Billigt brusearmatur? (att: Hans Paulin)
Fra : Armand

Dato : 13-10-07 19:13

Vores 3-5 årige lejlighedskøbte discount termo-armatur til bruseren
havde længe siddet fast i termostaten og mistede for nyligt endeligt
evnen til at holde vandet bare en smule lunt (men hvad kan man forvente
af noget 120,-kr's kram?).
Så nu har jeg været i Bauhaus og købe et armatur magen til det af Paulin
tidligere købte (á Damixa TMC?) á 420,-kr.
Armaturen knurrer dog noget under brug: á let hørbart stående under
vandet når først man har fornemmet lyden én gang; men inde i
soveværelset på den anden side af væggen er knurreriet meget tydelig,
hvorfor jeg tænker på hvorledes det mon lyder for overboen i vores
to-familiers villa.
Er det en lyd andre TMC- ejere/brugere (incl. H.P.) genkender?

Der er ikke så meget tryk (flow) på vandet i vores badeværelse, men jeg
kan ikke forestille mig at dét skulle give problemer. Paulin fik sig et
med temmeligt store forskruninger, hvorfor "alm." tilslutnings-størrelse
nok skulle udgøre samme flow-mangel som jeg har, hvorfor jeg er meget
interesseret i at høre om dét!

--
Armand.

Fra : mcloud

Dato : 13-10-07 21:34

> Vores 3-5 årige lejlighedskøbte discount termo-armatur til

Hej Armand.

Der sidder en kontraventil i indgangen på både den varme og kolde side af
bl.batt.
Hvis flowet ikke er tilstrækkeligt kan den lille ventil stå og vibrere så
det lyder ligesom en summen..
Der kan sidde noget skidt i det lille filter der sidder i ingangen ligeledes
,så flowet bliver endnu mindre.Dette kan være sket i forbindelse med skift
af bl.batt.
Rens og prøv om ikke tryk og lyd er forsvundet ellers ring til Damixa og
klag din nød de plejer at være meget flexible.

Damixa ApS
Damixa ApS
Østbirkvej 2
5240 Odense NØ

Tlf.: 63102210
Fax: 63102209
E-mail: damixa@damixa.com
Hjemmeside: www.damixa.com

mvh mcloud bliktud.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-10-07 23:50

Armand skrev:

> Er det en lyd andre TMC- ejere/brugere (incl. H.P.) genkender?

Vores er lydefrit!

> Der er ikke så meget tryk (flow) på vandet i vores badeværelse, men
> jeg kan ikke forestille mig at dét skulle give problemer.

Jeg ved ikke hvor mange bar vi har, men det ligger sådan "almindeligt" - vi
bor i et étplanshus.

> Paulin fik
> sig et med temmeligt store forskruninger, hvorfor "alm."
> tilslutnings-størrelse nok skulle udgøre samme flow-mangel som jeg
> har, hvorfor jeg er meget interesseret i at høre om dét!

Som sagt - ingen klager hér.

Har dog ikke brugt det selv (er velsignet med 2 badeværelser), men fruen
ville have ladet mig det høre, og jeg har ikke kunnet registrere noget i
resten af huset.

Ved én af vore andre alm. håndvask-vandhaner kan man dog fremprovokere at
den kommer i selvsving (står og brummer) ved lille åbning - sker dog yderst
sjældent.
Hans