Kan ikke udgive websted
Fra : P. Tarnok

Dato : 11-07-01 19:07

Hej

Jeg håber at der er nogen her der kan hjælpe mig.

Efter at have brugt en hel søndag på, at lave min hjemmeside i
det ellers udemærkede program FrontPage. Kunne jeg ikke udgive
det på nettet.

Fejlmelding: Kan ikke finde Web-Server: www.tarnok.dk port: 80.
Tjek proxy-indstillinger eller webserveren er muligvis taget ud
af brug.

Jeg har tjekke mine indstillinger og de passer på dem min far
har, og han kan fra sin computer lægge ting ud på siden via.
Frontpage.???

Hjælp!

P. Tarnok

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Kim Blindbæk

Dato : 11-07-01 20:04

P. Tarnok wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Jeg har tjekke mine indstillinger og de passer på dem min far
> har, og han kan fra sin computer lægge ting ud på siden via.

Hvilket program bruger du til at oploade med???

Fra : P. Tarnok

Dato : 12-07-01 07:15

Kim Blindbæk wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Hvilket program bruger du til at oploade med???
>
> Jeg bruger FrontPage 2000. Jeg har prövet med det FTP-program jeg
har, men det er for indviklet. For der skal man huske at have alle
billeder med. Men der virkede det (udover at jeg ikke fik billeder og
besögställer med).

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-07-01 10:35

"P. Tarnok" <tarnok@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
alle
> billeder med. Men der virkede det (udover at jeg ikke fik

jeg har lige skiftet styresystem så jeg har p.t. ikke FP2000 på min
maskine, men jeg kan da godt huske de problemer, der fulgte med i
sin tid m.h.t. upload.

Der er flere måder at gøre det på: du kan benytte dig af et
FTP-program. Det er ikke så indviklet at bruge, hvis man husker at
alle de filer man fører over og alle de mapper der ligger i
FrontPage (muligvis med nogle få undtagelser) ligger præcis på
serveren (udbyderens server) - MEN tælleren vil IKKE virke dér. Det
skyldes at for at man kan benytte sig af FrontPages forskellige
muligheder kræves der, at udbyderen har de såkaldte
FrontPage-extensions liggende på serveren.

Disse extensions er det ikke alle udbydere, der tilbyder. Desuden
er det sådan at de fleste udbydere giver dig valget mellem enten at
uploade via FTP eller via FrontPage- der er ikke frit valg mellem
de to ting.

Hos Worldonline/Tiscali kan man selv oprette og nedlægge disse
extensions og derefter vælge at skifte mellem FTP og FPs måde at
uploade på.

Har dín udbyder disse extensions aktiveret?

Så fortæller du, at du får en fejlmeddelelse, og det er en
fejlmeddelelse, der typisk kommer når du har valgt den forkerte
adresse.
Jeg gætter på at du har gjort følgende: lavet din hjemmeside på din
egen maskine og nu ønsker at uploade den til din udbyders server.
Hvis det er tilfældet, så skyldes fejlen at når du uploader, vil
den forsøge at uploade til din egen maskine. Du kan i stedet gøre
følgende: vælg "udgiv et websted"( eller noget i den retning - jeg
har som sagt ikke programmet aktivt, så jeg husker ikke
detaljerne)- når du så får en boks op, vil der stå noget med
http:// - og herefter er det at du skal indtaste
www.tarnok.dk/ditnavn - "Ditnavn" erstatter du med det sted hvor
din udbyder har fortalt at du kan lægge dine hjemmesider. Det kunne
f.eks. være www.tarnok.dk/public - eller lignende.

Hvis du har et webhotel, der er forsynet med FrontPage extensions,
så er det blot sådan at du skal skrive den adresse og derpå vælge
den mappe, hvor dine lokale filer, der hører til hjemmesiden
findes.

Når du har uploadet en hjemmeside, kan du redigere online på den-
og når du er færdig med at redigere, trykker du simpelthen på
disketteikonet (gem) efter at du har benyttet opdateringsknappen.
Så vil du umiddelbart have overført dine ny-redigerede filer.

Hvis du vil hente din hjemmeside og redigere i den, efter at den er
uploadet, gør du det bedst via MSIE_browseren.Når programmet til
FrontPage er installeret, vil du kunne se øverst i browseren (eller
du kan vælge det) FP-ikonen - når du klikker på den ud for din
hjemmeside, vil der komme et id-og password-boks op, hvor du så
skal indtaste de nødvendige oplysninger førend du kan komme ind på
siden og redigere i den.

En sidste mulighed er at du anskaffer dig f.eks. bogen: FrontPage
2000-bogen eller et af de små hæfter om FronPage og gennemgår dem.
Her kan du sikkert også få mange andre staldfiduser til at behandle
dine hjemmesider.
Arne H. Wilstrup

Fra : P. Tarnok

Dato : 13-07-01 15:38

Hallo igen!

Jeg har prövet det der blev foresläet og intet virkede. Jeg er da
kommet sä langt at jeg kan indgive brugernavn og kode. Hvilket jeg
kan göre en helt masse gange uden at noget bliver fört over pä
internettet.

Web siden er indstillet til at tage bäde FrontPage og FTP.

Jeg har desvärre ingen mulighed for at köbe böger, da jeg bor i
udlandet. Kan dette forresten have noget med problemet at göre, at
man skal indgive en eller anden landekode et eller andet sted, när
man vil sätte noget pä en anden side en det land man befinder sig i??

Med venlig hilsen
P. Tarnok

Fra : Andreas Paasch

Dato : 13-07-01 16:51

Ser vanskeligere ud end det faktisk er.

Du har brugt FTP til at uploade med og din ISP (Webhotel) har FP SE (Server
Extensions) installeret.
Anvendelse af FTP knalder SE, derfor skal de reinstalleres hvorefter kun
HTTP-upload er tilladt.

Ved samme lejlighed skal du lige høre ad hvilken port du skal bruge til
upload, standard er dog port 80.

Hvis porten er en anden end 80, skal du uploade via http til
www.mitdomæne.com:xx hvor xx er portnummeret. Bemærk her at der er sat kolon
efter domænenavnet for at dirigere uploaden til den rette port.

Det har intet at gøre med hvilket land du er i, det er kun via det store
computer netværk og derfor fuldstændig irrelevant.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 15-07-01 19:46

For det første: Tjek om du kører med sidste service pack. I øjeblikket SR2.
Der er kendte problemer med upload af sider fra en "ren" FP2000 uden SR.

Som den selv skriver: tjek proxyindstillinger. Er de korrekte?

Du kan uploade på to måder. Enten via FTP (port 21) eller http (port 80).
Angiver du ikke "ftp://" inden adressen, kører du med http. Når der meldes
om port 80 i dit tilfælde bruger du http.

Prøv at skrive ftp://<ditwebsted> i stedet.

--

Lars Bonnesen
http://lars.eberhardt-bonnesen.dk