Scooter
Fra : Holberg

Dato : 11-07-01 18:58

Hej NG!

Min mor har fået nyt arbejde, og i den forbindelse har vi overvejet at
anskaffe en scooter til hende, idet hun kun har 5 km til arbejde. Men
spørgsmålet er hvilken?
Hun har ikke mc kørekort, men blot alm kørekort.
Vi har kigget lidt på peugeot's udvalg, og det ser umiddelbart
fornuftigt ud. Men hvad siger "eksperterne" ?

--
Holberg
"In an interstellar burst, I'm back to save the universe!!!"

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 11-07-01 20:55

Jeg er ikke ekspert - men har selv kigget en del de sidste par dage - men
kig evt. på http://www.c-reinhardt.dk

En PGO BigMax incl. styrthjælm og topboks til kr. 11.995,-
Så hvis hun ingen styrthjælm har er det jo penge sparet.
Tilbuddet fremgår også af den nuværende BlåAvis.
Jeg har ingen tilhørsforhold til firmaet. Om der er tale om "overgemte"
modeller ved jeg ikke.

Ang. Peugeot så se
http://www.speedfight.cjb.net
Mange er åbenbart godt tilfredse. Men det er en fordel, at man ikke har for
langt til nærmeste Peugeot forhandler, hvis man skal benytte sig af den
ellers fordelagtige 3-års garanti.
mvh
Nic

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-07-01 21:45

> Hun har ikke mc kørekort, men blot alm kørekort.

Hvis hun ikke vil have mc-kørekort så prøv at spørge i
news:dk.fritid.knallert der både omhandler knallert med og uden nummerplade.

Men min mening er at 45 knallerterne er nogle misfostre i trafikken. De er
simpelthen for langsomme til at følge trafikken. Det har jeg taget
konsekvensen af og taget mc-kørekort og købt en 150ccm scooter

Afhængigt af hendes vej til arbejde vil jeg nok anbefale enten en scooter
til motorcykel kørekort eller en der er begrænset til 30km/t og må køres på
cykelstien. Den sidste kan ofte være hurtigere i bytrafik da der sjældent er
ret meget kø på cykelstien ....Desuden kan den anvendes lovligt på mange af
de stisystemer der er så moderne i boligområder

Mvh
Anders Majland - Scooter til mc-kørekort

PS og hvis man alligevel har tænkt sig at tune er 45 knallert for at kunne
følge trafikken kan man ligesågoidt gøre det ved en 30 knallert. Det er lige
ulovligt men uden nummerplade for man da ikke en bøde fra fotobilerne for at
køre for stærkt ...

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 23-07-01 16:21

"Anders Majland (Replace DOT with . when replying by email)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message
> [...]
> ulovligt men uden nummerplade for man da ikke en bøde fra fotobilerne for at

Ved ikke lige med fotobilerne... Men deres laser pis fanger også knallerter.

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : Thomas

Dato : 11-07-01 23:22

En Suziki katana er også en udemærket scooter.

mvh. Thomas

Fra : Adam Christensen

Dato : 12-07-01 08:57

> [...]
>
> Min mor har fået nyt arbejde, og i den forbindelse har vi overvejet at
> anskaffe en scooter til hende, idet hun kun har 5 km til arbejde. Men

5 km? Køb en trædecykel; den er billig, sund og immun over for
myldretidstrafik

--
Adam
SV650S

Fra : Anet

Dato : 12-07-01 13:33

Hej

Jeg kører selv til arbejde hver dag året rundt på en Peugeot Speedfight som
jeg er meget glad for. Den har nu gået 12500 kilometer og den starter altid
og kører bare. Det er nok den billigste og hurtigste måde at transportere
sig på. Jeg overvejer at købe en Peugeot Speedfight 100 da jeg jo har
mc-kort og så må køre det stærkere lovligt.

hilsen

Anet

Fra : RpR

Dato : 12-07-01 22:01

Utroligt at i ikke flamede vedkommende til døde...

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Morten Juel

Dato : 13-07-01 07:16

> Utroligt at i ikke flamede vedkommende til døde...
hehe jeg overvejdede det, men der kommer efterhånden 100 knallert spørgsmål,
så jeg gidder sq ikke sidde og skrive hele tiden, bare synd at denne NG
bliver spammet så meget !

/Morten

Fra : news.uunet.dk

Dato : 13-07-01 11:23

Hej!

Jeg har igennem nogen år samlet en del om Peugeot Scootere på en hjemmeside
der hedder Dansk Peugeot Scooter Forum.
www.speedfight.cjb.net

Jeg har også lavet nogle brugerundersøgelser blandt dem der besøger siden.
De er offentliggjort under 'Brugerundersøgelser'.
Det irriterede mig at der intet var at finde og at man ikke fik andet end en
sludder for en sladder hos forhandleren. Så jeg har samlet en del
information. Peugeot er i dag een af de bedst supporterede scootere på
nettet. Der er også mange udenlandske sites.

Jeg har selv lige købt en 100cc Speedfigt, magen til min EU45. Det krævede
at jeg tog kørekort (på en HD 1200 Sportster *LOL*)
Min største anke ved Peugeot Scootere er at stellet er malet for dårligt,
til danske forhold. Så man skal lige tage al plastik af, og male efter, og
så rustbeskytte i krogene, så er det ok.
..... og ehem! det bringer jo lige det emne på bane, at jeg har men EU45 til
salg. www.hekto.dk/ac50

Brian