Pengegave til børnene - hvor meget må jeg ~
Fra : Mogens

Dato : 14-09-07 14:27

Jeg har hørt, at jeg kan give mine voksne børn et skattefrit beløb hvert år.

Hvor meget må jeg give dem?
Er beløbet virkelig skattefrit før børnene?

og...
hvor kan jeg læse om emnet?

Mv
Mogens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-09-07 14:32

"Mogens" <MBH8370@yahoo.com> writes:

> Jeg har hørt, at jeg kan give mine voksne børn et skattefrit beløb hvert år.
>
> Hvor meget må jeg give dem?

Hver forælder må give hvert barn 55.300 kr i 2007. Beløbet bliver
reguleret hvert år.

> Er beløbet virkelig skattefrit før børnene?

Ja, helt og holdent.

> hvor kan jeg læse om emnet?

http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/skattenidanmarki2007/afsnit3familieaegtefaellerogboern/

God weekend, mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 14-09-07 14:55

Og hvis du er rigtig i gavehumør (og har finanser til det) må du give dem et
rente- og afdragsfrit lån som hver år nedskrives med den maksimale gavesats.
Derved kan man hjælpe børn med huskøb eller lign..

http://www.formuepleje.dk/sw26042.asp

/Peter

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-09-07 18:46

Peter D. Jørgensen wrote:

> Og hvis du er rigtig i gavehumør (og har finanser til det) må du give dem et
> rente- og afdragsfrit lån som hver år nedskrives med den maksimale gavesats.
> Derved kan man hjælpe børn med huskøb eller lign..

Ja, og festen fordobles, hvis der er to forældre, så må de nemlig begge
give beløbet.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : alexbo

Dato : 14-09-07 19:30

"Kevin Borbye Edelvang" skrev

> Ja, og festen fordobles, hvis der er to forældre, så må de nemlig begge
> give beløbet.

Og begge forældre må give deres forældre som må give børnebørnene.
Og skulle de første forældre have børnebørn selv kan det udvikle sig
voldsomt, en stort netværk af familiegaver fra oldeforældre og ned.

mvh
Alex Christensen

Fra : Joel

Dato : 14-09-07 21:19

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Hver forælder må give hvert barn 55.300 kr i 2007. Beløbet bliver
> [...]
Men pas lige på hvis hver forældre ikke har sin egen/fælles konto, så kan
beløbet blive skattepligtig.
Feks. hvis alle pengene står i faderens navn, kan moderen ikke give et
tilsvarende beløb, medmindre faderen først forærer moderen pengene.
Se afgørelse :TfS 2005.294 LSR (SKM2005.133 LSR): eller læs på
http://www.familieadvokaten.dk/

Mvh. JL

Fra : vmx

Dato : 15-09-07 12:18

"Mogens" <MBH8370@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
år.

> Hvor meget må jeg give dem?
> Er beløbet virkelig skattefrit før børnene?

Må man forære en god ven kr. 50.000,- hvert år,
altså skattefrit for hende/ham ?

( ikke en man på nogen måde er i familie med )

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 15-09-07 14:59

vmx wrote:

> Må man forære en god ven kr. 50.000,- hvert år,
> altså skattefrit for hende/ham ?
>
> ( ikke en man på nogen måde er i familie med )

Nej, ellers kunne man jo betale en del sorte arbejde på den måde.

/Martin

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-09-07 22:47

"vmx" <dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk> writes:

> Må man forære en god ven kr. 50.000,- hvert år,
> altså skattefrit for hende/ham ?

Nej, kun forældre, stedforældre, bedsteforældre, børn, børnebørn,
oldebørn osv.

Svigerbørn må man give 19.300 kroner, svigerbørnebørn må ikke få
noget.

Læs mere her: http://www.tax.dk/pjecer/gaveafgift.htm

Mvh Trine

Fra : PerX ...

Dato : 20-09-07 22:07

In article <46ea8c22$0$93940$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, MBH8370
@yahoo.com says...
> Jeg har hørt, at jeg kan give mine voksne børn et skattefrit beløb hvert år.
>
> Hvor meget må jeg give dem?
> Er beløbet virkelig skattefrit før børnene?

Utrolig det er nødvendig at spørge om sådan noget, men det er det jo.