Er en fuldmagt ikke juridisk gyldig?
Fra : dkgryf

Dato : 03-09-07 10:40

Min far blev meget syg og måtte på plejehjem. Jeg fik en fuldmagt af ham så
jeg kunne ordne de forskellige ting som skulle ordnes. Bank, plejehjem, etc.
havde ingen problemer med at godkende fuldmagten, jeg kunne hæve penge på
hans konti, underskrive ny lejekontrakt etc..

Fredag den 30. august gik jeg hen til Boligforeningen Kristiansdal i Odense
for at opsige hans lejemål på hans nuværende lejlighed til udgangen af sept.
2007.

Her knak filmen - de nægtede at acceptere fuldmagten og forlangte en ny og
underskrevet af min far personlig, mit argument om, min far var ikke i stand
til, at underskrive nogetsomhelst blev affærdiget med, at så måtte jeg føre
hans hånd,,,,

Kan de virkelig godt nægte at acceptere en underskrevet fuldmagt? - jeg
troede, at det var et juridisk gyldig dokument....

Mvh

Mogens

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 03-09-07 11:07

"dkgryf" <dkgryf@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> underskrevet af min far personlig, mit argument om, min far var ikke i
> stand til, at underskrive nogetsomhelst blev affærdiget med, at så måtte

Er den fuldmagt du har nu ikke underskrevet af din far??

Er fuldmagten dateret? Hvis ja, med hvilken dato??

Såfremt fuldmagten er underskrevet, kan jeg ikke gennemskue hvorfor
boligforeningen ikke accepterer den....

Hvis fuldmagten ikke er underskrevet i hånden, forstår jeg egentligt ikke
hvorfor de øvrige instanser har accepteret den....

/Finn

Fra : dkgryf

Dato : 03-09-07 11:13

Jo den er underskrevet af min far og dateret den 14. august 2007
/Mogens

Fra : alexbo

Dato : 03-09-07 11:31

"dkgryf" <dkgryf@hotmail.com> skrev

> Jo den er underskrevet af min far og dateret den 14. august 2007

Hvis den er underskrevet personligt har jeg svært ved at se, at
boligselskabet skulle ønske en personligt underskrevet fuldmagt og dit svar
er "at min far kan ikke underskrive noget som helst".

Men det er muligvis en kopi de ikke vil godtage..

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 03-09-07 11:22

"dkgryf" skrev

> [...]
>
> Kan de virkelig godt nægte at acceptere en underskrevet fuldmagt? - jeg
> troede, at det var et juridisk gyldig dokument....

Selvfølgelig skal din far underskrive personligt, hvis han ikke kan det
p.g.a. senilitet eller lign. må du få ham erklæret umyndig.
Hvis han bare rent fysisk ikke kan vil jeg foreslå at du hjælper din far med
at underskrive en ny fuldmagt, og får to vidner fra plejehjemmet til at
attestere at det er din fars underskrift.

En fuldmagt til Mogens fra " på vegne af min far, Mogens" er ikke nogen
fuldmagt.

mvh
Alex Christensen

Fra : dkgryf

Dato : 03-09-07 11:42

Fuldmagetns ordlyd er:

Undertegnede - min fars navn og adresse - giver hermed min søn - mit navn -
fuldmagt til, at disponere på mine vegne.

Underskrevet af min far

Hvis ikke en fuldmagt skal respekteres hvad skal man så med en fuldmagt??

/Mogens

Fra : alexbo

Dato : 03-09-07 11:55

"dkgryf" skrev

> Undertegnede - min fars navn og adresse - giver hermed min søn - mit
> navn - fuldmagt til, at disponere på mine vegne.
>
> Underskrevet af min far

Tja, den lyder god nok, men hvorfor mener boligselskabet så at det ikke er
din fars underskrift, og hvorfor er dit svar at han ikke kan underskrive
noget.

Nu kan alle og enhver jo skrive en fuldmagt til stort set hvad som helst, så
er par vitterlighedsvidner kan være en god ting.
Et par af plejehjemspersonalet og plejehjemmets stempel, så er
boligselskabet sikkert tilfreds.

Boligselskabet har jo pligt til at sikre at beboere ikke får opsagt deres
bolig af uvedkommende.

mvh
Alex Christensen

Fra : dkgryf

Dato : 03-09-07 12:30

Der er IKKE tale om, at de ikke anerkender at det er min fars underskrift -
de vil bare ikke acceptere en fuldmagt - uden begrundelse.
Hans bank havde ingen betænkeligheder og det havde plejehjemmet heller ikke
da vi skulle skrive ny kontrakt.
At min far ikke er istand til at underskrive noget pt. skyldtes hans
nuværende helbredsmæssige tilstand.
/Mogens

Fra : Jubii

Dato : 03-09-07 12:57

Det er ret simpelt, spørg boligselskabet hvad der skal stå på fuldmagten for
at de godtager den. Da de allerede har accepteret ført hånd, så er
underskriften jo hjemme. De mener forhåbentligt ikke at hele fuldmagten skal
være med ført hånd.

Fra : BJ

Dato : 03-09-07 17:42

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> for at de godtager den. Da de allerede har accepteret ført hånd, så er
> underskriften jo hjemme. De mener forhåbentligt ikke at hele fuldmagten

Jeg var ikke klar over "ført hånd" er juridisk bindende, men da din
kommentar er juridisk funderet, må den jo være det.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 03-09-07 14:47

KLIP

> Boligselskabet har jo pligt til at sikre at beboere ikke får opsagt deres
> bolig af uvedkommende.

Boligselskabet (deres ansatte)kan også være så snot dumt, det sender døde
mennesker rykkere!!!!

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 03-09-07 14:45

KLIP

> En fuldmagt til Mogens fra " på vegne af min far, Mogens" er ikke nogen
> fuldmagt.

Du regner ikke dine medmennesker for ret kløgtige, hva´?

mvh
Bjørn J.

Fra : Jubii

Dato : 03-09-07 17:08

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Du regner ikke dine medmennesker for ret kløgtige, hva´?
>
> mvh
> Bjørn J.

Kan i ikke holde op med disse ujuridiske kommentarer, det pryder ikke
gruppen. Det er til snakgrupperne, muddergruppen f.eks.

Fra : BJ

Dato : 03-09-07 17:38

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan i ikke holde op med disse ujuridiske kommentarer, det pryder ikke
> gruppen. Det er til snakgrupperne, muddergruppen f.eks.

Gerne.

mvh
Bjørn J.

Fra : padre

Dato : 03-09-07 13:55

> [...]

> Her knak filmen - de nægtede at acceptere fuldmagten og forlangte en ny og
> underskrevet af min far personlig, mit argument om, min far var ikke i

Det afsnit kan misforstås Mener du at udlejer ønskede

- en ny fuldmagt, underskrevet af din far,

eller mener du at de forlangte

- en ny lejemålsopsigelse, underskrevet af din far og ikke af dig, jf.
fuldmagten.

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Fra : dkgryf@hotmail.com

Dato : 03-09-07 15:22

de forlange at få en ny lejemålsopsigelse med min fars underskrift
/mogens

Fra : Codexx

Dato : 03-09-07 10:49

dkgryf wrote:
> [...]
>
> Kan de virkelig godt nægte at acceptere en underskrevet fuldmagt? -
> jeg troede, at det var et juridisk gyldig dokument....

Er den nuværende fuldmagt underskrevet af din far? Hvordan er ordlyden?

/Bacher

Fra : Padre

Dato : 04-09-07 10:45

On 3 Sep., 16:21, <dkg...@hotmail.com> wrote:
> de forlange at få en ny lejemålsopsigelse med min fars underskrift
> /mogens

Tja - det kan de ikke forlange hvis fuldmagten er korrekt udfærdiget.

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-09-07 16:26

dkgryf skrev den 03-09-2007 11:40:
> [...]
>
> Kan de virkelig godt nægte at acceptere en underskrevet fuldmagt? - jeg
> troede, at det var et juridisk gyldig dokument....

Her tænker jeg så på: hvad vil være konsekvensen, hvis du bare undlader
at betale huslejen? Lejemålet vil blive opsagt. Hvad mere? Noget
indskud ryger pga. renovering, men det ville det jo alligevel.

Hvad ellers?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bjarne

Dato : 04-09-07 19:22

dkgryf skrev:
> [...]
> til, at underskrive nogetsomhelst blev affærdiget med, at så måtte jeg føre

Mon der kunne være basis for en politianmeldelse?
Hvis han ikke kan bevæge sin hånd selv, og det er dig der fører den, så
er det jo dig der misbruger hans underskrift, og dermed opfordrer de dig
til ulovligheder?

> Kan de virkelig godt nægte at acceptere en underskrevet fuldmagt? - jeg
> troede, at det var et juridisk gyldig dokument....

Hvis det var mig, så ville jeg måske nægte at acceptere deres nægtelse
og sikre mig et bevis på, at opsigelsen var forsøgt afleveret.
Så bliver det dem, der skal føre bevis for, at opsigelsen ikke er sket,
når de opkræver husleje efterfølgende, som ikke betales.

Bjarne