Seminar om evolution, ID og skabelsesteori
Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-07 08:40

Lørdag 20. oktober 2007, kl. 10-16 afholdes der seminar om evolution,
intelligent design og skabelse. Der vil deltage flere prominente og kendte
foredragsholdere.

Der vil også være afsat tid til spørgsmål og debat.

Foredragsholdere:

Peter Øhrstrøm (PØ), dr.scient., professor ved Aalborg Universitet, medlem
af ORIGOs redaktion.

Andreas Vedel (AV), biologi- og kemilærer på Aalborg Studenterkursus.

John Nørgaard Nielsen (JN), pensioneret lektor fra Aalborg Universitet med
stor viden om ID

Kristian B. Østergaard (KØ), biologilærer på det Kristne Gymnasium og faglig
redaktør på Origo.

Læs mere på http://skabelsen.info

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 16-10-07 23:58

Andreas Falck wrote:
> Lørdag 20. oktober 2007, kl. 10-16 afholdes der seminar om evolution,
> intelligent design og skabelse. Der vil deltage flere prominente og kendte
> foredragsholdere.

Hvis bare en af disse foredragsholdere ikke var religiøse, men sådan
skulle det ikke være.

Hvorfor kan du ikke fremvise bare en enkelt ikke religiøs person, der
mener ID er en bedre forklaring med evolution.

Mvh
Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-10-07 08:01

Martin M. Pedersen skrev i 47154220$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
>
> Hvorfor kan du ikke fremvise bare en enkelt ikke religiøs person, der
> mener ID er en bedre forklaring med evolution.

Så det er altså en diskvalificering at disse foredragsholdere *ikke* er
inkarnerede ateister og gudsfornægtere?

Jamen så må det jo være en lige så stor dikvalificering når
evolutionstilhængere *er* inkarnerede ateister og gudsfornægtere!

Men nu er der jo altså tale om personer med følgende faglige
kvalifikationer:
professor, dr. scient (videnskabsteori)
biologi- og kemilærer på Aalborg Studenterkursus
pensioneret lektor fra Aalborg Universitet med stor viden om ID
cand. scient. biologi

Altså er der tale om personer med faglige kvalifikationer på ganske højt
niveau inden for det felt de skal holde foredrag om.

Og så er det jo bemærkelsesværdigt at som sædvanligt skal der nedgøres længe
før du overhovedet har viden om hvad de konkret vil udtale og fremlægge på
dette seminar. Men sådan er det jo altid: alle der ikke bøjer sig i støvet
for den darwinistiske nærmest religiøst fanatiske tro, skal hånes og
nedgøres.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 17-10-07 09:59

On 14 Okt., 09:40, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> stor viden om ID
>
> Kristian B. Østergaard (KØ), biologilærer på det Kristne Gymnasium og faglig

Hvis begivenheden ikke bestod af 5 timers snak fra tågehornene,
efterfuldt af 45 knappe minutter til spørgsmål, men istedet af 5:45
timer til spørgsmål så var der måske noget ved det. Især hvis man
kunne sortere ih-hvor-har -ret tidsrøver spørgsmål fra den omvendte
menighed fra.

J.O.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-10-07 12:49

jenspolsen@hotmail.com skrev i
1192611538.425121.153330@v23g2000prn.googlegroups.com:

[ ... ]

> [...]
> timer til spørgsmål så var der måske noget ved det. Især hvis man
> kunne sortere ih-hvor-har -ret tidsrøver spørgsmål fra den omvendte

Jamen hvor er det da dejligt forfriskende at læse et sådant indlæg hvor du
giver en objektiv beskrivelse af et seminar du *IKKE* har været tilstede
ved, hvorfor du jo helt tydeligt blot lufter dine stråmænd, fordomme og
usaglige og nedladende attituder.

Men den slags er jo også det eneste I fundamentalistiske og agressive
darwinister har at komme med over for en videnskabeligt begrundet info om
ID, grundtype- og skabelsesteorierne. Havde I noget sagligt og konkret at
fremkomme med havde I jo ikke behov for at svine personerne bag seminaret
til! Og da slet ikke når det altså drejer sig om velkvalificerede fagfolk
inden for området.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 17-10-07 19:05

On 17 Okt., 13:48, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> giver en objektiv beskrivelse af et seminar du *IKKE* har været tilstede

Der står i programmet at der kun er afsat 45 min til sidste til
spørgsmål efter en talerræke der strækker sig over 5 timer.

Og jeg mener ærlig talt ikke at nogen af talerme har noget som helst
af værdi at sige. Hvorimod det kunne være morsomt at se dem afklædt i
forsøg på at besvare spørgsmål.

J.O.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-10-07 19:07

jenspolsen@hotmail.com skrev i
1192644273.386173.21550@k35g2000prh.googlegroups.com:

[... ]
> Og jeg mener ærlig talt ikke at nogen af talerme har noget som helst
> af værdi at sige. Hvorimod det kunne være morsomt at se dem afklædt i
> forsøg på at besvare spørgsmål.

Du havde ganske enkelt ikke noget sagligt at fremsige, hvorfor du, som
sædvanligt, ikke kan andet end nedgøre. - Men det var nu heller ikke spor
uventet.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 18-10-07 06:46

On 17 Okt., 20:06, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
>
> Du havde ganske enkelt ikke noget sagligt at fremsige, hvorfor du, som
> sædvanligt, ikke kan andet end nedgøre. - Men det var nu heller ikke spor

Pas på Andreas, en dag så møder jeg op ved din bopæl med et
videokamera, og så kan du få lov at diskutere og forvare dine
synspunkter for åbent tæppe.

J.O.

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-10-07 07:58

jenspolsen@hotmail.com skrev i
1192651634.518503.108910@t8g2000prg.googlegroups.com:

[ ... ]

> Pas på Andreas, en dag så møder jeg op ved din bopæl med et
> videokamera, og så kan du få lov at diskutere og forvare dine
> synspunkter for åbent tæppe.

Du havde altså stadig ikke noget sagligt og seriøst at sige om seminaret, ud
over dine sædvanlige useriøse og helt igennem usaglige hånende og nedladende
udmeldinger, helt i overensstemmelse med din darwinistiske livsholdning!

Fra : Ivannof

Dato : 19-10-07 14:24

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud over dine sædvanlige useriøse og helt igennem usaglige hånende og
> nedladende udmeldinger, helt i overensstemmelse med din darwinistiske

Sådan kan man jo vælge at se tingene. Der noget ukristeligt ved at være så
agressiv.

Du kunne også vælge at tage det som en venlig anmodning om længere spørgetid
og kortere tid til at øjenlågene bliver tunge! Måske kunne du vinde folk for
ID ideen hvis de kunne få lov at spørge ind til visse ting.

Men du valgte at antage at det blev sagt for at genere dig!

Hilsen Ivan

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-10-07 20:33

Ivannof skrev i 4718af7f$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:

[... ]
> Men du valgte at antage at det blev sagt for at genere dig!

Jens P. Olsen har endnu ikke skrevet ét eneste svar til mig hvor han så
meget som prøver at forholde sig seriøst og sagligt til at jeg har en anden
opfattelse end han har.

Og hvis du gennemlæser denne tråd endnu engang vil du også se at han alene
forsøger at hænge foredragsholderne ud på en hånlig og nedladende måde.

Og nu fremgår det jo også tydeligt at han slet ikke var interesseret i en
forlængelse af en reel spørgetid, men alene havde et ønske om at
latterliggøre foredragsholderne alene af den grund at de ikke deler hans
egen fundamentalistiske livsopfattelse.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 19-10-07 21:42

On 19 Okt., 21:32, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> meget som prøver at forholde sig seriøst og sagligt til at jeg har en anden

Igen må jeg konstatere at du åbebart finder det nemt at affyre en stor
lodret løgn, når du ikke står ansigt til ansigt med en person. Hvordan
tror du de ville reagere i menighedsrådet hvis de viste hvordan du
opfører dig i cyberspace.
Det mest pinlig er jo Andreas at jeg nemt finde de første 20 indlæg
hvor jeg har prøvet at få dig til at forholde dig seriøst til et
konkret fagligt spørgsmål.Og ved du hvad Andreas det kan alle andre
også (det skulle du måske tænke lidt over) , også Ivannof, så du får
nok svært ved at overbevise ham om din uskyldsrenhed.

J.O.

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-10-07 22:24

jenspolsen@hotmail.com skrev i
1192826517.681727.289260@e9g2000prf.googlegroups.com:

[ ... ]

Ak ja, din stakkel. Du har jo ikke én eneste gang forsøgt at forholde dig
seriøst til at andre kan have andre opfattelser end den du selv har. Og det
er jo også derfor at du kalder mig for sindsyg!

Jeg kan sagtens respektere at andre har et andet livssyn og en anden
opfattelse af livets tilblivelse og udvikling end jeg har. Og jeg har jo
også adskillige gange klart givet udtryk for at der findes mere end blot én
måde at tolke naturvidenskabelige data på. Du derimod vil bare ikke
acceptere andet end din beton-facistiske darwinistiske tolkning.

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-10-07 23:00

jenspolsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> også (det skulle du måske tænke lidt over) , også Ivannof, så du får
> nok svært ved at overbevise ham om din uskyldsrenhed.

Du skjønner, der finnes mennesker som fulstendig mangler evnen til å
erkjenne egne feil.
ISBN 82-518-3455-4

HM

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 19-10-07 23:02

On 19 Okt., 23:24, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
>
> Ak ja, din stakkel. Du har jo ikke én eneste gang forsøgt at forholde dig
> seriøst til at andre kan have andre opfattelser end den du selv har.

Så Andreas ny løj du igen. Fy.

> Og det
> er jo også derfor at du kalder mig for sindsyg!

Nej, det er fordi du har et helt fordrejet virkelighedssyn, når det
kommer til din ønsketænkning om at naturvidenskaben skulle være ved at
opgive evolutionen.

> Jeg kan sagtens respektere at andre har et andet livssyn og en anden
> opfattelse af livets tilblivelse og udvikling end jeg har.

Livets tilblivelse og udvikling har intet med livssyn at gøre, med
mindre mindre man altså har en religiøs indgangsvinklen til det og
ikke naturvidenskabelig. Pas på Andreas, du forråder dine egen
argumentationsstrategi, når munden sådan flyder over med hvad hjertet
er fuldt af.

> Og jeg har jo
> også adskillige gange klart givet udtryk for at der findes mere end blot én
> måde at tolke naturvidenskabelige data på.

Ja da, du mangler bare at kunne argumentere for at der findes mere end
en naturvidenskabelig.

> Du derimod vil bare ikke
> acceptere andet end din beton-facistiske darwinistiske tolkning.

Jeg vil akceptere alt hvad der fiver den bedte naturvidenskabelige
forklaring. Så du skal bare komme med de argumenter der overbeviser
mig. Jeg er klar med åbent sind, kom frisk.

J.O.

Fra : JoVe

Dato : 19-10-07 23:36

jenspolsen@hotmail.com wrote:

> Livets tilblivelse og udvikling har intet med livssyn at gøre, med
> mindre mindre man altså har en religiøs indgangsvinklen til det og
> ikke naturvidenskabelig.

En meget, meget useriøs påstand! Muligvis nægter du at disse ting har
med hinanden at gøre, men det er en uhyggelig naiv opfattelse.

Mvh
JoVe

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 20-10-07 22:13

On 20 Okt., 00:35, JoVe <jorgenvesterga...@hotmail.com> wrote:

> En meget, meget useriøs påstand!

Nåda. og hvilke argumenter bygger du så den mening på?

> Muligvis nægter du at disse ting har
> med hinanden at gøre, men det er en uhyggelig naiv opfattelse.

Nåda, og hvilke argumenter bygger du så den mening på?

Ja nu skal du til at argumenter for dine synspunkter. Det er hårdt,
det ved jeg godt.

J.O.