Pensionsindbetalinger
Fra : NDAN

Dato : 22-09-07 09:04

Har i en periode på 3 år været selv betaler til industriens pension pga.
uddannelse. Har efterfølgende været ansat i et vikar firma, og derfor
meddelt IP at selv betalingen ophørte da jeg var i job igen. Har nu fået et
girokort fra IP for det samme mdr. beløb som jeg indbetalte under
uddannelsen. Efter en opringning til IP blev jeg klar over at dette skyldes
at vikar firmaet ikke havde indbetalt pension bidrag som eller fremgår af
lønseddel, og ifølge IP skulle de gøre dette en gang i måneden.
Rent juridisk hvad kan forfølge vikar firmaet med ud over at inddrage
fagforeningen og hvilke konsekvenser vil det få for firmaet?

--
Med venlig hilsen/Best regards

NDAN

GPS - Længde : 8,960398 / Bredde : 56,136734

Fra : Henning

Dato : 22-09-07 10:15

On Sat, 22 Sep 2007 10:03:55 +0200, "NDAN" <kni@kabelogmail.dk> wrote:

> [...]
>Rent juridisk hvad kan forfølge vikar firmaet med ud over at inddrage
>fagforeningen og hvilke konsekvenser vil det få for firmaet?

Er det korrekt forstået, at beløbet er trukkket i din løn, men aldrig
betalt videre? I så fald er der tale om bedrageri. Er beløbet ikke
trukket, er der ikke noget galt? Start med at spørge vikarfirmaet,
måske er der tale om en simpel fejl et sted - inden du begynder at
trække juraskytset frem Samtale fremmer forståelsen...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-07 11:19

Henning skrev:

> Er det korrekt forstået, at beløbet er trukkket i din løn, men aldrig
> betalt videre? I så fald er der tale om bedrageri.

Det forudsætter at der var hensigt til bedrag.

--
Bertel

Fra : NDAN

Dato : 22-09-07 11:32

Beløbet er trukket på lønseddel og jeg har rettet henvendelse til vikar
firmaet ( en mands firma i Esbjerg) og her sagde vedkommende at beløbet
bliver indbetalt til IP løbende. Siden jeg har haft kontaktet IP svarer
vikar firmaet ikke længere og jeg derfor får tilsendt girokort fra IP for
videre førelse af den ordning jeg havde under udd. med selv betaling. Dette
ønsker jeg dog ikke da jeg ifølge lønseddel indbetaler.
Men hvad gør man hvis man ikke kan komme i forbindelse med vikar firmaet
længere og gerne vil have styr på indbetalinger til IP?

Fagforening, advokat eller kan IP gøre noget?

NDAN

Fra : per christoffersen

Dato : 22-09-07 15:16

> Men hvad gør man hvis man ikke kan komme i forbindelse med vikar firmaet
> længere og gerne vil have styr på indbetalinger til IP?
>
> Fagforening, advokat eller kan IP gøre noget?

Hvis du er medlem af en fagforening, så er det nu du skal bruge den.
Det er faktisk ligepræcis den slags ting, der er der for.

/Per