Billeder af gravsten paa nettet
Fra : Daniel

Dato : 17-10-07 12:53

Naar man kigger paa Joans hjemmeside -
http://www.123hjemmeside.dk/Joan-Bedsteds-univers/7299652 - kan det ikke
undgaas at man kommer til at tänke paa om DKI har reelle hensigter? Sagen er
fremlagt meget regulärt og belyst fra begge sider via kopi af mails fra DKI.
Det ser ud som om at DKI forsöger at tage patent paa at levere
kirkegaardsbilleder via Internettet? Hvorfor? Forsöger de mon paa sigt at
lave forretning ud af det? Hvis det er tilfäldet kan jeg godt forstaa at det
er nödvendigt at have rettighederne til billederne og have dem liggende paa
egene servere. De er i hvert fald startet med at blive momsregistrerede -
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=29644799 -
under navnet Stegemüller Slägt & Web.

Jeg synes Joan og Torben har gjort et stort og fremragende arbejde og finder
det forstaaeligt at de fastholder den oprindelige aftale med DKI.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 18-10-07 07:39

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev Wed, 17 Oct 2007
13:53:01 +0200

>Naar man kigger paa Joans hjemmeside -
>http://www.123hjemmeside.dk/Joan-Bedsteds-univers/7299652 - kan det ikke
>undgaas at man kommer til at tänke paa om DKI har reelle hensigter?

Der er vist efterhånden mere grund til at spørge hvad dine hensiger er.

>Sagen er
>fremlagt meget regulärt og belyst fra begge sider via kopi af mails fra DKI.

Sagen er naturligvis fremstillet på den måde Joan ser den. Det er der
vel sådan set ikke noget mærkeligt i.

> [...]
>er nödvendigt at have rettighederne til billederne og have dem liggende paa

Hvordan i alverden skulle DKI kunne lave en foretning ud af det, når de
netop kræver at folk hver især selv beholder billederne på deres egne
servere, og at folk hver i sær selv beholder alle rettigheder.?

> De er i hvert fald startet med at blive momsregistrerede -
>http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=29644799 -
>under navnet Stegemüller Slägt & Web.

Hvormange falske rygter har du tænkt dig at sætte i omløb, bare for at
fortsætte dine tidligere angreb på DKI.?

Dette firma har ikke en disse med DKI at gøre.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 19:30

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

Jeg har lige læst det her, og jeg må lige sige,
Om det er en foretning eller ej, ved jeg ikke med sikkerhed ? (det må Hanne
svare på)

Men hvis jeg kommer ind på en side med cvr-nummer, så vil jeg regne med at
denne side er firmaes, for der står et cvr-numret, og på siden kan jeg ikke
læse noget om at Hanne laver hjemmeside ?.
Så det cvr-nummer (firma) må have med DKI at gøre.

Og hvad har du Arne med DKI at gøre ?. jeg kan ikke se du står som
medansvarlig
ud over at de "bejler" bla. til dig.

Og til Hanne, hvorfor er det ikke alle som skal overholde 10 år reglen, se
dette links http://stegemueller.dk/dki/v_bruger.php?bruger=380 det er godt
nok ikke direkte til kirkegården ?
Torben

Fra : Daniel

Dato : 19-10-07 07:27

>"Daniel" <daniel-nospamma...@hotmail.com> skrev Wed, 17 Oct 2007
>13:53:01 +0200

... cut

Som nävnt kan begge sider af sagen läses paa
http://www.123hjemmeside.dk/Joan-Bedsteds-univers/7299652 , hvor man ogsaa
kan läse de emails der er kommet fra DKI.
Der staar det hele, dokumenteret og uigendriveligt og der kan ikke herske
tvivl om at DKI har brudt den aftale de havde indgaaet med Torben og Joan.
Det er fakta! Saa kan man mene om det hvad man vil, og det gör jeg saa!

> [...]

>fortsætte dine tidligere angreb på DKI.?

>Dette firma har ikke en disse med DKI at gøre.

Skriv Dansk Kirkegaardsindex i en sögemaskine, klik paa linket og du havner
paa DKI's hjemmeside. Överst i venstre hjörne finder du et CVR nummer som
tilhörer firmaet "Stegemüller Slägt & Web v/ Hanne B Stegemüller". Den samme
Hanne Stegemüller fra DKI som i fölge mailkopien paa Joans hjemmeside
tilbyder sin hjälp med at rette "fejl" paa Joans hjemmeside - til en meget
favorabel pris!

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-10-07 19:18

"Daniel" <daniel-nospammail-@hotmail.com> skrev Fri, 19 Oct 2007
08:27:06 +0200

> [...]
>Det er fakta! Saa kan man mene om det hvad man vil, og det gör jeg saa!

Ikke destomindre *er* det kun en del af fakta, og kun den del af fakta
som Joan har valgt at offentliggøre.

Og det tjener hverken dig eller Joan til ære, at i forsøger at starte en
hetz mod DKI på så ensidigt et grundlag og på løsrevne citater. Mere er
der ikke at sige om den ting.

Og mht. dine beskyldninger om skumle bagtanker, så er det jo altså lige
sådan, at Sepstrup (der er den person hos DKI som Joan har set sig gal
på) har affotograferet flere gravsten og kirkebogssider end nogen anden
enkeltperson her i kongeriget.!

Altsammen, og mere til af andre ting, stillet *gratis* og
*vedrlagsfrit* til rådighed via nettet. Så jeg synes ærlig talt du
skulle holde dine beskidte antydninger for dig selv.

Og kendsgerningen er jo da også, at grunden til at Joan meldte sig ud af
samarbejdet var DKI's ubetingede krav om at hendes materiale skulle
stilles gratis til rådighed for publikum via internet.

Og hun har hele tiden vidst, at dette krav eksistrede og at hun på et
eller andet tidspunkt skulle opfylde det. Men da det tidspunkt
indtrådte, så valgte hun altså at gå og ovenikøbet smække med døren.

Hermed er denne sag uddebateret for mit vedkommende.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Hanne B. Stegemüller

Dato : 21-10-07 19:14

Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at flere af Daniels udsagn er
overtrædelse af straffelovens bestemmelser om injurier. I
gentagelsestilfælde kontakter jeg en advokat.

Det er korrekt at jeg har et CVR-nummer; det skyldes, at jeg betaler
moms og skat af den omsætning firmaet Stegemüller Slægt og Web har ved
at lave hjemmesider for kunder. Det fremgår af henholdsvis moms- og
skattelovgivningen, at man har pligt til det, når man driver
virksomhed i Danmark.

Cand. Jur.
Hanne B. Stegemüller

Fra : baertel

Dato : 21-10-07 19:32

Selv en Cand. Jur. må da kunne se at der ikke er tale om udsagn, men en
række kritiske spørgsmål til den fremgangsmåde som DKI benytter overfor
disse personer, som ikke har lyst til at forære æren af det store
frivillige arbejde som de har udført, til DKI.

mvh
Leif Bærtelsen

Fra : bedsted@vindinggaard~

Dato : 21-10-07 19:22

On 19 Okt., 20:17, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:
> [...]
> indtrådte, så valgte hun altså at gå og ovenikøbet smække med døren.
>
> Hermed er denne sag uddebateret for mit vedkommende.

Kære Arne Feldborg.

Sikken en gang vås og usandheder du der får fyret af dig.

Jeg vil lige starte med at pointere meget kraftigt at hverken Torben
eller jeg kender herren der har startet denne tråd - så det behøver du
eller DKI ikke skumme nogle planer sammen om. Ej heller er dette forum
stedet hvor vi normalt har vores gang. Vi er blevet gjort opmærksomme
på denne tråd af andre læsere. Men Torben og jeg er meget glade for,
at der er andre der kan se, vi er blevet dårlig behandlet af DKI - så
tak for det Daniel.

Fakta er :
· At fra vores indtræden i DKI havde vi tilladelse til at deltage uden
at skulle lægge billeder på nettet. Det meldte vi klar ud fra dag 1.
Vi kunne ikke deltage med billeder, da vi havde så mange ( pt. 100.000
stk.), dertil fik vi ok og et stort velkommen.
· At der aldrig, og jeg gentager aldrig nogen sinde har været et krav
om at vi på et senere tidspunkt skulle lægge, som du skriver det,
vores materiale på nettet. Du skriver gratis på nettet, vores arbejder
er allerede gratis, da vi ikke tager penge for de billeder vi sender
til folk. Og vi er heller ikke momsregistrerede !
· At DKI udmærket kendte til vores meget store antal af gravstens
billeder og kirkegårde fra starten af, da jeg længe inden DKI startede
tilbød opslag på Torbens og egne kirkegårde på DIS. Derfor var de mere
end vilde for at få os under deres vinger, hvilket desværre også
lykkedes. Så kunne DKI i løbet at ingen tid, lægge ud med mange
kirkegårde, det så jo godt ud.
· At Leif Sepstrup i en tråd på DIS oprettet af os, netop tilkender
giver at vi havde den dispensation / tilladelse som vi hele tiden har
omtalt. ( gengives længere nede )
· At jeg har mails der tilkendegiver alle disse fakta og det ved DKI.
· Jeg har også mails fra dig af Arne Feldborg.
De er ganske som både du og jeg selv skriver forkortet og beskåret.
Men er der tvivl om manipulation kan man rekvirere disse mail. Dine 2
mails henviser jeg også til. Du aldrig har henvendt dig angående dine
egne mails, derfor er jeg ganske sikker på at du selv har støvet dine
egen gamle gemte mails igennem, og evt. har fundet ud af, at der ikke
var gengivet noget forkert - du tilkendegiver faktisk på Dis tråden,
at jeg har citeret dig korrekt. Jeg har forkortet blandt andet også
dine mails, da det var fuldstændig urelevant for sagen at du fortæller
på en ½ a4 side om din bror, og hans gård han en gang ejede i det
område hvor jeg nu bor. Eller mails fra Hanne Stegemüller hvor hun
bl.a. fortæller om da hendes mor døde, hvor hun står ved kisten og
synger og om hvor mærkelige hendes familie er. Alt dette er ganske
urelevant for sagen. Jeg kunne sagtens smide hele mailen på også med
diverse telefon numre, men det har jeg altså valgt ikke at gøre. Du
skal så selvfølgelig på DKI's vegne, prøve at så tvivl om min
hærderlighed. Dette var forventet fra start af, derfor tilbyder jeg
også at man kan rekvirere mails. ( dette til parter i denne sag )
· At DKI sender dig ud som, ganske god privat bekendt, til at forsvare
DKI. Og selv prøver at tie det hele ihjel, ved at prøve at udstille os
som de småfornærmede og dem der lyver. Og det er det der gør mig meget
vred - for det er ikke os der lyver, og det beviser vi med alle de
mails der henvises til.

Derfor indsætter jeg også dette indlæg Leif Sepstrup svarede med i
vores tråd på DIS, dagen efter vi udtrådte fra DKI.
Indsendt af: Leif Sepstrup 7400 (IP Logget)
Dato: 12/09-07 19:39

På vegne af Dansk KirkegårdsIndex har jeg følgende kommentar til
Torben og Joan framelding af deres kirkegårde.
Torben og Joan har fra starten af DKI, haft en dispensation fra vores
ellers ufravigelige regler om at der skulle vises foto af gravsten, og
at der skulle linkes direkte til en kirkegård. Denne dispensation
gælder stadig for de kirkegårde de har tilmeldt DKI, men vi varslede
en ændring med hensyn til kirkegårde som ville blive klarmeldt efter
1. november 2007. Fra denne dato vil reglerne være ens for alle
bidragydere.

Så vidt jeg kan læse, skriver Leif, at vi havde tilladelse FRA STARTEN
- TIL NU til at deltage uden billeder ( altså ingen tidsbegrænsninger,
Arne ), men de har lavet nogle nye ændringer fra d. 1 November 2007.
Disse ændringer betyder at de vil tillade andre fotografer at erstatte
kirkegårde på DKI der i dag er uden billeder. Det er netop alle vores
fotograferede kirkegårde ca. 150 kirkegårde primært i Vejle amt. Men
det sidste angående de nye regler " glemte " Leif lige i farten at
nævne. Ovenstående indsatte mail fra Leif Sepstrup, viser helt klart
Arne, at du taler usandt og vi sandt.

Derfor frameldte vi, Torben B. Sørensen og jeg vores kirkegårde i
DKI.
Vi havde tilladelse til at køre på uden billeder på kirkegårde,
reserverede og færdig gjorte af os i Dki regi. Så kan DKI da ikke bare
komme og sige, flot arbejde folkens, men vi render lige fra vores
aftaler og erstatter jeres arbejde, med hjemmesider der vil lægge
billeder på nettet, men lad endelig bare jeres kirkegårde blive på DKI
til de bliver erstattet én efter én. Enten har vi en aftale eller
ikke, og når vi har det, så bør et ord være et ord. Hvilket det ikke
har været fra DKIs side, derfor denne tvist. Og denne behandling ville
vi ikke være med til. At folk vil fotografere disse kirkegårde og
lægge dem på deres hjemmesider er helt ok, men det er ikke ok at de nu
må lægge dem på DKI, når vi havde reserveret dem og færdig gjort dem
med fuld opbakning fra DKI. Derfor forlod vi DKI - og ikke på grund af
det vås du skriver om.

Jeg prøver heller ikke på at drive hetz mod DKI som du skriver eller
smække med døre. At der skydes mere på Leif end Hanne skyldes ganske
simpelt, at de sidste mail ( med de nye pludselige regler ) kun kom
fra Leif af, og ikke at jeg har set mig sur på Leif. Derfor kan jeg
også kun korrekt henvise til hvad Leif skrev. Hanne Stegemüller var på
det tidspunkt i flyverskjul p.g.a. af balladen om hendes mærkelige
udtræden af DIS' bestyrelse meget længe før tid, og at hun derfor
holdt lav profil i denne periode.

I stedet for at du altid på DKI's vegne gør dig selv til talsmand for
samme, burde DKI selv komme med en kommentar, det ville tjene dem til
ære. De burde gå ud og beklage denne situation, beklage at de har
begået en fejl og give os en undskyldning, fordi de er løbet fra
indgåede aftaler. Så der én gang for alle, kan blive sat en stopper
for denne sag og så du kan få en anden interesse at gå op i, inden du
bliver stresset af at passe diverse tråde for DKI. DKI kan ikke tie
dette ihjel.

Det var hvad DKI burde gøre, og helt ærlig Arne synes du ikke snart du
burde lade DKI selv klare deres problemer, det tjenere ikke dig til
ære, at du altid skal gøre dig selv til talsmand for Dki ?

Torben og jeg har så efterfølgende været så heldige at få etableret et
samarbejde med Find en grav. Det er vi smadder glade for og nu linker
de til os på deres forside. Mange tak for det.

Sluttelig vil jeg tilføje, det er ikke så vigtigt om gravstensbilleder
kommer på nettet. Vigtigst er det, at gravsten bliver fotograferet for
eftertiden. Hvordan de enkelte fotografer præsenterer deres gravsten,
er op til fotografen selv - bare folk ved hvor de kan bestille og
gratis kan få et eller flere billeder tilsendt. Dette ud fra egne
erfaringer og efter tilbagemeldinger fra mange af vore brugere.

Venlig hilsen

Joan Bedsted. og Torben B. Sørensen.
Kirkegårds fotografer i Vejle amt.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-10-07 20:34

bedsted@vindinggaard.dk skrev Sun, 21 Oct 2007 11:21:49 -0700

>Sikken en gang vås og usandheder du der får fyret af dig.

Jeg har meddelt at sagen er uddebateret fra min side.

Og så bebrejder du mig først, at jeg overhovedet har skrevet i tråden og
beder mig om at trække mig ud af tråden - for så i næste sætning at
komme med en hel masse postulater og spørsgmål som du åbenbar forventer
jeg skal svare på.

Det virker ikke helt gennemtænkt

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Daniel

Dato : 22-10-07 14:41

<bedsted@vindinggaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>det sidste angående de nye regler " glemte " Leif lige i farten at
>nævne. Ovenstående indsatte mail fra Leif Sepstrup, viser helt klart

Hej Joan.

Teksten i mailen fra Leif er faktisk mere konkret end du angiver. Der staar:

1/ At I fra starten har faaet dispensation til at väre med i DKI, selv om I
ikke lägger jeres billeder paa nettet.

2/ At denne dispensation stadig gälder for de kirkegaarde I indtil. 1.
November har tilmeldt DKI.

3/ At kirkegaarde der meldes färdige til DKI efter 1. November, alle skal
lägges paa Internet med billeder.

Det betyder at:

1/ DKI ikke igangsätter fotografering af de kirkegaarde I har tilmeldt
indtil 1. November.

2/ Hvis I önsker at tilföje nye kirkegaarde til DKI efter 1. November, skal
lägge dem paa nettet med billeder.

Det er hvad der staar, og det passer meget daarligt med mailen fra Leif, fra
dagen för hvor han skriver:

Alle de kirkegårde i har lagt på nettet ændre vi ikke på, men vi åbner op
for de bidragydere, som ønsker at lave en hjemmeside med foto fra de
kirkegårde der i dag er uden foto.

- Daniel -

Fra : Hanne B. Stegemüller

Dato : 21-10-07 19:58

Nu synes jeg ærlig talt du skal holde min mors død uden for dette!
.../Hanne B. Stegemüller

Fra : HansHenrikA@jubiicon~

Dato : 22-10-07 17:58

On 22 Okt., 15:40, "Daniel" <daniel-nospamma...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kirkegårde der i dag er uden foto.
>
> - Daniel -- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej Joan og Torben.

Enhver idiot kan efterhånden se at DKI render fra deres aftaler ingen
tvivl om det. Kigger man lidt på hjemmesiden som der henvises til
øverst, og læser de forskellige mails, så vises det jo tydeligt at i
har haft den omtalte tilladelse, i hele tiden har omtalt. Jeg synes i
øvrigt at sagen fra jeres side er vel dokumenteret - ikke kun med egne
ord men også mail fra DKI.
Der er ikke så meget at løbe fra, det står sort på hvidt.

Den havde i fra staten af DKI til d. 1 November 2007, hvor de trækker
de nye regler ned over hovedet på jer ( meddelt jer d. 11/9 efter hvad
jeg kan læse). Derefter vil DKI give tilladelse til at jeres
fotograferede kirkegårde bliver fritstillet til fotografering på DKI
af andre. Det er i mine øjne ikke, at DKI ikke vil ændre på jeres
kirkegårde, det er netop at ændre på de omtalte kirkegårde. Det er
simpelthen at løbe fra alle indgåede og lovede aftaler.

Det er en uhørt behandling at to personer, der som det eneste åbenbart
kun har villet fotografere kirkegårde, og sende billeder til
slægtsforskere i det ganske land.

Der er endog nævnt et eller andet sted, på omtalte øverst linket
hjemmeside, at DKI skriver, at DKI fremover vil acceptere jeres måde
at køre på, fremover i DKI regi, det var så til d. 11 September 2007.

Det eneste der er kommet ud af dette her, at man mister agtelsen for
DKI mere og mere, hvis der overhovedet har været nogen. Seriøse virker
de bestemt ikke.

Klø i bare på Joan og Torben, vi er mange der støtter jer. Og vi er
mange der har og forhåbentlig kommer til at nyde godt af jeres arbejde
fremover.

Det meste glædelige er dog at Find en grav har lukket dørene op for
jer. Må de værdsætte jer lidt mere end DKI. Find en gravs kirkegårde
er i øvrigt også nemmere at finde rundt i end DKIs

Jeg kan godt forstå, i kæmper med næb og klø, for at vise at i ikke
har gjort noget forkert, eller misfortolket noget. Og man kan sandelig
godt forstå, at i valgt at trække jeres kirkegårde ude af DKI. Held og
lykke fremover.

DKI burde giver jer en kæmpe stor offentlig undskyldning.

P.S. Der er kun een ting jeg kan give Bulderbassen Feldborg ret i, i
hele hans DKI propaganda, det er at Leif Sepstrup har fotograferet
mange kirkegårde og kirkebøger. Hatten af for det, og det nyder
Feldborg jo godt på hans hjemmeside.

Mange hilsner og tanker.

H. H. Andersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-10-07 19:32

HansHenrikA@jubiiconnect.dk skrev Mon, 22 Oct 2007 09:57:30 -0700

> [...]
>hele hans DKI propaganda, det er at Leif Sepstrup har fotograferet
>mange kirkegårde og kirkebøger. Hatten af for det, og det nyder

Du mener brugerne nyder godt af det.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : HansHenrikA@jubiicon~

Dato : 22-10-07 21:01

On 22 Okt., 20:31, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:
> HansHenr...@jubiiconnect.dk skrev Mon, 22 Oct 2007 09:57:30 -0700

> [...]

Jeg vil hermed gerne takke dig, jeg har lige p.g.a. af dig vundet en
flaske rødvin i et væddemål. Jeg vidste du ikke kun dy dig.

Hilsen.
H. H. Andersen.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-10-07 21:48

>Kære Arne Feldborg.
>
>Jeg vil hermed gerne takke dig, jeg har lige p.g.a. af dig vundet en
>flaske rødvin i et væddemål. Jeg vidste du ikke kun dy dig.

Nu er det altså blevet et mål i sig selv, bare for sjovs skyld og for at
vinde et væddemål, at gøre krtikken af DKI så overdreven at nogen bliver
nødt til at reagere.

Det fortæller nok mere om niveauet iblandt Daniel og hans venner her,
end det fortæller om mig.

Jeg vil så kvittere med at sige, at hvis man tager en kendt TROLL som
Daniel alvorligt, og kalder mig for en Bradebasse, så har man ikke
arbejdet seriøst med slægtsforskning her i landet ret længe..

Inden alle i eftersnakkere af Daniel er færdige vil Joan nok sande det
gamle ord: "Gud fri mig for mine venner - så skal jeg nok selv klare
mine fjender".

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : HansHenrikA@jubiicon~

Dato : 23-10-07 09:25

On 22 Okt., 22:48, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>
> Inden alle i eftersnakkere af Daniel er færdige vil Joan nok sande det
> gamle ord: "Gud fri mig for mine venner - så skal jeg nok selv klare

Du så sød, kær og hylende morsom, at man næsten kun kan komme til at
holde af dig. Du skriver selv i denne tråd, sagen var uddebatteret fra
din side, men igen og igen og igen kan du bare ikke lade være med at
blande dig. Derfor vidste jeg, du ikke kun dy dig, det var kun
spørgsmålet om hvor længe, det ville tage dig at ramme tasterne igen
og begynde at slynge dig om med ord. Og det var ganske sjovt at se,
hvor længe dit ord kunne vare. Det viste nemlig din seriøsitet.

Du mener med uddebatteret, at debattere videre. Hos dig er det som hos
DKI, et ord er ikke et ord.

Du skriver at nogen blev nød til at reagere på den overdrevne kritik
af DKI og det mener du, det var din opgave ?, helt seriøst det burde
være DKIs job og viser det ikke nærmere din opgave som stik i rend
dreng for DKI. Da du åbenbart ikke er med i DKI ( på skrift er det
Hanne Stegemüller og Leif Sepstrup ), da skulle man formode du får
interne informationer fra DKI, siden du kan udtaler dig offentligt om
DKIs sager i tide og utide, for det er jo det du gør.

Kritikken af DKI er overhovedet ikke overdrevet, men desværre viser
DKI at den nærmest er påkrævet. Jeg tror ikke der er mange der
efterhånden kan opfatte DKI som seriøse. DKI har bestemt ikke tacklet
denne episode med Joan og Torben hverken seriøs eller professionelt.

Og så viser det sig oven i købet at det er en jurist der er medejer af
DKI.
Og det er jo ganske tankevækkende, hvordan denne sag så overhovedet er
kommet så vidt, når man skulle formode det var ordnede forhold.

Derfor mener jeg også at Dansk Kirkegårdsindex burde giver Joan og
Torben en første klasses undskyldning. Det var det mindste DKI kunne
gøre og det skylder DKI dem.

Jeg er i øvrigt overbevist om, at Joan er voksen nok til selv at
sortere hendes venner. Gode råd behøver hun nok ikke og slet ikke hvis
de ikke er velmenende. Men Arne nu er du vel ikke begyndt at køre hetz
på Joan ? eller en privat vendetta ? Mig bekendt er/var indlægget både
fra Joan og Torben. Underskrevet fra dem begge, så mon ikke de har
konfereret om indholdets tekst og være enige derom. Eftersom de var to
der blev taget ved næsen af DKI.

Jeg skriver ikke her som nogens venner, desværre Arne Feldborg, der må
jeg desværre skuffe dig fælt. Jeg kan se hvordan de to kirkegårds
fotografere er blevet dårlig behandlet af DKI, og det har jeg en
mening om, og det har andre åbenbart også og et stort hurra for det.
Fordi der er flere debattører der er ude med kritik af DKI, gør dem
ikke til private venner, som du insinuerer.

Men det er den simple løsning for dig og DKI, at bruge det som
undskyldning for DKIs behandling af de to personer og for at dreje
fokus væk fra DKI.

At dreje fokus væk fra DKI, er du efterhånden nok ikke DKIs bedste
kort til mere.

Men jeg vil med glæde nyde min gode rødvin, til veje kommet blot ved
at vente på dig.

Venlig Hilsen
H. H. Andersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-10-07 17:14

HansHenrikA@jubiiconnect.dk skrev Tue, 23 Oct 2007 01:24:40 -0700

>Kære Arne Feldborg.
>
>Du så sød, kær og hylende morsom, at man næsten kun kan komme til at
>holde af dig.

Og den la'r vi lige stå på skærmen et øjeblik.

>Du skriver selv i denne tråd, sagen var uddebatteret fra
>din side, men igen og igen og igen kan du bare ikke lade være med at
>blande dig.

Bare lige til din orientering:
Jeg har ikke med eet eneste ord kommentret sagen siden jeg skrev den
bemærkning. Det var jo netop også derfor jeg svarede Joan som jeg
gjorde. Så hvis det var det i væddede om, så har du faktisk tabt.

Jeg har derimod kommenteret en bemærkning fra fra dig vedr. min
hjemmeside, og det forbeholder jeg mig til enhver tid ret til igen at
gøre hvis der skulle være grund til det.

Men at du vil ty til groft at bagtale to navngivne personer - ikke for
at bidrage til debatten eller for at komme med nye oplysninger, men
efter dit eget udsagn udelukkende for at få et væddemål afgjort, og for
du selv kan sidde derhjemme ved køkkenboerdet over en flaske god rødvin
og more dig over en evt. reaktion.

Det er simplethen for lavt.

Har den tanke aldrig strejfet dig, at det er folk som dig og Daniel der
er skyld i, at vi andre engang imellem kommer til at tænke på, om det nu
egentlig også er bøvlet værd, at bruge al sin fritid, og hvert år nogle
tusinde kroner, på at hjælpe andre slægtsforskere - bare for at få snart
det ene og snart det andet skudt i skoene.

Hvad ville du gøre som slægtsforsker, og hvad ville andre slægtsforskere
gøre, hvis Stegemüller, Sepstrup og undertegnede fra i morgen lukkede
alle vore hjemmesider.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : HansHenrikA@jubiicon~

Dato : 23-10-07 19:49

On 23 Okt., 18:14, Arne Feldborg <feldb...@haunstrup.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvad ville du gøre som slægtsforsker, og hvad ville andre slægtsforskere
> gøre, hvis Stegemüller, Sepstrup og undertegnede fra i morgen lukkede

Kære Arne Feldborg, min ven - så er du med igen.

Igen skal du som vanligt, på din egen charmante Feldborg'ske måde,
prøve at dreje fokus væk fra sagen.

Jeg kan sagtens som slægtsforsker se når nogle laver en seriøs
hjemmeside til gavn og glæde for andre. Jeg kan sagtens se, når der er
folk der er villig til at yde en indsats for andre. Jeg kan desværre
også se mange useriøse hjemmesider, der tager al æren og rosen fra
dem, der yder indsatsen. Det er for nemt at lave en hjemmeside og tage
æren, mens andre pisker rundt og gør alt arbejdet.

Jeg er udmærket bekendt med din hjemmeside. Men det kniber mig at
indse, hvorfor du skal gøre dig selv til talsmand for DKI. En sag som
jo egentlig ikke kommer dig ved.
Hvad er dit bidrag til DKI ? andet end dit bekendtskab med DKIs
stifter.
Hvor mange kirkegårde har du fotograferet ? trods den ringe indsats
fra din side, tager du dig alligevel friheden at kommentere alt om DKI
og især indkommende kritik.
Vi er blevet fortalt i denne tråd, at Hanne Stegemüller har et
momsregistreret firma der opretter hjemmesider. Det vil sige, at
bistand på det område, har du heller ikke behøvet at yde. Så hvad er
dit bidrag til DKI ? udover talsmandsposten ?

Men jeg kan også se at Joan og Torben, der har ydet en stor indsats
for at fotografere en masse kirkegårde, bliver trådt helt og aldeles
på af DKI. Hvis det ikke var for de frivillige kirkegårdes fotografer,
så havde Hanne og Leif såmænd ikke en hjemmeside kaldet Dansk
kirkegårdes index. Deres succes er ene og alene baseret på alle de
frivillige fotografere, der er villige til at ofre deres fritid og
selv bekoste det.

Det store arbejde udføres immervæk af fotograferne, indtasterne og
korrekturlæserne o.s.v. ikke af DKI.

Men igen skal fokus drejes fra sagen. Det er nu en gang temmelig
tydelig at Joan og Torben er blevet det, man kan kalde rigtig godt Rxx
rendt. Når DKI nu engang synes de kan tillade sig en sådanne opførsel
og rende fra alle indgåede aftaler, så burde de også være m/k nok til
at give en undskyldning, men det synes ikke at være tilfældet. I
stedet tramper du rundt i salatbedet, og skal prøve på at udrede alle
problemer for DKI og gør egentlig bare det hele meget værre. Og du kan
snart ikke finde flere undskyldninger for din talsmands hverv/kald for
DKI.
Havde DKI haft bare lidt tekstil i buksebagen, var de kommet ud af
busken for længe siden. Havde beklaget og undskyldt fejlen begået mod
Joan og Torben. Det ville være en seriøst og en hæderlig handling.
Noget et seriøst foretagende ville have fået ordnet for længe siden.
Laver man en bommer - retter man op på det hurtigst muligt. At vide
man har bommet, og ikke gøre en indsats for at rette op på den, er
efter min mening mere lavt og total useriøst. Det er ikke god
firmapolitik.

Du skriver, hvad ville der ske hvis DKI og du lukkede jeres
hjemmesider fra i morgen. Tja, hvis DKI lukkede, så fik " Find en grav
" nogle flere bidragsydere. Leif Sepstrup fik mere tid til at bidrage
på din side. Hanne Stegemüller fik mere tid til hendes hjemmeside
firma. Og lukkede du også din side, så var der nok en anden der lavede
noget lignende.
Nej nej Feldborg, min ven, pas du heller din Hammerum hjemmeside. Og
lad DKI kæmpe deres egne kampe, det er både DKI og du vist bedre tjent
med.
Venlig Hilsen
H. H. Andersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-10-07 22:09

HansHenrikA@jubiiconnect.dk skrev Tue, 23 Oct 2007 11:48:59 -0700

>trods den ringe indsats
>fra din side, tager du dig alligevel friheden at kommentere alt om DKI
>og især indkommende kritik.

Og trods den endnu ringere indsat fra din side gør du det samme bare på
en meget negativ facon og som en lang række af angreb og bagtalelser.

>Og lukkede du også din side, så var der nok en anden der lavede
>noget lignende.

Hmmm.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : HansHenrikA@jubiicon~

Dato : 25-10-07 21:00

On 25 Okt., 20:30, "Torben" <toben (snabel) polsterbo.dk> wrote:

> [...]
> ud over at de "bejler" bla. til dig.
>
> Og til Hanne, hvorfor er det ikke alle som skal overholde 10 år reglen, se

Hej i tråden.

Når man kikker lidt på det link Torben henviser til, som også ligger
på Dis - Danmark i metode og teknik, så bliver man mere og mere
chokeret over DKI.

Når man klikker på Torbens link, igen på hjemmeside linket, derefter
på Kirkegårdsindex og sluttelig på Rømø kirkegård, så skal man ikke
kigge eller leder længe for man støder på nye kirkegårde, helt op til
2007. Selv om kirkegården kun er opført som undervejs, burde reglerne
vel overholdes ? også af DKI ? Der tillades jo åbenbart at der linkes
til en privat hjemmeside med billederne.

Selv om DKI på deres forside skriver ordret:
Vi linker ikke til sider, hvor der kan søges på personer, der er døde
for mindre end 10 års siden. Links til sider, der ikke overholder
reglen, slettes.

Nu har den kirkegårde jo også kun lagt der nogle måneder ?

Det er forkasteligt, at nogen som DKI, der render rundt og føre sig
frem, ikke en gang kan klare selv at overholde 10 års reglen.

Dansk kirkegårds index render for det første fra indgåede aftaler med
2 af deres bidragsydere, og lader hånt om det. Render ganske simpelt
fra deres ord.

Derefter linker de fra DKI til billeder af nye gravsten. Hvor langt
kan de snart synke ?
Hvordan kan en kirkegård der viser nye gravsten, linkes fra Dki til så
længe ?

Helt ærligt, hvad er Dansk kirkegårdsindex for et tegneserie
foretagende ?

Men vores gode ven Feldborg, lader nok snart hans sagte blide røst
udfolder sig over os. Mon ikke Feldborg, han snart vil prøve at komme
med nogle fornuftige forklaringer, ganske som i den Feldborg'ske ånd ?
så venner skal vi ikke forberede os på det ?

Men at bortforklare at DKI ikke linker til nye gravsten, kan han dog
ikke bortforklare, nu er vi et par stykker der HAR SET DEM.

Det bliver spændende at høre om der kommer nogle udtalelser fra DKI
nu.
Eller dette her også skal ties bort.
Venlig hilsen
H. H. Andersen.