montere bilalarm
Fra : Jacob

Dato : 12-10-07 20:30

Ja, så blev det min tur til at få sideruden slået ind og stjålet GPS
("heldigvis" fra handskerum, så forsikring betaler) og radioen.

Jeg tænker nu på at få sat en bilalarm i - på QXL er der nogle mistænkeligt
billige, som fx.
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=517872290

- der står også noget om motor-fjernstart - det lyder liret og dejlig plat.
Er der nogen, der har erfaringer med at sætte sådan noget i?

Jacob, der ikke længere har det godt med at parkere i mørke parkeringshuse
om natten...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-07 21:44

Jacob skriver:

> Ja, så blev det min tur til at få sideruden slået ind og stjålet GPS
> ("heldigvis" fra handskerum, så forsikring betaler) og radioen.

Velkommen i klubben.

> Jeg tænker nu på at få sat en bilalarm i - på QXL er der nogle mistænkeligt
> billige, som fx.
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=517872290

Hvad er det lige at dett skal hjælpe ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-07 02:12

>Hvad er det lige at dett skal hjælpe ?

Bilalarmen?

Det afskrækker nogen.. og dem som ikke afskrækkes af alarmen afkrækkes
af mig når jeg står med fråde om munden med mit alubat og giver dem 2
nanosekunder til, at forsvinde...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-07 07:21

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det afskrækker nogen.. og dem som ikke afskrækkes af alarmen afkrækkes
> af mig når jeg står med fråde om munden med mit alubat og giver dem 2
> nanosekunder til, at forsvinde...

Gætter på at din bil ikke holder i en mørk parkeringskælder "3 minutter"
fra hvor du opholder dig ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-07 09:38

>Gætter på at din bil ikke holder i en mørk parkeringskælder "3 minutter"
>fra hvor du opholder dig ?

Korrekt.

Og hvis.. så må man sætte sin lid til, at de går videre til næste bil.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : F.Larsen

Dato : 12-10-07 22:19

"Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> wrote in message
> Ja, så blev det min tur til at få sideruden slået ind og stjålet GPS
> ("heldigvis" fra handskerum, så forsikring betaler) og radioen.

Hvad var det for en radio ?

> Jeg tænker nu på at få sat en bilalarm i - på QXL er der nogle
> mistænkeligt billige, som fx.

Ikke noget jeg vil spendere penge på med så få informationer ...
Virker som en gammel alarmtype (sjok sensorer bruges ikke rigtig mere .... )

Hvad er det for en bil du har ... hvis det er en nyere er det klart en
fordel at få en der kan integreres sammen med bilens fjernbetjening.

--
Flemming

Fra : Jacob

Dato : 13-10-07 21:22

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> wrote in message
>
> Hvad var det for en radio ?

Det var en Pyle Car Entertainment. Med DVD-afspiller osv... men da der kun
er ansvarsforsikring på, dækker forsikringen ikke. Så skal ha' fat i en
billig, evt. brugt radio med CD...

> [...]
>
> Hvad er det for en bil du har ... hvis det er en nyere er det klart en
> fordel at få en der kan integreres sammen med bilens fjernbetjening.

Den er ældgammel en Opel Astra f fra 92.

Jacob

Fra : F.Larsen

Dato : 14-10-07 10:56

"Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> wrote in message

> Den er ældgammel en Opel Astra f fra 92.

Så er den ved at være over sidste salgsdato :=) har selv lige afleveret min
1993 vectra 2.0 til forhandleren i onsdags - her havde jeg en ungo box
siddende - og det er en af de bedste alarmer jeg har haft ... ingen
problemer overhovedet i 11 år jeg havde bilen :=)

--
Flemming

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 15-10-07 21:23

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
> "Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> wrote in message

> Så er den ved at være over sidste salgsdato :=) har selv lige afleveret
> min 1993 vectra 2.0 til forhandleren i onsdags

Sludder.
Den eneste grund til at jeg skiftede min 94'er Vectra var at der var en der
topedrede mig bagfra så den var smadret.
Faktisk havde jeg afskrevet den, men kørte den aligevel til syn, "bare for
lige at prøve". Da jeg fortalte synsmanden det, sagde han "den er da kun fra
'94 så mon dog ikke den kan klare det"!
Og ud over to fejl jeg allerede var klar over (flækket forrude og utæt
køler) så fandt han kun lidt ved bremserne svjh.

Et par dage efter blev den så smadret... men jeg fik da 29.000kr for den af
forsikringen!
Jeg havde købt den for 49.000kr for 6 år og 120.000km siden, så den ryger
direkte ind på 1. pladsen over billigste biler jeg nogen siden har haft :)

> - her havde jeg en ungo box siddende - og det er en af de bedste alarmer
> jeg har haft ... ingen problemer overhovedet i 11 år jeg havde bilen :=)

Hmm jeg har aldrig haft en Ungo, men jeg syntes at i mange af de biler jeg
har set stå umotiverede og hyle, har der været Ungo i.

/Morten

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 13-10-07 00:33

"Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> wrote in message
> Ja, så blev det min tur til at få sideruden slået ind og stjålet GPS
> ("heldigvis" fra handskerum, så forsikring betaler) og radioen.

Aflåst hanskerum? Hvordan er det nu med den forsikring, skal det ikke være
aflåst før det bliver dækket?

> Jeg tænker nu på at få sat en bilalarm i - på QXL er der nogle
> mistænkeligt billige, som fx.
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=517872290

Jeg har faktisk haft præcist den alarm i min gamle bil, den virkede 100%
stabilt i periode jeg havde den (tror det nåede at blive ca. ½år).
Den lille krom fjernbetjening er utrolig lækker og rammen er faktisk lavet i
metal og ikke bare forkromet plastik.
Rækkeviden er rimelig god (praktisk når den nu har motorstart).
Faktisk vil jeg sige at det er den bedste bilalarm jeg har haft. Tidligere
har jeg haft Stingray, Defa og en anden billig crap fra QXL.

Jeg fik aldrig monteret chock-sensoren (gik hovedsageligt efter fj.bet. af
centrallåsen).

Én dårlig ting: den har kun en overvågnings kreds; dvs. den kan overvåge
dørene, men ikke bagagerummet. Det giver to ulemper:
1. bagagerummet er ikke sikret.
2. hvis man låser op, åbner bagagerummet uden at åbne nogen af dørene, vil
alarmen tror at der ikke har været noget åbnet og vil derfor autoarmere
efter 5-10 sek. (tror jeg det er). Det giver potentiel risiko for at låse
nøglerne nede i bagagerummet! (det lykkedes selvfølgelig for mig

Det sidste kan dog løses ved at forbinde de to kredse med nogen dioder, til
samme indgang.

Endeligt er brugsanvisningen skrevet af en kineser der har set et par Van
Damme film og tror han kan engelsk (du skal læse den en hel del gange før
det giver mening).

> - der står også noget om motor-fjernstart - det lyder liret og dejlig
> plat. Er der nogen, der har erfaringer med at sætte sådan noget i?

Tror det er meget forskelligt hvor heldig man er med fjernstart, for nogen
skal der flere forsøg til, for andre vil den "holde starteren for længe".
På min bil, en Vectra 2,0i '94, passede det perfekt. Desværre nåede det
aldrig at blive vinter så jeg kunne teste det ordentligt, men det var en god
opmærksomheds skaber :)

Har du manuelt gear skal du huske at klippe den lille lednings sløjfe der
kommer ud af boksen, og der efter følge brugsanvisningen for
startreservation (en procedure for at sikre at bilen ikke holder i gear).

Endelig skal du huske at det er ulovligt at have i Danmark svjv.

> Jacob, der ikke længere har det godt med at parkere i mørke parkeringshuse
> om natten...

Har heldigvis aldrig haft indbrud i min bil. En gang i min kones dog, men
der fik de ikke rigtig noget ud af det. Og kostede ikke andet end en ny
siderude.
(Opel har deadlock på alle modeler med centrallås heldigvis, tror det
hjælper en del).

Jeg tror stadig jeg har den gamle alarm liggende.
Hvis du vil have den, så sig lige til, så undersøger jeg om jeg har det
hele. (ellers ryger den ud).

/Morten
Vectra 2,0 CD '98
Corsa 1,2 Comfort '01