Retsinformation får ansigstløft...
Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 25-09-07 17:51

Retsinformation er blevet opdateret og ud over et smukt ydre, er
søgefunktionen forsimplet en hel del. Så vidt jeg kan gennemskue med et
par hurtige søgninger, er redskabet nu for alvor blevet brugervenligt og
anvendeligt for alle. Det var rart.

https://www.retsinformation.dk/

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-07 17:53

Kevin Borbye Edelvang wrote:

> [...]
> med et par hurtige søgninger, er redskabet nu for alvor blevet
> brugervenligt og anvendeligt for alle. Det var rart.

Og i disse logningstider er det dejligt at se,
at det nu kører over SSL

Nej, just kidding, det er bestemt en forbedring.

Fra : Barney Gumble

Dato : 25-09-07 18:32

Jesper Lund skrev:

> Og i disse logningstider er det dejligt at se,
> at det nu kører over SSL
>
> Nej, just kidding, det er bestemt en forbedring.

Ja, jeg blev også helt overrasket over at der ikke dukkede et design
anno 1995 op da jeg skulle tjekke en lov...

BG

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-07 18:33

Jesper Lund skrev:

> Nej, just kidding, det er bestemt en forbedring.

Ja, det er nydeligt (og det var tiltrængt).

--
Bertel

Fra : PerX ...

Dato : 25-09-07 19:22

In article <hhffldb6zxmz.130b3dpkx7b6q$.dlg@40tude.net>,
unospamo@lundhansen.dk says...

> Ja, det er nydeligt (og det var tiltrængt).

Gu var det da ej, det virkede fint - hvordan det ser ud er sgu da
ligegyldigt.

Fra : per christoffersen

Dato : 25-09-07 18:57

"Kevin Borbye Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> søgefunktionen forsimplet en hel del. Så vidt jeg kan gennemskue med et
> par hurtige søgninger, er redskabet nu for alvor blevet brugervenligt og

Og nu med en komplet liste over populærnavne på lovene, - ordnet alfabetisk.
Det er en god hjælp.

/Per

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-07 19:01

per christoffersen wrote:

> Og nu med en komplet liste over populærnavne på lovene, - ordnet
> alfabetisk. Det er en god hjælp.

Jeg synes nu ikke at dette liste er ordnet alfabetisk
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0220.aspx?char=S

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 25-09-07 19:07

per christoffersen wrote:

> Og nu med en komplet liste over populærnavne på lovene, - ordnet alfabetisk.
> Det er en god hjælp.

Det var der nu også før. Bare rigtig alfabetisk.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 25-09-07 19:10

per christoffersen wrote:

> Og nu med en komplet liste over populærnavne på lovene, - ordnet
> alfabetisk. Det er en god hjælp.

Det var der da før (for de love hvor der var registreret en
populærtitel), så det er ikke noget nyt.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : per christoffersen

Dato : 25-09-07 19:34

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Det var der da før (for de love hvor der var registreret en populærtitel),
> så det er ikke noget nyt.

Så lad mig præcisere:
En liste med populærnavnene, - et sted hvor jeg kan finde den

/Per

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-07 19:38

per christoffersen wrote:

> Så lad mig præcisere:
> En liste med populærnavnene, - et sted hvor jeg kan finde den

Det var der også tidligere - endda med et klik mindre. Nu skal man vælge
forbogstav og derefter finde loven i en ikke-alfabetisk sorteret liste.

Dette link (som ikke virker længere) gav dig en liste over
populærtitler, fra A til Æ på en gang
http://www.retsinfo.dk/danlov/danlov.htm

Fra : Anders Mortensen

Dato : 26-09-07 12:51

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen
> Nu skal man vælge forbogstav og derefter finde loven i en
> ikke-alfabetisk sorteret liste.

De fleste kan vel finde ud af at klikke på overskriften til den kolonne, som
de ønsker lovene sorteret efter - hvis de ikke er tilfredse med, at lovene
som default sorteres efter dato.

/ Anders

Fra : PerX ...

Dato : 25-09-07 19:21

In article <46f93c6d$0$92946$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
virker@ikke.invalid says...
> [...]
> søgefunktionen forsimplet en hel del. Så vidt jeg kan gennemskue med et
> par hurtige søgninger, er redskabet nu for alvor blevet brugervenligt og

Hvor meget har du fået for at sige det?

Det er blevet totalt ubrugeligt. Nu er det netop umuligt at finde noget
(men det er måske også meningen).

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-09-07 19:24

PerX ... wrote:

> Det er blevet totalt ubrugeligt. Nu er det netop umuligt at finde
> noget (men det er måske også meningen).

Hvad savner du? (som var på den gamle side).

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-07 22:00

Kevin Borbye Edelvang skrev den 25-09-2007 18:51:
> [...]
> søgefunktionen forsimplet en hel del. Så vidt jeg kan gennemskue med et
> par hurtige søgninger, er redskabet nu for alvor blevet brugervenligt og

NU ved jeg godt, atman ikke skal skyde budbringeren, så det vil jeg lade
være med.

Magen til elendig opdatering skal man da lede længe efter.

lovteksterne er formatteret så de er svært at læse; søgefunktionen er
helt i hegnet.

Og den alfabetiske liste over populærtitler..... vor herre til hest.

På jævnt dansk: Det er en Om'er!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-09-07 14:09

Kevin Borbye Edelvang <virker@ikke.invalid> writes:

> [...]
> et par hurtige søgninger, er redskabet nu for alvor blevet
> brugervenligt og anvendeligt for alle. Det var rart.

Det er absolut positivt, at man slipper for alle disse
mouse-over-forklaringer. De var da til at få spat af. Og ja, jeg ved
godt at man kunne slå dem fra, men hvad hjælper det, når det ikke
bliver gemt?

Men som andre skriver, så er listen af resultater blevet noget sværere
at læse/skimme hurtigt.

Alt i alt er det nok okay.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-09-07 19:22

Den 25-09-07 18.51 skrev Kevin Borbye Edelvang følgende:
> Retsinformation er blevet opdateret og ud over et smukt ydre

Ja, så skidt med, at lovene nu er ulæselige. Det er godt nok den mindste
skrift, jeg nogensinde er stødt på på en hjemmeside - og det siger ikke
så lidt. Nu kan jeg heldigvis finde ud af at skifte skriftstørrelse, men
det er der altså mange, der ikke kan.

Og alle de gamle links er døde. Den slags udløser en dumpekarakter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : thomas@tt-web.dk

Dato : 03-10-07 08:18

> Og alle de gamle links er døde. Den slags udløser en dumpekarakter.

Jeg har ikke problemer med de gamle links. Fx.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20070101529-regl

/thomas