opvasker under træbordplade
Fra : tp

Dato : 11-10-07 22:14

Putter man noget under træpladen der hvor opvaskeren står? Tænker på den
varme damp der kommer ud når man åbner en opvaskemaskine. Kunne måske
ødelægge limen, eller få stavene til at slå sig?

Mvh TP

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-10-07 22:19

tp wrote:
> Putter man noget under træpladen der hvor opvaskeren står? Tænker på
> den varme damp der kommer ud når man åbner en opvaskemaskine.

Da jeg for 4 år siden købte min maskine, medfulgte et strimmel selvklæbende
alufolie, som skulle monteres på undersiden af bordpladen der, hvor dampen
fra maskinen vil komme ud og op.

Har du ikke noget sådant, kan et stykke kraftig plastfolie monteret med
kontaktlim sikkert gøre samme gavn.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Per H

Dato : 11-10-07 22:42

On Thu, 11 Oct 2007 23:14:14 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev:

>Putter man noget under træpladen der hvor opvaskeren står? Tænker på den
>varme damp der kommer ud når man åbner en opvaskemaskine. Kunne måske
>ødelægge limen, eller få stavene til at slå sig?

ja bare i forkanten ca 10 cm bred, og fuld længde.

Husk at maskinen skal helt op til bordpladen.
Vh Per
skype

Fra : Leif Neland

Dato : 12-10-07 05:14

tp skrev:
> Putter man noget under træpladen der hvor opvaskeren står? Tænker på
> den varme damp der kommer ud når man åbner en opvaskemaskine. Kunne
> måske ødelægge limen, eller få stavene til at slå sig?

Det har du ret i. Jeg har aflivet en limtræsbordplade på den konto

Leif

Fra : Mogens

Dato : 12-10-07 05:34

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du ret i. Jeg har aflivet en limtræsbordplade på den konto

Ja, der skal en dampspærre under bordpladen. Ligger med
maskinen hos de fleste producenter...

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 12-10-07 07:08

Mogens wrote:
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der skal en dampspærre under bordpladen. Ligger med
> maskinen hos de fleste producenter...

hos bosch er det en metalplade der slåes fast i bordpladen med søm...

da vi skulle flytte ind i vores leje-lejlighed var vi oppe for at se den og
der stod den nye opvaskemaskine - jeg kiggede ind i den og der lå
metalpladen der skam endnu...
da vi så flytter ind og opvaskemaskinen er blevet monteret har tumperne
naturligvis ikke monteret metalpladen under bordpladen... FLOT!
heldigvis har vi påpeget det i vores fejl og mangelliste, men det er da bare
tåbeligt...
nå... det var bare en lille "sjov" historie...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Mogens

Dato : 12-10-07 15:39

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> naturligvis ikke monteret metalpladen under bordpladen... FLOT!
> heldigvis har vi påpeget det i vores fejl og mangelliste, men det er da

Det er rigtig ærgerligt, at producentens anstrengelser ikke "belønnes"
af installatøren - sidstnævnte burde have det at vide...

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 12-10-07 19:48

Mogens wrote:

> Det er rigtig ærgerligt, at producentens anstrengelser ikke "belønnes"
> af installatøren - sidstnævnte burde have det at vide...

enig enig... som sagt gjorde jeg opmærksom på det da vi gennemgik fejl og
mangellisten...
men hende den nævenyttige sekretær ved udlejer mente at det bare var noget
sludder jeg diskede op med... og hvad ved en på 25 (på daværende tidspunkt)
om det... ja flot... en hel del mere end hende i hvert fald... men ja... jeg
gider ikke gøre mere ved det når pladen er væk og de var ligeglade...
samme historie, da jeg ringer ud for at fortælle at støddæmperne i
vaskemaskinen er i stykker ved overtagelse... ej nej... det vidste jeg ik
noget om... LOL...

Fra : Per Thomsen

Dato : 12-10-07 11:00

> Putter man noget under træpladen der hvor opvaskeren står? Tænker på den
> varme damp der kommer ud når man åbner en opvaskemaskine. Kunne måske
> ødelægge limen, eller få stavene til at slå sig?

Jeg brugte noget spraylim, som jeg sprøjtede på både bordet og på noget
sølvpapir. Derefter blev sølvpapiret monteret under bordpladen.
Har nu virket fint i godt 4 år. Ingen tegn på fugtskade af træet.

Per