophæver ikke de gamle afgørelser.

> Hvis jeg vil have ændret det, skal jeg så søge om det, eller kan jeg
> pådutte ex-kæresten, at hun nu henter ham i Jylland, mens jeg henter
> på Sjælland?

Der skal træffes en ny afgørelse, - mulighederne for at få indført
ændringerne i en ny afgørelse vil jeg ikke udtale mig om.

/Per

Fra : Thomas

Dato : 26-09-07 11:20

On 26 Sep., 08:43, moso97ad <divx_is_g...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg vil have ændret det, skal jeg så søge om det, eller kan jeg
> pådutte ex-kæresten, at hun nu henter ham i Jylland, mens jeg henter

Nej loven ophæver ikke tidligere afgørelser. Det kan kun en ny
afgørelse gøre. Har en fornemmelse af at de får travlt !!!!

VH

Fra : moso97ad

Dato : 26-09-07 13:41

On 26 Sep., 12:20, Thomas <Thomas.Hauga...@gmail.com> wrote:

> Nej loven ophæver ikke tidligere afgørelser. Det kan kun en ny
> afgørelse gøre. Har en fornemmelse af at de får travlt !!!!
>
> VH

Tak for svarene til jer begge to.
Din fornemmelse Thomas omkring travlhed, tror jeg er meget rigtig.

Mvh.

Fra : Jacob Madsen

Dato : 26-09-07 20:37

Hej

Jeg har allerede sat min sag i gang (Børn på Samsø, mig på Sjælland!!).
Statsforvaltningen ringede i dag.
Der er (så vidt jeg forstod) ingen tvivl om afgørelsen i dit tilfælde. Du
henter på moderens bopæl - hun henter dem hjem igen hos dig.

Det er en fantastisk lov HURRA

Hilsen Jacob

Fra : Andersen

Dato : 28-09-07 04:37

"moso97ad" <divx_is_good@hotmail.com> skrev i meddelandet
> [...]
>
> Nej loven ophæver ikke tidligere afgørelser. Det kan kun en ny
> afgørelse gøre. Har en fornemmelse af at de får travlt !!!!

Hvis jeg læser loven rigtigt, er der mht transport ikke noget at ophæve. Det
har jo tidligere "bare været på en måde" og nu er det "bare på en anden
måde". Så jeg kan ikke forestille mig, at der skal startes en ny samværssag.
Jeg er ikke jurist, så ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Andersen