Camryen kvæstet
Fra : Martin Bak

Dato : 13-10-07 17:32

Shit! Konen er lige kommet hjem med en vingeskudt Camry efter et møde med en
fuldvoksen råbuk.

Hurtigt opgjort er skaderne højre forskærm uopretteligt skadet, motorklap
ligeså, og desuden er plasticet til monteringen af begge forlygter knækket,
så de skal jo også skiftes.

Hurtigt regnet er det ca. 5000,- for Thansen-dele. Er det noget man kan
binde an med at købe dér?

Noget helt andet er lakeringen... Hvad kan det løbe op i at få lakeret sådan
et par nye metalplader? Mørk metallic grøn?
--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-10-07 18:06

> [...]
>
> Noget helt andet er lakeringen... Hvad kan det løbe op i at få lakeret
> sådan et par nye metalplader? Mørk metallic grøn?

Uoriginale pladedele passer som regel ringe, men har man tid nok til at
pille og rode så får man det nok monteret på et eller andet tidspunkt.
Lakering er ikke billigt, jeg vil skyde på i hvert fald 5000 kr.

Mvh Niels

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 13-10-07 19:41

Niels Bengaard:

> [...]
> og rode så får man det nok monteret på et eller andet tidspunkt. Lakering er
> ikke billigt, jeg vil skyde på i hvert fald 5000 kr.

Korrekt.
Enten knofedt og sparet et par kroner, eller mærkevare der kan boltes
og svejses lige på.
Lak kan nemt koste spidsen....
Det kommer an på om du bor i Gylland eller hvor de vil have moms og
give deres ganske alm. bidrag til vores fælles samfund?
Kai

Fra : Michael Nielsen

Dato : 14-10-07 18:36

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> wrote in message
> Uoriginale pladedele passer som regel ringe, men har man tid nok til at

Jeg har også dårlig erfaring med motstandsdyktighet mot rust. På min gamle
bil fikk jeg nye uroginale forskjermer og panser. Det rustet etter under et
år.

--
Med vennlig hilsen
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 13:40

Martin Bak skriver:

> Hurtigt opgjort er skaderne højre forskærm uopretteligt skadet, motorklap
> ligeså, og desuden er plasticet til monteringen af begge forlygter knækket,
> så de skal jo også skiftes.

Det var sku billigt sluppet.

Sådan et møgdyr har det med at hoppe hen over køleren og ind gennem
forruden......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 19:24

On Sat, 13 Oct 2007 18:31:58 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Shit! Konen er lige kommet hjem med en vingeskudt Camry efter et møde med en
>fuldvoksen råbuk.

Hvor sidder vingen på en Camry? )

> [...]
>så de skal jo også skiftes.
>
>Hurtigt regnet er det ca. 5000,- for Thansen-dele. Er det noget man kan

Køb for guds skyld pladedelene et sted, hvorfra de passer - købte
engang uoriginale dele til en Kadett C og hold da kæft et gedemarked,
bageste boltehuller på forskærmene måtte vrides på plads - dørene
skulle næsten have en kvart omgang (ja ja overdrivelse osv.)...og de
frustrationer det gav var ikke pengene værd. Lakeringen er en anden
sag, men derovre er moms vel stadig et fyord )

>Noget helt andet er lakeringen... Hvad kan det løbe op i at få lakeret sådan
>et par nye metalplader? Mørk metallic grøn?

Tag stumperne med ud til en maler og spørg på præcis den farvekode,
som står et eller andet sted på den vingeskudte. Men hvis der er for
5000 i stumper er der mindst det samme i lak.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-10-07 20:01

> Noget helt andet er lakeringen... Hvad kan det løbe op i at få lakeret
> sådan et par nye metalplader? Mørk metallic grøn?

Der hvor jeg plejer at komme koster det en tusse uden moms per stump

/Dennis

Fra : NHF

Dato : 15-10-07 13:20

Hej

Hvad med en hugger, hvis du er heldig, så kan du finde en i samme farve og
årgang.

NHF, Århus

Fra : Martin Bak

Dato : 15-10-07 16:16

"NHF" <volvo4sale@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad med en hugger, hvis du er heldig, så kan du finde en i samme farve og
> årgang.

Ikke noget dårligt forslag. Jeg søgte og fandt ;) En bil præcis magen til
(dog en ´93er) der kun har kørt små 130kkm, samme farve og meget flot.
Totalskadet på grund af noget "bag på bilen". De dele Toyota skal have
omkring 11.800 for (umalede) kan jeg nu få for ca. 3500 og så er de endda
lakerede i bilens originalfarve og med nogenlunde samme slid som på resten
af lakken.

Det kan ikke være ret meget bedre, når det nu skal være.

Martin