WinFam 7
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 16-09-07 08:36

For de der var lige ved at bryde grædene sammen
WinFam 7 ligger øjensynlligt til afhentning i demoudgave!
http://winfamily.com/dk/
Tsk tsk.
Flemming Svendsen

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 16-09-07 10:36

> For de der var lige ved at bryde grædene sammen
> WinFam 7 ligger øjensynlligt til afhentning i demoudgave!
> http://winfamily.com/dk/
> Tsk tsk.
> Flemming Svendsen

Jeg tror at løbet er kørt for Winfamily, det er dog det program jeg altid
har brugt.
Men når jeg finder det tid til at opgrader så er jeg 99% sikker på at det
ikke bliver Winfamily.
Så mange år om at komme med en opgradering, som de har lovet deres bruger,
det er bare ikke godt nok.

Heinrich Frausing
www.fam-frausing.dk

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 16-09-07 15:39

Det er åbenbart ingen kunst at være negativ - selvom du tilsyneladende har
været tilfreds med den gamle version.

Uanset al den negative omtale der har været skrevet her, vil jeg gerne gøre
opmærksom på, at jeg også har været godt tilfreds med den gamle version.

Jeg er klar til at give den nye WinFamily 7 en change - jeg tror på, at det
kan betale sig.

Ove Lauridsen

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 17-09-07 19:59

"Ove Lauridsen" <ove.lauridsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> version.
>
> Jeg er klar til at give den nye WinFamily 7 en change - jeg tror på, at

Jeg vil da gerne begrunde, min skepsis.
Før jeg ligger penge på den nye version, så vil jeg se om firmaet bag, vil
opdatere de fejl der bliver fundet eller om de igen trække det i langdrag.
De har skrevet om version 7, i så mange år, at det virker som et useriøst
foretagen.

Heinrich

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-09-07 18:27

"Flemming Svendsen" <zeus2@SLETMIGmail.dk> skrev Sun, 16 Sep 2007
09:36:06 +0200

>For de der var lige ved at bryde grædene sammen
>WinFam 7 ligger øjensynlligt til afhentning i demoudgave!

Det er vel mere en erkendelse af, at man aldrig får den nye version
færdig, at man nu smider et halvfærdigt og ikke gennemtestet produkt ud
til salg på markedet. Og dét med en prissætning på 690 kroner, og kun 14
dages prøveperiode,

Se iøvrigt også:
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?2,353005,353337#msg-353337

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Göran Wennerström

Dato : 16-09-07 21:00

> [...]
> færdig, at man nu smider et halvfærdigt og ikke gennemtestet produkt ud
> til salg på markedet. Og dét med en prissætning på 690 kroner, og kun 14

Hej.
Jeg kører vista b.
Jeg fik 5 fejl ved installeringen.
Jeg afinstallerede wf7.
WF7 exe filen skal klargøres til at køre i wp sp2 mode, så gik jeg ind i
Propperties, Compatibility og lavede forandringen, installerede alt uden
problemer nu.
WF7 ville ikke starte.
Da jeg lavede det samme med ikonet til wf7, ja så virkede det sku.
Jeg har ikke testet mere endnu.
Men vistabrugere, i kan komme videre
Venlig hilsen Göran.

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 17-09-07 08:44

Jeg er egentlig godt tilfreds med den gamle version, men desværre kan man
ikke tage sikkerhedskopier på den gammeldavs facon når den er installeret
under XP.

Vers. 7 virker hos mig uden problemer under XP, men selvfølgelig skal der
nok dukke en og anden fejl op, det loves af producenten at det bliver rettet
via fix-programmer, men selvfølgelig kræver det at folk gør opmærksom på
fejlene.

Det er vist meget få programmer der ikke indeholder børnesygdomme.

Men måske skulle jeg ha' holdt min kæft . . .
Det nemmeste her i verden er at lægge armene over kors og tænke "hva' sagde
jeg".
Selv giver jeg vildtet en chance
Flemming.

">

Fra : Torgeir Abrahamsen

Dato : 17-09-07 20:44

Jeg må nok være enig i at det er et "halvferdig produkt". Og det er
nok ikke å ta for meget i.

Jeg har nå forsøkt å importere GEDCOM-filer fra PAF 5, FTM 2006 og
Legacy.
Ca 3800 personer og ca 1200 familier og ca 90 kilder. Feilmeldinger
ved importen ligger på ca 7000 til 10000 geilmeldinger!!!
Når WF7 åpnes, kan ikke Notater vises. Det er meget få av Kildene som
vises.
Jeg har brukt forskjellige eksportalternativer fra de tre nevnte
program. Full GEDCOM-eksport, bare GEDCOM 5.5 og Basis GEDCOM 5.5.

Det er som nevnt en enorm mengde med feilmeldinger uansett!

Så ved eksport fra WF7 til import i de nevnte program, blir det
overraskende nok eksporert både de importerte kolder og notater som
ikke vises i WF7!!!
Så dukker det opp et meget stort problem når WF7 GEDCOM er importert
til de nevnte program: Mange av ektefellene har blitt skilt fra sine
ektefeller i eller ved eksport fra WF7. Her blir det et enormt arbeide
å gå gjenneom alle familier for å koble til eventuelle "fraskilte"
ektefeller.

Ved denne lille test har det vist seg så mange alvårlige problem så
jeg tror ikke at denne utgave av WinFamily kan brukes til noen ting!
Dessverre!! Som gammel WinFambruker fra verson 3 hadde jeg håpet på
noe bedre enn dette " produktet" som det har blitt brukt så mange år
på å "utvikle".

Jeg ønsker meg at de som nå står bak WinFamily kan komme med en
feilretting i løpet av MEGET kort tid for å bevise at det er noen grad
av seriøsitet bak dette firmaet!