Oliefyr i Land Rover Discovery II
Fra : René Løweneck

Dato : 13-10-07 06:55

Hej !

Findes der én i Vendsyssel/Nordjylland, der kan montere et fyr i min
lille racerbil )) ?

Smid gerne en mail eller ring til mig. Nummeret findes på mine hjemmesider.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Lars Kristensen

Dato : 13-10-07 15:28

René Løweneck wrote:
> Hej !
>
> Findes der én i Vendsyssel/Nordjylland, der kan montere et fyr i min
> lille racerbil )) ?

hmm, ja jeg må jo indrømme at det var lidt småkøligt at sætte sig ned i
bilen i morges of futte til Høvelte. Det havde været rart med et
oliefyr. Men sædevarmen er nu ok til lige at afhjælpe den værste
forfrysning. Jeg mangler bare lidt varme i rattet som man kan få på
RangeRoveren.

Der var en på LandRover klubbens hjemmeside der solgte et Webasto for
ikke ret lang tid siden. Jeg ved ikke om det stadig er til salg.

Husk når du får fyret monteret, at det skal sidde så højt som muligt så
det ikke bliver fyldt med vand og mudder hvis bilen ind i mellem får lov
at dyppe dækkene.

Når du nu har fået det monteret, laver du så ikke et par billeder og
evt. lige smider på en mail til mig? Jeg vil gerne se hvordan det kan
lade sig gøre at montere sådan en bandit i det tilstoppede motorrum.

- Lars

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 13-10-07 19:43

Lars Kristensen <spam@acdc.dk> wrote:

>Når du nu har fået det monteret, laver du så ikke et par billeder og
>evt. lige smider på en mail til mig? Jeg vil gerne se hvordan det kan
>lade sig gøre at montere sådan en bandit i det tilstoppede motorrum.

Fjerne mudderet?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Lars Kristensen

Dato : 14-10-07 16:50

Ove Kjeldgaard wrote:

> Fjerne mudderet?

Er du gal? Vi bruger så meget tid ude i mudderhullerne for at få bilen
fyldt med mudder ... og så siger du vi skal fjerne det? Og så lige i
motorrummet der er så svært at få fyldt mudder ind i?

Du må da have en skrue løs.

- Lars

Fra : René Løweneck

Dato : 13-10-07 21:41

Hej Lars !

> [...]
> Men sædevarmen er nu ok til lige at afhjælpe den værste forfrysning. Jeg
> mangler bare lidt varme i rattet som man kan få på RangeRoveren.

Jamen sædevarmeren i min side, virker ikke så godt
Ratvarme - det har jeg alligevel ikke hørt om før

> Der var en på LandRover klubbens hjemmeside der solgte et Webasto for ikke
> ret lang tid siden. Jeg ved ikke om det stadig er til salg.

Jo, det tror jeg såmænd nok. Men jeg købte et Webasto DBW 46 i foråret, det
er dét der skal i.

> Husk når du får fyret monteret, at det skal sidde så højt som muligt så
> det ikke bliver fyldt med vand og mudder hvis bilen ind i mellem får lov
> at dyppe dækkene.

Jamen det har du helt ret i

Jeg skal også have lagt udstødningen fra fyret lidt beskyttet og så skal
indsugningen til fyret kobles direkte på luftfilterkassen. Så skulle det jo
også være forberedt til, at jeg får en snorkel på ))

> Når du nu har fået det monteret, laver du så ikke et par billeder og evt.
> lige smider på en mail til mig? Jeg vil gerne se hvordan det kan lade sig
> gøre at montere sådan en bandit i det tilstoppede motorrum.

Jo, det kan jeg godt og jeg smider sikkert også et par billeder ind på min
side. Men der er da iøvrigt masser af plads til fyret ude i motorrummet. Det
er i højre side, lige imellem torpedopladen og støddæmpertårnet

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Jens

Dato : 13-10-07 19:57

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille racerbil )) ?
>
> Smid gerne en mail eller ring til mig. Nummeret findes på mine

Er du sikker på at der ikke allerede er en tilskudsvarmer i den der kan
ombygges til standheizung umiddelbart ser det sådan ud når man ser på de
monteringsvejledninger der ligger på
http://ww2.webasto.de/cgi-bin/webgla/tp_wahl1.pl?d,631WMPR]Webasto%20im%20Ford
at det skulle være tilfældet for en TD5.
Ellers kan jeg anbefale at købe div webasto ved
http://richter-standheizungen.de/assets/s2dmain.html?http://richter-standheizungen.de/index2.html
Gode priser og hutig ekspedition.
Mvh
Jens

Fra : René Løweneck

Dato : 13-10-07 21:47

Hej Jens !

> [...]
> http://ww2.webasto.de/cgi-bin/webgla/tp_wahl1.pl?d,631WMPR]Webasto%20im%20Ford
> at det skulle være tilfældet for en TD5.

Jeg er ikke 110% sikker på hvad det er, men der sidder en tingest på højre
side af motoren, der ser ud til at varme dieselolien op via vandet.

> Ellers kan jeg anbefale at købe div webasto ved
> http://richter-standheizungen.de/assets/s2dmain.html?http://richter-standheizungen.de/index2.html
> Gode priser og hutig ekspedition.

Tak for tippet, men jeg har allerede købt et Webasto DBW 46 i foråret. Det
er godt nok en gammel hund, men så er der da sparet nogle penge. Og det er
jo ikke helt af vejen, når man nu er vendelbo ))

René Løweneck
www.loweneck.dk