TB: Skip til næste ulæste meddelelse me
Fra : Rainman

Dato : 18-10-07 16:38

Jeg bruger TB både til RSS, mail og news. Når man vælger "unread folders
view" bruger jeg "n" til at gå til næste ulæste meddelelse. Det virker
osse fint for RSS og mail, men når jeg kører i news-folderne så spinger
cursor op i fritekstsøgefeltet mellem hver gruppe. Og så skal man huske
at trykke "Tab" først, ellers får man frasorteret de emner der ikke
indeholder "n".

Træls - så kan det forbedres på nogen måde?

Findes der iøvrigt en genvejstast til "Ignore Thread"?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-07 18:54

Den 18-10-07 17.37 skrev Rainman følgende:
> [...]
> osse fint for RSS og mail, men når jeg kører i news-folderne så spinger
> cursor op i fritekstsøgefeltet mellem hver gruppe.

Jeg kan desværre ikke sige andet end, at det virker fint her med "N".
har du installeret nogle udvidelser? I så fald kan du prøve, om det gør
nogen forskel, hvis du starter i fejlsikker tilstand (Safe mode).

> Findes der iøvrigt en genvejstast til "Ignore Thread"?

I henhold til menupunktet (Meddelelser => Ignorer tråden), så skulle du
i den danske Thunderbird kunne bruge "K".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Rainman

Dato : 25-10-07 14:48

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
>
> I henhold til menupunktet (Meddelelser => Ignorer tråden), så skulle du
> i den danske Thunderbird kunne bruge "K".

Kim, du havde helt ret, det virker i safe mode, men ikke i min "pumpede"
version. Har prøvet at de-aktivere alle add-ons uden at det har haft
nogen effekt.

Ved du hvordan man evt. renser sin Thunderbird?

Kører i øvrigt en engelsk Portable Thunderbird, men jeg mener ikke der
er forskel på en portable og en ikke-portable.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-10-07 18:05

Den 25-10-07 15.47 skrev Rainman følgende:

> Kim, du havde helt ret, det virker i safe mode, men ikke i min "pumpede"
> version. Har prøvet at de-aktivere alle add-ons uden at det har haft
> nogen effekt.

Underligt! Du kan ikke risikere at have overset en udvidelse?

> Ved du hvordan man evt. renser sin Thunderbird?

Du kan altid starte forfra ved at oprette en ny profil, oprette dine
konti i den nye profil og så kopiere alle dine mails over fra den gamle
profil. Jeg har skrevet en lille guide på MozillaDanmarks hjemmeside:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Red_mails
Løsning 4 fortæller, hvordan du kopierer mailene fra én profil til en anden.

> Kører i øvrigt en engelsk Portable Thunderbird, men jeg mener ikke der
> er forskel på en portable og en ikke-portable.

Du har ret, det burde ikke gøre nogen forskel.