Online rollespil på nettet
Fra : JEK

Dato : 11-07-01 18:08

Jeg vil lige høre om der er nogen der kender et godt online rollespil på
nettet. Det skal primært være på dansk og engelsk.

Krath

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-07-01 10:27

Everquest

Spillet er på engels men der er mange danske guilds (klaner) så du kan
kommunikere med dine venner på dansk

mvh

Michael

Fra : Jesper Stein Sandal

Dato : 15-07-01 13:28

Lav eventuelt en karakter med et danskklingende navn, så genkender folk helt
automatisk din nationalitet (for eksempel bliver Asbjorn Skalleknuser ofte
tiltalt på dansk :)

Everquest er i øjeblikket det bedste bud. Spillet har levet længe nok til at
de værste bugs er fjernet og der er altid spillere på. De nye MMORPGs er
Anarchy Online og Starwars Galaxies, men vent altid lige lidt med at hoppe
med på vognen med den slags nye spil. Vent indtil de værste Quake-spillere
er smuttet og børnesygdommene overstået.

- Jesper

P.S. På Torvonnilous serveren findes i hvert fald én dansk guild: Valor from
the North.

Fra : Core

Dato : 16-07-01 01:46

"Jesper Stein Sandal" <jstein@ruc.dk> wrote in message
> [...]
>
> - Jesper
>
> P.S. På Torvonnilous serveren findes i hvert fald én dansk guild: Valor

Glem ikke Ultima Online, som stadig er et af de bedste på markedet,
hvis du er til ren PVM eller PVP, skal du tage EQ,
men hvis du er til mere samspil blandt spilleren er UO helt klart det bedste
bud..

EQ har også en tendens til at hvis du kommer op i level 40-60 er spillet
kedligt og du bliver nød til at
vente på en mod til EQ

Fra : Michael Petersen

Dato : 16-07-01 10:32

øøhhhh

en MOD. Så vidt jeg ved er det ikke muligt da det kun er Verant der hoster
servere. og en MOD er udviklet af fans som f.eks. counterstrike til
Halflife.

mvh

Michael

Fra : Jesper Stein Sandal

Dato : 16-07-01 12:09

Core wrote in message <3b523873$0$241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>hvis du er til ren PVM eller PVP, skal du tage EQ,
>men hvis du er til mere samspil blandt spilleren er UO helt klart det

I UO er uønsket PvP det største problem (det var det i hvert fald førhen).
Derfor vil jeg sige, at UO har højere sværhedsgrad end EQ.

>EQ har også en tendens til at hvis du kommer op i level 40-60 er spillet
>kedligt og du bliver nød til at
>vente på en mod til EQ

Det er rigtigt, at det kan begynde at gå langsomt på de levels, men til
gengæld er spillet i dag meget rettet mod 30-60. Det er efter level 40, at
spillet for alvor begynder, mener mange. I det originale Everquest var
spillet for nemt/dårligt efter level 40, men med Kunark og Velius
udvidelserne, så er det faktisk de lave levels, der halter bagefter.

Det største "problem" med Everquest er, at det handler meget om XP og om at
have det fedeste udstyr. Du får ingen XP eller belønninger for at
rollespille (jo, hvis du er så svineheldig at være på i amerikansk primetime
og støder på en GM "event"). I øjeblikket arbejder de på at lave en server,
dedikeret til rollespil, men det er selvsagt temmelig vanskeligt.

Til jul kommer i øvrigt en ny stor udvidelse til EQ med en ny grafikmotor og
omkring 25% mere plads at boltre sig på.

- Jesper

P.S. Hverken UO eller EQ er vel rollespil som sådan, men mere simulationer -
men på det niveau, der handler om kamp og at stige i levels, så kan man ikke
se forskel på dagens MMORPGs og godt gammeldags D&D. Problemet er nok, at
rollespil kun er ord - man skal være der for at synes, det er fedt. Man
bliver i hvert fald hurtigt træt af at skrive pladderromantiske
rollespilsfraser, selvom der skal være plads til det en gang i mellem.

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 16-07-01 12:41

> [...]
> Man bliver i hvert fald hurtigt træt af at skrive pladderromantiske
> rollespilsfraser, selvom der skal være plads til det en gang i mellem.

I rollespil så som D&D kan man stige i levels og vinde skatte via
"pladderromantiske rollespilsfraser", i UO og EQ er der ikke noget
alternativ til at tampe monstre. Så nej, det er computerspil.

Kjeld.

Fra : Kuruderu

Dato : 18-07-01 23:38

Jeg giver dig helt ret. man kan IKKE spille rollespil på en Computer. sådan
er det bare. det ligger i den måde en PC fungere: 1 og 0, altså ja eller
nej, der er ikke noget måske/muligvis, og uden det kan man ikke improvisere
og jeg vil da mene at en stor del af Rollespil er improvisation. Men det kan
selvfølgelig være at jeg tager fejl efter de 12 år jeg efterhånden har
spille RPG. Men det er efterhånden en generel trendat kalde div. BEU's for
rollespil. Jeg tror det er fordi de fleste ikke har prøvet at spille rigtigt
rollespil...

Leo "Kuruderu" Knøsgaard
ICQ# 78152492

Fra : Rasmus Christensen

Dato : 31-07-01 13:19

Kuruderu wrote:

> [...]
> nej, der er ikke noget måske/muligvis, og uden det kan man ikke improvisere
> og jeg vil da mene at en stor del af Rollespil er improvisation.

Jeg spiller Ultima Online og nej man kan ikke umiddelbart sammenligne det med
bræt rollespil,
men det er forkert at sige at man ikke kan rollespille i Ultima Online.

Hver af mine karakterer har deres egen "background" og jeg spiller dem "In
character" jeg er
medlem af ERPA (Europa RolePlaying Ascociation) og jeg er sikker på at alle
medlemmer i den
organisation ikke vil give dig ret! :)
Det er et spørgsmål om fantasi og udnytte spillets grænser til at rollespille!

Jeg synes du skulle prøve det før du afskriver det! :)

> [...]
> rollespil. Jeg tror det er fordi de fleste ikke har prøvet at spille rigtigt

:) Jeg har spillet "rigtig" rollespil i 10 år og giver dik ikke ret! :)

--
Med venlig hilsen / Best regards

Rasmus Christensen

System Administrator

SJ Elektronik A/S
Holtvej 2-4
DK-6400 Sonderborg

Work: (+45) 74416565
Fax: (+45) 74416043

E-mail: rac@sje.dk

Fra : Henrik J.

Dato : 23-09-01 08:50

On Thu, 19 Jul 2001 00:38:03 +0200, "Kuruderu" <kuruderu@i.am> wrote:

> [...]
>rollespil. Jeg tror det er fordi de fleste ikke har prøvet at spille rigtigt

Der vil jeg ikke give dig ret, ved godt jeg er sløv mht til svar på
denne tråd. Men der findes tekst baseret MUD's, og der er der altså
mange muligheder for at rollespille. Men jeg vil give dig ret i, at
når man har en grafisk flade, så bliver der sat grænser. Så er det
bare om man har temperement til at spille dem som er tekst baseret.

Mvh,
Henrik S. Jensen

Fra : Rasmus

Dato : 24-09-01 10:34

Hejsa

Jeg tillader mig lige at komme med en lille bemærkning

Jeg har spillet rollespil (AD&D) i et par år, og jeg vil give dig ret
i at rollespil er improvisation, men derfor synes jeg nu godt at man
kan spille rolepsil på nettet.

Duels of Honor er baseret på AD&D og jeg synes at det klare det meget
godt. Jeg kan kun anbefale at prøve det

http://www.webpresence.dk/doh

Prøv og lad mig høre om du hvad du synes om det

Fra : Ebbe

Dato : 18-07-01 23:20

"Michael Petersen" skrev i en meddelelse
> Everquest

Ja, men der skal man hvis først købe en CD. Er der ikke et sted uden man
skal have en CD i forvejen??

Ebbe

Fra : Rasmus Christensen

Dato : 31-07-01 13:23

Mit bedste bud er Ultima Online.
De fleste servere har mange rollespillere som man kan "lege" med og det
fungerer fortrinligt!
Jeg har kontakt til ERPA (Europa RolePlaying Ascociation) så hvis der er
nogen der kunne
tænke sig at komme i kontakt med andre UO spillere der "roleplayer" er i
velkommen til at sende mig en mail!

Til oktober/november kommer Newerwinter Nights, som er desgined til at være
et online RP spil med eller uden DM
Tjek det ud på: http://www.neverwinternights.com/

JEK wrote:

> Jeg vil lige høre om der er nogen der kender et godt online rollespil på
> nettet. Det skal primært være på dansk og engelsk.
>
> Krath

Mvh

Rasmus

Fra : Jan Røhmer Christens~

Dato : 04-10-01 10:07

Der findes faktisk rigtig mange Online Rollespil på nettet det bedste bud
vil nok at være at kigge på www.download.com og kigge dem igennem der... Der
er rigtig mange kan jeg sige dig!!!

Fra : Michael Andersen

Dato : 07-10-01 17:40

JEK <krath@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4c875b$0$69739$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg vil lige høre om der er nogen der kender et godt online rollespil på
> nettet. Det skal primært være på dansk og engelsk.
>
> Krath

Nu har jeg ikke prøvet Ultima Online, men har spillet en del EQ, og jeg kan
stærkt anbefale det. Jeg har 90 dage samlet online, så det åbenbart er
stærkt vanedannende (ADSL er en god ide, ellers løber din telefonregning fra
dig!!).
Men der er ikke vildt meget "ægte rollespil" i det. Der er dog planer om en
ny server hvor man kun må spille "in charachter".

På Bristlebane serveren hvor jeg spiller er der en del danskere, og endda en
ren dansk guild, "Nomads of Asgaard".

mvh
Michael aka Tundar