/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Pris på service af bil.
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 13:16

Hejsa

1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en af
posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som jeg
overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det syntes jeg
er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over indsigelse?, betale
beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.




 
 
KT (08-09-2007)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 08-09-07 14:04

Din dyt har sikkert trængt til at få ordnet bremserne for at kunne køre
lovligt. Check af bremser er en del af service og har checket indikeret
noget arbejde, skal det vel også udføres.

Knud


"retroman" <retroman@(nonono).no> wrote in message
news:46e29294$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en
> af posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som
> jeg overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det syntes
> jeg er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over indsigelse?,
> betale beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.
>
>
>



Bjarne (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 08-09-07 14:14

retroman skrev:
> Hejsa
>
> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en af
> posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som jeg
> overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det syntes jeg
> er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over indsigelse?, betale
> beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.
>
>
>
Fremgår det ikke af servicehæftet, at bremserne skal efterses?

Med mindre bilen er helt ny, bliver det svært at påvise, at de ikke
trængte til rensning og smøring.

Det ville omvendt være uforsvarligt at lade en bil forlade service med
f.eks. hængende bremser.

Bjarne

retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 14:31


"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:46e2a00d$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> retroman skrev:
>> Hejsa
>>
>> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en
>> af posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som
>> jeg overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det
>> syntes jeg er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over
>> indsigelse?, betale beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.
>>
>>
>>
> Fremgår det ikke af servicehæftet, at bremserne skal efterses?
>
> Med mindre bilen er helt ny, bliver det svært at påvise, at de ikke
> trængte til rensning og smøring.
>
> Det ville omvendt være uforsvarligt at lade en bil forlade service med
> f.eks. hængende bremser.
>

bilen er ret ny (købt fra ny sidste år) og har kørt km 20.000 da den selv
meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
mange værksteder gør for at lave optrækkeri)



William 'Billy-Boy' ~ (08-09-2007)
Kommentar
Fra : William 'Billy-Boy' ~


Dato : 08-09-07 15:11

On Sat, 8 Sep 2007 15:30:46 +0200, "retroman" <retroman@(nonono).no>
wrote:

>bilen er ret ny (købt fra ny sidste år) og har kørt km 20.000 da den selv
>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)

Så benytter du da bare et andet værksted for eftertiden.

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 15:45


"William 'Billy-Boy' Boysen" <Billy-Boy.er.med@tur.for.første.gang> skrev i
en meddelelse news:5bb5e3dl9lpm7qcq12aiuvlvghh84seaj5@4ax.com...
> On Sat, 8 Sep 2007 15:30:46 +0200, "retroman" <retroman@(nonono).no>
> wrote:
>
>>bilen er ret ny (købt fra ny sidste år) og har kørt km 20.000 da den selv
>>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>
> Så benytter du da bare et andet værksted for eftertiden.
>
> --
Yeps .



Jesper Juul (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 08-09-07 15:39

retroman skrev:
> "Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> news:46e2a00d$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> retroman skrev:
>>> Hejsa
>>>
>>> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en
>>> af posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som
>>> jeg overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det
>>> syntes jeg er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over
>>> indsigelse?, betale beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.
>>>
>>>
>>>
>> Fremgår det ikke af servicehæftet, at bremserne skal efterses?
>>
>> Med mindre bilen er helt ny, bliver det svært at påvise, at de ikke
>> trængte til rensning og smøring.
>>
>> Det ville omvendt være uforsvarligt at lade en bil forlade service med
>> f.eks. hængende bremser.
>>
>
> bilen er ret ny (købt fra ny sidste år) og har kørt km 20.000 da den selv
> meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
> mange værksteder gør for at lave optrækkeri)

Nu når du jo åbenbart er ekspert i serviceeftersyn, skulle du da snildt
kunne overbevise værkstedet om at du skal have pengene tilbage.

Jesper

KT (08-09-2007)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 08-09-07 16:46


"retroman" <retroman@(nonono).no> wrote in message
news:46e2a400$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> ,
>>
>
> bilen er ret ny (købt fra ny sidste år) og har kørt km 20.000 da den selv
> meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
> mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>

Under alle omstændigheder skal bremserne efterses - VED HVERT SERVICE.

Det er ikke unormalt at de trænger til rens, justering og smøring efter
20.000 km - så jeg synes ikke du har noget at komme efter - medmindre du
ønsker at vejene skal være usikre pga. dårligt vedligeholdte biler/bremser.

Knud



retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 21:56


"KT" <kn.th@c.dk> skrev i en meddelelse
news:46e2c3a1$0$17674$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "retroman" <retroman@(nonono).no> wrote in message
> news:46e2a400$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> ,
>>>
>>
>> bilen er ret ny (købt fra ny sidste år) og har kørt km 20.000 da den selv
>> meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>> mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>>
>
> Under alle omstændigheder skal bremserne efterses - VED HVERT SERVICE.
>
> Det er ikke unormalt at de trænger til rens, justering og smøring efter
> 20.000 km - så jeg synes ikke du har noget at komme efter - medmindre du
> ønsker at vejene skal være usikre pga. dårligt vedligeholdte
> biler/bremser.
>
Hmm...hvis de er skæve skiverne bliver de skifte på garantien, sætter de sig
fast skal jeg så betale?, eller retter de kan sætte sig fast pga.
konstruktionen?...jeg vil da mene at de første to år må være et problem fra
fra fabrikken at det ikke kan klare dette, bilen er omfattet af garanti ikke
rek. ret.



KT (09-09-2007)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 09-09-07 07:09


"retroman" <retroman@(nonono).no> wrote in message
news:46e30c5a$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >>
> Hmm...hvis de er skæve skiverne bliver de skifte på garantien, sætter de
> sig fast skal jeg så betale?, eller retter de kan sætte sig fast pga.
> konstruktionen?...jeg vil da mene at de første to år må være et problem
> fra fra fabrikken at det ikke kan klare dette, bilen er omfattet af
> garanti ikke rek. ret.
Bremser er en sliddel og de bliver også slidte på 20.000 km afhængig af
hvordan du kører og bremser bilen. En detalje som f.eks. at parkere bilen i
f.eks. 14 dage og bruge håndbremsen kan godt koste dig skiverne. Er prøvet -
bilen stod 2-3 uger på P-pladsen medens jeg var taget på ferie.

Knud



retroman (09-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 09-09-07 07:20


"KT" <kn.th@c.dk> skrev i en meddelelse
news:46e38df3$0$99262$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "retroman" <retroman@(nonono).no> wrote in message
> news:46e30c5a$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> >>
>> Hmm...hvis de er skæve skiverne bliver de skifte på garantien, sætter de
>> sig fast skal jeg så betale?, eller retter de kan sætte sig fast pga.
>> konstruktionen?...jeg vil da mene at de første to år må være et problem
>> fra fra fabrikken at det ikke kan klare dette, bilen er omfattet af
>> garanti ikke rek. ret.
> Bremser er en sliddel og de bliver også slidte på 20.000 km afhængig af
> hvordan du kører og bremser bilen. En detalje som f.eks. at parkere bilen
> i f.eks. 14 dage og bruge håndbremsen kan godt koste dig skiverne. Er
> prøvet - bilen stod 2-3 uger på P-pladsen medens jeg var taget på ferie.
>

Det er rigtigt, men jeg har ikke oplevet de har hængt, og rent teknisk
bliver en slid del jo ikke slidt ved IKKE at blive brugt ,-siden at jeg
får garanti på bilen at sælger har bevisbyrden for at fejl og funktionssvigt
åbenbart ikke er omfattet af garantien, og jeg vil da så gerne se at sælger
ikke mener det så er et funktionssvigt, idet man må formode at bilen da den
forlod fabrikken var klargjort således at bremser skal smøres ifb. med
udskiftning af klodser/bakker.




Frank E. N. Stein (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 09-09-07 09:04

retroman skrev:

>>> Hmm...hvis de er skæve skiverne bliver de skifte på garantien, sætter de
>>> sig fast skal jeg så betale?, eller retter de kan sætte sig fast pga.
>>> konstruktionen?...jeg vil da mene at de første to år må være et problem
>>> fra fra fabrikken at det ikke kan klare dette, bilen er omfattet af
>>> garanti ikke rek. ret.
>> Bremser er en sliddel og de bliver også slidte på 20.000 km afhængig af
>> hvordan du kører og bremser bilen. En detalje som f.eks. at parkere bilen
>> i f.eks. 14 dage og bruge håndbremsen kan godt koste dig skiverne. Er
>> prøvet - bilen stod 2-3 uger på P-pladsen medens jeg var taget på ferie.
>>
>
> Det er rigtigt, men jeg har ikke oplevet de har hængt, og rent teknisk
> bliver en slid del jo ikke slidt ved IKKE at blive brugt ,-siden at jeg
> får garanti på bilen at sælger har bevisbyrden for at fejl og funktionssvigt
> åbenbart ikke er omfattet af garantien, og jeg vil da så gerne se at sælger
> ikke mener det så er et funktionssvigt, idet man må formode at bilen da den
> forlod fabrikken var klargjort således at bremser skal smøres ifb. med
> udskiftning af klodser/bakker.

Hvorfor må man formode det?

Mig bekendt er det helt normalt man fjerner bremsestøv og andet skidt
fra bremserne ved en service. Samtidigt vil man få tilbuddet om at
skifte klodserne hvis de ikke bedømmes at kunne holde til næste service.

retroman (09-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 09-09-07 09:08



> Hvorfor må man formode det?
>
> Mig bekendt er det helt normalt man fjerner bremsestøv og andet skidt fra
> bremserne ved en service. Samtidigt vil man få tilbuddet om at skifte
> klodserne hvis de ikke bedømmes at kunne holde til næste service.

jo men siden bilen har long life servier (to år, km 30.000 mellem hvert
service),
en helt anden ting som egentligt er mere kritisk er at der står at bremse
væsken er udskiftet, jeg har nu selvføgelig checket alle udluftnings skruer,
og der er støv og møg på dem alle selv kanterne på skruerne har lidt
støv/smuds hvilket ser ud som om de aldrig er blevet rørt!,hverken på selve
skruen eller det gummi som dækker over enden!. jeg har selvføgelig taget en
masse nær billeder, og vil foreligge dette for værkstedet, for det er sgu
kritisk, da den jo så vil køre rundt med næsten 4 år gammel væske til næste
service!.




Frank E. N. Stein (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 09-09-07 11:12

retroman skrev:
>> Hvorfor må man formode det?
>>
>> Mig bekendt er det helt normalt man fjerner bremsestøv og andet skidt fra
>> bremserne ved en service. Samtidigt vil man få tilbuddet om at skifte
>> klodserne hvis de ikke bedømmes at kunne holde til næste service.
>
> jo men siden bilen har long life servier (to år, km 30.000 mellem hvert
> service),

Jeg kan simpelthen ikke få dit svar til at passe med det du svarer på.

> en helt anden ting som egentligt er mere kritisk er at der står at bremse
> væsken er udskiftet, jeg har nu selvføgelig checket alle udluftnings skruer,
> og der er støv og møg på dem alle selv kanterne på skruerne har lidt
> støv/smuds hvilket ser ud som om de aldrig er blevet rørt!,hverken på selve
> skruen eller det gummi som dækker over enden!. jeg har selvføgelig taget en
> masse nær billeder, og vil foreligge dette for værkstedet, for det er sgu
> kritisk, da den jo så vil køre rundt med næsten 4 år gammel væske til næste
> service!.

Står der ikke bare at bremsevæsken er kontrolleret for vandindhold?
Har du fået en regning for x liter bremsevæske?

retroman (09-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 09-09-07 11:58


"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse
news:46e3c6ff$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> retroman skrev:
>>> Hvorfor må man formode det?
>>>
>>> Mig bekendt er det helt normalt man fjerner bremsestøv og andet skidt
>>> fra bremserne ved en service. Samtidigt vil man få tilbuddet om at
>>> skifte klodserne hvis de ikke bedømmes at kunne holde til næste service.
>>
>> jo men siden bilen har long life servier (to år, km 30.000 mellem hvert
>> service),
>
> Jeg kan simpelthen ikke få dit svar til at passe med det du svarer på.
>
>> en helt anden ting som egentligt er mere kritisk er at der står at bremse
>> væsken er udskiftet, jeg har nu selvføgelig checket alle udluftnings
>> skruer, og der er støv og møg på dem alle selv kanterne på skruerne har
>> lidt støv/smuds hvilket ser ud som om de aldrig er blevet rørt!,hverken
>> på selve skruen eller det gummi som dækker over enden!. jeg har
>> selvføgelig taget en masse nær billeder, og vil foreligge dette for
>> værkstedet, for det er sgu kritisk, da den jo så vil køre rundt med
>> næsten 4 år gammel væske til næste service!.
>
> Står der ikke bare at bremsevæsken er kontrolleret for vandindhold?
> Har du fået en regning for x liter bremsevæske?


der er hakket af ved to punkter:


Bremsevæskestand kontroller ,efterfyld
Udskift bremsebæske, hvert andet år.


da bilen kører km 30.000/ 2 år mellem service, skal bremsevæsken skiftes,
således at jeg ikke næsten gang til servicer har 4 år gammelt bremsevæske.




jan@bygteknik.dk (09-09-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 09-09-07 09:07

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev :

>og jeg vil da så gerne se at sælger
>ikke mener det så er et funktionssvigt

Netop det kan sælgeren da nemt dokumentere :

Endt du inde i forretningen da du kørte hen til ham , eller standsede
du pænt udenfor ?

pas nu på dit svar ;)


--
Jan_stevns

Frodo Nifinger (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 09-09-07 12:06


"KT" <kn.th@c.dk> skrev i en meddelelse
news:46e2c3a1$0$17674$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "retroman" <retroman@(nonono).no> wrote in message
> news:46e2a400$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> ,
>>>
>>
>> bilen er ret ny (købt fra ny sidste år) og har kørt km 20.000 da den selv
>> meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>> mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>>
>
> Under alle omstændigheder skal bremserne efterses - VED HVERT SERVICE.
>
> Det er ikke unormalt at de trænger til rens, justering og smøring efter
> 20.000 km - så jeg synes ikke du har noget at komme efter - medmindre du
> ønsker at vejene skal være usikre pga. dårligt vedligeholdte
> biler/bremser.
>
På moderne biller adskiller man ikke bremserne og smører dem....!
Noget jeg iøvrigt er dybt forundret over.
Min gamle Toyota Camry fra 83. fik jeg serviceret for hver 8000 km
(Olieskift og smøring) og for hver anden gang bad jeg om at få bremserne
serviceret og smurt. Uha, altdi perfekte bremser
Men i dag adskiller amn ikke og smører. De får hverken vådt eller tørt...
Kun blir belægninger skiftet, hvis de er for slidte, og skiver skiftet, hvis
de er i undermål.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk



Per Henneberg Kriste~ (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-09-07 16:29


"KT" <kn.th@c.dk> skrev i meddelelsen
news:46e2c3a1$0$17674$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "retroman" <retroman@(nonono).no> wrote in message
> news:46e2a400$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det er ikke unormalt at de trænger til rens, justering og smøring efter
> 20.000 km - så jeg synes ikke du har noget at komme efter - medmindre du
> ønsker at vejene skal være usikre pga. dårligt vedligeholdte
> biler/bremser.

Jeg kører over 100.000 uden at røre mine bremser overhovedet og de bremser
fint - lige bevist ved syn.

På den ande side er det almindelig kendt at værksteder tager for service,
som ikke er lavet. Dette gælder især firmabiler, hvor regningerne som regel
bliver betalt uden at nogen hyler højt i telefonen...

Hvilken bil kører du som trænger til eftersyn hver 20.000 ?? Min bil kører
op til 50.000 mellem hvert olieskift og det er endda diesel!!

Hold dig til at skrive om noget du har forstand på, Knud. Jura og biler er
ikke noget du ved en hattenål om.

--
Per


KT (09-09-2007)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 09-09-07 17:34


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:46e4114b$0$8176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Hvilken bil kører du som trænger til eftersyn hver 20.000 ?? Min bil
> > > kører
> op til 50.000 mellem hvert olieskift og det er endda diesel!!
>
> Hold dig til at skrive om noget du har forstand på, Knud. Jura og biler er
> ikke noget du ved en hattenål om.
>

Jeg har 2 stk Peugeot hhv. 107 og 307. De har begge 30000 km / 1 års
serviceinterval. Den lille har endnu ikke prøvet det, men den anden har
været der (2 gange) - og også fået lavet bremser.

Tidligere har jeg haft en Citroen Xsara gennem 6-7 år - så vidt jeg husker
15000 km intervaller. Også den har fået kigget på bremser flere gange.

Jeg tror nok jeg ved mere om, hvad jeg har med at gøre end du (det lyder det
til)

Knud



Per Henneberg Kriste~ (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-09-07 21:37


"KT" <kn.th@c.dk> skrev i meddelelsen
news:46e4207b$0$25392$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> news:46e4114b$0$8176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg har 2 stk Peugeot hhv. 107 og 307. De har begge 30000 km / 1 års
> serviceinterval. Den lille har endnu ikke prøvet det, men den anden har
> været der (2 gange) - og også fået lavet bremser.
>
> Tidligere har jeg haft en Citroen Xsara gennem 6-7 år - så vidt jeg husker
> 15000 km intervaller. Også den har fået kigget på bremser flere gange.
>
> Jeg tror nok jeg ved mere om, hvad jeg har med at gøre end du (det lyder
> det til)

Du ved noget om franske bilers værksteder. Det er det hele. Hvis en bil ikke
kan køre 15.000 km uden at få kikket bremser - hvorfor er der så biler med
50.000 km´s serviceinterval?

--
Per


Trollo (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Trollo


Dato : 25-09-07 01:45


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:46e4597d$0$5158$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "KT" <kn.th@c.dk> skrev i meddelelsen
> news:46e4207b$0$25392$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
>> news:46e4114b$0$8176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Jeg har 2 stk Peugeot hhv. 107 og 307. De har begge 30000 km / 1 års
>> serviceinterval. Den lille har endnu ikke prøvet det, men den anden har
>> været der (2 gange) - og også fået lavet bremser.
>>
>> Tidligere har jeg haft en Citroen Xsara gennem 6-7 år - så vidt jeg
>> husker 15000 km intervaller. Også den har fået kigget på bremser flere
>> gange.
>>
>> Jeg tror nok jeg ved mere om, hvad jeg har med at gøre end du (det lyder
>> det til)
>
> Du ved noget om franske bilers værksteder. Det er det hele. Hvis en bil
> ikke kan køre 15.000 km uden at få kikket bremser - hvorfor er der så
> biler med 50.000 km´s serviceinterval?
>
> --
> Per
Serviceintervallerne bliver skruet op for at kunne sælge bilen med færre
eftersyn, altså den er ikke så dyr i service.

Men! når bilen så kommer til service er mange komponenter ofte slidt helt op
og umulige at adskille pga. ir og rust.

Og så kan man diskutere om det er forsvarligt at køre 50.000 km eller mere
uden at få kontrolleret bremser. Jeg mener det hænger sammen med hvordan ens
kørsel er.


//Trollo



Henrik Stidsen (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-09-07 18:30

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in
news:46e4114b$0$8176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hvilken bil kører du som trænger til eftersyn hver 20.000 ?? Min bil
> kører op til 50.000 mellem hvert olieskift og det er endda diesel!!

Min 306'er har serviceinterval på 20.000km og olien skiftes for hver ca.
10.000km - og det er også en diesel.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Per Henneberg Kriste~ (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-09-07 21:38


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns99A6C65638C32news.hs235.dk@130.225.247.90...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in
> news:46e4114b$0$8176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
>> Hvilken bil kører du som trænger til eftersyn hver 20.000 ?? Min bil
>> kører op til 50.000 mellem hvert olieskift og det er endda diesel!!
>
> Min 306'er har serviceinterval på 20.000km og olien skiftes for hver ca.
> 10.000km - og det er også en diesel.

Er anti-reklamer tilladt her?

:)

--
Per


Henrik Stidsen (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-09-07 22:06

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in
news:46e459a2$0$8697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>> Min 306'er har serviceinterval på 20.000km og olien skiftes for hver ca.
>> 10.000km - og det er også en diesel.

> Er anti-reklamer tilladt her?
>:)

hehe, i så fald kan jeg hurtigt oversvømme gruppen ;)


--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Trollo (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Trollo


Dato : 25-09-07 01:38


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:46e4114b$0$8176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "KT" <kn.th@c.dk> skrev i meddelelsen
> news:46e2c3a1$0$17674$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "retroman" <retroman@(nonono).no> wrote in message
>> news:46e2a400$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Det er ikke unormalt at de trænger til rens, justering og smøring efter
>> 20.000 km - så jeg synes ikke du har noget at komme efter - medmindre du
>> ønsker at vejene skal være usikre pga. dårligt vedligeholdte
>> biler/bremser.
>
> Jeg kører over 100.000 uden at røre mine bremser overhovedet og de bremser
> fint - lige bevist ved syn.
>
> På den ande side er det almindelig kendt at værksteder tager for service,
> som ikke er lavet. Dette gælder især firmabiler, hvor regningerne som
> regel bliver betalt uden at nogen hyler højt i telefonen...
>
> Hvilken bil kører du som trænger til eftersyn hver 20.000 ?? Min bil kører
> op til 50.000 mellem hvert olieskift og det er endda diesel!!
>
> Hold dig til at skrive om noget du har forstand på, Knud. Jura og biler er
> ikke noget du ved en hattenål om.
>
> --
> Per


Over 100.000 uden at få kontroleret bremser?
Lad venligst være med at køre bag mig!

//Trollo



Henning (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 08-09-07 17:05


>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)

Påstand baseret på hvad?

retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 17:59


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:40i5e3188c6fgosp0fuoksr4flohms0a6r@4ax.com...
>
>>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>
> Påstand baseret på hvad?

baseret på at andre jeg kender ikke fik det lavet, og at det ikke står
omtalt i service hæftet, som eller er MEGET grundigt udført med hvad der
skal laves, desuden blev jeg jo ikke kontaktet om dette.



Niels Bengaard (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 08-09-07 18:14

>>>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>>>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>>
>> Påstand baseret på hvad?
>
> baseret på at andre jeg kender ikke fik det lavet, og at det ikke står
> omtalt i service hæftet, som eller er MEGET grundigt udført med hvad der
> skal laves, desuden blev jeg jo ikke kontaktet om dette.

Har du lavet en aftale med værkstedet om at de kun må lave punkter på den
liste du nævner, så kan værkstedet naturligvis ikke lave yderligere arbejde
uden din accept.
Har du ingen præcis aftale må du betale for det der er lavet, og du kan så
vælge en anden forhandler næste gang og hos ham sikre en præcis aftale inden
bilen afleveres til reparation.

Mvh Niels



retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 18:27



> Har du ingen præcis aftale må du betale for det der er lavet, og du kan så
> vælge en anden forhandler næste gang og hos ham sikre en præcis aftale
> inden bilen afleveres til reparation.

præcist, jeg bedte jo kun om et serice som bilen selv 'beder om' dvs. hvad
der står udførligt i service bogen, der står enddag at døre og hængsler skal
smøres, så hvis nu at de bremser også skulle 'laves' er jeg sikker på det
stod i servicehæftet.

desuden er en check og udskrift fra computeren en del af selve servicet,
hvorfor så der er en 4-gas test fatter jeg ikke, den måler jo udstødningen,
men computern ville jo have meldt om en fejl, og instrument lyset for
'pollution' ville have lyst op til at starte med.

jeg ser det som en måde at trække penge ud af folk, man spørger ikke og går
den så går den.

til sammenligning kan ses et km 30.000 (to års service) på en bil fra samme
koncern, med samme service intervaller (bilen skriver selv når den skal til
service), her er betale for service og de materialer som høre med, alt efter
bogen!.

http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/30kkm.jpg



Niels Bengaard (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 08-09-07 20:32

>> Har du ingen præcis aftale må du betale for det der er lavet, og du kan
>> så vælge en anden forhandler næste gang og hos ham sikre en præcis aftale
>> inden bilen afleveres til reparation.
>
> præcist, jeg bedte jo kun om et serice som bilen selv 'beder om' dvs. hvad
> der står udførligt i service bogen, der står enddag at døre og hængsler
> skal smøres, så hvis nu at de bremser også skulle 'laves' er jeg sikker på
> det stod i servicehæftet.
>
> desuden er en check og udskrift fra computeren en del af selve servicet,
> hvorfor så der er en 4-gas test fatter jeg ikke, den måler jo
> udstødningen, men computern ville jo have meldt om en fejl, og instrument
> lyset for 'pollution' ville have lyst op til at starte med.
>
> jeg ser det som en måde at trække penge ud af folk, man spørger ikke og
> går den så går den.

I din situation må man tage sagen op når de udleverer bilen far værkstedet
og gennemgår regningen med en. Sender de den til dig kan du jo ringe og høre
hvad der er sket. Er man venlig og forstående i samtalen med værkstedet kan
man sikkert tale sig frem til en løsning.

Mvh Niels



per christoffersen (09-09-2007)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 09-09-07 18:47


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse
news:fbul7e$2u2k$1@newsbin.cybercity.dk...

> Har du ingen præcis aftale må du betale for det der er lavet, og du kan så
> vælge en anden forhandler næste gang og hos ham sikre en præcis aftale
> inden bilen afleveres til reparation.

Sådan hænger verden jo ikke helt sammen.
Det er rigtigt nok, at man i vid udstrækning må regne med at betale for
arbejde der er udført, hvis det reelt har haft en værdi.
Men det er ikke ensbetydende med, at værkstedet kan lave hvad som helst og
stadig være berettiget til betaling. Fuldstændigt unødige arbejder vil ikke
kunne kræves betalt (med rette).

Hvilken kategori det udførte arbejde i den konkrete sag falder i, skal jeg
ikke kunne sige. Det forekommer mig at være et spørgsmål af mere bil-teknisk
karakter end egentligt juridisk.

/Per



Allan Soerensen (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 08-09-07 19:13

"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
news:46e2d4d0$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> news:40i5e3188c6fgosp0fuoksr4flohms0a6r@4ax.com...
>>
>>>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>>>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>>
>> Påstand baseret på hvad?
>
> baseret på at andre jeg kender ikke fik det lavet, og at det ikke står
> omtalt i service hæftet, som eller er MEGET grundigt udført med hvad der
> skal laves, desuden blev jeg jo ikke kontaktet om dette.

Jeg ville til gengæld blive stiktosset, hvis mit værksted sendte min bil
hjem fra service, hvor bremserne ikke var i orden.
Man kan måske godt argumentere for at de burde have ringet til dig, på den
anden side er bremserne så vigtigt sikkerhedsmæssigt at et ansvarligt
værksted ikke lader dig køre derfra, hvis de ikke er 100% i orden.



retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 19:51


"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:46e2e642$0$2462$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
> news:46e2d4d0$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:40i5e3188c6fgosp0fuoksr4flohms0a6r@4ax.com...
>>>
>>>>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>>>>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>>>
>>> Påstand baseret på hvad?
>>
>> baseret på at andre jeg kender ikke fik det lavet, og at det ikke står
>> omtalt i service hæftet, som eller er MEGET grundigt udført med hvad der
>> skal laves, desuden blev jeg jo ikke kontaktet om dette.
>
> Jeg ville til gengæld blive stiktosset, hvis mit værksted sendte min bil
> hjem fra service, hvor bremserne ikke var i orden.
> Man kan måske godt argumentere for at de burde have ringet til dig, på den
> anden side er bremserne så vigtigt sikkerhedsmæssigt at et ansvarligt
> værksted ikke lader dig køre derfra, hvis de ikke er 100% i orden.
>
jo men at lave noget som ikke fremgår af det som står i service hæftet, hvor
der enddag står 'smøring af lukkemekanisme til motorhjelm' så tror jeg at
fabrikken har fundet ud af at bremserne de nok kan klare de første km 30.000
med sikkerhed, og først skal smøres ifb. med udskiftning af klodser/bakker,
de er trods alt rimeligt vedligeholdesfrie.

Til gengæld blev bremsevæsken ikke skiftet,den tiltrække jo vand, og den
burde være skifte hvis noget skulle være skiftet,-men det står sjovt nok i
servicehæftet at den skal kontrolleres .



Niels Bengaard (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 08-09-07 20:29

>>>>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>>>>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>>>
>>> Påstand baseret på hvad?
>>
>> baseret på at andre jeg kender ikke fik det lavet, og at det ikke står
>> omtalt i service hæftet, som eller er MEGET grundigt udført med hvad der
>> skal laves, desuden blev jeg jo ikke kontaktet om dette.
>
> Jeg ville til gengæld blive stiktosset, hvis mit værksted sendte min bil
> hjem fra service, hvor bremserne ikke var i orden.
> Man kan måske godt argumentere for at de burde have ringet til dig, på den
> anden side er bremserne så vigtigt sikkerhedsmæssigt at et ansvarligt
> værksted ikke lader dig køre derfra, hvis de ikke er 100% i orden.

De skulle have ringet om yderligere ting de laver, det havde ikke taget mere
end et minut, det beder jeg mit værksted om og det gør de hver gang, det
giver slet ingen sure miner eller problemer, man undgår dem til gengæld helt
på den måde.

Mvh Niels



Henning (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 08-09-07 20:21

On Sat, 8 Sep 2007 18:59:01 +0200, "retroman" <retroman@(nonono).no>
wrote:

>
>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>news:40i5e3188c6fgosp0fuoksr4flohms0a6r@4ax.com...
>>
>>>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>>>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>>
>> Påstand baseret på hvad?
>
>baseret på at andre jeg kender ikke fik det lavet, og at det ikke står
>omtalt i service hæftet, som eller er MEGET grundigt udført med hvad der
>skal laves, desuden blev jeg jo ikke kontaktet om dette.

Du har stadig ikke begrundet din påstand "det er noget mange
værksteder gør for at lave optrækkeri" ?



retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 20:46


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:0gt5e3l1kgkurdfpe0jkdpotua61ohal9t@4ax.com...
> On Sat, 8 Sep 2007 18:59:01 +0200, "retroman" <retroman@(nonono).no>
> wrote:
>
>>
>>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>>news:40i5e3188c6fgosp0fuoksr4flohms0a6r@4ax.com...
>>>
>>>>meldte serice, i service hæftet står der intet om smøring (det er noget
>>>>mange værksteder gør for at lave optrækkeri)
>>>
>>> Påstand baseret på hvad?
>>
>>baseret på at andre jeg kender ikke fik det lavet, og at det ikke står
>>omtalt i service hæftet, som eller er MEGET grundigt udført med hvad der
>>skal laves, desuden blev jeg jo ikke kontaktet om dette.
>
> Du har stadig ikke begrundet din påstand "det er noget mange
> værksteder gør for at lave optrækkeri" ?
>


påstået teori , se dk.fritid.bil:

'Det ligner hvad vi kom ud for hos Citroen i Ringsted - min kone sad og
ventede mens kassen var til 20000 km service. Mekanikeren kommer ud og
fortæller min kone at de "lige" er nødt til at rense bremser - 10 min.
senere ser hun bilen tøffe ud på prøvetur og så får hun nøglen, da den
kommer tilbage.
På fakturaen var dette anført til 800,- + moms.("rensning og smøring
af bremser")...og jeg ringede ned og spurgte om værkstedets timeløn
virkelig var ca. 5000 - og så var vi ikke gode venner mere'



Henning (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 09-09-07 16:04


>> Du har stadig ikke begrundet din påstand "det er noget mange
>> værksteder gør for at lave optrækkeri" ?
>>
>
>
>påstået teori , se dk.fritid.bil:
>
>'Det ligner hvad vi kom ud for hos Citroen i Ringsted - min kone sad og
>ventede mens kassen var til 20000 km service. Mekanikeren kommer ud og
>fortæller min kone at de "lige" er nødt til at rense bremser - 10 min.
>senere ser hun bilen tøffe ud på prøvetur og så får hun nøglen, da den
>kommer tilbage.
>På fakturaen var dette anført til 800,- + moms.("rensning og smøring
>af bremser")...og jeg ringede ned og spurgte om værkstedets timeløn
>virkelig var ca. 5000 - og så var vi ikke gode venner mere'

Det var så een reference - derfra og så til "det er noget mange gør"
er der langt...

Per Henneberg Kriste~ (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-09-07 16:34


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
news:7o28e3175himrs48eiknk0id3rh8bqqmpu@4ax.com...

> Det var så een reference - derfra og så til "det er noget mange gør"
> er der langt...

Prøv at følge en firmabil - incognito - på værkstedet og sammenlign
regningen med det der reelt er lavet ... du får et chok!

--
Per


retroman (09-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 09-09-07 19:12


"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:7o28e3175himrs48eiknk0id3rh8bqqmpu@4ax.com...
>
>>> Du har stadig ikke begrundet din påstand "det er noget mange
>>> værksteder gør for at lave optrækkeri" ?
>>>
>>
>>
>>påstået teori , se dk.fritid.bil:
>>
>>'Det ligner hvad vi kom ud for hos Citroen i Ringsted - min kone sad og
>>ventede mens kassen var til 20000 km service. Mekanikeren kommer ud og
>>fortæller min kone at de "lige" er nødt til at rense bremser - 10 min.
>>senere ser hun bilen tøffe ud på prøvetur og så får hun nøglen, da den
>>kommer tilbage.
>>På fakturaen var dette anført til 800,- + moms.("rensning og smøring
>>af bremser")...og jeg ringede ned og spurgte om værkstedets timeløn
>>virkelig var ca. 5000 - og så var vi ikke gode venner mere'
>
> Det var så een reference - derfra og så til "det er noget mange gør"
> er der langt...

så er der flere jeg kender der har haft en Audi til service i Glostrup hvor
der åbenbart er mange firmabiler...der blev de fandme tørret godt, lige fra
at olien var rundet op til nærmeste liter, til alt muligt der blev skrevet
på.



Per Henneberg Kriste~ (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 09-09-07 21:39


"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i meddelelsen
news:46e4376b$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> så er der flere jeg kender der har haft en Audi til service i Glostrup
> hvor der åbenbart er mange firmabiler...der blev de fandme tørret godt,
> lige fra at olien var rundet op til nærmeste liter, til alt muligt der
> blev skrevet på.

X antal liter sprinklervæske på en fyldt beholder er klassikeren :)

Men kræv de gamle stumper næste gang ..

--
Per


retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 23:31


"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:46e2a00d$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> retroman skrev:
>> Hejsa
>>
>> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en
>> af posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som
>> jeg overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det
>> syntes jeg er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over
>> indsigelse?, betale beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.
>>
>>
>>
> Fremgår det ikke af servicehæftet, at bremserne skal efterses?
>
> Med mindre bilen er helt ny, bliver det svært at påvise, at de ikke
> trængte til rensning og smøring.
>
> Det ville omvendt være uforsvarligt at lade en bil forlade service med
> f.eks. hængende bremser.
>
da bilen er under garanti, så vil jeg da også spørge dem om hvordan de
tolker:

Den erhvervsdrivende har bevisbyrden for at fejl og funktionssvigt ikke er
omfattet af garantien,-de har jo smurt pga. et funktions svigt!.



Thomas (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 08-09-07 18:45

On 8 Sep., 14:16, "retroman" <retroman@(nonono).no> wrote:
> Hejsa
>
> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en af
> posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som jeg
> overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det syntes jeg
> er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over indsigelse?, betale
> beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.

4000 kr for et standardeftersyn uden udskiftning af dele er for meget.
Find dig et nyt værksted og husk at aftale en pris næste gang og vær
præcis mht hvad du skal have lavet.

Og nej jeg tror ikke du kan komme uden om at betale

VH

Thomas


retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 18:54


"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1189273483.120128.156090@k79g2000hse.googlegroups.com...
On 8 Sep., 14:16, "retroman" <retroman@(nonono).no> wrote:
> Hejsa
>
> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en
> af
> posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som jeg
> overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det syntes jeg
> er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over indsigelse?,
> betale
> beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.

4000 kr for et standardeftersyn uden udskiftning af dele er for meget.
Find dig et nyt værksted og husk at aftale en pris næste gang og vær
præcis mht hvad du skal have lavet.

Og nej jeg tror ikke du kan komme uden om at betale

VH

Thomas



vi får set, jeg sender en indsigelse anbefalet mandag, så kan han ikke sende
den til Incasso, desuden ryger den også i forbrugerklage nævnet hvis han
ikke sender en anden faktura, så ryger der yderligere ca 7 mdr på, uden
forhandleren kan gøre noget, det koster jo ikke så meget at klage, og han
får en masse bøvl forhandleren....

http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/aftaler/inkasso/en-sag-kan-ikke-overgives-til-inkasso-naar-sagen-allerede-verserer-ved-forbrugerklagenaevnet/


http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/forbrugslaan/rykkere/inkasso/


http



Niels Bengaard (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 08-09-07 20:34

> vi får set, jeg sender en indsigelse anbefalet mandag, så kan han ikke
> sende den til Incasso, desuden ryger den også i forbrugerklage nævnet hvis
> han ikke sender en anden faktura, så ryger der yderligere ca 7 mdr på,
> uden forhandleren kan gøre noget, det koster jo ikke så meget at klage, og
> han får en masse bøvl forhandleren....
>
> http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/aftaler/inkasso/en-sag-kan-ikke-overgives-til-inkasso-naar-sagen-allerede-verserer-ved-forbrugerklagenaevnet/
>
>
> http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/forbrugslaan/rykkere/inkasso/
>
>
> http

Jeg ville ringe og venligt spørge til det og høre om det ikke var muligt at
man kunne lave en aftale om det. Kører man sagen stille og roligt og er
forstående overfor man måske har talt forbi hinanden , så går det ofte uden
de store problemer at lave en aftale. Starter man en krig får man krig, det
er sjældent besværet værd og slet ikke for 1000 kr.

Mvh Niels



retroman (08-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 08-09-07 21:21


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse
news:fbutej$315s$1@newsbin.cybercity.dk...
>> vi får set, jeg sender en indsigelse anbefalet mandag, så kan han ikke
>> sende den til Incasso, desuden ryger den også i forbrugerklage nævnet
>> hvis han ikke sender en anden faktura, så ryger der yderligere ca 7 mdr
>> på, uden forhandleren kan gøre noget, det koster jo ikke så meget at
>> klage, og han får en masse bøvl forhandleren....
>>
>> http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/aftaler/inkasso/en-sag-kan-ikke-overgives-til-inkasso-naar-sagen-allerede-verserer-ved-forbrugerklagenaevnet/
>>
>>
>> http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/forbrugslaan/rykkere/inkasso/
>>
>>
>> http
>
> Jeg ville ringe og venligt spørge til det og høre om det ikke var muligt
> at man kunne lave en aftale om det. Kører man sagen stille og roligt og er
> forstående overfor man måske har talt forbi hinanden , så går det ofte
> uden de store problemer at lave en aftale. Starter man en krig får man
> krig, det er sjældent besværet værd og slet ikke for 1000 kr.

well det er princippet,-hvis de bremser var så dårlige var der jo tale om en
konstrukutions fejl, og der er jo garanti på bilen stadigvæk.



Martin (09-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 09-09-07 09:33


> > Jeg ville ringe og venligt spørge til det og høre om det ikke var muligt
> > at man kunne lave en aftale om det. Kører man sagen stille og roligt og
er
> > forstående overfor man måske har talt forbi hinanden , så går det ofte
> > uden de store problemer at lave en aftale. Starter man en krig får man
> > krig, det er sjældent besværet værd og slet ikke for 1000 kr.
>
> well det er princippet,-hvis de bremser var så dårlige var der jo tale om
en
> konstrukutions fejl, og der er jo garanti på bilen stadigvæk.

Både og. Bremser ER en sliddel lige som dæk er det. Og man får ikke nye dæk
gratis hvis man eksempelvis som det første laver burnout ;)

Mht til bremsevæsken: påstår de at have skiftet den eller står der bare at
den skal kontrolleres i servicehæftet? I så fald kan de have kontrolleret
kogepunktet, som måske var ok, og derfor ingen grund til at skifte.

Ja hvis det var mig ville jeg også forsøge at tale med manden. Har du bare
stilt den og sagt "servicelampen blinker" lav service, jeg så har du været
ret uspecifik og dig og ham kan have vidt forskellige meninger om hvad et
service normalvis omfatter. Nogle går efter bogen, andre tjekker mere for
servicens skyld, og så er der dem som fakturerer ting som rent faktisk ikke
er udført. Det sker især for kvinder ;) Der er nogle som har præsteren at få
skiftet halogen-væske i forlygterne ;)

Men ok hvis du virkeligt gider så kør da bare sagen som en krig. Jeg gad
ikke, bare finde et andet værksted, for nu gider de da SLET ikke have dig
som kunde.

Du skulle prøve at kigge i dit personlige netværk. Er der er ikke nogen med
lidt fingersnilde imellem? Jeg har selv fundet er sted som kan lave alt til
gode priser, og det gælder lige fra pladearbejde til at få ordnet bremser,
eller sågar komme af med bilen hvis den er træt af dage og skal skrottes.
Når man først finder "det rigtige sted" så ved både manden og dig at alting
er godt. Du vil få bedre behandling fordi du kommer igen og igen. Og manden
tjener mere fordi du kommer igen og igen. Derfor finder han ikke på
"narrestreger" som at trække regningen op, for han ved godt at opdager du
noget sådant bare 1 gang så er det good-bye til en ellers god kunde. Det
handler om tillid!




retroman (09-09-2007)
Kommentar
Fra : retroman


Dato : 09-09-07 09:52


"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46e3afac$0$25419$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> > Jeg ville ringe og venligt spørge til det og høre om det ikke var
>> > muligt
>> > at man kunne lave en aftale om det. Kører man sagen stille og roligt og
> er
>> > forstående overfor man måske har talt forbi hinanden , så går det ofte
>> > uden de store problemer at lave en aftale. Starter man en krig får man
>> > krig, det er sjældent besværet værd og slet ikke for 1000 kr.
>>
>> well det er princippet,-hvis de bremser var så dårlige var der jo tale om
> en
>> konstrukutions fejl, og der er jo garanti på bilen stadigvæk.
>
> Både og. Bremser ER en sliddel lige som dæk er det. Og man får ikke nye
> dæk
> gratis hvis man eksempelvis som det første laver burnout ;)
>
> Mht til bremsevæsken: påstår de at have skiftet den eller står der bare at
> den skal kontrolleres i servicehæftet? I så fald kan de have kontrolleret
> kogepunktet, som måske var ok, og derfor ingen grund til at skifte.
>
> Ja hvis det var mig ville jeg også forsøge at tale med manden. Har du bare
> stilt den og sagt "servicelampen blinker" lav service, jeg så har du været
> ret uspecifik og dig og ham kan have vidt forskellige meninger om hvad et
> service normalvis omfatter. Nogle går efter bogen, andre tjekker mere for
> servicens skyld, og så er der dem som fakturerer ting som rent faktisk
> ikke
> er udført. Det sker især for kvinder ;) Der er nogle som har præsteren at
> få
> skiftet halogen-væske i forlygterne ;)
>
> Men ok hvis du virkeligt gider så kør da bare sagen som en krig. Jeg gad
> ikke, bare finde et andet værksted, for nu gider de da SLET ikke have dig
> som kunde.
>
> Du skulle prøve at kigge i dit personlige netværk. Er der er ikke nogen
> med
> lidt fingersnilde imellem? Jeg har selv fundet er sted som kan lave alt
> til
> gode priser, og det gælder lige fra pladearbejde til at få ordnet bremser,
> eller sågar komme af med bilen hvis den er træt af dage og skal skrottes.
> Når man først finder "det rigtige sted" så ved både manden og dig at
> alting
> er godt. Du vil få bedre behandling fordi du kommer igen og igen. Og
> manden
> tjener mere fordi du kommer igen og igen. Derfor finder han ikke på
> "narrestreger" som at trække regningen op, for han ved godt at opdager du
> noget sådant bare 1 gang så er det good-bye til en ellers god kunde. Det
> handler om tillid!
>
>
dybest set giver jeg dig ret,-og selvføglelig kan jeg godt set at man så
yder en ekstra god service ved at lige smøre de par ting...nu er det bare
sådanne at jeg har oplevet et par ting ved værkstedet som ikke har været
positive, feks flere gange retur og få lavet den samme reklamation.

hvis jeg havde fået en kanon service havde jeg betalt,-men nu syntes jeg det
handler om de bevidst sjofler folk, og så bliver jeg sgu sur!.

jeg har allerede fået anbefalet et andet værksted, og der tager jeg hen
næste gang!.






Trollo (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Trollo


Dato : 25-09-07 02:13


"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
news:46e3b423$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46e3afac$0$25419$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>> > Jeg ville ringe og venligt spørge til det og høre om det ikke var
>>> > muligt
>>> > at man kunne lave en aftale om det. Kører man sagen stille og roligt
>>> > og
>> er
>>> > forstående overfor man måske har talt forbi hinanden , så går det ofte
>>> > uden de store problemer at lave en aftale. Starter man en krig får man
>>> > krig, det er sjældent besværet værd og slet ikke for 1000 kr.
>>>
>>> well det er princippet,-hvis de bremser var så dårlige var der jo tale
>>> om
>> en
>>> konstrukutions fejl, og der er jo garanti på bilen stadigvæk.
>>
>> Både og. Bremser ER en sliddel lige som dæk er det. Og man får ikke nye
>> dæk
>> gratis hvis man eksempelvis som det første laver burnout ;)
>>
>> Mht til bremsevæsken: påstår de at have skiftet den eller står der bare
>> at
>> den skal kontrolleres i servicehæftet? I så fald kan de have kontrolleret
>> kogepunktet, som måske var ok, og derfor ingen grund til at skifte.
>>
>> Ja hvis det var mig ville jeg også forsøge at tale med manden. Har du
>> bare
>> stilt den og sagt "servicelampen blinker" lav service, jeg så har du
>> været
>> ret uspecifik og dig og ham kan have vidt forskellige meninger om hvad et
>> service normalvis omfatter. Nogle går efter bogen, andre tjekker mere for
>> servicens skyld, og så er der dem som fakturerer ting som rent faktisk
>> ikke
>> er udført. Det sker især for kvinder ;) Der er nogle som har præsteren at
>> få
>> skiftet halogen-væske i forlygterne ;)
>>
>> Men ok hvis du virkeligt gider så kør da bare sagen som en krig. Jeg gad
>> ikke, bare finde et andet værksted, for nu gider de da SLET ikke have dig
>> som kunde.
>>
>> Du skulle prøve at kigge i dit personlige netværk. Er der er ikke nogen
>> med
>> lidt fingersnilde imellem? Jeg har selv fundet er sted som kan lave alt
>> til
>> gode priser, og det gælder lige fra pladearbejde til at få ordnet
>> bremser,
>> eller sågar komme af med bilen hvis den er træt af dage og skal skrottes.
>> Når man først finder "det rigtige sted" så ved både manden og dig at
>> alting
>> er godt. Du vil få bedre behandling fordi du kommer igen og igen. Og
>> manden
>> tjener mere fordi du kommer igen og igen. Derfor finder han ikke på
>> "narrestreger" som at trække regningen op, for han ved godt at opdager du
>> noget sådant bare 1 gang så er det good-bye til en ellers god kunde. Det
>> handler om tillid!
>>
>>
> dybest set giver jeg dig ret,-og selvføglelig kan jeg godt set at man så
> yder en ekstra god service ved at lige smøre de par ting...nu er det bare
> sådanne at jeg har oplevet et par ting ved værkstedet som ikke har været
> positive, feks flere gange retur og få lavet den samme reklamation.
>
> hvis jeg havde fået en kanon service havde jeg betalt,-men nu syntes jeg
> det handler om de bevidst sjofler folk, og så bliver jeg sgu sur!.
>
> jeg har allerede fået anbefalet et andet værksted, og der tager jeg hen
> næste gang!.
>
>
>
>
>


Husk at aftale præcist hvad de skal lave, så du ikke skal ud og finde et nyt
værksted igen.


//Trollo



ps. Skal lige på værksted og ha' skiftet blinklysvæske.



Trollo (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Trollo


Dato : 25-09-07 02:09


"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
news:46e2e1ca$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1189273483.120128.156090@k79g2000hse.googlegroups.com...
> On 8 Sep., 14:16, "retroman" <retroman@(nonono).no> wrote:
>> Hejsa
>>
>> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en
>> af
>> posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som jeg
>> overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det syntes
>> jeg
>> er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over indsigelse?,
>> betale
>> beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.
>
> 4000 kr for et standardeftersyn uden udskiftning af dele er for meget.
> Find dig et nyt værksted og husk at aftale en pris næste gang og vær
> præcis mht hvad du skal have lavet.
>
> Og nej jeg tror ikke du kan komme uden om at betale
>
> VH
>
> Thomas
>
>
>
> vi får set, jeg sender en indsigelse anbefalet mandag, så kan han ikke
> sende den til Incasso, desuden ryger den også i forbrugerklage nævnet hvis
> han ikke sender en anden faktura, så ryger der yderligere ca 7 mdr på,
> uden forhandleren kan gøre noget, det koster jo ikke så meget at klage, og
> han får en masse bøvl forhandleren....
>
> http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/aftaler/inkasso/en-sag-kan-ikke-overgives-til-inkasso-naar-sagen-allerede-verserer-ved-forbrugerklagenaevnet/
>
>
> http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/forbrugslaan/rykkere/inkasso/
>
>
> http
>
>


Det findes brodne kar i alle brancher også i autobranchen.

Men husk at der også findes brodne kar iblandt kunderne.



Har du talt med værkstedet om hvorfor de har serviceret bremserne?



Samtale er ofte med til at give forståelse.



//Trollo



Trollo (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Trollo


Dato : 25-09-07 01:53


"retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
news:46e29294$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en
> af posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som
> jeg overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det syntes
> jeg er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over indsigelse?,
> betale beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.
>
>
>

Hvis værkstedet lader dig køre, efter endt eftersyn, og bremserne ikke er
iorden/lovlige og du på vej ud fra værkstedet køre galt fordi bremserne ikke
virker, hvem kommer du så efter?
Værkstedet må fatisk ikke lade dig køre i en ikke lovlig bil og de kan
straffes for det.
Hvis alle værksteder skulle leve op til det var service regningerne nok en
del større.
Tænk over det!


//Trollo



Jesper Juul (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 25-09-07 09:49

Trollo skrev:
> "retroman" <retroman@(nonono).no> skrev i en meddelelse
> news:46e29294$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Hejsa
>>
>> 1. service af min bil, og jeg får en stor regningen (over kr 4000!), en
>> af posterne ud over service er en bremse rens & smøring til kr 1000, som
>> jeg overhoved ikke har bestilt eller fremgår af servicehæftet!, det syntes
>> jeg er noget svineri at smide på! hvad kan jeg gøre ud over indsigelse?,
>> betale beløbet minus de kr 1000,- eller hvad?.
>>
>>
>>
>
> Hvis værkstedet lader dig køre, efter endt eftersyn, og bremserne ikke er
> iorden/lovlige og du på vej ud fra værkstedet køre galt fordi bremserne ikke
> virker, hvem kommer du så efter?
> Værkstedet må fatisk ikke lade dig køre i en ikke lovlig bil og de kan
> straffes for det.

Det lyder ikke godt, hvorfor har man så indført periodisk syn?

Jesper

BJ (25-09-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-09-07 09:49


"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:014d826e$0$13345$c3e8da3@news.astraweb.com...

KLIP

>> Værkstedet må fatisk ikke lade dig køre i en ikke lovlig bil og de kan
>> straffes for det.
>
> Det lyder ikke godt, hvorfor har man så indført periodisk syn?

Fordi en del overhovedet ikke kommer til jævnlig service/eftersyn med deres
biler.

Så Staten må huske for dem!

mvh
Bjørn J.



Jesper Juul (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 25-09-07 12:48

BJ skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:014d826e$0$13345$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
> KLIP
>
>>> Værkstedet må fatisk ikke lade dig køre i en ikke lovlig bil og de kan
>>> straffes for det.
>> Det lyder ikke godt, hvorfor har man så indført periodisk syn?
>
> Fordi en del overhovedet ikke kommer til jævnlig service/eftersyn med deres
> biler.
>
> Så Staten må huske for dem!

Ahhh smart, men så var det lige før at personer som har været på
værksted regelmæssigt skulle slippe for periodesyn

Jesper

BJ (25-09-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-09-07 14:13


"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46f8f392$0$2252$c3e8da3@news.astraweb.com...

KLIP

>>>> Værkstedet må fatisk ikke lade dig køre i en ikke lovlig bil og de kan
>>>> straffes for det.
>>> Det lyder ikke godt, hvorfor har man så indført periodisk syn?
>>
>> Fordi en del overhovedet ikke kommer til jævnlig service/eftersyn med
>> deres biler.
>>
>> Så Staten må huske for dem!
>
> Ahhh smart, men så var det lige før at personer som har været på værksted
> regelmæssigt skulle slippe for periodesyn

Bemærkelsesværdigt nok er det også dem, der slipper igennem et periodisk syn
uden problemer.

De skal dog stadig betale for ulejligheden..

mvh
Bjørn J.



Jesper Juul (25-09-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 25-09-07 14:31

BJ skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46f8f392$0$2252$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
> KLIP
>
>>>>> Værkstedet må fatisk ikke lade dig køre i en ikke lovlig bil og de kan
>>>>> straffes for det.
>>>> Det lyder ikke godt, hvorfor har man så indført periodisk syn?
>>> Fordi en del overhovedet ikke kommer til jævnlig service/eftersyn med
>>> deres biler.
>>>
>>> Så Staten må huske for dem!
>> Ahhh smart, men så var det lige før at personer som har været på værksted
>> regelmæssigt skulle slippe for periodesyn
>
> Bemærkelsesværdigt nok er det også dem, der slipper igennem et periodisk syn
> uden problemer.
>

Jep.

> De skal dog stadig betale for ulejligheden..

Ja, ret usmart når det nu åbenbart er ulovligt for er værksted at give
dig en ikke lovlig bil tilbage.

Jesper

claus b.p. (26-09-2007)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 26-09-07 11:40


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46f90971$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46f8f392$0$2252$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
> KLIP
>
>>>>> Værkstedet må fatisk ikke lade dig køre i en ikke lovlig bil og de kan
>>>>> straffes for det.
>>>> Det lyder ikke godt, hvorfor har man så indført periodisk syn?
>>>
>>> Fordi en del overhovedet ikke kommer til jævnlig service/eftersyn med
>>> deres biler.
>>>
>>> Så Staten må huske for dem!
>>
>> Ahhh smart, men så var det lige før at personer som har været på værksted
>> regelmæssigt skulle slippe for periodesyn
>
> Bemærkelsesværdigt nok er det også dem, der slipper igennem et periodisk
> syn uden problemer.
Som da jeg kørte min bil fra Mercedes-service hen til synshallen og fik den
kasseret for defekte bærekugler, på trods af at værkstedet havde haft tid
til at skifte forhjulslejerne (som intet fejlede) ?

>
> De skal dog stadig betale for ulejligheden..
Nogle steder både 2 og 3 gange.
>
/Claus



BJ (26-09-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-09-07 11:49


"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46fa36df$0$93816$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

>>>>>> Værkstedet må faktisk ikke lade dig køre i en ikke lovlig bil og de
>>>>>> kan straffes for det.
>>>>> Det lyder ikke godt, hvorfor har man så indført periodisk syn?
>>>>
>>>> Fordi en del overhovedet ikke kommer til jævnlig service/eftersyn med
>>>> deres biler.
>>>>
>>>> Så Staten må huske for dem!
>>>
>>> Ahhh smart, men så var det lige før at personer som har været på
>>> værksted regelmæssigt skulle slippe for periodesyn
>>
>> Bemærkelsesværdigt nok er det også dem, der slipper igennem et periodisk
>> syn uden problemer.
> Som da jeg kørte min bil fra Mercedes-service hen til synshallen og fik
> den kasseret for defekte bærekugler, på trods af at værkstedet havde haft
> tid til at skifte forhjulslejerne (som intet fejlede) ?

Ingen regel uden undtagelser.

>> De skal dog stadig betale for ulejligheden..
> Nogle steder både 2 og 3 gange.

Ja, det er uhyre nemt at måle håndværkeres evner omsat til kolde kontanter.

Det ville være rart med et sammenligneligt redskab for kontorfolk eller for
den sags skyld offentlige ansatte.

Det skulle ellers nok give advokaterne noget at se til.

mvh
Bjørn J.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste