E.M.1 og E.M.2
Fra : Toke Nørby

Dato : 03-10-07 09:27

Jeg "har" en postmand Hans Lauritzen (senest postmester i Taars), der
har fået "Hæderst. f. 16. Aars Tj." - hvad er det for et tegn, der
udløses efter så kort tid (hvis ikke det er en skrivefejl).

Desuden har han: "E.M.1 og E.M.2" - hvad er det?

PFT
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Bodil Madsen

Dato : 03-10-07 13:08

E.M. 1 og E.M. 2 gætter jeg på, er erindringsmedaljerne for krigene 1848- 50
og 1864. Det første er formentlig Dannebrogsmændenes Hæderstegn også kaldet
sølvkorset. Det fik mange offentlig ansatte. Postmestre, sognefogeder,
stationsforstandere o.s.v.
med venlig hilsen
Bodil Madsen
newsk6g3lrji9j2f8poi1dd6lg7fgqcd1pmn@4ax.com...

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 14:46

Der fandtes et hædertegn for 16 års tjeneste ved Hæren
Se : http://www.vognstyrer.dk/Kilder/Redning/Redning.htm

Mvh Finn, 4220

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 14:49

Har sandelig fundet at der åbenbart også var et 8 års hæderstegn.

Se :
http://www.webstaff.no/850000%20Ribbons%20of%20the%20World/850106%20Danmark.htm

Mvh Finn

Fra : Toke Nørby

Dato : 03-10-07 17:45

Bodil:

"Finn" <fplatpost9.tele.dk> wrote:

>Har sandelig fundet at der åbenbart også var et 8 års hæderstegn.
>
>Se :
>http://www.webstaff.no/850000%20Ribbons%20of%20the%20World/850106%20Danmark.htm
>
>..snip

1000 tak, Bodil og Finn. Det kan ikke være andet. Han havde været i
militæret, men det var før han var postmand, så det må være det, der
snød mig lidt! Dette passer fint på ham!
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/