Grundingsolie
Fra : Hauge

Dato : 11-10-07 09:04

Hej

Jeg har lige købt en spand grundingsolie ved Jem&Fix, men kom til at undre
mig, da jeg læste hvad de forskellige typer må bruges til, i forhold til
deklarationen..

Den type jeg købte, må IKKE bruges indendørs, da den indeholder fungicid..
Ok, det er jo logisk nok, da det jo er giftigt..

Kom så til at kikke på den samme type olie til indendørs brug.. Den
indeholder også fungicid..

Er der nogen der kan forklare mig logikken i at den ene type ikke må bruges
indendørs pga. fungicid, mens der også er fungicid i indendørs-udgaven?
Kan selvfølgelig være pga. mængden af fungicid, der gør forskellen mellem
den indendørs og udendørs version, men det er jo ikke det der står på
spanden..

Mvh Hauge
--
Undgå højresvingsulykker, drej altid til venstre.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-10-07 16:10

On Thu, 11 Oct 2007 10:03:48 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>Kan selvfølgelig være pga. mængden af fungicid, der gør forskellen mellem
>den indendørs og udendørs version, men det er jo ikke det der står på

Fungicid betyder jo bare svampemiddel - som i hvert fald i landbruget
kan være mange forskellige ting, med forskellig giftighed. Det samme
kunne være gældende for grundingsolien. Men så længe der ikke står
hvilken type fungicid er det ret umuligt at vide.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Hauge

Dato : 11-10-07 18:54

Hejsa
Mads Lie Jensen wrote:
> [...]
> kunne være gældende for grundingsolien. Men så længe der ikke står
> hvilken type fungicid er det ret umuligt at vide.

Jeg fik et svar fra producenten af det grundingsolie:
___
hvis du ikke umiddelbart har et meget fugtigt rum, så bør du
ikke bruge produktet indendørs. Det anbefaler vi ikke.
Det er ikke videnskabeligt dokumenteret at maling frigiver fungicider
der giver helbredsmæssige problemer, men det er en problematik der
jævnligt diskuteres, hvorfor vi ikke direkte anbefaler at bruge dette
indendørs.
Vi vil derfor få denne sætning slette fra emballagen, så der i
fremtiden ikke vil være tvivl.
Det er generelt ikke nødvendigt med fungicid-holding maling indendørs.
___

Ganske interessant svar, der på en eller anden måde viser at labels på
produkterne rundt omkring, bare er skrevet med tilfældige tekster.

Mvh Hauge

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 11-10-07 21:00

Hauge wrote:

> Ganske interessant svar, der på en eller anden måde viser at labels på
> produkterne rundt omkring, bare er skrevet med tilfældige tekster.

det undrer mig langt fra med J&F produkter...
derfor man bør købe kvalitetsprodukter... - det må åbenbart siges endnu
engang...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Hauge

Dato : 11-10-07 21:19

Rasmus M. Jensen wrote:
> derfor man bør købe kvalitetsprodukter... - det må åbenbart siges
> endnu engang...

Gaaab.

/Hauge