Voldsom volvo....
Fra : TDN

Dato : 12-10-07 20:50

http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?id=255345&ForumID=2

Kan man virkelig indregistrere den herhjemme med en V8 motor?

Mvh
Thomas

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 12-10-07 21:07

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev :

>Kan man virkelig indregistrere den herhjemme med en V8 motor?

Jada - hvorfor skulle man ikke kunne det da ?

Hvis det er lavet fornuftigt, og Volvo har sagt god for den tekniske
del af ombygningen, er alle jo glade

En Chevy V8 behøver ikke have voldsomt mange flere heste end turbo
versionen af samme bil ( GLT )

--
Jan_stevns

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-10-07 23:55

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> del af ombygningen, er alle jo glade
>
> En Chevy V8 behøver ikke have voldsomt mange flere heste end turbo

Næh - begge mine Camaro's havde i standardtrim hhv. 145 og 155Hk, den første
var kun skruet lidt på og den lagde 181Hk på baghjulene, den sidste var -
hmmmmmm, lidt mere modificeret og lagde omkring det 3-dobbelte på
baghjulene...

Den var ræjti' sjaw'

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 14-10-07 04:23

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev :

> [...]
>var kun skruet lidt på og den lagde 181Hk på baghjulene, den sidste var -
>hmmmmmm, lidt mere modificeret og lagde omkring det 3-dobbelte på

Det er en sjov politik de har med deres standard "off the shelf"
motorer derovre ;)

Og spøjst hvor lidt der skal til, for at have det sjovt.

>Den var ræjti' sjaw'

Ku tænkes ... har du helt fraskrevet dig de sjove biler ?

--
Jan_stevns

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-10-07 21:12

TDN skrev:

> http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?id=255345&ForumID=2
>
> Kan man virkelig indregistrere den herhjemme med en V8 motor?

Ser i følge Biltorvet ud til at være synet 17.9.2007.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 12-10-07 21:41

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan man virkelig indregistrere den herhjemme med en V8 motor?

Det er vel denne svensker som er importeret til Danmark :

http://traderamotor.msn.se/showObject.aspx?id=516652

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Bak

Dato : 13-10-07 00:41

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er vel denne svensker som er importeret til Danmark :
>
> http://traderamotor.msn.se/showObject.aspx?id=516652

Den ligner, men det er vist ikke den. Så skulle den have fået nye lygter,
nye hjul og nyt frontskørt ihvertfald.

Martin

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-10-07 22:04

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?id=255345&ForumID=2
>
> Kan man virkelig indregistrere den herhjemme med en V8 motor?

700 serien er også observeret med samme motor.
Ved intet om den er lovlig eller ej.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-10-07 07:30

> http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?id=255345&ForumID=2
>
> Kan man virkelig indregistrere den herhjemme med en V8 motor?
>
> Mvh
> Thomas

Man kan nemt få volvoimportøren til at lave en importørerklæring på maks.
effekt der må være i bilerne.
Så skal man bare vælge en motor der ligger indenfor de grænser og så har man
næsten synet overstået.
Mener for Volvo 240 det er ca. 220hk/ ?? Nm og for 700-900 serien 238 hk
/300 Nm.

Mvh Niels

Fra : Peter Frost

Dato : 13-10-07 10:55

TDN skrev:
> http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?id=255345&ForumID=2
>
> Kan man virkelig indregistrere den herhjemme med en V8 motor?

Der er nogle på bilgalleri.dk også...

Og det egentlig pisse uretfærdigt... jeg leder som en sindsygt efter en
2.5T, men den er jo selvfølgelig ikke til at opdrive... måske jeg skulle
finde en Chevy V8 blok i stedet, den er sikkert også mere holdbar end det
Volvo lort !

Peter F.
(M. Volvo 850, samlet på en Mandag)