|
| Købeloven og defekt vare Fra : Heltfantastiskbambus~ |
Dato : 10-09-07 08:16 |
|
Hej gruppe.
Jeg har problemer med at forstå hvordan jeg er stillet, når jeg læser i
købeloven:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/
Jeg synes ikke det virker pokkers konkret.
Jeg spørger fordi jeg over nettet har købt en mobil af CBB. Denne virkede
ikke, så jeg tog den ned til CBB's samarbejdspartner Sonofon. Telefonen blev
sendt til reparation, hvilket vil tage 3-4 uger, hvilket jeg synes er lang
tid at skulle undvære den, især når jeg på ingen måde er skyld i, at den
ikke virker.
De havde i butikken en anden, som ekspedienten var ved at give mig, inden
han konfererede med en kollega... Se jeg ville jo meget hellere have en
anden, istedet for at skulle vente. Dette ville han dog ikke, hvilket han
begrundede med, at det "er en
teknikker, som skal se, hvad der er galt med den." Men han lod til selv at
kunne konstatere, at den jo ikke virkede... Så er det vel lige meget hvorfor
den ikke virker, eller hvad?
Altså:
1: Har jeg krav på bare at få en ny telefon med straks, idet den fremsendte
aldrig virkede?
2: Kan jeg alternativt fortryde købet med henvisning til, at telefonen ikke
virkede, selvom jeg har indleveret den til reparation?
Venlig hilsen
| |
N_B_DK (10-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 10-09-07 09:24 |
|
"Heltfantastiskbambuskat" <jegharda@ikkenogen.mailadresse> wrote in
message news:46e4ef20$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> Altså:
> 1: Har jeg krav på bare at få en ny telefon med straks, idet den
> fremsendte aldrig virkede?
Nej, du siger den aldrig virkede ja, men som tidligere tekniker har jeg hært
det utallige gange, og når telefonen så er væskeskadet, ja så holder den
påstand med at telefonen ikke har været brugt ikke.
> 2: Kan jeg alternativt fortryde købet med henvisning til, at
> telefonen ikke virkede, selvom jeg har indleveret den til reparation?
Nej, du har indleveret den til service, derved siger du at du er tilfreds
med varen, men gerne vil have den repareret.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Heltfantastiskbambus~ (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Heltfantastiskbambus~ |
Dato : 10-09-07 10:35 |
|
"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:46e4ff2c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> "Heltfantastiskbambuskat" <jegharda@ikkenogen.mailadresse> wrote in
> message news:46e4ef20$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>> Altså:
>> 1: Har jeg krav på bare at få en ny telefon med straks, idet den
>> fremsendte aldrig virkede?
>
> Nej, du siger den aldrig virkede ja, men som tidligere tekniker har jeg
> hært det utallige gange, og når telefonen så er væskeskadet, ja så holder
> den påstand med at telefonen ikke har været brugt ikke.
Ærgeligt
>> 2: Kan jeg alternativt fortryde købet med henvisning til, at
>> telefonen ikke virkede, selvom jeg har indleveret den til reparation?
>
> Nej, du har indleveret den til service, derved siger du at du er tilfreds
> med varen, men gerne vil have den repareret.
Dette gik jeg kun med til, fordi han afviste at give mig en anden (identisk
bortset fra fejlen) telefon. Hvis han har således har 'snydt' mig til at
acceptere at vente på reparationen, gælder min accept så?
Med venlig hilsen
| |
Carsten \(H\) (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 10-09-07 18:58 |
|
"Heltfantastiskbambuskat" <jegharda@ikkenogen.mailadresse> skrev i
meddelelsen news:46e50fc0$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Dette gik jeg kun med til, fordi han afviste at give mig en anden
> (identisk bortset fra fejlen) telefon. Hvis han har således har 'snydt'
> mig til at acceptere at vente på reparationen, gælder min accept så?
Men det kan aldrig være Sonofon der skal ombytte din telefon, det skal være
CBB eller værkstedet, alt efter fejl og tidspunkt for køb.
| |
"Morten Bjergstrøm" (10-09-2007)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 10-09-07 19:20 |
|
"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
>> Altså:
>> 1: Har jeg krav på bare at få en ny telefon med straks, idet den
>> fremsendte aldrig virkede?
>
> Nej, du siger den aldrig virkede ja, men som tidligere tekniker
> har jeg hært det utallige gange, og når telefonen så er
> væskeskadet, ja så holder den påstand med at telefonen ikke har
> været brugt ikke.
Væskeskaden skyldes ikke nødvendigvis kunden. Det er en fejlantagelse
som mange butikker lider af. Derudover er det slet ikke givet, at en
væskeskade er tilstrækkeligt til at afvise en reklamation, da det at
telefonen kan blive væskeskadet ved normal brug i sig selv vil kunne
anses som en mangel.
--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine
| |
N_B_DK (11-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 11-09-07 14:25 |
|
"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
news:Xns99A7CF03F32A0.miljokemi.dk@miljokemi.dk
> Væskeskaden skyldes ikke nødvendigvis kunden.
Nej selvfølgelig ikke, det kan være en i kundens omganskreds, men ændrer
ikke på den er væskeskadet.
> Det er en fejlantagelse som mange butikker lider af.
Nå.
> Derudover er det slet ikke givet, at en væskeskade er tilstrækkeligt til
> at afvise en reklamation,
henvis lige til bare EN sag hvor kunden har fået medhold i en væskeskade sag
i at det skyldes en fabrikations fejla f telefonen ?
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
N/A (11-09-2007)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 11-09-07 18:48 |
|
| |
Carsten \(H\) (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 11-09-07 18:48 |
|
"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns99A8C8797EFB7.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
>
> Den kan være væskeskadet før kunden overhovedet har fået telefonen.
> Det er bl.a. meget populært at videresælge brugte telefoner som nye
> (endda med Forbrugerstyrelsens velsignelse)
Så kan man jo bare handle hvor man ikke har sådan en lemfældig bytte
politik!
| |
Jonas Kofod (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 11-09-07 19:04 |
|
Carsten (H) skrev:
>
> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen
> news:Xns99A8C8797EFB7.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
>>
>> Den kan være væskeskadet før kunden overhovedet har fået telefonen.
>> Det er bl.a. meget populært at videresælge brugte telefoner som nye
>> (endda med Forbrugerstyrelsens velsignelse)
>
>
> Så kan man jo bare handle hvor man ikke har sådan en lemfældig bytte
> politik!
Det er der ikke noget der hedder i juridisk forstand. Loven og
forholdene for den er som de er til trods for alle dine kvababelser.
| |
Carsten \(H\) (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 11-09-07 20:04 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
news:46e6d882$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Carsten (H) skrev:
>>
>> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen
>> news:Xns99A8C8797EFB7.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
>>>
>>> Den kan være væskeskadet før kunden overhovedet har fået telefonen.
>>> Det er bl.a. meget populært at videresælge brugte telefoner som nye
>>> (endda med Forbrugerstyrelsens velsignelse)
>>
>>
>> Så kan man jo bare handle hvor man ikke har sådan en lemfældig bytte
>> politik!
>
> Det er der ikke noget der hedder i juridisk forstand. Loven og forholdene
> for den er som de er til trods for alle dine kvababelser.
Ja og sundfornuft!
| |
Jonas Kofod (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 11-09-07 20:08 |
|
Carsten (H) skrev:
>
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
> news:46e6d882$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> Carsten (H) skrev:
>>>
>>> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:Xns99A8C8797EFB7.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
>>>>
>>>> Den kan være væskeskadet før kunden overhovedet har fået telefonen.
>>>> Det er bl.a. meget populært at videresælge brugte telefoner som nye
>>>> (endda med Forbrugerstyrelsens velsignelse)
>>>
>>>
>>> Så kan man jo bare handle hvor man ikke har sådan en lemfældig bytte
>>> politik!
>>
>> Det er der ikke noget der hedder i juridisk forstand. Loven og
>> forholdene for den er som de er til trods for alle dine kvababelser.
>
> Ja og sundfornuft!
Ja, det skulle du prøve at tage op. Det lyder som en god idé.
| |
Carsten \(H\) (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 11-09-07 20:22 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
news:46e6e78f$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Carsten (H) skrev:
>>
>> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
>> news:46e6d882$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Carsten (H) skrev:
>>>>
>>>> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen
>>>> news:Xns99A8C8797EFB7.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
>>>>>
>>>>> Den kan være væskeskadet før kunden overhovedet har fået telefonen.
>>>>> Det er bl.a. meget populært at videresælge brugte telefoner som nye
>>>>> (endda med Forbrugerstyrelsens velsignelse)
>>>>
>>>>
>>>> Så kan man jo bare handle hvor man ikke har sådan en lemfældig bytte
>>>> politik!
>>>
>>> Det er der ikke noget der hedder i juridisk forstand. Loven og
>>> forholdene for den er som de er til trods for alle dine kvababelser.
>>
>> Ja og sundfornuft!
>
> Ja, det skulle du prøve at tage op. Det lyder som en god idé.
Damerne først!
| |
Jonas Kofod (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 11-09-07 20:51 |
|
Carsten (H) skrev:
>
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
> news:46e6e78f$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Carsten (H) skrev:
>>>
>>> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:46e6d882$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Carsten (H) skrev:
>>>>>
>>>>> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen
>>>>> news:Xns99A8C8797EFB7.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
>>>>>>
>>>>>> Den kan være væskeskadet før kunden overhovedet har fået telefonen.
>>>>>> Det er bl.a. meget populært at videresælge brugte telefoner som nye
>>>>>> (endda med Forbrugerstyrelsens velsignelse)
>>>>>
>>>>>
>>>>> Så kan man jo bare handle hvor man ikke har sådan en lemfældig
>>>>> bytte politik!
>>>>
>>>> Det er der ikke noget der hedder i juridisk forstand. Loven og
>>>> forholdene for den er som de er til trods for alle dine kvababelser.
>>>
>>> Ja og sundfornuft!
>>
>> Ja, det skulle du prøve at tage op. Det lyder som en god idé.
>
> Damerne først!
Min kæreste har tak. Jeg kunne sende hende til at have skrive de svar
jeg har givet spørgeren og alligevel ville de stadigt være mere
anvendelige end dit sludder.
| |
Carsten \(H\) (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 11-09-07 21:24 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
news:46e6f1a2$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Carsten (H) skrev:
>>
>> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
>> news:46e6e78f$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Carsten (H) skrev:
>>>>
>>>> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
>>>> news:46e6d882$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> Carsten (H) skrev:
>>>>>>
>>>>>> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen
>>>>>> news:Xns99A8C8797EFB7.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
>>>>>>>
>>>>>>> Den kan være væskeskadet før kunden overhovedet har fået telefonen.
>>>>>>> Det er bl.a. meget populært at videresælge brugte telefoner som nye
>>>>>>> (endda med Forbrugerstyrelsens velsignelse)
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Så kan man jo bare handle hvor man ikke har sådan en lemfældig bytte
>>>>>> politik!
>>>>>
>>>>> Det er der ikke noget der hedder i juridisk forstand. Loven og
>>>>> forholdene for den er som de er til trods for alle dine kvababelser.
>>>>
>>>> Ja og sundfornuft!
>>>
>>> Ja, det skulle du prøve at tage op. Det lyder som en god idé.
>>
>> Damerne først!
>
> Min kæreste har tak. Jeg kunne sende hende til at have skrive de svar jeg
> har givet spørgeren og alligevel ville de stadigt være mere anvendelige
> end dit sludder.
Jeg ved ikke præcis hvad der er dit problem, men noget af det kan være, at
du er et arogant røvhuld!
Hils Katrine og måske vi ses på Kollegiet!
PS: Nå ja, din kærste laver dårlig morgenmad og så snorker hun, når hun er
fuld.
| |
Jonas Kofod (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 13-09-07 09:42 |
|
Carsten (H) skrev:
>
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
> news:46e6f1a2$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> Carsten (H) skrev:
>>>
>>> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:46e6e78f$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Carsten (H) skrev:
>>>>>
>>>>> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
>>>>> news:46e6d882$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>> Carsten (H) skrev:
>>>>>>>
>>>>>>> "Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i meddelelsen
>>>>>>> news:Xns99A8C8797EFB7.miljokemi.dk@miljokemi.dk...
>>>>>>>>
>>>>>>>> Den kan være væskeskadet før kunden overhovedet har fået telefonen.
>>>>>>>> Det er bl.a. meget populært at videresælge brugte telefoner som nye
>>>>>>>> (endda med Forbrugerstyrelsens velsignelse)
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Så kan man jo bare handle hvor man ikke har sådan en lemfældig
>>>>>>> bytte politik!
>>>>>>
>>>>>> Det er der ikke noget der hedder i juridisk forstand. Loven og
>>>>>> forholdene for den er som de er til trods for alle dine kvababelser.
>>>>>
>>>>> Ja og sundfornuft!
>>>>
>>>> Ja, det skulle du prøve at tage op. Det lyder som en god idé.
>>>
>>> Damerne først!
>>
>> Min kæreste har tak. Jeg kunne sende hende til at have skrive de svar
>> jeg har givet spørgeren og alligevel ville de stadigt være mere
>> anvendelige end dit sludder.
>
> Jeg ved ikke præcis hvad der er dit problem, men noget af det kan være,
> at du er et arogant røvhuld!
> Hils Katrine og måske vi ses på Kollegiet!
>
> PS: Nå ja, din kærste laver dårlig morgenmad og så snorker hun, når hun
> er fuld.
Der er tre faktuelle fejl i ovenstående. Men det er da sjov at se hvad
folk kan bruge deres tid på hvis de bliver frustrerede nok.
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 11:19 |
|
"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
news:Xns99A8C8797EFB7.miljokemi.dk@miljokemi.dk
> Nu er der næppe nogen retssager om noget så relativt billigt som en
> mobiltelefon. Men et produkt skal kunne tåle at blive brugt normalt -
> når vi snakker en mobiltelefon omfatter det i sagens natur den fugt
> der naturligt er på hudens overflade.
Hvis du havde nogen ide om hvad folk prøver at slippe afsted med, så ville
du vide at den der med lidt sved fra kroppen sjældent er fejlen.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
"Morten Bjergstrøm" (11-09-2007)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 11-09-07 18:48 |
|
"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:
>> Væskeskaden skyldes ikke nødvendigvis kunden.
>
> Nej selvfølgelig ikke, det kan være en i kundens omganskreds, men
> ændrer ikke på den er væskeskadet.
Den kan være væskeskadet før kunden overhovedet har fået telefonen.
Det er bl.a. meget populært at videresælge brugte telefoner som nye
(endda med Forbrugerstyrelsens velsignelse)
>> Det er en fejlantagelse som mange butikker lider af.
>
> Nå.
Der er ikke alverden at sige nå til.
>> Derudover er det slet ikke givet, at en væskeskade er
>> tilstrækkeligt til at afvise en reklamation,
>
> henvis lige til bare EN sag hvor kunden har fået medhold i en
> væskeskade sag i at det skyldes en fabrikations fejla f telefonen
> ?
Nu er der næppe nogen retssager om noget så relativt billigt som en
mobiltelefon. Men et produkt skal kunne tåle at blive brugt normalt
- når vi snakker en mobiltelefon omfatter det i sagens natur den
fugt der naturligt er på hudens overflade.
Men du kan da få et hint om, hvordan tingene forholder sig:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner/garanti-
paa-mobil/
Bemærk "uhensigtsmæssig brug"! (Godt nok er det fra Forbrugerstyrelsen)
--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine
| |
Jonas Kofod (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 10-09-07 10:58 |
|
Heltfantastiskbambuskat skrev:
> Hej gruppe.
>
> Jeg har problemer med at forstå hvordan jeg er stillet, når jeg læser i
> købeloven:
> http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/
> Jeg synes ikke det virker pokkers konkret.
>
> Jeg spørger fordi jeg over nettet har købt en mobil af CBB. Denne virkede
> ikke, så jeg tog den ned til CBB's samarbejdspartner Sonofon. Telefonen blev
> sendt til reparation, hvilket vil tage 3-4 uger, hvilket jeg synes er lang
> tid at skulle undvære den, især når jeg på ingen måde er skyld i, at den
> ikke virker.
> De havde i butikken en anden, som ekspedienten var ved at give mig, inden
> han konfererede med en kollega... Se jeg ville jo meget hellere have en
> anden, istedet for at skulle vente. Dette ville han dog ikke, hvilket han
> begrundede med, at det "er en
> teknikker, som skal se, hvad der er galt med den." Men han lod til selv at
> kunne konstatere, at den jo ikke virkede... Så er det vel lige meget hvorfor
> den ikke virker, eller hvad?
>
> Altså:
> 1: Har jeg krav på bare at få en ny telefon med straks, idet den fremsendte
> aldrig virkede?
Nej, de har lov til at undersøge de.
> 2: Kan jeg alternativt fortryde købet med henvisning til, at telefonen ikke
> virkede, selvom jeg har indleveret den til reparation?
Du kan ikke fortryde købet.
Du kan hvis sælger ikke lever op til sine afhjælpningsforpligtelser frit
vælge blandt de 4 muligheder for afhjælpning købeloven lister op.
Sælger skal altså udbedre manglen tilfredstillende ellers er de tre
sidste muligheder åbne.
Ophævelse af køb.
Ombytning.
Afslag.
Her er det ophævelse der kommer tættest på dit spørgsmål om at fortryde.
Nu kan jeg tro du spørger hvornår sælger så har/har ikke udbedret
tilfredstillende. Det er der en del retspraksis for. Men det kommer an
på varen, hvor meget du har brug for de, fejlen og mange flere ting.
Det er dog nødvendigt at vide om du har fået en lånetelefon for at sige
præcist. Men det generelle svar er at når vi taler om en mobiltelefon og
den er i stykker som den kommer ud af boksen - så har de allerhelvedes
travlt og du skal være på nakken af dem.
Men du må lige gøre rede for hvad der præcist er sket i relation til
afhjælpning. Påregnet 3-4 uger, lånetelefon? ...? ...?
| |
N_B_DK (10-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 10-09-07 12:38 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
news:46e514fe$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
> > 2: Kan jeg alternativt fortryde købet med henvisning til, at
> > telefonen ikke virkede, selvom jeg har indleveret den til
> > reparation?
>
> Du kan ikke fortryde købet.
Jo det kunne have have gjort, det er for sent nu (bemærk han har købt den
over nettet, og har jo derfor de 14 dages returret)
>- så har
> de allerhelvedes travlt og du skal være på nakken af dem.
En telefon der er død, eller dør indenfor 1 dag betragtes af de fleste
producenter som en DOA, men skal stadig lige kontrolleres (da det jo
desværre har vist sig at ikke alle kunder er lige ærlige om forløbet)
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Peter Lykkegaard (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 10-09-07 17:04 |
|
N_B_DK wrote:
> Jo det kunne have have gjort, det er for sent nu (bemærk han har købt
> den over nettet, og har jo derfor de 14 dages returret)
>
Præcis
CBB er en online butik
http://www.cbbdistribution.dk/info/omcbb.aspx
- Peter
--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
Jonas Kofod (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 10-09-07 19:29 |
|
N_B_DK skrev:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
> news:46e514fe$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
>
>> > 2: Kan jeg alternativt fortryde købet med henvisning til, at
>> > telefonen ikke virkede, selvom jeg har indleveret den til
>> > reparation?
>>
>> Du kan ikke fortryde købet.
>
> Jo det kunne have have gjort, det er for sent nu (bemærk han har købt
> den over nettet, og har jo derfor de 14 dages returret)
Der kan ikke fortrydes når en reklamationssag er indledt.
>> - så har
>> de allerhelvedes travlt og du skal være på nakken af dem.
>
> En telefon der er død, eller dør indenfor 1 dag betragtes af de fleste
> producenter som en DOA, men skal stadig lige kontrolleres (da det jo
> desværre har vist sig at ikke alle kunder er lige ærlige om forløbet)
Derfor har de stadigt allerhelvedes travlt, givet loven og retspraksis.
| |
N_B_DK (11-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 11-09-07 14:26 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
news:46e58cd8$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
> Der kan ikke fortrydes når en reklamationssag er indledt.
Hvilket også er det jeg har skrevet, hvis du havde gidet læse hvad jeg
skrev.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jonas Kofod (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 11-09-07 15:33 |
|
N_B_DK skrev:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
> news:46e58cd8$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Der kan ikke fortrydes når en reklamationssag er indledt.
>
> Hvilket også er det jeg har skrevet, hvis du havde gidet læse hvad jeg
> skrev.
Du skrev der var gået for lang tid. Ydermere var der jo irrelevant at
nævne det hvis ikke du mente det havde en eller anden relevans for
besvarelsen af spørgsmålet.
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 11:22 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
news:46e6a6fb$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
> N_B_DK skrev:
> > "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
> > news:46e58cd8$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
> >
> > > Der kan ikke fortrydes når en reklamationssag er indledt.
> >
> > Hvilket også er det jeg har skrevet, hvis du havde gidet læse hvad
> > jeg skrev.
>
> Du skrev der var gået for lang tid.
Så du kan ikke læse ?
news:46e4ff2c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
Hvilken del af følgende er det du ikke forstår ?
citat:
Nej, du har indleveret den til service, derved siger du at du er tilfreds
med varen, men gerne vil have den repareret.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 12:53 |
|
N_B_DK skrev:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
> news:46e6a6fb$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
>> N_B_DK skrev:
>> > "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
>> > news:46e58cd8$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
>> >
>> > > Der kan ikke fortrydes når en reklamationssag er indledt.
>> >
>> > Hvilket også er det jeg har skrevet, hvis du havde gidet læse hvad
>> > jeg skrev.
>>
>> Du skrev der var gået for lang tid.
>
> Så du kan ikke læse ?
>
> news:46e4ff2c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
>
> Hvilken del af følgende er det du ikke forstår ?
>
> citat:
>
> Nej, du har indleveret den til service, derved siger du at du er tilfreds
> med varen, men gerne vil have den repareret.
Og bemærk at jeg svarede på dit indlæg hvor du skrev dette:
"Jo det kunne have have gjort, det er for sent nu (bemærk han har købt
den over nettet, og har jo derfor de 14 dages returret)".
Og ikke det indlæg du behændigt fandt frem til lejligheden - jeg
adresserede din kommentar til mit indlæg og ikke et andet indlæg du har
skrevet andetsteds. Alt andet ville være unaturligt og rodet - men
naturligvis belejligt hvis man bare skal trække i land.
Og så lad for guds skyld være med at give dig ud for at have en eller
anden overlegen forstand på dette her, med formuleringer som "hvad er
det du ikke forstår". Det får dig bare til at fremstå endnu mere
tåbeligt i de andre tilstedeværendes øjne end du allerede gør.
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 13:21 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
news:46e7d302$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
> Og så lad for guds skyld være med at give dig ud for at have en eller
> anden overlegen forstand på dette her, med formuleringer som "hvad er
> det du ikke forstår".
Det er jo nødvendigt når du sidder og ævler om noget du åbenbart ikke selv
fatter så meget af, men hvad kan man forvente når du ikke engang kan læse
simple tekster.
> Det får dig bare til at fremstå endnu mere
> tåbeligt i de andre tilstedeværendes øjne end du allerede gør.
Er du skizofren siden du på den måde kan udtale dig om hvad andre tænker ?
sjovt nok er der da en del der netop skriver du er et fjols.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 13:45 |
|
N_B_DK skrev:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
> news:46e7d302$0$90267$14726298@news.sunsite.dk
>> Og så lad for guds skyld være med at give dig ud for at have en eller
>> anden overlegen forstand på dette her, med formuleringer som "hvad er
>> det du ikke forstår".
>
> Det er jo nødvendigt når du sidder og ævler om noget du åbenbart ikke
> selv fatter så meget af, men hvad kan man forvente når du ikke engang
> kan læse simple tekster.
I modsætning til dig har jeg givet brugtbart og fyldestgørende svar til
spørgeren - det er ikke ævl. Og at jeg tager diskussionen i den kontekst
den fremstår og ikke roder rundt i den, det er ejheller det samme som
manglende evne til at læse simple tekster.
>> Det får dig bare til at fremstå endnu mere
>> tåbeligt i de andre tilstedeværendes øjne end du allerede gør.
>
> Er du skizofren siden du på den måde kan udtale dig om hvad andre tænker
> ? sjovt nok er der da en del der netop skriver du er et fjols.
Nej, jeg er ikke skizofren. Jeg går såmænd bare ud fra at flertallet
herinde er fornuftige jurakyndige og jurainteresserede mennesker og ikke
en bedrevidende mobilsælger der skal gøre sig klog på snart sagt hvad
som helst og hvilket som helst emne, så snart buzzordet mobiltelefon
popper op ligegyldigt hvor og i hvilken sammenhæng.
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 13:57 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
news:46e7df3d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk
> I modsætning til dig har jeg givet brugtbart og fyldestgørende svar
> til spørgeren - det er ikke ævl.
Fint så henvis til hvad det er for noget ævl jeg skrev til spørger.
> og ikke en bedrevidende mobilsælger der skal gøre sig klog på snart sagt
> hvad som helst og hvilket som helst emne, så snart buzzordet
> mobiltelefon popper op ligegyldigt hvor og i hvilken sammenhæng.
Jeg har aldrig solgt så meget som en eneste telefon erhversmæssigt, men har
repareret over 20000 enheder, og har en noget større erfaring med hvad folk
kommer emd af løgnhistorier for at slippe for at betale for forkert
behandling af deres udstyr (og det gælder også indenfor området forbruger
elektronik)
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 14:07 |
|
N_B_DK skrev:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
> news:46e7df3d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk
>
>> I modsætning til dig har jeg givet brugtbart og fyldestgørende svar
>> til spørgeren - det er ikke ævl.
>
> Fint så henvis til hvad det er for noget ævl jeg skrev til spørger.
I ovenstående står der ikke at du har skrevet noget ævl. Der står jeg
ikke har skrevet noget ævl. Dermed er din forespørgsel lidt misforstået.
>> og ikke en bedrevidende mobilsælger der skal gøre sig klog på snart sagt
>> hvad som helst og hvilket som helst emne, så snart buzzordet
>> mobiltelefon popper op ligegyldigt hvor og i hvilken sammenhæng.
>
> Jeg har aldrig solgt så meget som en eneste telefon erhversmæssigt, men
> har repareret over 20000 enheder, og har en noget større erfaring med
> hvad folk kommer emd af løgnhistorier for at slippe for at betale for
> forkert behandling af deres udstyr (og det gælder også indenfor området
> forbruger elektronik)
Det har jo tydeligvis ikke gjort dig klog på andet end hvad folk
muligvis gør med deres telefoner og i særdeleshed ikke på jura.
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 14:28 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
news:46e7e461$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
> Det har jo tydeligvis ikke gjort dig klog på andet end hvad folk
> muligvis gør med deres telefoner og i særdeleshed ikke på jura.
Er vi enige om at hvis en eller anden vare benyttes på en måde den ikke er
tiltænkt / konstrueret til, så bortfalder garantien /reklamationsretten ?
Hvis folk vil have afgjort et skyldsspørgsmål må de gå i retten, som
tekniker kan vi ikke bare lave telefonen hvis der er /har været vædske i
den, da der skal gives garanti på selve reperationen, og det er umuligt at
stå inde for en rep, hvis der har været væske i telefonen.
Du har ganske enkelt AL for stor tiltro til dine medmennesker, når det
gælder ærlighed ved selvforskyldte skader.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jesper Lund (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 12-09-07 14:44 |
|
N_B_DK wrote:
> Hvis folk vil have afgjort et skyldsspørgsmål må de gå i retten,
> som tekniker kan vi ikke bare lave telefonen hvis der er /har
> været vædske i den, da der skal gives garanti på selve
> reperationen, og det er umuligt at stå inde for en rep, hvis der
> har været væske i telefonen.
Du kan som teknikker udtale at telefonen ikke kan repareres, men om der
er tale om en mangel eller ej, er i ligeså høj grad en juridisk
vurdering. Lad os sige at denne fugtskade er opstået ved at forbrugeren
alene har haft mobiltelefonen i sin lomme. I så fald kan man argumentere
for at produktet er fejlkonstrueret (en mangel), når det ikke kan
anvendes til almindeligt brug. Ligeledes kan det heller ikke være
producenterne og forhandlerne ubekendt at det af og til regner i
Danmark, og at mobiltelefoner anvendes udendørs.
Hvis vi er inden for formodningsperioden, og hvis forbrugeren oplyser at
telefonen kun har været anvendt til almindelig brug, må bevisbyrden for
"mishandling" som udgangspunkt ligge hos forhandleren (herunder at
fugtskaden er opstået ved ikke-normal brug). Det er konklusionen i den
afgørelse som Morten postede
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner/garanti-paa-mobil/
> Du har ganske enkelt AL for stor tiltro til dine medmennesker,
> når det gælder ærlighed ved selvforskyldte skader.
Nu er det ikke fordi vi skal starte en flame war her, men det er heller
ikke alle forhandlere (eller deres serviceværksteder), som er lige gode
til at læse den danske købelov. Specielt ikke hvis forhandleren samtidig
leger assurandør...
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 15:04 |
|
N_B_DK skrev:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
> news:46e7e461$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Det har jo tydeligvis ikke gjort dig klog på andet end hvad folk
>> muligvis gør med deres telefoner og i særdeleshed ikke på jura.
>
> Er vi enige om at hvis en eller anden vare benyttes på en måde den ikke
> er tiltænkt / konstrueret til, så bortfalder garantien
> /reklamationsretten ?
>
> Hvis folk vil have afgjort et skyldsspørgsmål må de gå i retten, som
> tekniker kan vi ikke bare lave telefonen hvis der er /har været vædske i
> den, da der skal gives garanti på selve reperationen, og det er umuligt
> at stå inde for en rep, hvis der har været væske i telefonen.
>
> Du har ganske enkelt AL for stor tiltro til dine medmennesker, når det
> gælder ærlighed ved selvforskyldte skader.
Jeg tager slet ikke stilling til mine medmennesker eller tiltro til dem.
Jeg tager stilling til jura. Jeg er godt klar over at købers misbrug af
varen har betydning for reklamationsretten. Men, at du har oplevet i
praksis er der ikke noget spændende i og betydningen af loven bliver
ikke anderledes. Rent faktisk har jeg på intet tidspunkt ønsket at
diskutere netop det.
Sælger har lov til at besigtige varen. Køber må ikke misbruge den (hvis
netop dette misbrug fører til fejlen). Slut prut - så er der ikke mere i
det, og vi gider ikke høre din livshistorie.
| |
Carsten \(H\) (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 12-09-07 15:20 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
news:46e7df3d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> N_B_DK skrev:
>
> I modsætning til dig har jeg givet brugtbart og fyldestgørende svar til
> spørgeren - det er ikke ævl. Og at jeg tager diskussionen i den kontekst
> den fremstår og ikke roder rundt i den, det er ejheller det samme som
> manglende evne til at læse simple tekster.
>
> Nej, jeg er ikke skizofren. Jeg går såmænd bare ud fra at flertallet
> herinde er fornuftige jurakyndige og jurainteresserede mennesker og ikke
> en bedrevidende mobilsælger der skal gøre sig klog på snart sagt hvad som
> helst og hvilket som helst emne, så snart buzzordet mobiltelefon popper op
> ligegyldigt hvor og i hvilken sammenhæng.
Fornuftige!
Spørgsmålet er så, hvem har så det svar som spørgen kan bruge til noget,
sådan rent konkret???
Er bange for at dine selvros-svar ikke er så brugbart som du selv tror, ude
i den virkelig verden, det vil ikke udløse nogen som helts, når der ikke er
styre på nogen gansk basale ting, som hvem man gør sin krav/reklamation over
for, når sælger og serviceværksted er to forskelige ting.
Så er det vist ikke et krav at man skal være jurakyndige i denne gruppe.
Na ja, så er du et arrogant, selvglad røvhuld!
Fik du hilst?
PS: Har du et nøgen billede af din kæreste?
Ellers kan jeg sende dig et!
| |
Jesper Lund (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 12-09-07 15:30 |
|
Carsten (H) wrote:
> Er bange for at dine selvros-svar ikke er så brugbart som du selv
> tror, ude i den virkelig verden, det vil ikke udløse nogen som
> helts, når der ikke er styre på nogen gansk basale ting, som hvem
> man gør sin krav/reklamation over for, når sælger og
> serviceværksted er to forskelige ting.
Jeg kan kun tale om mine egne erfaringer, men jeg synes generelt at der
kommer et fornuftigt resultat ud af at være vedholdende, gøre
forhandleren opmærksom på at man kender købeloven, og true med at
klage forbrugerklagenævnet. Den skrupelløse forhandler tænker netop kun
på penge, så du skal overbevise ham/hende om at det er billigere at give
dig ret end at lade sagen køre videre.
| |
Carsten \(H\) (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 12-09-07 15:41 |
|
"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen
news:46e7f7d7$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Carsten (H) wrote:
>
>> Er bange for at dine selvros-svar ikke er så brugbart som du selv
>> tror, ude i den virkelig verden, det vil ikke udløse nogen som
>> helts, når der ikke er styre på nogen gansk basale ting, som hvem
>> man gør sin krav/reklamation over for, når sælger og
>> serviceværksted er to forskelige ting.
>
> Jeg kan kun tale om mine egne erfaringer, men jeg synes generelt at der
> kommer et fornuftigt resultat ud af at være vedholdende, gøre
> forhandleren opmærksom på at man kender købeloven, og true med at
> klage forbrugerklagenævnet. Den skrupelløse forhandler tænker netop kun
> på penge, så du skal overbevise ham/hende om at det er billigere at give
> dig ret end at lade sagen køre videre.
Jep!
Men her var der ikke nogen krav man kunne stille op mod den pågældne butik,
da de kun var et service organg for indlevering af rep. for det pågældne
firma, hvor telefonen var købt.
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 15:33 |
|
"Carsten (H)" <no@mail.thanks> wrote in message
news:46e7f5a7$0$90265$14726298@news.sunsite.dk
> Spørgsmålet er så, hvem har så det svar som spørgen kan bruge til
> noget, sådan rent konkret???
> Er bange for at dine selvros-svar ikke er så brugbart som du selv
> tror, ude i den virkelig verden,
Helt enig, han virker meget usikker på sig selv.
> Na ja, så er du et arrogant, selvglad røvhuld!
Tænk det er også mit indtryk.
> PS: Har du et nøgen billede af din kæreste?
> Ellers kan jeg sende dig et!
LOL
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Carsten \(H\) (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 12-09-07 16:14 |
|
"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:46e7fc68$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Helt enig, han virker meget usikker på sig selv.
Ja eller for selvsikkert!
>> Na ja, så er du et arrogant, selvglad røvhuld!
>
> Tænk det er også mit indtryk.
Så må der være noget om det om han har ret eller ej!
>> PS: Har du et nøgen billede af din kæreste?
>> Ellers kan jeg sende dig et!
>
> LOL
Nej den er sgu go nok!
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 16:42 |
|
"Carsten (H)" <no@mail.thanks> wrote in message
news:46e8024b$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
> > Tænk det er også mit indtryk.
>
> Så må der være noget om det om han har ret eller ej!
Det tror jeg ikke han kan se.
> > > PS: Har du et nøgen billede af din kæreste?
> > > Ellers kan jeg sende dig et!
> >
> > LOL
>
> Nej den er sgu go nok!
Er hun lækker ?
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 19:42 |
|
N_B_DK skrev:
> "Carsten (H)" <no@mail.thanks> wrote in message
> news:46e8024b$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
>> > Tænk det er også mit indtryk.
>>
>> Så må der være noget om det om han har ret eller ej!
>
> Det tror jeg ikke han kan se.
>
>> > > PS: Har du et nøgen billede af din kæreste?
>> > > Ellers kan jeg sende dig et!
>> >
>> > LOL
>>
>> Nej den er sgu go nok!
>
> Er hun lækker ?
Nå der var nok nogen på samme niveau der fandt hinanden og kunne snakke
sammen.
| |
Carsten \(H\) (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 13-09-07 14:57 |
|
"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:46e808f0$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> "Carsten (H)" <no@mail.thanks> wrote in message
> news:46e8024b$0$90268$14726298@news.sunsite.dk
>> > Tænk det er også mit indtryk.
>>
>> Så må der være noget om det om han har ret eller ej!
>
> Det tror jeg ikke han kan se.
>
>> > > PS: Har du et nøgen billede af din kæreste?
>> > > Ellers kan jeg sende dig et!
>> >
>> > LOL
>>
>> Nej den er sgu go nok!
>
> Er hun lækker ?
Hmm. Når man har drukket, så er hun!
| |
N_B_DK (13-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 13-09-07 16:48 |
|
"Carsten (H)" <no@mail.thanks> wrote in message
news:46e941ac$0$90270$14726298@news.sunsite.dk
> Hmm. Når man har drukket, så er hun!
Har man drukket nok er alle lækre, det er rigtig slemt når man overvejer at
lave hyænen...
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 19:34 |
|
Carsten (H) skrev:
>
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
> news:46e7df3d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> N_B_DK skrev:
>>
>> I modsætning til dig har jeg givet brugtbart og fyldestgørende svar
>> til spørgeren - det er ikke ævl. Og at jeg tager diskussionen i den
>> kontekst den fremstår og ikke roder rundt i den, det er ejheller det
>> samme som manglende evne til at læse simple tekster.
>>
>> Nej, jeg er ikke skizofren. Jeg går såmænd bare ud fra at flertallet
>> herinde er fornuftige jurakyndige og jurainteresserede mennesker og
>> ikke en bedrevidende mobilsælger der skal gøre sig klog på snart sagt
>> hvad som helst og hvilket som helst emne, så snart buzzordet
>> mobiltelefon popper op ligegyldigt hvor og i hvilken sammenhæng.
>
> Fornuftige!
>
> Spørgsmålet er så, hvem har så det svar som spørgen kan bruge til noget,
> sådan rent konkret???
> Er bange for at dine selvros-svar ikke er så brugbart som du selv tror,
> ude i den virkelig verden, det vil ikke udløse nogen som helts, når der
> ikke er styre på nogen gansk basale ting, som hvem man gør sin
> krav/reklamation over for, når sælger og serviceværksted er to
> forskelige ting.
>
> Så er det vist ikke et krav at man skal være jurakyndige i denne gruppe.
>
> Na ja, så er du et arrogant, selvglad røvhuld!
>
> Fik du hilst?
>
> PS: Har du et nøgen billede af din kæreste?
> Ellers kan jeg sende dig et!
Så er vi vist nede på det niveau hvor det står mig bedst bare at lade
stå hvad du har skrevet.
| |
Carsten \(H\) (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 13-09-07 14:56 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
news:46e8310e$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Carsten (H) skrev:
>>
>> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
>> news:46e7df3d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>>> N_B_DK skrev:
>>>
>>> I modsætning til dig har jeg givet brugtbart og fyldestgørende svar til
>>> spørgeren - det er ikke ævl. Og at jeg tager diskussionen i den kontekst
>>> den fremstår og ikke roder rundt i den, det er ejheller det samme som
>>> manglende evne til at læse simple tekster.
>>>
>>> Nej, jeg er ikke skizofren. Jeg går såmænd bare ud fra at flertallet
>>> herinde er fornuftige jurakyndige og jurainteresserede mennesker og ikke
>>> en bedrevidende mobilsælger der skal gøre sig klog på snart sagt hvad
>>> som helst og hvilket som helst emne, så snart buzzordet mobiltelefon
>>> popper op ligegyldigt hvor og i hvilken sammenhæng.
>>
>> Fornuftige!
>>
>> Spørgsmålet er så, hvem har så det svar som spørgen kan bruge til noget,
>> sådan rent konkret???
>> Er bange for at dine selvros-svar ikke er så brugbart som du selv tror,
>> ude i den virkelig verden, det vil ikke udløse nogen som helts, når der
>> ikke er styre på nogen gansk basale ting, som hvem man gør sin
>> krav/reklamation over for, når sælger og serviceværksted er to forskelige
>> ting.
>>
>> Så er det vist ikke et krav at man skal være jurakyndige i denne gruppe.
>>
>> Na ja, så er du et arrogant, selvglad røvhuld!
>>
>> Fik du hilst?
>>
>> PS: Har du et nøgen billede af din kæreste?
>> Ellers kan jeg sende dig et!
>
> Så er vi vist nede på det niveau hvor det står mig bedst bare at lade stå
> hvad du har skrevet.
Godt!
| |
Carsten \(H\) (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 12-09-07 14:56 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
news:46e7d302$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Og så lad for guds skyld være med at give dig ud for at have en eller
> anden overlegen forstand på dette her, med formuleringer som "hvad er det
> du ikke forstår". Det får dig bare til at fremstå endnu mere tåbeligt i de
> andre tilstedeværendes øjne end du allerede gør.
Ja det er det jeg siger, du er et arrogant røvhuld!
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 15:08 |
|
Carsten (H) skrev:
>
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
> news:46e7d302$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Og så lad for guds skyld være med at give dig ud for at have en eller
>> anden overlegen forstand på dette her, med formuleringer som "hvad er
>> det du ikke forstår". Det får dig bare til at fremstå endnu mere
>> tåbeligt i de andre tilstedeværendes øjne end du allerede gør.
>
> Ja det er det jeg siger, du er et arrogant røvhuld!
Nå siger du det Carsten H som er frystreret over at han aldrig kan komme
igennem som belært eller få noget respekt selvom han ved gud forsøger at
gøre sig klog gang på gang. Dine udbrud grundet bristede personlige
ambitioner kan jeg ikke lægge meget vægt i.
Ja, du lagde selv op til en klar udmelding og jeg valgte at gø som de
hunde jeg er kommet i blandt. Med det, slut.
| |
Carsten \(H\) (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 12-09-07 15:41 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
news:46e7f299$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Carsten (H) skrev:
>>
>> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i meddelelsen
>> news:46e7d302$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> Og så lad for guds skyld være med at give dig ud for at have en eller
>>> anden overlegen forstand på dette her, med formuleringer som "hvad er
>>> det du ikke forstår". Det får dig bare til at fremstå endnu mere
>>> tåbeligt i de andre tilstedeværendes øjne end du allerede gør.
>>
>> Ja det er det jeg siger, du er et arrogant røvhuld!
>
> Nå siger du det Carsten H som er frystreret over at han aldrig kan komme
> igennem som belært eller få noget respekt selvom han ved gud forsøger at
> gøre sig klog gang på gang. Dine udbrud grundet bristede personlige
> ambitioner kan jeg ikke lægge meget vægt i.
> Ja, du lagde selv op til en klar udmelding og jeg valgte at gø som de
> hunde jeg er kommet i blandt. Med det, slut.
Grrrrr!! VUF!!!!
Respekt, du lyder som de utilpasset indvandre bander som total har
misforstået hvad respekt indebære.
Selvlært er bedre end belært, det vil sige at man har noget erfaring bag,
alle kan blive belært, lige som alle kan tage sang time, men det bliver man
ikke en naturtalent af.
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 15:55 |
|
"Carsten (H)" <no@mail.thanks> wrote in message
news:46e7fa95$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
> Selvlært er bedre end belært, det vil sige at man har noget erfaring
> bag,
100% enig.
> alle kan blive belært, lige som alle kan tage sang time, men det
> bliver man ikke en naturtalent af.
Korrekt.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jesper Lund (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 12-09-07 16:02 |
|
N_B_DK wrote:
> "Carsten (H)" <no@mail.thanks> wrote in message
> news:46e7fa95$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Selvlært er bedre end belært, det vil sige at man har noget
>> erfaring bag,
>
> 100% enig.
Aha. Vil du hellere have en selvlært "jurist" end en
universitetsuddannet ("belært") advokat, hvis du en dag for alvor får
brug for juridisk rådgivning?
| |
Carsten \(H\) (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 12-09-07 16:29 |
|
"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen
news:46e8001a$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> N_B_DK wrote:
>
>> "Carsten (H)" <no@mail.thanks> wrote in message
>> news:46e7fa95$0$90273$14726298@news.sunsite.dk
>>
>>> Selvlært er bedre end belært, det vil sige at man har noget
>>> erfaring bag,
>>
>> 100% enig.
>
> Aha. Vil du hellere have en selvlært "jurist" end en universitetsuddannet
> ("belært") advokat, hvis du en dag for alvor får brug for juridisk
> rådgivning?
Den ene kan jo sådan set være lige så god som den anden!
At forstå og tolke lovtekst, kræver jo ikke en universitetsuddannelse.
| |
Jesper Lund (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 12-09-07 16:37 |
|
Carsten (H) wrote:
>> Aha. Vil du hellere have en selvlært "jurist" end en
>> universitetsuddannet ("belært") advokat, hvis du en dag for
>> alvor får brug for juridisk rådgivning?
>
> Den ene kan jo sådan set være lige så god som den anden!
> At forstå og tolke lovtekst, kræver jo ikke en
> universitetsuddannelse.
Vil du virkelig påstå at 5 år på universitetet ikke gør en forskel for
så vidt angår dine muligheder for at fortolke en lovtekst korrekt?
(og nej, jeg er ikke cand.jur, så det er ikke fordi jeg hypper mine egne
kartofler).
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 16:47 |
|
"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message
news:46e80794$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Vil du virkelig påstå at 5 år på universitetet ikke gør en forskel for
> så vidt angår dine muligheder for at fortolke en lovtekst korrekt?
Hvis den anden person har 25-30års erfaring, vil jeg da uden blinken med
øjnene vælge ham, fremfor en nyudlært.
At man er belæst er ingen garanti for man kan omsætte den viden til noget
brugbart, faktisk kan det nemt blive en hæmsko hvis man er meget belæst.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Carsten \(H\) (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 13-09-07 15:00 |
|
"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen
news:46e80794$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Carsten (H) wrote:
>
>>> Aha. Vil du hellere have en selvlært "jurist" end en
>>> universitetsuddannet ("belært") advokat, hvis du en dag for
>>> alvor får brug for juridisk rådgivning?
>>
>> Den ene kan jo sådan set være lige så god som den anden!
>> At forstå og tolke lovtekst, kræver jo ikke en
>> universitetsuddannelse.
>
> Vil du virkelig påstå at 5 år på universitetet ikke gør en forskel for så
> vidt angår dine muligheder for at fortolke en lovtekst korrekt?
>
> (og nej, jeg er ikke cand.jur, så det er ikke fordi jeg hypper mine egne
> kartofler).
Nej det påstår jeg ikke, men det betyder da ikke at man pr. automatik er
bedre.
Vi har dansk lære der går ud fra seminariet der staver dårliger end en
slagtersvend.
| |
Jesper Lund (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 13-09-07 15:05 |
|
Carsten (H) wrote:
> Vi har dansk lære der går ud fra seminariet der staver dårliger
> end en slagtersvend.
OT: Når man skriver sådanne kommentarer, er en stavekontrol
en essentiel funktion
| |
Jesper Juul (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 13-09-07 17:17 |
|
Carsten (H) skrev:
> Vi har dansk lære der går ud fra seminariet der staver dårliger end en
> slagtersvend.
Hmmm, sten og glashus.
Jesper
| |
Carsten \(H\) (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 13-09-07 17:36 |
|
"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:00e81e00$0$27227$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Carsten (H) skrev:
>
>> Vi har dansk lære der går ud fra seminariet der staver dårliger end en
>> slagtersvend.
>
> Hmmm, sten og glashus.
>
> Jesper
Jeg er ordblind
| |
Jesper Juul (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 13-09-07 18:27 |
|
Carsten (H) skrev:
>
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:00e81e00$0$27227$c3e8da3@news.astraweb.com...
>> Carsten (H) skrev:
>>
>>> Vi har dansk lære der går ud fra seminariet der staver dårliger end
>>> en slagtersvend.
>>
>> Hmmm, sten og glashus.
>>
>> Jesper
>
> Jeg er ordblind
Mmmm, stavekontrollen er opfundet især når man skal udstille andre
manglende staveevner.
Jesper
| |
Carsten \(H\) (14-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 14-09-07 07:25 |
|
"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:00e82e7c$0$1992$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Carsten (H) skrev:
>>
>> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:00e81e00$0$27227$c3e8da3@news.astraweb.com...
>>> Carsten (H) skrev:
>>>
>>>> Vi har dansk lære der går ud fra seminariet der staver dårliger end en
>>>> slagtersvend.
>>>
>>> Hmmm, sten og glashus.
>>>
>>> Jesper
>>
>> Jeg er ordblind
>
> Mmmm, stavekontrollen er opfundet især når man skal udstille andre
> manglende staveevner.
Jeg har ikke noget på min nye VISTA maskine, derfor.
Desuden er det et faktum som jeg "udstiller" det har været nævnt på TV og
andre medier, at standarten for nyudannet dansklærers retsstavnings
færdigheder er blevet dårliger.
| |
Jesper Juul (14-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 14-09-07 09:14 |
|
Carsten (H) skrev:
>
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:00e82e7c$0$1992$c3e8da3@news.astraweb.com...
>> Carsten (H) skrev:
>>>
>>> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:00e81e00$0$27227$c3e8da3@news.astraweb.com...
>>>> Carsten (H) skrev:
>>>>
>>>>> Vi har dansk lære der går ud fra seminariet der staver dårliger end
>>>>> en slagtersvend.
>>>>
>>>> Hmmm, sten og glashus.
>>>>
>>>> Jesper
>>>
>>> Jeg er ordblind
>>
>> Mmmm, stavekontrollen er opfundet især når man skal udstille andre
>> manglende staveevner.
>
> Jeg har ikke noget på min nye VISTA maskine, derfor.
Ok.
> Desuden er det et faktum som jeg "udstiller" det har været nævnt på TV
> og andre medier, at standarten for nyudannet dansklærers retsstavnings
> færdigheder er blevet dårliger.
Sikkert, men derfor er det nu ikke videre heldigt.
Jesper
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 16:44 |
|
"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message
news:46e8001a$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Aha. Vil du hellere have en selvlært "jurist" end en
> universitetsuddannet ("belært") advokat, hvis du en dag for alvor får
> brug for juridisk rådgivning?
Ja, jeg vil helst have den person med mest erfaring og viden, hvordan
personen har opnået denne erfaring og viden er mig ligegyldig, det vigtige
er personens kompetancer.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 14:02 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
news:46e6a6fb$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
> Du skrev der var gået for lang tid.
Nej, hvis du har læst det skal du tilbage på skolebænken.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 14:13 |
|
N_B_DK skrev:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
> news:46e6a6fb$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Du skrev der var gået for lang tid.
>
> Nej, hvis du har læst det skal du tilbage på skolebænken.
Citat "det jeg har læst":
Jonas Kofod:
"Du kan ikke fortryde købet."
N_B_DK:
"Jo det kunne have have gjort, det er for sent nu"
Hvis man ikke kan læse: "Det er for sent nu" = "Du skrev der var gået
for lang tid". Så vil jeg trygt overlade til det andre at vurdere om man
har brug for ekstra skolegang.
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 14:31 |
|
"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
news:46e7e5cd$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
> N_B_DK:
> "Jo det kunne have have gjort, det er for sent nu"
>
> Hvis man ikke kan læse: "Det er for sent nu" = "Du skrev der var gået
> for lang tid".
Nej jeg skrev IKKE der var gået for lang tid, jeg skrev det var for sent da
kunden nu har accepteret købet af telefonen, i og med at han hellere vil
have den repareret, fremfor at lade handelen gå tilbage.
> Så vil jeg trygt overlade til det andre at vurdere om
> man har brug for ekstra skolegang.
LOL du har lige skrevet at jeg tog noget ud af kontekst, men sjovt nok kan
du sagtens selv digte i bedste H.C Andersen stil, er der lidt hykler over
dig ?
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Per Christoffersen (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 12-09-07 14:55 |
|
"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46e7ea28$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej jeg skrev IKKE der var gået for lang tid, jeg skrev det var for sent
> da kunden nu har accepteret købet af telefonen, i og med at han hellere
> vil have den repareret, fremfor at lade handelen gå tilbage.
Kan du lige smide en reference eller en paragraf til dokumentation af denne
udlægning?
/Per
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 15:38 |
|
"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
news:46e7ef98$0$93964$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Kan du lige smide en reference eller en paragraf til dokumentation af
> denne udlægning?
de 14 dages returret er lidt svært at benytte hvis man har valgt at indsende
telefonen til service, (i og med at det sjældent kan lade sig gøre at
indsende en telefon til service, og stå med den i hånden igen indenfor 14
dage, der går jo nemt 3-7 dage bare med transport), men i princippet kan man
godt benytte de 14 dages returret (ved fjernsalg) hvis man kan nå at få den
repareret og have den igen indenfor 14 dage, i praksis er det bare ret
sjældent det sker.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
per christoffersen (12-09-2007)
| Kommentar Fra : per christoffersen |
Dato : 12-09-07 18:07 |
|
"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46e7fc69$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
> news:46e7ef98$0$93964$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
>> Kan du lige smide en reference eller en paragraf til dokumentation af
>> denne udlægning?
>
> de 14 dages returret er lidt svært at benytte hvis man har valgt at
> indsende telefonen til service, (i og med at det sjældent kan lade sig
> gøre at indsende en telefon til service, og stå med den i hånden igen
> indenfor 14 dage, der går jo nemt 3-7 dage bare med transport), men i
> princippet kan man godt benytte de 14 dages returret (ved fjernsalg) hvis
> man kan nå at få den repareret og have den igen indenfor 14 dage, i
> praksis er det bare ret sjældent det sker.
Det kan da glæde mig, at du ikke principielt ser nogen problemer i at
udnytte fortrydelsesretten på en mangelfuld vare.
Til dine praktiske indvendinger blot dette:
Hvis den er indleveret til reperation hos sælger (eller den reperatør som
sælger udpeger) er den allerede i sælgers varetægt og returneringen er
således klaret. Man behøver således blot at meddele sin fortrydelse til
sælger.
Kun hvis skaden er påført af køber ved uretmæssig behandling af genstanden
kan man have et problem. At der er opstået en hændelig skade, mens
genstanden har været hos køber forhindrer ikke, at man udnytter sin
returret.
/Per
| |
N_B_DK (12-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 12-09-07 21:53 |
|
"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> wrote in message
news:46e81c29$0$13564$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> Til dine praktiske indvendinger blot dette:
> Hvis den er indleveret til reperation hos sælger (eller den reperatør
> som sælger udpeger) er den allerede i sælgers varetægt og
> returneringen er således klaret.
Forkert, spørger skrev den var købt hos firma A men indleveret hos Firma B,
og derfor er den jo netop ikke indleveret til sælger.
> Man behøver således blot at meddele
> sin fortrydelse til sælger.
Sådan spiller klaveret altså ikke, man kan ikke bare indlevere produktet til
et tilfældigt firma og sige man har returneret varen.
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
Per Christoffersen (13-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 13-09-07 08:16 |
|
"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46e851bf$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> "per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> wrote in message
> news:46e81c29$0$13564$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>
>> Til dine praktiske indvendinger blot dette:
>> Hvis den er indleveret til reperation hos sælger (eller den reperatør
>> som sælger udpeger) er den allerede i sælgers varetægt og
>> returneringen er således klaret.
>
> Forkert, spørger skrev den var købt hos firma A men indleveret hos Firma
> B, og derfor er den jo netop ikke indleveret til sælger.
Hold nu op med de krumspring.
Dit indlæg har ikke relevans ifht. til det jeg skriver, som er af generel
karakter
>> Man behøver således blot at meddele
>> sin fortrydelse til sælger.
>
> Sådan spiller klaveret altså ikke, man kan ikke bare indlevere produktet
> til et tilfældigt firma og sige man har returneret varen.
Er der nogen der har påstået det?
/Per
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 19:46 |
|
N_B_DK skrev:
> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
> news:46e7ef98$0$93964$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
>> Kan du lige smide en reference eller en paragraf til dokumentation af
>> denne udlægning?
>
> de 14 dages returret er lidt svært at benytte hvis man har valgt at
> indsende telefonen til service, (i og med at det sjældent kan lade sig
> gøre at indsende en telefon til service, og stå med den i hånden igen
> indenfor 14 dage, der går jo nemt 3-7 dage bare med transport), men i
> princippet kan man godt benytte de 14 dages returret (ved fjernsalg)
> hvis man kan nå at få den repareret og have den igen indenfor 14 dage, i
> praksis er det bare ret sjældent det sker.
Det har du jo aldrig skrevet tidligere - så det er jo ikke nogen
reference. Og det er slet ikke det jeg svarede på.
| |
Jonas Kofod (12-09-2007)
| Kommentar Fra : Jonas Kofod |
Dato : 12-09-07 15:10 |
|
N_B_DK skrev:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message
> news:46e7e5cd$0$90264$14726298@news.sunsite.dk
>
>> N_B_DK:
>> "Jo det kunne have have gjort, det er for sent nu"
>>
>> Hvis man ikke kan læse: "Det er for sent nu" = "Du skrev der var gået
>> for lang tid".
>
> Nej jeg skrev IKKE der var gået for lang tid, jeg skrev det var for sent
> da kunden nu har accepteret købet af telefonen, i og med at han hellere
> vil have den repareret, fremfor at lade handelen gå tilbage.
Nej. Det du skrev er det jeg har citeret. Hvad du senere lægger til i
føljetonen kan jeg ikke gætte mig til.
>> Så vil jeg trygt overlade til det andre at vurdere om
>> man har brug for ekstra skolegang.
>
> LOL du har lige skrevet at jeg tog noget ud af kontekst, men sjovt nok
> kan du sagtens selv digte i bedste H.C Andersen stil, er der lidt hykler
> over dig ?
Nej, jeg citeret kort og korrekt den foreståede diskussion. Det står
frit for alle at læse dit oprindelige svar til mig. Det er ikke digtning.
| |
Carsten \(H\) (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Carsten \(H\) |
Dato : 10-09-07 18:56 |
|
"Heltfantastiskbambuskat" <jegharda@ikkenogen.mailadresse> skrev i
meddelelsen news:46e4ef20$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Jeg spørger fordi jeg over nettet har købt en mobil af CBB. Denne virkede
> ikke, så jeg tog den ned til CBB's samarbejdspartner Sonofon. Telefonen
> blev sendt til reparation, hvilket vil tage 3-4 uger, hvilket jeg synes er
> lang tid at skulle undvære den, især når jeg på ingen måde er skyld i, at
> den ikke virker.
> De havde i butikken en anden, som ekspedienten var ved at give mig, inden
> han konfererede med en kollega... Se jeg ville jo meget hellere have en
> anden, istedet for at skulle vente. Dette ville han dog ikke, hvilket han
> begrundede med, at det "er en
> teknikker, som skal se, hvad der er galt med den." Men han lod til selv at
> kunne konstatere, at den jo ikke virkede... Så er det vel lige meget
> hvorfor
> den ikke virker, eller hvad?
>
> Altså:
> 1: Har jeg krav på bare at få en ny telefon med straks, idet den
> fremsendte
> aldrig virkede?
> 2: Kan jeg alternativt fortryde købet med henvisning til, at telefonen
> ikke
> virkede, selvom jeg har indleveret den til reparation?
>
> Venlig hilsen
Først og fremst, så har du IKKE handlet med Sonofon, så det kan ALDRIG blive
Sonofons problem, de her bare en serviceaftale, med CBB, om at de laver
deres garanti reparationer, på deres værksted.
Så du kan slet ikke få byttet din defekte telefon, i en Sonofon butik og har
derfor heller ikke krav på at få en ny med, da sonofon butikken bare fungere
som et service værksted.
Alle reprationer skal ind og runde værkstedet, da som en anden har nævnt,
ikke alle kunder er ærlige om hendelses forløbet inden deres telefon blev
defekt.
Carsten
| |
N_B_DK (11-09-2007)
| Kommentar Fra : N_B_DK |
Dato : 11-09-07 14:28 |
|
"Carsten (H)" <no@mail.thanks> wrote in message
news:46e5853b$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
> Alle reprationer skal ind og runde værkstedet, da som en anden har
> nævnt, ikke alle kunder er ærlige om hendelses forløbet inden deres
> telefon blev defekt.
Og folk lyver hurtige end en hest kan rende mht hvad der er sket, havde
engang en kunde som påstod at han havde lagt sin telefon på natbordet, og om
morgenen var displayet smadret (krakeleret om man vil, det sker kun ved en
kraftig fysisk påvirkning udefra, selv en spids skruetrækker er ikke altid
nok tila t frembringe samme resultat)...
--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
| |
|
|