BMW 120d/123d?
Fra : Mogens

Dato : 12-10-07 05:29

Hvad skulle argumentet være for at købe en BMW 123d fremfor en 120d
Begge på 2 liter, men blot 30 hk i dif. Er det "Volvosagen" om igen?
(Volvo 2.4 med hhv. 140 og 170 hypper).

Bilen fås jo på gule plader, hvor man sparer 200.000 kr ift. hvide plader

--
/Mogens, sportsdriver :)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-10-07 11:14

"Mogens" <no@reply.nu> wrote in

> Hvad skulle argumentet være for at købe en BMW 123d fremfor en 120d
> Begge på 2 liter, men blot 30 hk i dif. Er det "Volvosagen" om igen?
> (Volvo 2.4 med hhv. 140 og 170 hypper).

Absolut ikke! (du glemmer +50 Nm).

123d er BMWs første 4 cylindrede VTT (Variable Twin Turbo).

Det er topdollar teknik, med en lille turbolader der trykker allerede lige
over tomgang og en større lader der hjælper til fra omkring 2000 omdr.

På den måde har man fået et bedre momentforløb, større effekt, elimineret
moderne dieselbilers svaghed ved igangsætning og endda uden ekstra
brændstofforbrug.

Motoren i 123d er nok state-of-the-art 4 cylindret diesel for tiden. Jeg
kender ikke den danske pris, men andre steder er prisen dog heftig i
forhold til 120d.

I en tysk test nåede den 100 km/t på under 7 sek, toppede ved knapt 240
km/t og trillede næsten 15 km/l. Og de havde det sjovt...

Samme testere målte den nye 120d 1 sekund langsommere til 100 km/t, 10 km/t
mindre på toppen og kun lige over 13 km/l...

http://www.automagazin.de/online/render.php?render=78611
http://www.automagazin.de/online/index.php?render=66983

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 13:48

"Kent Oldhøj" <kent@REMOVE.oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> km/t
> mindre på toppen og kun lige over 13 km/l...

Man kan sgu kun tage hatten af for BMW's ingeniører. De forstår at banke
noget effekt ud af en diesel.

--
/HB

Tidligere BMW 535d twin turbo

Fra : Mogens

Dato : 12-10-07 15:30

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan sgu kun tage hatten af for BMW's ingeniører. De forstår at banke
> noget effekt ud af en diesel.
> Tidligere BMW 535d twin turbo

Ja, det mener jeg også og på gule plader er prisen jo mere acceptabel.
En 535d er alt for dyr - bliver jo flået i skat...

Fra : BJ

Dato : 12-10-07 15:41

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det mener jeg også og på gule plader er prisen jo mere acceptabel.
> En 535d er alt for dyr - bliver jo flået i skat...

Er bundgrænsen ikke omkring de 160.000/170.000 kr. inkl.. moms nu om
stunder.?

Så kan du vælge for at slippe billigst muligt i skat fra en:

Hyundai Matrix Van 1.8 benzin til Seat Altea Van Reference Xtra 1.6
benzin..

http://www.firmabilen.dk/modellist.php3?offset=0&orderdata=pris&where=where+f.id%3Dm.fabrikat_id+and+g.id%3Dv.gruppe_id+and+v.model_id%3Dm.id+and+%28v.magasin%3D1+or+v.magasin%3D2%29+and+v.pris%3E%3D120000+and+v.pris%3C%3D140000+and+v.gruppe_id%3D5&fids[]=0

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 12-10-07 16:34

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er bundgrænsen ikke omkring de 160.000/170.000 kr. inkl.. moms nu om
> stunder.?

Jow jow...

> Så kan du vælge for at slippe billigst muligt i skat fra en:

Er jég ikke interesseret i.

> http://www.firmabilen.dk/modellist.php3?offset=0&orderdata=pris&where=where+f.id%3Dm.fabrikat_id+and+g.id%3Dv.gruppe_id+and+v.model_id%3Dm.id+and+%28v.magasin%3D1+or+v.magasin%3D2%29+and+v.pris%3E%3D120000+and+v.pris%3C%3D140000+and+v.gruppe_id%3D5&fids[]=0

OK - BMW er ikke med

Fra : Mogens

Dato : 12-10-07 15:34

"Kent Oldhøj" <kent@REMOVE.oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> km/t
> mindre på toppen og kun lige over 13 km/l...

Super - det er jo lige i øjet bortset det lille antal cylindre...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-10-07 03:57

"Mogens" <no@reply.nu> wrote in

> Super - det er jo lige i øjet bortset det lille antal cylindre...

Der er kun en lyd der slår lyden af en 6 benet BMW:

Lyden af føreren i den Jaguar du lige har jordet i en lyskrydsduel, når han
ruller ned og hører den 4-benede diesel: HVAAAAAAAAD!!!!!