matrox g400 max
Fra : Mr cool

Dato : 11-07-01 20:47

jeg har købt en xtra skærm og har sat den til mit grafikkort(det har dual
head fungtion) men kan ikke få det til at
fungere med at man kan spille/se dvdfilm på den ene og arbejde på den
anden.er der
nogle der kan hjælpe mig med det.min opstilling skal være så jeg på monitor
1 kan
arbejde og på monitor 2 kan spille eller se dvdfilm.på forehånd tak for
hjælpen

M.v.h
Mr Cool
Hoffer-er@cool.dk

Fra : Madsen

Dato : 11-07-01 21:03

"Mr cool" <hoffer-er@cool.dk> skrev:

> [...]
> 1 kan
> arbejde og på monitor 2 kan spille eller se dvdfilm.på forehånd tak for

Det burde virke hvis du går ind i det faneblad der hedder Dualhead
og stiller den til Dualhead Clone og så også husker at placere et
flueben i det felt der hedder: "Use Dualhead DVDMax"
Det tror jeg nok i hvert tilfælde. Godt nok har jeg aldrig haft to
monitorer på mit, men med en monitor på udgang 1 og et TV på
udgang 2 så virker det hvis man gør som beskrevet.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Esben

Dato : 13-07-01 13:07

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> monitorer på mit, men med en monitor på udgang 1 og et TV på
> udgang 2 så virker det hvis man gør som beskrevet.

Jeg mener ikke det er nødvendigt at have Dualclone enabled. DVDMax burde
være nok, da man ellers også vil få en kopi af det normale skærmbillede på
den anden skærm. Ved DVDMax kommer der kun billede på den anden skærm, når
man afspiller video. Ydermere bryder jeg mig ikke om at Matrox har ændret
layoutet for dualhead-indstillingerne i de nyere Powerdesk-versioner, men
det er en anden snak.

--

Esben

Fra : Madsen

Dato : 13-07-01 14:15

"Esben" <esben@huleboer.dk> skrev:

> [...]
> den anden skærm. Ved DVDMax kommer der kun billede på den anden skærm, når

Det kan jeg ikke få til at fungere. Jeg skal have Dualhead Clone slået til
for at der kommer noget op på fjernsynet, som jeg har koblet til nummer
2 udgang. Det er muligt det virker anderledes hvis det er en monitor
man har koblet til, men det tror jeg ikke.
<http://www.wol.dk/~hijklm/matrox/clone.gif>

Ydermere bryder jeg mig ikke om at Matrox har ændret
> layoutet for dualhead-indstillingerne i de nyere Powerdesk-versioner, men
> det er en anden snak.

Heller ikke her. Af samme årsag kører jeg også med en ældre driver
som har det gamle layout. Jeg hader det nye.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Mr cool

Dato : 13-07-01 15:29

Hoffer-er@cool.dk
"Esben" <esben@huleboer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> layoutet for dualhead-indstillingerne i de nyere Powerdesk-versioner, men

hej espen,tak for svaret men hvad hvis jeg vil spille spil på den ene og
arbejde på
den anden(det skal være monitor 2 der slal spilles på)kan det lade sig gøre

M.v.h
Mr Cool

Fra : Esben

Dato : 13-07-01 17:03

"Mr cool" <hoffer-er@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> arbejde på
> den anden(det skal være monitor 2 der slal spilles på)kan det lade sig

Jeg har ikke umiddelbart haft held med det. De gange jeg har prøvet, har
spillet enten startet på monitor 1, selvom jeg har startet dem på skærm to,
eller også er der sket mærkelige ting (computeren er gået ned, eller osse
hakker det hele). Jeg vil dog ikke udelukke at det kan lade sig gøre med
visse spil, og jeg ved at der er spil der understøtter brug af begge skærme
på een gang. Man er nok nødt til at prøve sig lidt frem. Måske står der
noget på www.matroxusers.com .

--

Esben