Hvornår bør man pisse på "den forbandede j~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-07 06:30

Hvornår bør man pisse på "den forbandede jura"

Din kone ringer til arbejdet, at bilen er stjålet fra garagen , så du cykler
hjem og passerer din alkoholiske fjendes hus og ser bilen parkeret der med
nøglen i.

Du stjæler den tilbage - og hvilket er selvtægt men næppe lovbrud, for
Karnovs lovsamling har bemærkninger om sådan "regelkrydsning", baseret på
bondefornuft om, at "størst mulig lykke for flest mulig" er rettesnor for
både moral, lovgivning og lovtolkning.(I USA-retssale står indgraveret i
marmor "The wellfare of the people is the supreme law" , klart i strid med
koranen, som sætter gud over menneske.)

Eller: Kommunen har påbudt, at jeg nedriver tagterassen på forsiden af mit
hus inden 31.8 og da stenkast tager til og oftest topper fredag lørdag nat,
så lægger jeg en af de store krydsfinerplader tilbage fra kvist til kvist så
jeg har en minimal nød-terasse, hvorfra jeg fredag eftermiddag kan nedsænke
et plastikskjold foran kvistvinduet til min datters rum, hvis ruder p.t. er
reparereret med tape pga de autonome. Det vil næppe udløse de bøder, som
Bondams byggesags-afdeling truer med, men blive set som nødværge.

Jeg så gerne lovene forkortet med 99%, så de kunne rummes i en lille bog og
være forståelige for alle. Jura er om at løse matematik-opgaven "er handling
X i strid med gældende lov", og hvis alle domme med alle detaljer lægges på
nettet, kan borgeren oftest pejle sig ind på om det er forsvarligt at begå
X1 og X2 i hverdagen eller planlægge efter at begå X3 i en tænkt
nødsituation. Fx hugge en (planlagt, paratstående) økses bagside - eller
æg - mod din fjendes hånd, hvis han har smadret fyldningen i din entredør og
er ved at dreje dens indersides rukolås til ÅBEN. Hvilket jeg engang har
måtte true med.

Fjenden var en gulvmand-lejer, der uden at spørge havde lagt gulvtæppe på et
lejet loftsrum og havde boet depositum op og ønskede at blive boende til
også hans tæppeudgifter var boet op og jeg skruede låsebeslag af hans dør,
for politiet henviste mig til advokat og fogedret, og denne modtog retsgebyr
og forberedte mig på, at de først om nogle måneder ville sende et brev til
ham. Heldigvis var der lidt sympati til mig hos lejeren, og min handlekraft
mht at sjæle hans selvpåsatte låsebeslag på det rum han havde forskanset sig
i, var vistnok det, der overskred tærskelværdien for hans etik, så han
flyttede næste uge.

Min glistrupske recept på lovjungle-nedtrapning og domstols-privatisering er
om kontrakter med opmænd og øgede retsgebyrer svarende til retssagers reelle
omkostninger, og så vil fogedretten gøre sig delvis arbejdsløs og overlegne
alternativer vil opstå.

Glistrups største jura-triumf (før hans muhamedanerskriverier) , var en
stribe korte jura-perfektionistiske lovforslag om privatisering, der
nedstemtes i folketinget, men siden blev genfremsat modificeret af V og K og
vedtaget, og det inspirerede Peter Brixtofte og andre borgmestre til de
bedste af deres nytænkninger incl i SF- og S-regi i Vejle og Horsens.

Hans libertarianske elev Kim Behnkes privatiserings-bog og domstols-kapitel
i Glistrups straffesager-bog, som jeg har på www.glistrup.com, er også
begavede, men fik ikke megen mediedækning og har måske som eneste spinnoff
dette indlæg.

Fra : per christoffersen

Dato : 10-09-07 07:35

> [...]
> der med nøglen i.
>
> Du stjæler den tilbage - og hvilket er selvtægt men næppe lovbrud, for

Det er ikke hverken selvtægt eller lovbrud.
Man tager sin egen bil, og det er helt lovligt.

Hvis man vil diskutere 'den forbandede jura', så var det måske en ide at
sætte sig ind i den først.

/Per

Fra : Thomas

Dato : 10-09-07 12:25

On 10 Sep., 07:29, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]

cykler
hjem og passerer din alkoholiske fjendes hus og ser bilen parkeret der

Ja alt dette forudsætter at du har et arbejde

Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-07 16:13

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

med
nøglen i."

Ja alt dette forudsætter at du har et arbejde

Min ontopic indlæg besvarer du med mand-ej-bold løgn.

Jeg har som bolighaj altid haft et supersamfundsgavnligt og indbringende
arbejde, men det kommer jo slet ikke mit indlæg ved

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-09-07 23:52

Bo Warming wrote:
> Hvornår bør man pisse på "den forbandede jura"

Uden at tage stilling til alt det andet du skriver, så bør man undlade kaste
sig ud i det projekt.
Pisser du folk af, der ret i udgangspunktet love og regler, ja, så starter
de hele apparatet op, og du kommer i klemme. Længere er den ikke. Love har
som regel da udgangspunkt i sundt synspunkt. Problemet er dog, at reglerne
skal dække alle eventualiteter inden for det specifikke område.
Derfor kan det virke fuldstændigt som Ebberød Bank, når hele apparatet
startes op.
Man kan ikke sondre ved hjælp af sund fornuft, fordi, der findes ligeså
mange fortolkninger af sund fornuft som der findes mennesker.

Så lad være med at pisse på regler og de mennesker,, der forvalter dem. Du
får kun problemer og økonomisk hovedpine.
Der er ingen, der hjælper dig eller støtter dig i din "rebellion" Så aen vil
uværgeligt havne på dine egne skuldre.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-07 22:14

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Bo Warming wrote:

> Så lad være med at pisse på regler og de mennesker,, der forvalter dem. Du
> får kun problemer og økonomisk hovedpine.

JEg går efter bolden og ikke manden og pisser ikke på de mennesker der
forvalter reglerne

Aktuelt søger jeg tilladelse til at beskytte min bolig og der er ingen
ulemper for naboer, så kommunens krav om fjernelse af beskyttelse er
uforståelig