Navi - anvendelighed ?? (garmin nüvi 200)~
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 12-10-07 18:41

G'da i hytterne ;)

Efter lidt tid med en ny navi dims i forruden, har jeg fundet nogle
felt, som jeg ikke helt har regnet ud hvilken nytte man kan drage af

http://www.dkfritidbil.dk/debat/navi/index.htm

Nogle ide'er ?

Det er specielt D og E jeg er lidt nysgerrig efter - og desværre kan
jeg ikke finde en brugsforvirring til dimsen

--
Jan_stevns

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-10-07 18:49

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er specielt D og E jeg er lidt nysgerrig efter - og desværre kan
> jeg ikke finde en brugsforvirring til dimsen

Du kan ca. bruge det til ingenting.
D: tager et gennemsnit af den hastighed hvor GPSen har målt bilen har
flyttet
E: Den tid hvor GPSen har målt bilen har flyttet

Hvad i al verden man kan bruge det til - dont ask.
Den Garmin jeg har fået af firmaet har været i flere omgange været ved at
ryge ud i nødsporet. Nej giv mig min Tomtom tilbage (og jeg har immervæk
tilbagelagt 10.000+ km med min Garmin og magen til lort skal man lede længe
efter.)

/Dennis

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 12-10-07 18:58

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev :

>Hvad i al verden man kan bruge det til - dont ask.

ok - det er bare en oplysning ;)

> [...]
>tilbagelagt 10.000+ km med min Garmin og magen til lort skal man lede længe

Tjaehhh - jeg synes nu den virker ok - hurtig til at starte op, og
lader til at finde det den skal i en ruf. Stemmen kan vel altid
diskuteres.... men i forhold til den gamle Mio 168'er - er den da
bedre, og Mio'en var ikke så ringe endda (til mine behov)

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-10-07 20:54

On Fri, 12 Oct 2007 19:57:55 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>diskuteres.... men i forhold til den gamle Mio 168'er - er den da
>bedre, og Mio'en var ikke så ringe endda (til mine behov)

Jeg er helt enig med dig.

Jeg havde en Mio 169+, og bare den forskel der er i sollys gør, at jeg
er meget glad for min Garmin.

Som du kan læse andetsteds i tråden, så er de funktioner du er i tvivl
om altså til stor gavn for bl.a. mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-10-07 20:51

On Fri, 12 Oct 2007 19:48:57 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote:

> [...]
>tilbagelagt 10.000+ km med min Garmin og magen til lort skal man lede længe

Det ligner jo en definitiv afgørelse.

Hvis du nu kiggede lidt længere end din egen næsetip, kunne du så
forestille dig at hvis man er underlagt køre- og
hviletidsbestemmelserne, så kan disse funktioner gøre stor nytte?

Om en Tom Tom er bedre end Garmin, skal jeg ikke kloge mig på, da jeg
aldrig har haft en Tom Tom.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars [6710]

Dato : 12-10-07 22:27

Folmer Rasmussen skrev:

> Om en Tom Tom er bedre end Garmin, skal jeg ikke kloge mig på, da jeg
> aldrig har haft en Tom Tom.

Det har jeg ...

Den røg i småt brændbart

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 13-10-07 05:46

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg ...
> Den røg i småt brændbart

Du er altså een af dem, der saboterer systemet !!
Den skal i elektronikskrot

Fra : Lars [6710]

Dato : 13-10-07 08:47

Mogens skrev:
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Du er altså een af dem, der saboterer systemet !!
> Den skal i elektronikskrot

Ham genbrugsbanditten kom godt nok også løbende efter mig

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-07 02:16

> (og jeg har immervæk
>tilbagelagt 10.000+ km med min Garmin og magen til lort skal man lede længe
>efter.)

Det har jeg også.. og mage til guld-mærke skal man lede længe efter.

Garmin spiller 100%.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-10-07 02:09

jan@bygteknik.dk wrote:

> [...]
>
> Det er specielt D og E jeg er lidt nysgerrig efter - og desværre kan
> jeg ikke finde en brugsforvirring til dimsen

Nu skriver du i billed texten:

"( max fart, skal man "nok" lige ignorere ;)"

Ja du har med al tydelighed været igang med at teste tophastighedsmålingen
ved et overhåndskast med GPSen

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 13-10-07 06:18

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Ja du har med al tydelighed været igang med at teste tophastighedsmålingen
>ved et overhåndskast med GPSen

Jep .... Eller var det en Rekord, iført Omega maskineri ??

eller har jeg bundet en GPS fast til en sutteklud (mobiltlf)

Eller var det afskedsturen i den gamle Århusianerfærge ?

(Den ny ejer bliver sgu' glad for den !)

Eller havde jeg bare travlt den dag ?

Det er ikke godt at gætte
--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-10-07 17:55

jan@bygteknik.dk skrev:
> [...]
> Det er specielt D og E jeg er lidt nysgerrig efter - og desværre kan
> jeg ikke finde en brugsforvirring til dimsen

Kører med en Nüvi 300 (næsten den samme).

A - Ikke brugbar til noget jeg kan komme i tanke om.
B - Nærmest formålsløs.
C - Registrerer den tid navi'en har været tændt. Ikke det samme som
"turtiden".
D - Ca. lige så brugbar som B
E- Den bruger jeg til at "opdage" hvor meget tachographen i lastbilen
viser forkert. Den er dog ikke 112% troværdig da den godt kan vise
kørsel selvom man holder stille.
F - Denne bruger jeg til at måle hvor langt jeg har kørt den dag. Jeg er
på timeløn, men bilen betales med kr/km.
G - Som B og D.
H - Da den ikke registrere tid andet end når navi er tændt er brugbarhed
som med B, D og G.

Over F har jeg den afstand der er tilbage til den indtastede destination.

Den her (PDF) burde kunne hjælpe dig.:
http://www8.garmin.com/manuals/1537_DATaendogkor!.pdf

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?