Opringning konstant !
Fra : t-t-one

Dato : 21-09-07 17:47

Hejsa Gruppe.

Lige et spørgsmål her sidst på ugen.

Jeg har en ven der har et firma, og vi kom lidt i snak om tele firmaer der
ringer
konstant og tilbyder teleløsninger.
Min ven har fortalt op til flere gange til et mobilfirma at han ikke er
interesseret i deres tilbud pga.
at dårlig service tidligere. Og har bedt dem om ikke at blive ved med at
ringe.

Men de ringer ca. hver 14. dag med nye tilbud. ?

Er det virkelig lovligt når han hver gang siger at HAN IKKE VIL RINGES OP
!!!

Ingen af os kender loven om sådan en regel, hvis der da er nogen :)
Så dette er jo det perfekte sted at spørge :)

Tak og god weekend alle sammen.

t-t-one

Fra : Bjarne

Dato : 21-09-07 17:57

t-t-one skrev:
> [...]
>
> Ingen af os kender loven om sådan en regel, hvis der da er nogen :)
> Så dette er jo det perfekte sted at spørge :)

Du skal bede http://www.eogs.dk/ om reklamebeskyttelse af dit firma.
Reklamebeskyttelsen medfører, at oplysningerne om din virksomhed ikke må
bruges til reklamehenvendelser. Oplysningerne må heller ikke bruges i
forbindelse med andre henvendelser fra private, med mindre der er
specifik hjemmel i lov, eller du har givet dit samtykke.

det hjælper

vh
Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 21-09-07 19:18

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev

> [...]
> forbindelse med andre henvendelser fra private, med mindre der er specifik
> hjemmel i lov, eller du har givet dit samtykke. det hjælper

Det er jeg langt fra sikker på i det konkrete tilfælde, reklamebeskyttelsen
betyder at virksomheder der køber oplysninger hos CVR registeret ikke må
bruge disse til reklame.

Citat CVR
"Oplysninger om reklamebeskyttede virksomheder må ligeledes alene
videregives fra Det Centrale Virksomhedsregister - samlet eller gruppevis -
såfremt modtageren af oplysningerne skriftligt erklærer at ovenstående vil
blive overholdt."

Det forhindrer ikke opringninger fra telefonbogen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne

Dato : 21-09-07 19:33

alexbo skrev:
> [...]
> blive overholdt."
>
> Det forhindrer ikke opringninger fra telefonbogen.

Naturligvis hindrer det ikke al spam, men det har absolut en virkning,
og siden da har jeg kun modtaget en henvendelse fra Børns Vilkår, men er
sluppet fra bl.a. satans irriterende påtrængende Telia.

Bjarne

Fra : Holst

Dato : 21-09-07 19:58

Bjarne wrote:

> Naturligvis hindrer det ikke al spam, men det har absolut en virkning,
> og siden da har jeg kun modtaget en henvendelse fra Børns Vilkår, men er
> sluppet fra bl.a. satans irriterende påtrængende Telia.

Jeg fik også denne reklamebeskyttelse for nogle år siden, og jeg oplever
ikke nogen henvendelser.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-09-07 02:48

alexbo wrote:
> [...]
> blive overholdt."
>
> Det forhindrer ikke opringninger fra telefonbogen.

Desuden kan jeg godt forestille mig at OP'ens vens firma *er*
interesseret i henvendelser fra telefonsælgere generelt - bare ikke fra
lige netop det firma. De fleste firmaer har vel behov for at købe både
varer og ydelser, og så kan det være interessant at få et tilbud, fordi
det måske er bedre og/eller billigere end det man allerede benytter...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : alexbo

Dato : 22-09-07 10:45

"Peter Knutsen" skrev

> [...]
> og så kan det være interessant at få et tilbud, fordi det måske er bedre
> og/eller billigere end det man allerede benytter...

Faktisk må kunder heller ikke henvende sig på baggrund af CVR registret, man
må så håbe at de finder andre veje.
Noget andet er måske at firmaer ikke klager over de har fået henvendelser
fra kunder.

Jeg kan se at flere har haft glæde af reklamebeskyttelsen, så det virker
åbenbart i praksis, selv om jeg synes det ser lidt tyndbenet ud.
Efter min bedømmelse forhindrer det kun masseudsendelse af reklamer, fra et
firma der har købt adresser på en målgruppe.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne

Dato : 22-09-07 15:26

Peter Knutsen skrev:

> [...]
> varer og ydelser, og så kan det være interessant at få et tilbud, fordi
> det måske er bedre og/eller billigere end det man allerede benytter...

Det kan teoretisk godt være, at du har ret, men jeg har aldrig
nogensinde oplevet, at telefonsælgerne var andet end irriterende
tidsspilde - grænsende til regulært bondefangeri.
Det samme gælder hvad jeg har hørt fra andre.

Specielt fra Telia har jeg flere gange oplevet provokerende uhøflige og
anmassende sælgere.
Ved en lejlighed ringede to af dem med en times mellemrum.

Bjarne

Fra : Holst

Dato : 21-09-07 18:24

t-t-one wrote:

> Er det virkelig lovligt når han hver gang siger at HAN IKKE VIL RINGES OP
> !!!

Ja.

Men han kan sørge for, at hans virksomhed bliver reklamebeskyttet:

http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=59

Fra : Jesper Brock

Dato : 27-09-07 06:21

t-t-one skrev:
> Men de ringer ca. hver 14. dag med nye tilbud. ?
>
> Er det virkelig lovligt når han hver gang siger at HAN IKKE VIL RINGES OP
> !!!

Man skulle tro, det var mig, der havde skrevet ovenstående... det er
lige nøjagtig samme problem jeg har med Telias sælgere, som helt
åbenlyst ikke FATTER, at jeg ikke vil have deres mobilprodukt indenfor
dørene.

Jeg har opgivet dialog med Teliasælgerne, så nu lægger jeg simpelthen
bare røret på. Ikke særligt høfligt, men når den høflige vej er forsøgt
tilstrækkelig mange gange, ved jeg ikke, hvad man ellers skal gøre...

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.