Hvordan skal jeg forholde mig, efter en ul~
Fra : Carsten

Dato : 24-09-07 17:15

I sidste uge blev jeg og min familie påkørt af en anden bil, bagfra, mens vi
holdt stille og ventet i et T-kryds, på at der blev fri bane. Modparten
havet ikke noget kørekort.

Vi opsøgte efterfølgende vagtlægen, da vi alle følte os dårlige og havet ond
i hove, nakke og ryg.
Lægen konstateret sådan lige hurtigt at intet var brækket i nakken og gav os
så beske om at tage noget smertestillende og at det helt sikkert vil være
slemmer dagen efter.

Nu er der så gået en lille uge og jeg selv har ikke fået det bedre,
tværtimod så har jeg mere ondt i ryggen, næsten konstant tung i hoved, samt
hovedpine, ondt i nakke og skuldre mm.

Har været nødt til at gå hjem fra arbejde, de sidste par dage, pga.
hovedpine, smerter og til tider koncentration besvær.
I morgen vil jeg opsøge egen læge, har en sundhedsforsikring og heltids
ulykkeforsikring via mit arbejde.

Nu er jeg så bekymret for fremtiden, hvad nu hvis det er noget jeg ikke
sådan lige kommer oven på igen og skal rende til behandlinger og
undersøgelser osv. Det koster jo alt sammen.
Hvad nu hvis det betyder at jeg ikke kan passe mit job, har lige fået en ny
god chef stilling, købt hus osv.
Hvad med svie og smerte, er der noget at hente der?

Hvad gør jeg klogt i at gøre, hvordan skal jeg forholde mig, udover at
opsøge læge i morgen og evt. melde det til ulykkesforsikringen.
Hvad skal jeg kræve?
Hvad har jeg krav på?

Min kæreste har også problemer med nakken og hovedpine, men hun er ikke så
ramt som mig og børene ser heldigvis også ud til at have kommet sig, de
klager ikke mere over ondt i hoved og nakke.

Carsten

Fra : padre

Dato : 24-09-07 18:10

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

>I sidste uge blev jeg og min familie påkørt af en anden bil, bagfra, mens
>vi holdt stille og ventet i et T-kryds, på at der blev fri bane. Modparten
>havet ikke noget kørekort.

Du skal have fat i modpartens forsikringsselskab. Bilens ejer skal have en
forsikring, som kan dække. Er du i tvivl om, hvordan du skal gå frem, så
check med din husstandsforsikring, om den giver dækker advokathjælp i en
situation som denne. Er det ikke tilfældet skal du muligvis overveje at tale
med en advokat, og helst en som har forstand på personskader. Elmer og
partnere (www.elmer-adv.dk) er gode, men nok også lidt dyre.

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Fra : rasmus

Dato : 24-09-07 22:34

> [...]
> tværtimod så har jeg mere ondt i ryggen, næsten konstant tung i hoved,
> samt hovedpine, ondt i nakke og skuldre mm.

- du bør jo søge læge så længe det gør ondt. Således har du dokumentaion for
at have foretaget dig noget vedr. dine smerter hvilket nok er fornuftigt i
forhold til en forsikringssag. Og så ganske ujuridisk; hvor længe tror du,
dine smerter ville blive ved, såfremt du ikke vidste, at der var mulighed
for en forsikringssag? (derfor kan det jo godt gøre ondt og være fælt
alligevel)

ras

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-09-07 07:31

"rasmus" <preben@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dine smerter ville blive ved, såfremt du ikke vidste, at der var mulighed
> for en forsikringssag? (derfor kan det jo godt gøre ondt og være fælt

I 1999 fik jeg en piskesmældsskade. Den plager mig stadig 8 år senere. Jeg
kunne ikke fungere som konsulent mere, da jeg er nød til at holde pause hver
time, når jeg kører bil, så en tur fra København til Ålborg i bil over broen
kan ikke klares på de 3,5 timer, som er standarden for en professionel
konsulent eller en sælger. En beskrivelse af uheldet er her:

http://www.center-validering.dk/Ettrafikuheld.htm

Jeg vil råde tråd-starteren til at opsøge læge, så det kan blive indført i
journalen at vedkommende har en piskesmældsskade, men ikke før at
forsikringspapirene er checket og eventuelt justeret. I den forbindelse kan
han ikke være i ond tro medmindre at han er læge. Det er langt fra alle som
bliver kørt ned bagfra som får en skade.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Henning

Dato : 25-09-07 14:26

>time, når jeg kører bil, så en tur fra København til Ålborg i bil over broen
>kan ikke klares på de 3,5 timer, som er standarden for en professionel

OT - forhåbentlig ikke?? Overholder du hastighedsbegrænsningerne
undervejs og ikke møder een eneste kø, tager turen omkring 4,5 timer.

Fra : retroman

Dato : 26-09-07 13:22

> OT - forhåbentlig ikke?? Overholder du hastighedsbegrænsningerne
> undervejs og ikke møder een eneste kø, tager turen omkring 4,5 timer.

så kan man jo overveje om man er professionel eller professionel klaphat...

Fra : Carsten

Dato : 25-09-07 07:50

"rasmus" <preben@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> længe tror du, dine smerter ville blive ved, såfremt du ikke vidste, at
> der var mulighed for en forsikringssag? (derfor kan det jo godt gøre ondt

Mine smerter er gode nok, tror ikke at jeg bliver indvalid og tror heller
ikke at jeg får noget økonomisk ud af det, da man skal have en varig mén
grad over 5% men noget behandling vil det nok kræve nu og måske i fremtiden
og det vil jeg gerne have betalt.

Carsten

Fra : retroman

Dato : 25-09-07 11:38

> [...]
> hovedpine, smerter og til tider koncentration besvær.
> I morgen vil jeg opsøge egen læge, har en sundhedsforsikring og heltids

Kender til flere sager af den slags!!, og i to tilfælde hvor de blev så syge
at de ikke kunne arbejde, vi snakker om unge mennesker begge under 35,- Det
er modpartens forsikringsselskab som betalte både for tabt løn, og
efterfølgende erstatning, jeg ville kontakte en advokat med det samme!!!, og
have fat i politiet da modparten jo intet kørekort har. Det skal siges at
det tager lang tid pga. forsikringsselskaberne vil kræve en del
undersøgelser men man kan virkeligt blive meget syg af et piskesmæld, og
netop få pisseondt i hovedet svimmel etc.