Billist, fulstændig uden lys i pæren.
Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-10-07 02:19

Hvad sker det i pæren på nogle bilister?

Jeg mødte på vejen hjem i nat en modkørende motorcykkel med fuldt blus på
det lange lys.

Da han var tæt nok på, fik han et kort blink med det lange lys, og med det
sammen gik alt lys ud på den modkørende.
Da nu alt lys var forsvundet kunne jeg se at der i virkeligheden var tale om
en fuldstændig mørklagt personbil.
Da personbilen passerede, så jeg i bakspejlet, at der dog var lys i begge
baglygter, og et øjeblik efter var hans vejbane igen oplyst af langt lys.

I farten nåede jeg ikke at finde ud af om det var en PSA bil, men hvordan
kan man få sig selv til at køre rundt i nattemørket med mindst 5 sprungne
pærer?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 13-10-07 06:21

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>I farten nåede jeg ikke at finde ud af om det var en PSA bil, men hvordan
>kan man få sig selv til at køre rundt i nattemørket med mindst 5 sprungne
>pærer?

Hvordan nåede du frem til tallet 5 ?

--
Jan_stevns

Fra : SB

Dato : 13-10-07 07:19

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan nåede du frem til tallet 5 ?
>

> --
> Jan_stevns

2 x kort lys, 1 x lang lys og 2 x positionslys = 5

Søren

Fra : PMH

Dato : 13-10-07 07:19

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan nåede du frem til tallet 5 ?
>
> Jan_stevns

2x positionslys
2x nærlys
1x fjernlys

PMH

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-10-07 08:52

PMH wrote:

> 2x positionslys
> 2x nærlys
> 1x fjernlys

Præcis.

I min forbavselse fik jeg dog ikke set om nummerpladelyset virkede.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : dtext.news.tele.dk

Dato : 13-10-07 22:49

> Præcis.
>
> I min forbavselse fik jeg dog ikke set om nummerpladelyset virkede.

Det skal der ikke være foran

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-10-07 14:18

dtext.news.tele.dk wrote:

> [...]
>>> 2x nærlys

> Det skal der ikke være foran

Næh, men bagpå er det stadig lovpligtigt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jens

Dato : 14-10-07 20:25

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> Næh, men bagpå er det stadig lovpligtigt.

Og du - der ikke kan identificere bilmærket (udover måske PSA) - ville
have kunne nå at se nummerplade og -lys, hvis det ikke lige var for din
forbavselse?
--

Jens

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-10-07 20:38

Jens wrote:

> Og du - der ikke kan identificere bilmærket (udover måske PSA) - ville
> have kunne nå at se nummerplade og -lys, hvis det ikke lige var for
> din forbavselse?

Det er ikke alt man lægger mærke til i bakspejlet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jens

Dato : 14-10-07 22:24

> Det er ikke alt man lægger mærke til i bakspejlet.

Du skrev: "I min forbavselse fik jeg dog ikke set om nummerpladelyset
virkede".
En så skarp observationsevne er normalt forbeholdt PSA-ejere når de
finder fejl ved deres biler
--

Jens

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-10-07 06:35

Jens wrote:

> Du skrev: "I min forbavselse fik jeg dog ikke set om nummerpladelyset
> virkede".
> En så skarp observationsevne er normalt forbeholdt PSA-ejere når de
> finder fejl ved deres biler

Jeg kan berolige dig med at jeg er i gang med min Opel nummer 6 eller 7.

Blot er den sidste krøbet en anelse.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jens

Dato : 17-10-07 07:22

> Jeg kan berolige dig med at jeg er i gang med min Opel nummer 6 eller 7.

Ja. Og?

> Blot er den sidste krøbet en anelse.

Du skal vaske ved lavere temperatur.
--

Jens

Fra : Janner

Dato : 13-10-07 07:37

> [...]
> kan man få sig selv til at køre rundt i nattemørket med mindst 5 sprungne

Lyder som en PSA *S*

Oplevede stort set det samme engang da jeg jobbede i Aarhus og var på vej
hjem til Aalborg.
Alt virkede da jeg kørte derned om morgenen, men på vej hjem ja så endte jeg
med kun have det ene fjernlys tilbage.

Sådan kørte jeg 40 km. indtil der var en tank, her kunne jeg så punge ud ca.
700 kr.

Ja den pug (307)gik lige så langt på en tankfuld diesel som den tit gik på
et sæt pærer.

Forlygte pærene i vores nuværende Octacia blev udskiftet ved 125000 kr. de
var ikke sprunget, det var
mere bare af hensyn til at de måske var brændt lidt ud.

Ak ja

/Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-07 07:49

Janner skriver:

> Forlygte pærene i vores nuværende Octacia blev udskiftet ved 125000 kr.

Hmmmm, var det da bilen var vurderet til den værdi eller ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Janner

Dato : 13-10-07 17:15

> Janner skriver:

> Hmmmm, var det da bilen var vurderet til den værdi eller ???

Sgu en trykfejl .... km. km. km. km. km.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-10-07 08:55

Janner wrote:

> [...]
> ud ca. 700 kr.
>
> Ja den pug (307)gik lige så langt på en tankfuld diesel som den tit

Jeg tror nøgleordet her må være:

Ekstra reservepærer liggende i bilen.

Uhyggeligt!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-10-07 14:20

"Janner" <not_valid@not_valid> skrev i en meddelelse

> Forlygte pærene i vores nuværende Octacia blev udskiftet ved 125000 kr. de
> var ikke sprunget, det var
> mere bare af hensyn til at de måske var brændt lidt ud.

Mange penge

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-10-07 14:53

On Sat, 13 Oct 2007 08:37:06 +0200, "Janner" <not_valid@not_valid>
wrote:

>Forlygte pærene i vores nuværende Octacia blev udskiftet ved 125000 kr. de
>var ikke sprunget, det var
>mere bare af hensyn til at de måske var brændt lidt ud.

>--

Jeg véd godt, at der findes næsten lige så mange måder at gøre ting
på, som der findes mennesker, meeen.....................

At sidde og regne ud, hvornår afskrivningen passerer 125.000 kr. er
den mest besværlige jeg har hørt om længe. )

På den anden side.........

Når det nu er en Skoda, så skal du vel skifte pærer lige så ofte som
dem der kører i PSA biler?. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-10-07 16:35

> [...]
>
> At sidde og regne ud, hvornår afskrivningen passerer 125.000 kr. er
> den mest besværlige jeg har hørt om længe. )

Indenfor cirkus mili har jeg hørt at den metode er almindelig.
Der bliver indkøbt 1 stk. køretøj.
Så bliver der afsat et beløb svarende til indkøbsprisen til _alt_
vedligehold.
Den dag kontoen siger 0, bliver køretøjet skrottet.
Fordelen er at du kender det beløb som køretøjet kommer til at koste.
Det du ikke kender er køretøjets levetid

> På den anden side.........
>
> Når det nu er en Skoda, så skal du vel skifte pærer lige så ofte som
> dem der kører i PSA biler?. ))

Glad for at jeg kører i en bil

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-10-07 19:56

> Lyder som en PSA *S*

Jeg fatter ikke rigtig at de biler springer alle de pærer. Hvad er
spændingen over pærerne ?
Jeg har lavet ledningsnettet om på min 2CV, så der går 2 stk 6-kvadrat (både
+ og stel, ikke noget pjat her...) direkte fra generatoren til
lygterelæerne, og det betyder godt 14V og masser af lys, men pærerne holder
da alligevel 20-30.000 km. Kører PSA med 16-17V eller store spændingsudsving
?

I øvrigt har jeg prøvet at springe begge nærlys på min Citroën BX (PSA...)
inden for samme dag. Der var lys i begge om morgenen, og sidst på dagen
blinkede folk meget til mig. Det tog lidt tid før jeg fattede at begge pærer
kunne springe nærmest synkront....

Lettere OT: Springer eller sprænger en pære ???

Leo

Fra : ShutEye

Dato : 16-10-07 09:23

> Lettere OT: Springer eller sprænger en pære ???

Normalt springer de bare, har dog oplevet at kraftige halogener (650W og op,
teaterkys) kan sprænge :)

Fra : ShutEye

Dato : 16-10-07 09:35

> Normalt springer de bare, har dog oplevet at kraftige halogener (650W og
> op, teaterkys) kan sprænge :)

Øhm ... hehe teaterLYS :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-10-07 06:32

ShutEye wrote:

> Øhm ... hehe teaterLYS :)

Hvad katten, begge dele er sjovt at lege med

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-07 08:53

On 13 Okt., 03:19, "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
> [...]
> kan man få sig selv til at køre rundt i nattemørket med mindst 5 sprungne

De to gange jeg har mødt sådanne billister, det har være samme retning
som jeg selv, har jeg ringet til politiet, og de tog det skam
alvorligt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og