slaget ved helgoland 1864
Fra : jr

Dato : 29-09-07 21:11

hej
jeg er helt ny ang. slægtsforskning, men har fundet ud af at en af mine
forfædre har deltaget i slaget ved helgoland.
hvor kan jeg finde flere oplysninger om ham : bla. på hvilket skib og hvad
han lavede ombord?
mvh
jan

Fra : Ole Lodberg

Dato : 01-10-07 06:08

Hej Jan

Jeg var så heldig at finde min tip oldefar på denne liste over mandskab på
fregatten Jylland, måske er du heldig ?
http://www.fregatten-jylland.dk/default.aspx?pageID=102&lang=da

P.S listen giver flg. oplysning: eks <Navn>, <Amtet>

Hilsen Ole

Fra : jr

Dato : 01-10-07 14:43

hej
tak for svaret.Desværre kan jeg ikke finde hans navn på listen.

mvh
jan

Fra : baskholm

Dato : 04-10-07 06:47

On 29 Sep., 22:11, "jr" <j...@nonet.dk> wrote:
> [...]
> forfædre har deltaget i slaget ved helgoland.
> hvor kan jeg finde flere oplysninger om ham : bla. på hvilket skib og hvad

Velkommen i klubben!
Jeg tror du skal en tur på Rigsarkivet hvor man opbevarer alle
oplysninger om soldater af enhver art.

Børge

Fra : Toke Nørby

Dato : 04-10-07 13:11

"jr" <jr@nonet.dk> wrote:

> [...]
>forfædre har deltaget i slaget ved helgoland.
>hvor kan jeg finde flere oplysninger om ham : bla. på hvilket skib og hvad

Hvis han faldt i 1864, står han i "Krigen 1864 og de faldnes Minde" af
Vilhelm Cohen. Kbhvn. 1865.
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/