E-Mail
webnoob 5265
Perspektivbredbånd - nyt problem :-)
Fra : Henning

Dato : 16-10-07 07:44

Så fik jeg det endelig til at spille, min nye 20Mbit fra
Perspektivbredbånd. Men selv om diverse hastighedstests siger den
ligger på knap 20Mbit, jeg kan hente fra f.eks. www.microsoft.com med
samme hastighed, ja så går det galt når jeg henter fra news-servere!
Jeg abonnerer på www.usenetserver.com og www.newshosting.com. Med mit
"gamle" 10Mbit, som er en shared linie til hele ejendommen (30
lejligheder), henter jeg konstant med 8-9Mbit. Med min nye "superadsl"
henter jeg med 2-3Mbit - og det endda direkte koblet på modemet
Ikke lige hvad jeg havde forventet.
Hvor skal jeg begynde fejlfindingen?

XP Pro, Newsleecher, begge i nyeste versioner.

Fra : Martin Schou

Dato : 16-10-07 09:28

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote in message
> [...]
> Ikke lige hvad jeg havde forventet.
> Hvor skal jeg begynde fejlfindingen?
>
> XP Pro, Newsleecher, begge i nyeste versioner.

Ang. newshosting så prøv at skifte til den europæiske server (du kan faktisk
også bruge begge servere samtidigt, det fungerer bare som ekstra
connections)
news.ams.newshosting.com
Mvh. Martin

Fra : Henning

Dato : 16-10-07 20:59

>Ang. newshosting så prøv at skifte til den europæiske server (du kan faktisk
>også bruge begge servere samtidigt, det fungerer bare som ekstra
>connections)
>news.ams.newshosting.com

Tusind tak - dwonload røg fra 3 til 21 MBit Så er det sjovt
igen

Fra : Bloppy

Dato : 16-10-07 14:58

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lejligheder), henter jeg konstant med 8-9Mbit. Med min nye "superadsl"
> henter jeg med 2-3Mbit - og det endda direkte koblet på modemet

Jeg bruger newshosting og jeg henter med 17 - 18 Mbit (har åbnet 12
connections selv om man kun må køre med 8)

Hvis du kører port 119 så prøv eventuelt på port 7000

Havde samme problem da jeg fik opgraderet til 24 Mbit hos cph-metronet i sin
tid.

Jeg ikke også kun 2 - 3 Mbit

Jeg ominstallerede newsbin så virkede det igen.

Hvad fejlen egentligt var ved jeg ikke 100%

Fra : John

Dato : 16-10-07 15:12

> [...]

> Med min nye "superadsl"
> henter jeg med 2-3Mbit - og det endda direkte koblet på modemet

Måske forsøget værd:

http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/OptimizeXP.html#Internet

John