/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Fodhvilere
Fra : Asbjørn


Dato : 11-10-07 22:03

Jeg har kig på en Honda CB400N - da det var en brugt en af slagsen sad
venstre fodhviler (bagved kobling) lidt løst. Dette fik mig til at
tænke over, hvorfor forhvilerne til fører laves så de uden sønderlig
stor modstand kan klappes ind mod bagsiden?

Det burde være muligt at få et par helt stive fodhvileren - men hvad
er fordele/ulemper?

Kunne forestille mig det er rart, hvis de ikke folder ind til siden ,
hvis man tager turen i et sving og får motorcyklen over det ene ben.


 
 
OZ3BTO (11-10-2007)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 11-10-07 22:28


"Asbjørn" <s973402@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:1192136577.374580.220290@d55g2000hsg.googlegroups.com...
Jeg har kig på en Honda CB400N - da det var en brugt en af slagsen sad
venstre fodhviler (bagved kobling) lidt løst. Dette fik mig til at
tænke over, hvorfor forhvilerne til fører laves så de uden sønderlig
stor modstand kan klappes ind mod bagsiden?

Det burde være muligt at få et par helt stive fodhvileren - men hvad
er fordele/ulemper?

Kunne forestille mig det er rart, hvis de ikke folder ind til siden ,
hvis man tager turen i et sving og får motorcyklen over det ene ben.


----------------------------------------------------



Som jeg har fået den afvide er det netop hvis man vælter så bliver man
ikke så nemt spiddet af den samt rammer man imod noget med den bliver
cyklen ikke revet rundt fodhvileren klapper derimod ind


Erik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste