Ejendomsforbehold
Fra : Lars Raaby

Dato : 25-09-07 19:36

Jeg læste i en brevkasse hvor der blev spurgt: "hvad betyder det
at der er taget et ejendomsforbehold?"
Svaret var at en sælger kan tage ejendomsforbehold i en genstand
og at varen bliver solgt på kredit. Hvis køber ikke betaler kan
man tage genstanden tilbage.
Hvornår vil man typisk bruge sådan en ejendomsforbehold?

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Tommy Fer

Dato : 25-09-07 19:49

Lars Raaby skrev:
> [...]
> genstanden tilbage.
> Hvornår vil man typisk bruge sådan en ejendomsforbehold?

F.eks. ved køb af hus eller bil.

mvh Tommy Fer

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-07 19:57

Tommy Fer wrote:

> F.eks. ved køb af hus eller bil.

Bil er en mulighed, men gæld i fast ejendom sikres ved pant, ikke
ejendomsforbehold.

Fra : Christian Madsen

Dato : 25-09-07 20:24

Lars Raaby skrev den 25-09-2007:
> [...]
> tilbage.
> Hvornår vil man typisk bruge sådan en ejendomsforbehold?

I alle former for kreditkøb, når du leaser noget osv... Hvis du sælger
noget til en person, og du har givet personen genstanden uden at få
betaling, kan du ikke hæve købet og kræve genstanden tilbage, hvis
køber ikke betaler, derfor er ejendomsforbehold en god ide.. :)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen