musicorganiser, musiccollector, catraxx?
Fra : rasmus

Dato : 14-10-07 10:43

Hejsa,

Hvad bruger I? Jeghar fundet et par forskellige programmer til at holde styr
på cd'erne, nemlig Musiccollector, Catrax og musicorganizer, men kan ikke
helt gennemskue fordele og ulemper ved de forskellige programmer. Der vil
blive tale om betalingsversioner.

Musikken, programmet skal holde styr på, er primlrt jazz og klassisk hvorfor
det skal være muligt at holde styr på på komponist, solist, orkester osv.

Hvad er nemmest at arbejde med? Brugeren er ikke superbruger af computere,så
det skal ikke være alt for avanceret

ras

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 14-10-07 13:00

On Sun, 14 Oct 2007 11:43:21 +0200, "rasmus" <preben@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Hvad er nemmest at arbejde med? Brugeren er ikke superbruger af computere,så

Jeg bruger Music Collector, og har brugt den i en del år efterhånden.

Den kan alt det du ønsker, og er let at bruge.
Desværre er det langt fra alle plader af den slags, hvor oplysningerne
kan hentes fra nettet, men deter vel det samme for alle programmerne.

Den gemmer databasen på den lokale komputer, men køber i Pro versionen
kan den generere bl.a. en html version der kan lægges på nettet.

Du kan se en på min hjemmeside.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : rasmus

Dato : 14-10-07 21:44

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Desværre er det langt fra alle plader af den slags, hvor oplysningerne
> kan hentes fra nettet, men deter vel det samme for alle programmerne.

- det systemet primært skal bruges til er opslag. Altså; Hvilke
indspilninger af denne mozart klaverkoncert er erhvervet.

ras

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 15-10-07 13:56

On Sun, 14 Oct 2007 22:44:10 +0200, "rasmus" <preben@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>- det systemet primært skal bruges til er opslag. Altså; Hvilke
>indspilninger af denne mozart klaverkoncert er erhvervet.

Det kan du også se iprogrammet, da du kan søge på en eller flere
parametre. Det kraver blot at informationen er tilrådighed.

Du kan hente en gratis version på http://www.collectorz.com/music/
Begrænsningen er, at den højst kan tage 100 album, derefter skal den
registreres.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-10-07 20:46

wrote:

> [...]
>helt gennemskue fordele og ulemper ved de forskellige programmer. Der vil

Jeg har det hele liggende på min computer. I det tilfælde er det mere
vigtigt med en afspiller med et godt Medie Library. Jeg synes iTunes
og den Windows Media Player der følger med Vista klarer det glimrende.
Det bedste program i den henseende er dog efter min mening Amarok, men
den findes stadig kun til Unix-systemer (men det bliver der ændret på
i den nærmeste fremtid).

Fra : rasmus

Dato : 14-10-07 21:43

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det bedste program i den henseende er dog efter min mening Amarok, men
> den findes stadig kun til Unix-systemer (men det bliver der ændret på

- det bliver ikke aktuelt. Det drejer sig om små 600 cd'ere og et par
hundrede bånd og det skal altsammen spilles på et solidt musikanlæg

ras

Fra : Holst

Dato : 14-10-07 21:55

rasmus wrote:

> - det bliver ikke aktuelt. Det drejer sig om små 600 cd'ere og et par
> hundrede bånd og det skal altsammen spilles på et solidt musikanlæg

Det er skisme mange cd'ere - og især hvis informationen ikke kan hentes
på nettet, men skal tastes manuelt ind.

Fra : rasmus

Dato : 15-10-07 17:06

> Det er skisme mange cd'ere - og især hvis informationen ikke kan hentes på
> nettet, men skal tastes manuelt ind.

- hehe det er min mors og hun fik først cd-afspiller, da hun blev skilt. Vi
har lavet et par test og der er forbavsende meget information der kan hentes
fra nettet hvis man blot indtaster den dersens tal-kode.

ras

Fra : AB

Dato : 15-10-07 18:11

> - hehe det er min mors og hun fik først cd-afspiller, da hun blev skilt.
> Vi har lavet et par test og der er forbavsende meget information der kan
> hentes fra nettet hvis man blot indtaster den dersens tal-kode.

Øhh, hvis du bruger catraxx, sætter du cd'en i cd-rom drevet, herefter
scannes cd'en og de informationer der findes bliver hentet ned, ikke noget
med at taste noget som helst.

Og har du mange cd'er kan du køre en "batch" på dem alle på en gang

/AB

Fra : rasmus

Dato : 15-10-07 20:20

"AB" <AB@ab.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh, hvis du bruger catraxx, sætter du cd'en i cd-rom drevet, herefter
> scannes cd'en og de informationer der findes bliver hentet ned, ikke noget
> med at taste noget som helst.

- yes, men jeg synes faktisk det er hurtigere at taste ti cifre i et felt
frem for at åbne cover, lægge i, skubbe ind, vente og skubbe ud og lægge i
cover igen.

> Og har du mange cd'er kan du køre en "batch" på dem alle på en gang

- ja det hjælper jo lidt.

ras

Fra : AB

Dato : 15-10-07 21:55

> [...]
> frem for at åbne cover, lægge i, skubbe ind, vente og skubbe ud og lægge i

Catraxx "skubber" selv cd'en ud, når den er færdig, og det tager vel nok
under 5 sekunder pr. cd når den scanner.

Du har ret, det kan være lidt besværlig, men med lidt træning, kan du når
rigtig mange på en ½ time

/AB

Fra : AB

Dato : 15-10-07 13:09

> Hvad er nemmest at arbejde med? Brugeren er ikke superbruger af
> computere,så det skal ikke være alt for avanceret

Jeg foretrækker i den grad Catraxx, frem for de andre og har brugt det i
mange år efterhånden. Har på nuværende tidspunkt registeret 10740 enkelte
numre fordelt på 1094 forskellige items (plader og cd)

Desuden har det et særdeles udemærket søgemuligheder samt at det gøre på en
access database, som også er nem at have med at gøre

/AB