Muligvis forelsket.....argh !
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 11-07-01 16:40

For at gøre en lidt lang historie kortere....

Har mødt en pige, som jeg er blevet glad for. Har lært hende lidt at kende,
brugt næsten en hel dag i hendes selskab (den bedste mandag jeg nogensinde
har haft), med at snakke og gå rundt i byen, og drikke øl og thé....men ikke
blandet sammen altså.....

Hun skal flytte til Tyskland, ned til sin kæreste som hun har kendt i 1 1/2
år, mere eller mindre som et "long distance relationship".

En ven har fortalt mig, at hun måske ikke vil være afvisende hvis jeg "gør
et træk" mod hende.

Jeg har grublet over, om jeg sku fortælle hende, at jeg holder meget af
hende, og måske er faldet lidt for hende ?

Hun har inviteret mig til noget fest-kom-sammen, sammen med nogle andre
mennesker, hun gerne vil holde kontakten med når hun rejser, og så ku jeg jo
sige hvad jeg følte jeg måtte / burde sige....eller er det for tåbeligt ?

Jeg har faktisk kun kendt hende i ca. en uge, men jeg synes der er en eller
anden "kontakt" mellem os.

Skrev i en email, at jeg måske var forelsket, men ikke helt vidste det, og
hun svarede "at det fik jeg jo ikke noget ud af nu".....

Alligevel kastede hun sig nærmest over mig, da jeg mødtes med hende den
næste dag.......hmm....men det er vel noget piger har det med at gøre....at
kramme og knuse alle de kender !???

Hjææælp !

Thomas

Fra : Raven®

Dato : 12-07-01 15:02

Jeg tror lige meget hvordan du griber det an, så ender du med nitten. Hun
rejser jo nok lige meget hvad du fortæller hende, men selvfølgelig får du
det sagt til hende. Hmmm, så vidt jeg erindrer, så er emails ikke særligt
gode til de store scoringer, hvor i mod sms´er kan hjælpe(spørg mig ikke
hvorfor, da jeg ikke har mobiltlf).. Nå, men alt i alt, er det eneste at
gøre vel, at spørge hende om hendes følelser for dig, men på en diskret
måde. Jeg håber det hele lykkes for dig & at hun selvfølgelig, alt til
trods, ikke rejser...

Raven

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 12-07-01 16:21

d. 12/07/01 16:02 skrev Raven® på Raven@remembers.com i artiklen
3b4dad50$0$69686$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> gode til de store scoringer, hvor i mod sms´er kan hjælpe(spørg mig ikke

Overraskelsesmomentet måske? Sms'er kommer jo som en overraskelse, mens
emails svarer med til, at hun gennemgår sin post, når postbudet har været
der.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 14-07-01 21:15

> det sagt til hende. Hmmm, så vidt jeg erindrer, så er emails ikke særligt
> gode til de store scoringer, hvor i mod sms´er kan hjælpe(spørg mig ikke
> hvorfor, da jeg ikke har mobiltlf)..

Ja, Sms'er er gode til at score med.....har prøvet det er par gange....vil
ikke sige det er nemmere at score via en sms, men man får altså sagt/skrevet
nogen andre ting på den måde, en ved at snakke i tlf. eller skrive en mail,
som nævnt andetsteds i tråden...

Mvh Jacob

Fra : Mic

Dato : 12-07-01 16:44

Hej Thomas

> For at gøre en lidt lang historie kortere....

Ikke en dårlig idé...

> [...]
> har haft), med at snakke og gå rundt i byen, og drikke øl og thé....men

Altid rart at høre når andre har det godt..

> Hun skal flytte til Tyskland, ned til sin kæreste som hun har kendt i 1
1/2
> år, mere eller mindre som et "long distance relationship".

Hm. er kæresten dansk eller tysk? Og hvor kender de hinanden fra??

> En ven har fortalt mig, at hun måske ikke vil være afvisende hvis jeg "gør
> et træk" mod hende.

Eller måske vil hun. Hvis hun efter 1½ års long-distance vil hive teltpælene
op og rykke til germanerland, er hun næppe uden interesse i denne fyr...

> Jeg har grublet over, om jeg sku fortælle hende, at jeg holder meget af
> hende, og måske er faldet lidt for hende ?

Det skal du. Du har alt at vinde og intet at tabe. Hvis hun alligevel
vælger at daffe, har du ikke mistet noget, for lige pt. har du hende jo
ikke, men omvendt KUNNE det måske være at hun tænker sig om to gange,
specielt hvis hun virkelig ER interesseret i dig som mere end en ven...

> [...]
jo
> sige hvad jeg følte jeg måtte / burde sige....eller er det for tåbeligt ?

Det er for tåbeligt at lade være. Du opnår INTET ved at gå gennem livet og
lade være ed at fortælle folk havd du mener om den, hvad enten det så er
godt eller skidt.

> Jeg har faktisk kun kendt hende i ca. en uge, men jeg synes der er en
eller
> anden "kontakt" mellem os.

Det kaldes vistnok "kemi"...

> Skrev i en email, at jeg måske var forelsket, men ikke helt vidste det, og
> hun svarede "at det fik jeg jo ikke noget ud af nu".....

Det er sgu' nok fordi du er for vag. "vistnok" og "måske" er to af de
grimmeste ord i det danske sprog. Sig hvad du føler og mener, og se hvad der
sker.

> Alligevel kastede hun sig nærmest over mig, da jeg mødtes med hende den
> næste dag.......hmm....men det er vel noget piger har det med at
gøre....at
> kramme og knuse alle de kender !???

Nogle har, andre ikke. Gør hun det med alle sine venner? Også dem hun lige
har mødt?

> Hjææælp !

Hermed forsøgt.

Mvh

Mic

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-07-01 17:07

Mic <mico@post.opasia.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ikgk0$ajt$1@sunsite.dk...

> Hm. er kæresten dansk eller tysk? Og hvor kender de hinanden fra??

Han er tysk. De kender hinanden fordi hun har boet i Tyskland en overgang.

> Eller måske vil hun. Hvis hun efter 1½ års long-distance vil hive
teltpælene
> op og rykke til germanerland, er hun næppe uden interesse i denne fyr...

Hun er skam interesseret i fyren. Men hun siger stadig, at holder det ikke,
så kommer hun hjem. Sjovt......da jeg sagde til hende, at jeg kom til at
savne hende når hun tog af sted, så sagde hun,"at jeg da vel ikke troede at
det var enden på det her, fordi hun rejste". Vil hun lige ha' mig i
"reserve" eller hvordan...!?

> Det er for tåbeligt at lade være. Du opnår INTET ved at gå gennem livet og
> lade være ed at fortælle folk havd du mener om den, hvad enten det så er
> godt eller skidt.

Damn.....du har jo ret. Jeg fortæller hende det. Nothing ventured, nothing
gained. Rigtht, I'm going in......

> gøre....at
>
> Nogle har, andre ikke. Gør hun det med alle sine venner? Også dem hun lige
> har mødt?

Så godt kender jeg hende desværre ikke, til at vide det. Hehe....jeg stod
bare der med armene over kors, og så overfaldt hun mig bare......nåede ikke
engang at kramme hende........øv.....

Fra : Mic

Dato : 12-07-01 19:14

Hej Thomas

> Han er tysk. De kender hinanden fordi hun har boet i Tyskland en overgang.

Så holder det sgu' ikke. Der er da ingen ved deres fulde fem der kan holde
tyskere ud i det lange løb...*GG*

> [...]
at
> det var enden på det her, fordi hun rejste". Vil hun lige ha' mig i

Øv. DEN var godt nok tvetydig. Enten vil hun lige holde dig i "reserve" som
du selv skriver, eller også ved hun allerede godt at det ikke kommer til at
fungere med Fritz Jr., men rejser efter det for ikke at tabe ansigt overfor
familien, vennerne, osv. Det er lidt nemmere bagefter at sige: "Jamen jeg
gjorde ALT for at det skulle virke. Rejste endda derned...:"

> Damn.....du har jo ret. Jeg fortæller hende det. Nothing ventured, nothing
> gained. Rigtht, I'm going in......

Selvfølgelig har jeg ret. Jeg har ALTID ret....*GG* Men som du selv har
indset er det faktisk en win-win situation. For selvom det intet ændrer her
og nu, så kommer du da et skridt videre, i stedet for at stå bagefter og
tænke "DAMN. Hvorfor tog jeg store idiot ikke chancen osv......"

> Så godt kender jeg hende desværre ikke, til at vide det. Hehe....jeg stod
> bare der med armene over kors, og så overfaldt hun mig bare......nåede
ikke
> engang at kramme hende........øv.....

Arh, hvad fanden, du får jo nok chancen igen, ikke? Men det ER svært at vide
med kvinder om de egentlig lægger noget i det eller ej. Du må prøve dig frem
med hende...

Mvh

Mic

Fra : John Sahl

Dato : 14-07-01 06:31

"Mic" <mico@post.opasia.dk> wrote in message news:9ikpdd$1bs$1@sunsite.dk...
> [...]
> familien, vennerne, osv. Det er lidt nemmere bagefter at sige: "Jamen jeg
> gjorde ALT for at det skulle virke. Rejste endda derned...:"

Jeg er enig. Og vil endda tilføje noget.. Skriver du i det her indlæg ud fra dit
eget livs personlige erfaring lige nu, for jeg er jo efterhånden ved at kende dig
lidt (og hvor skræmmende det end er, så ligner vi jo på nogen områder lidt
rigeligt*G*), så jeg ser noget der godt kunne ramme temmelig godt i din egen
retning?

> [...]
> og nu, så kommer du da et skridt videre, i stedet for at stå bagefter og
> tænke "DAMN. Hvorfor tog jeg store idiot ikke chancen osv......"

Klart, tag chancen.. Og dette siger jeg vel vidende at jeg _ikke_ går ind for at
bryde ind i andres forhold.

> Arh, hvad fanden, du får jo nok chancen igen, ikke? Men det ER svært at vide
> med kvinder om de egentlig lægger noget i det eller ej. Du må prøve dig frem
> med hende...

Det er da lige så svært med os fyre.. Vi er heller ikke altid lige lette at finde ud af..

Har jeg ladet mig fortælle *fløjte fløjte, ser uskyldigt op i luften*

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 14-07-01 23:34

14. juli bankede John Sahl hovedet ned i tastaturet og frem på skærmen
kom:
> Klart, tag chancen.. Og dette siger jeg vel vidende at jeg _ikke_ går ind
> for at bryde ind i andres forhold.

Ikke bryde andres forhold? Der er vi ikke enige: Hvis fyr A er
interesseret i pige B som kommer sammen med fyr C, så ville nogen sige
at det er synd for fyr C at miste sin kæreste. Men jeg siger: er det
ikke lige så synd for fyr A at han ikke får B? Jo det er det. Der er
ikke nogen argumenter der holder mod dette.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Kirstine

Dato : 15-07-01 00:39

In article <1ewk022.1u6ocs55f9e4N%post@gunnar-v.dk>, post@gunnar-v.dk
says...
> [...]
> ikke lige så synd for fyr A at han ikke får B? Jo det er det. Der er
> ikke nogen argumenter der holder mod dette.

Og i virkeligheden kan både A og C mene lige nøjagtigt det, de har lyst
til, for B er til sidst den, der bestemmer, hvem hun vil ha'

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 15-07-01 08:58

d. 15/07/01 1:39 skrev Kirstine på minipip@mail.dk i artiklen
MPG.15baf68c53debc739896e2@news.inet.tele.dk:

> Og i virkeligheden kan både A og C mene lige nøjagtigt det, de har lyst
> til, for B er til sidst den, der bestemmer, hvem hun vil ha'

Den beskrevne situation, hvor en fyr er ved at blive forelsket i sin
kvindelige kammerat, er efter min bedste overbevisning lidt mere
kompliceret. Den indeholder nemlig spørgsmålene om, hvad en kæreste egentlig
er, gensidige forventninger til forholdet og dermed hvem B vil have hvilket
forhold til.

Problemet kan blive, at B gerne vil have C som kæreste og A som en god
kammerat, mens A ønsker B som kæreste og ikke kan acceptere C som B's
kammerat på grund af B's følelser for C.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 15-07-01 01:17

"Gunnar Vestergaard" skrev

Hej Gunnar

> Ikke bryde andres forhold?

Jeg er enig med John.

> Der er vi ikke enige: Hvis fyr A er interesseret i pige B som kommer
> sammen med fyr C,

Så bør fyr A opfordre pige B til at stoppe forholdet til fyr C og først
halse efter pige B, når hun har forsikret om at det er gjort.

Hvor svært kan det være?

Hvis pige B er så interesseret i fyr A, er det sikkert ikke et større
problem. Hvis pige B ikke vil det, bør fyr A stikke piben ind og lade
pige B rende, for så er hun ikke værd at samle på.

Er du interesseret i en pige, som er uærlig overfor dig?

ABC er bedst tjent med rene linier, det er vi alle.

Med venlig hilsen

Peder
--
---ADVARSEL ADVARSEL ADVARSEL ADVARSEL ADVARSEL---
---DETTE ER HORISONTEN, PAS PÅ IKKE AT FALDE UD OVER KANTEN---

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 15-07-01 08:58

d. 15/07/01 2:16 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen på pedervm@gmx.net i
artiklen 9iqnem$ftr$1@sunsite.dk:

> Så bør fyr A opfordre pige B til at stoppe forholdet til fyr C og først
> halse efter pige B, når hun har forsikret om at det er gjort.
>
> Hvor svært kan det være?

Meget. Meget, som er enkelt i teorien, bliver pludselig meget svært, når der
bliver blandet følelser ind i problemstillingen, som kan være endog meget
svære at kontrollere. Man kan også blive temmelig syg både fysisk og psykisk
af følelseskontrol.

Som jeg også har skrevet i et andet indlæg netop nu, kompliceres
problemstillingen også af, at forhold mellem piger og fyre findes i flere
afskygninger, og de to parter kan nemt have forskellige forventninger til
deres forhold. Som nævnt i andre indlæg, kan det gå meget galt, hvis pige B
ønsker et kammeratligt forhold til fyr A, som omvendt ønsker et
kærlighedsforhold til pige B. Det kan også blive noget rod for pige B, hvis
hun har et kammeratligt forhold til fyr C, som hun er meget sammen med og
gerne vil beholde som en god kammerat, og hun så får øje på fyr A, som hun
bliver forelsket i, samtidig med fyr A bliver forelsket i B, men også ser,
hun kommer sammen med fyr C...

Ja, det er tænkte eksempler, men jeg tvivler på, de er urealistiske. Jeg har
rodet rundt i lignende problemstillinger flere gange, ligesom jeg kender det
skitserede følelsesmæssige problem alt for godt.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 15-07-01 11:37

"Borge Rahbech Jensen" skrev

Hej Børge

> Ja, det er tænkte eksempler, men jeg tvivler på, de er urealistiske.

Det har du ret i, de er ikke spor urealistiske. Min erfaring siger mig,
at hvis man ikke overholder de simple regler, jeg opstillede i mit ind-
læg, så går det galt med ABCs forhold.

Situationen bliver selvfølgelig endnu værre, hvis B kører sideløbende
forhold til A og C.

> Jeg har rodet rundt i lignende problemstillinger flere gange, ligesom
> jeg kender det skitserede følelsesmæssige problem alt for godt.

Det tror jeg at mange mennesker gør. Jeg kender i alt fald problemstil-
lingerne alt for godt.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 15-07-01 12:04

d. 15/07/01 12:36 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen på pedervm@gmx.net i
artiklen 9irrqf$9ki$4@sunsite.dk:

> Situationen bliver selvfølgelig endnu værre, hvis B kører sideløbende
> forhold til A og C.

Og hun selvfølgelig påstår, de "kun" er gode venner, hvilket de to fyre
naturligvis ikke tror på...

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 15-07-01 16:46

Peder Vendelbo Mikkelsen <pedervm@gmx.net> skrev:
> "Gunnar Vestergaard" skrev
>
> Så bør fyr A opfordre pige B til at stoppe forholdet til fyr C og først
> halse efter pige B, når hun har forsikret om at det er gjort.
>
> Hvor svært kan det være?

Det behøver du da ikke at spørge om. Jeg siger ikke at noget er svært.
For mig er det i forvejen ganske enkelt, så den slags kritiske spørgsmål
er der ikke brug for. Det tjener kun til at gøre debatten mere
ondsindet. Det er ingen af os tjent med.

> [...]
> pige B rende, for så er hun ikke værd at samle på.
>
> Er du interesseret i en pige, som er uærlig overfor dig?

Nej, det har jeg hverken sagt eller antydet. Nu er der ikke nogen grund
til at tørre en ny problemstilling af på mig, bare fordi du har lyst til
at stille et kritisk spørgsmål.

> ABC er bedst tjent med rene linier, det er vi alle.

Der er ikke nogen der siger at vi ikke bør have klare linjer.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 15-07-01 17:39

"Gunnar Vestergaard" skrev

Hej Gunnar

> [...]
> spørgsmål er der ikke brug for. Det tjener kun til at gøre debatten
> mere ondsindet. Det er ingen af os tjent med.

Sorry, du kan jo ikke vide at jeg har en uvane med at glemme at markere
ironi.

> Nej, det har jeg hverken sagt eller antydet.

Det var ment som et spørgsmål og ikke som et angreb på dig.

> Der er ikke nogen der siger at vi ikke bør have klare linjer.

Nej. Jeg forstod dit indlæg, som om du var fuldstændig ligeglad med fyr A
og de relationer han eventuelt har til pige C.

For ikke at skyde dig noget i skoene, skar jeg min mening kraftig ud i
pap. Spørgsmålene var beregnet til at finde ud af om du var uenig med
mig.

Med venlig hilsen

Peder
--
Bugs, pl. n.: Small living things that small living boys
throw on small living girls.

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 15-07-01 19:28

Peder Vendelbo Mikkelsen deltog i debatten om at bryde forhold.

Jeg mener at det ikke er helt så synd for nogen, men bare at fyr A og C
er lige godt stillet og de bør have samme rettigheder.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : henning

Dato : 15-07-01 01:40

"Gunnar Vestergaard" <post@gunnar-v.dk> wrote in message
> [...]
> ikke lige så synd for fyr A at han ikke får B? Jo det er det. Der er
> ikke nogen argumenter der holder mod dette.

Hvis kvinden er til at forføre og forlade sin kæreste, så er kæresten
på længere sigt bedst tjænt med at forholdet ophører, for så kom
hun jo kun sammen med ham af kedsomhed, eller vane etc.

MVH
Henning

Fra : John Sahl

Dato : 15-07-01 07:40

> [...]
> ikke lige så synd for fyr A at han ikke får B? Jo det er det. Der er
> ikke nogen argumenter der holder mod dette.

Tjah, der er det ganske simple at hvem gider have en kæreste der ikke kan
holde benene samlet?

Jeg ved godt det er idealistisk, men det er faktisk noget jeg tror på. Især
inden for venne/bekendstskabs-kredse.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 15-07-01 11:30

"John Sahl" skrev

Hej JOhn

> Tjah, der er det ganske simple at hvem gider have en kæreste der ikke
> kan holde benene samlet?

*grin* Det der mener du jo ikke. Du ville da blive vanvittig, hvis Sabina
kunne holde benene samlet.

Jeg tror til gengæld at du mener dette: Hvis hun ikke kan finde ud af at
samle benene i forhold til andre fyre, så er jeg skredet.

Eller deromkring.

Med venlig hilsen

Peder
--
Which just goes to prove my theory: If you ever want to know the answer
to a question, post an almost-right answer to USENET, and wait for the

Fra : John Sahl

Dato : 19-07-01 16:53

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> wrote in message news:9irrqf$9ki$3@sunsite.dk...
> *grin* Det der mener du jo ikke. Du ville da blive vanvittig, hvis Sabina
> kunne holde benene samlet.

Ups, ja Men til gengæld strammer det så dejligt at tage hende bagfra når hun har samlede ben *GF*

> Jeg tror til gengæld at du mener dette: Hvis hun ikke kan finde ud af at
> samle benene i forhold til andre fyre, så er jeg skredet.
>
> Eller deromkring.

Er du tankelæser?

Fra : Thomas W

Dato : 15-07-01 17:08

post@gunnar-v.dk (Gunnar Vestergaard) wrote in message news:<1ewk022.1u6ocs55f9e4N%post@gunnar-v.dk>...

> [...]
> ikke lige så synd for fyr A at han ikke får B? Jo det er det. Der er
> ikke nogen argumenter der holder mod dette.

Jo, der er da mange argumenter imod.

For det første er der altså en masse forhold, som viser sig at være én
stor misforståelse efter kort tid. Hvis det sker for A og B, står
både B og C uden kærester (og det er ikke sandsynligt, at de kan finde
sammen igen). A har naturligvis ikke mistet noget særligt, men det
har B og C.

For det andet vil det danne grobund for en masse mistænksomhed hos A.
Hvis B én gang har fundet sig en ny kæreste uden at stoppe forholdet
til den gamle først, kunne hun jo finde på det samme igen, og A vil
derfor have svært ved at acceptere det, hvis hun gerne vil gå i byen
alene eller have mandlige venner. Den slags kan let ødelægge A og B's
forhold.

Find selv på flere!

Thomas W

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 15-07-01 19:28

Thomas W <w@thomas.sh> skrev:
> [...]
> både B og C uden kærester (og det er ikke sandsynligt, at de kan finde
> sammen igen). A har naturligvis ikke mistet noget særligt, men det

Det er selvfølgelig enormt ærgerligt hvis det sker. Men vi må ikke
udelukke de tilfælde hvor A og B står med begyndelsen til et godt
forhold

Hvad hedder disse to kvinder der spiller Carsten og Helge? Den ene
hedder Søs Egelind. Men den anden som jeg ikke kan huse navnet på, hun
udtalte til et program på TV2 at hvis hun aldrig havde været utro, så
havde hun ikke fundet manden i sit liv. Det er værd at tænke over.

> [...]
> derfor have svært ved at acceptere det, hvis hun gerne vil gå i byen
> alene eller have mandlige venner. Den slags kan let ødelægge A og B's

Jeg ser ikke så pessimistisk på det. Hvis jeg var fyr A ville jeg gerne
give pige B lov til at gå i byen. Det er kun pessimisme der kan ødelægge
ting. Det mærker jeg ikke så meget til.

Jeg kender en gammel klassekammerat der svarer til fyr A. Jeg kan prøve
at skrive til ham og få ham til at fortælle sin historie. Han kæmpede
længe om pigen og det ser ud til at det lykkedes ham at få hende.

> Find selv på flere!

Arh, jeg kan ikke komme på nogen.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Mic

Dato : 16-07-01 18:05

Hej Gunnar

> [...]
> udtalte til et program på TV2 at hvis hun aldrig havde været utro, så
> havde hun ikke fundet manden i sit liv. Det er værd at tænke over.

Kirsten Lehfeldt. Og jeg kan blot repetere en af mine efterhånden godt
udslidte fraser: Der findes TO slags mænd: Dem der indrømmer at de boller
udenom, og dem der lyver. At det samme tilsyneladende er gældende for
kvinder, må man jo så forholde sig til.....

Mvh

Mic

Fra : Anita

Dato : 17-07-01 10:37

"Mic" <mico@post.opasia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udenom, og dem der lyver. At det samme tilsyneladende er gældende for
> kvinder, må man jo så forholde sig til.....

Jeg har udgangspunktet: at hvis man er/har brug for at være utro, er man
ikke tilfreds der, hvor man er - derfor er det vel bedre at
bearbejde/afslutte det forhold man har, istedet for at rode sig ud i noget
nyt. Jeg er klar over at mange vil være uenig med mig, og mene at man
sagtens kan elske sin partner og samtidig have behøv for at udforske noget
andet. Men i det øjeblik det sker uden partnerens accept, synes jeg ikke det
er noget man skal affinde sig med. I know I wouldn't. Så hvis min kæreste
ville slippe af sted med noget, skulle han sørge for at jeg aldrig fik noget
at vide.

Venlig hilsen Anita

Fra : henning

Dato : 17-07-01 14:36

"Anita" <anita@mail1.stofanet.dk> wrote in message

Hej Anita

> [...]
> er noget man skal affinde sig med. I know I wouldn't. Så hvis min kæreste
> ville slippe af sted med noget, skulle han sørge for at jeg aldrig fik

Det er den holdning vi her i gruppen ved flere lejligheder har givet
udtryk for, når vi har diskuteret utroskab, at det for de flestes
vedkommende er uakceptabelt at snyde og bedreage partneren,
så du står ikke alene med dine synspunkter *G*

De bemærkninger om utroskab der er kommet fra nogles side
her i denne tråd, er "bare lidt dum-smarte" bemærkninger, selv
om for nogle af skribenterne er DERES overbevisning, at hvad
stodderen/kællingen ikke ved har han/hun ikke ondt af og derfor
helt i orden, for deres eget vedkommende, men ikke for partnerens!
MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 17-07-01 23:27

"henning" <h2m65@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9j1f26$2ouo$1@news.cybercity.dk...

Hvorfor ser je adlrig Anitas indlæg? Er det fordi hun bruger SV: i
subj. i stedet for Re:?

Hilsen
Tomas O.
FUT dk.admin.netikette

Fra : henning

Dato : 17-07-01 14:28

"Mic" <mico@post.opasia.dk> wrote in message news:9iv6r9$gqt$1@sunsite.dk...

> [...]
> udenom, og dem der lyver. At det samme tilsyneladende er gældende for
> kvinder, må man jo så forholde sig til.....

Og en tredje slags, dem der ikke boller udenom og taler sandt,
men måske er jeg bare en stakkels minorietet?
(Så må jeg på finansloven *GGGG* )

MVH
Henning

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-07-01 09:33

On Thu, 12 Jul 2001 20:13:59 +0200, "Mic" <mico@post.opasia.dk> wrote:

>Arh, hvad fanden, du får jo nok chancen igen, ikke? Men det ER svært at vide
>med kvinder om de egentlig lægger noget i det eller ej.

Ja, been there, done that ret mange gange. Og nej, selvom man tror der
måske er noget, kan man blive skuffet. Men som du siger, så er det med
at prøvet heldet af. Hvis det er en nitte, så er den relativt
hurtigere glemt end ærgelsen over ikke at have gjort det.

>Du må prøve dig frem med hende...

Enig. Og fortæl da endeligt, hvad det gav af resultat.

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 14-07-01 10:54

Hans Pedersen <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:oo00ltoii2cggo0360j9s21pecn47fqreh@4ax.com...

> Enig. Og fortæl da endeligt, hvad det gav af resultat.

Jamen, ææh....jeg mødtes jo så med hende igår, fredag, og det var vældigt
hyggeligt. Fik fortalt hende hvordan jeg følte for hende, at jeg var faldet
for hende, og syntes hun var dejlig. Hun ku...som hun sagde.....ikke sige så
meget, men nævnte dog, at havde jeg kysset hende i biografen, så havde hun
ikke kunnet være sammen med mig mere, for hun ku ikke klare at bruge tid med
mig, hvis hun vidste at det kun var fordi jeg udelukkende ville ha' hende.
Det var så ikke udelukkende derfor jeg har lyst til at bruge tid sammen med
hende, og det fortalte jeg hende.

De gange vi har været sammen, har vi altid vadet byen tynd, og snakket og
diskuteret, og i går var ingen undtagelse. Hun hev mig på cafe, og vi spiste
og drak lidt (sodavand), og spillede Ludo, og snakkede, og alt muligt. Altid
meget hyggeligt. Men det rigtigt trælse ved situationen er, at vi ville
passe ualmindeligt godt sammen. Ikke at lyde selvoptaget eller noget, men
det er dælme fakta. Måske er det fordi, vi begge er skorpioner......jeg ved
det ikke.

Nå, men jeg skal møde hende i aften igen......."vi ses jo imorgen" som hun
sagde, da hun gav mig et stort knus, igår.......sammen med ca. 12 andre, som
hun vil ha kontakt med når hun tager afsted. Imponerende, for jeg har kendt
hende i ca. 14 dage, og været sammen med hende 2 gange, og hun vil stadig
bevare kontakten.......EFTER jeg har fortalt hvordan jeg føler for hende.

Jeg er slet ikke sikker på, at der kommer noget ud af det her. Ihvertfald
ikke lige nu, men hvis hun bliver træt af ham fyren, og han viser sig ikke
at være noget for hende, så må hun gerne tænke på mig........sagde jeg osse
til hende, men hun smilede bare.......og krammede mig......ARGH !

Nå, men gode tips til iaften ?

Jeg drikker mig ikke fuld og laver scener ! Det vil jeg simpelthen ikke.

Thomas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 14-07-01 11:02

Thomas Mouritsen <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b50172b$0$986$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hans Pedersen <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:oo00ltoii2cggo0360j9s21pecn47fqreh@4ax.com...

Glemte lige at skrive, at da jeg sagde, at jeg synes hun er rar at være
sammen med, og bruge tid sammen med, samt den måde vi bruger tiden på, med
at gå rundt og snakke og diskutere.......da svarede hun at hun synes jeg er
rar at være sammen med. Hun har sagt til venner, at hun synes jeg er morsom
og sjov.

Hun spurgte mig iøvrigt osse om jeg havde lyst til at få børn. Altså nok
ikke med mig, men sådan generalt...........ligger der noget i det ?

Men det er ihvertfald frygteligt, at vi minder så meget om hinanden, som vi
gør....her tager jeg ikke fejl. Hehe.....folk i en forretning troede at hun
var min søster, fordi de syntes hun lignede mig. Jamen, jeg synes hun er en
babe !

Hun praktisk talt, smed meget af sit tøj igår mit på gaden....der var lidt
varmt. Så først af med jakken og så af med trøjen...som jeg fik lov at
holde...mmmm.....og så tilsidst kun en stram lille top på........damn

Pokkers, med sådan noget.

Thomas

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 14-07-01 11:25

Hej, Thomas.

Indledningsvis vil jeg tage forbehold for, jeg ofte er for negativ og
pessimistisk. Det er der sikkert flere i denne gruppe, der kan bekræfte.

d. 14/07/01 12:02 skrev Thomas Mouritsen på thomas_m@post10.tele.dk i
artiklen 3b501935$0$1002$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> rar at være sammen med. Hun har sagt til venner, at hun synes jeg er morsom

Hun betragter dig altså som en god ven, der er rar og sjov at være sammen
med.

> Hun spurgte mig iøvrigt osse om jeg havde lyst til at få børn. Altså nok
> ikke med mig, men sådan generalt...........ligger der noget i det ?

Tja, jeg vil tro, der ligger dét i det, at hun synes, hun har lyst til at få
børn, men hun mangler nogen at snakke med om den følelse uden at frygte
f.eks. venindernes pres for, at hun skal se at finde sig en kæreste. Måske
føler hun lettere, hun kan lave sjov med det, når hun er sammen med dig.

> [...]
> var min søster, fordi de syntes hun lignede mig. Jamen, jeg synes hun er en

Min opfattelse er, at piger sjældent ser en kæreste i de fyre, der ligner
dem selv. De er simpelthen ikke spændende nok, selvom de kan være sjove og
spændende at være sammen med.

Dermed mener jeg også, du skal være meget forsigtig med dine følelser, og
måske finde en kæreste, som ikke har noget imod, du har en kvindelig
kammerat. Sandsynligvis kan du godt lave sjov med, at du synes, hun er en
babe, især når hun har fået øje på en flot fyr, hun har lyst til at lære
nærmere at kende. Derimod er der en risiko for, du ødelægger forholdet, hvis
du direkte eller indirekte viser, du er alvorligt forelsket i hende. Hvis du
gør det direkte, forsvinder det sjove og rare fra forholdet, fordi det
pludselig bliver alvorligt og farligt. En mere indirekte måde kan være, at
du bliver mere forsigtig og alvorlig eller endnu værre benytter enhver
anledning til at prøve dig frem, og så bliver du let anstrengende for hende
at være sammen med, hvis dine følelser ikke er gengældt.

Jeg har aldrig haft en kæreste, men jeg har prøvet at afskrive en kvindelig
kammerat, der var lesbisk, fordi det blev for anstrengende for mig i det
lange løb at være sammen med en ganske sød pige mindst en gang om ugen
gennem flere år, uden der var en chance for, forholdet kunne udvikle sig til
mere end det. Det blev selvfølgelig ikke lettere af, at det mest var brugen
af det psykiatriske behandlingssystem, vi havde fælles.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-07-01 23:52

"Thomas Mouritsen" skrev

Hej Thomas

> Hun spurgte mig iøvrigt osse om jeg havde lyst til at få børn. Altså
> nok ikke med mig, men sådan generalt...........ligger der noget i det ?

Tjah, det kommer helt an på konteksten.

At spørge til folks holdninger om dette eller hint, er jo en del af at
lære hinanden at kende.

Din besvarelse af spørgsmålet om børn, kan måske vise hende noget om
hvordan du har det med fremtiden og planlægningen af denne. Det er da
ikke urimeligt at antage, at du måske har fået et + i bogen, ved at svare
på en måde som passede hende.

Hvis du svarede ja og hun selv vil have børn, så er det jo et stort mene
som i senere kan tale videre om. Hvis du havde svaret nej, vidste hun så
at hun ikke skulle besvære dig med at tale om børn.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Søren Vrist

Dato : 15-07-01 12:27

>Men det er ihvertfald frygteligt, at vi minder så meget om hinanden, som vi
>gør....her tager jeg ikke fejl. Hehe.<klip>
Her kan jeg ikke lade være med at citere Jerry Seinfeld i det afsnit
(hvis der er andre som så det) hvor han finder en pige, som ligner ham
på prik, og han bliver dyb forelsket i hende.....Desværre slutter det
med at de bliver forlovet, og han så siger:
"She's just like me....... I CAN'T STAND IT ANYMORE"
Men det var også mere for lige at komme med en kommentar Det er på
ingen måde nogen form for forudsigelse af at det ikke kan fungere
eller noget Held og lykke.....jeg synes ofte situationen lyder for
bekendt....

__
mvh
Søren Vrist, som pipper igen for første gang i side maj sidste år.
spam@vrist.dk

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 14-07-01 23:32

......men jeg turde, eller ville, eller gjorde det bare ikke. Louise og jeg
talte næsten ikke under hele aftenen.....udvekslede nogle blikke, og smilede
til hinanden.

Så blev det, måske ved ikke, lidt weird til slut. Da jeg ville gå, og gøre
det som et "clean break" og bare glide væk, kom hun hen, og sagde, at det
ikke var meget vi fik snakket sammen(!) og vi endte med at gå alene op ad
gaden........fyren (som virkede rar, hilste slet ikke på ham), gik ret
hurtigt meget langt i forevejen, og så snakkede vi lidt.

På et tidspunkt, da vi standsede, og jeg skulle over gaden........hun var
sgu vist osse ked af det, at jeg sku gå, og hun sku gå....rigtigt
lortet.......snakkede vi om noget, og for at pointere det....eller så ville
jeg ski' ha kysset hende.....lænede jeg mig skråt, og tæt ind på hende, og
hun blev stående, næsten afventende, og smilede, og konstant øjenkontakt.
Bagefter stod vi bare og kiggede på hinanden, direkte i øjnene og sagde
ingenting.

Så sagde jeg pas på dig selv, og tag ikke noget lort. Stort og ømt, og lidt
langt knus, og jeg var væk.

Alle de gange jeg har taget en bus, sent om aftenen, har det været pga. en
pige, som det ikke blev til noget med. Louise var den tredje.

Jeg gav hende en CD, jeg havde lavet, som indeholder noget musik jeg kan li
+ nogle musikvideoer jeg synes er gode. Nu vil jeg altid tænke på hende, når
jeg hører Moby med "Why does my heart feel so bad?" Og jeg græd lidt, da jeg
hørte den i eftermiddags.

Bad hende om at tænke på mig, når hun hører den. Jeg fortalte endda, at den
fik mig til at græde, men ikke hvilken sang på CD'en som gjorde det...

Så jeg blev alligevel forelsket.

Fra : Tomas O.

Dato : 14-07-01 23:41

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b50c8ec$0$890$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
SNIP

hej Thomas

> Så jeg blev alligevel forelsket.

Pokkers også.. der er intet værre end ulykklig kærlighed, men på den
anden side, better to love and loose than never to love at all..

Håber du kommer ud på den anden side og finder en der føler det samme
for dig *S*

Hilsen
Tomas O.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-07-01 00:12

Tomas O. <tfo@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iqi0r$5e7$1@sunsite.dk...
> [...]
> anden side, better to love and loose than never to love at all..
>
> Håber du kommer ud på den anden side og finder en der føler det samme

Jo tak. Jeg sidder nok bare og håber, at det måske ikke går, med ham den
anden fyr. Flere fortæller, at de tror det ikke går, og jeg kan heller ikke
rigtigt se dem sammen i al evighed.

Men sådan kan man jo osse tage fejl.

Thomas

Fra : Tomas O.

Dato : 15-07-01 07:49

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b50d240$0$915$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jo tak. Jeg sidder nok bare og håber, at det måske ikke går, med ham
> den anden fyr. Flere fortæller, at de tror det ikke går, og jeg kan
> heller ikke rigtigt se dem sammen i al evighed.

Reelt skulle du komme videre i teksten og glemme hende, men det ved
jeg godt du ikke kan lige nu.

> Men sådan kan man jo osse tage fejl.

Selvom det ikke holder, valgte hun i første omgang ham og ikke dig.
Det siger mig at hun ikke er forelsket i dig. det vil sige du er mere
vild med hende end hun med dig. Dårlige kombination. Det har jeg
prøvet og det kan kun gå galt.

Jeg ved det gør indt og du sidder der med den der hule fornemmelse i
maven. Gå på druk og gak ud.

Hilsen
Tomas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-07-01 15:11

Tomas O. <tfo@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ireen$fra$1@sunsite.dk...

> [...]
> Det siger mig at hun ikke er forelsket i dig. det vil sige du er mere
> vild med hende end hun med dig. Dårlige kombination. Det har jeg

Det er lidt mere kompliceret. Hun mødte ham for 1 1/2 år siden ca. Det har
været planen de sidste ca. 6 måneder, at hun skulle flytte til Tyskland. At
jeg så kommer brasende ind i hendes liv, tror jeg ikke lige med det samme,
får hende til at ændre planer, og bliver hjemme. Hun kan jo li fyren, og
dropper ikke bare sådan lige det.

Det ville jeg dælme heller ikke gøre.

Men vi bibeholder jo kontakten alligevel, via. e-mail.

Thomas

Fra : Tomas O.

Dato : 15-07-01 16:43

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b51a4f9$0$342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
SNIP
> Det ville jeg dælme heller ikke gøre.

ok *S*

> Men vi bibeholder jo kontakten alligevel, via. e-mail.

Ja de giver jo et lidt andet billede, men jeg vil alligevel råde diog
til at trække dig væk. Du bliver kun såret af det her, men jeg ved
godt hvor svært det er bare at sige nul putte og omme videre.. måske
skal du 'sørge' lidt og tude og rase ud, men jeg tror du skal glemme
alt om hende og komme videre så snart du kan.

Hilsen
Tomas O.