Excel åbner dokumenter ved start
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 20:31

Hver gang jeg starter Excel åbner den automatisk to dokumenter. Det er ret
irriterende - hvordan ændrer jeg det?

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Max

Dato : 12-10-07 20:43

Hej

> Hver gang jeg starter Excel åbner den automatisk to dokumenter. Det
> er ret irriterende - hvordan ændrer jeg det?

Find den folder på din maskine der hedder XLSTART og
tøm den.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 21:47

Max wrote:

> Find den folder på din maskine der hedder XLSTART og
> tøm den.

Og når jeg har gjort det og starter Excel åbner den stadigvæk de to
dokumenter. Og vupti - så ligger filen igen i XLSTART.

Fra : Max

Dato : 12-10-07 22:02

Hej

> Og når jeg har gjort det og starter Excel åbner den stadigvæk de to
> dokumenter. Og vupti - så ligger filen igen i XLSTART.

Hvad hedder filen ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 22:04

Max wrote:
> Hvad hedder filen ?

Den der ligger i XLSTART hedder bare "Excel"

Hvis jeg klikker på filen inde i XLSTART åbnes de to dokumenter.

Fra : Max

Dato : 12-10-07 22:25

Hej

> Den der ligger i XLSTART hedder bare "Excel"

Har du søgt efter om der er flere foldere der hedder XLSTART?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 12-10-07 22:27

Den 12 okt 2007 skrev Trekroner i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Hver gang jeg starter Excel åbner den automatisk to dokumenter.
> Det er ret irriterende - hvordan ændrer jeg det?

Under Funktioner, Indstillinger, fanen Standard er der et felt, der
hedder "Ved start åbnes alle filer i". Står der noget her? Så slet det!

Lars Klintholm

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-07 09:53

Lars Klintholm wrote:
> Under Funktioner, Indstillinger, fanen Standard er der et felt, der
> hedder "Ved start åbnes alle filer i". Står der noget her? Så slet
> det!

Jeg har ikke punktet "Ved start åbnes alle filer i".

Det er Excel 2000 jeg har.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-07 14:26

Problemet _er_ løst.

Takker for jeres forslag

Fra : Max

Dato : 13-10-07 16:47

Hej Trekroner

> Problemet _er_ løst.

Skal det så være en hemlighed ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 07:44

Max wrote:
> Skal det så være en hemlighed ?

Nej, selvfølgelig ikke.

Under funktioner-indstillinger-standard stod der noget i feltet
standardfilplacering, og det måtte der åbenbart ikke.

Fra : Max

Dato : 14-10-07 08:39

Hej

> Under funktioner-indstillinger-standard stod der noget i feltet
> standardfilplacering, og det måtte der åbenbart ikke.

Ok, der må ligge en fil i den mappe der laver det åbnings sjov
på din maskine, men det kan jo være svært at finde ud af
hvad det er for en når man ikke lige sidder ved maskinen.
Men du fik løst dit problem og det er jo godt.

--
Mvh Max

Fra : Lars Klintholm

Dato : 14-10-07 12:01

Den 14 okt 2007 skrev Trekroner i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Nej, selvfølgelig ikke.
>
> Under funktioner-indstillinger-standard stod der noget i feltet
> standardfilplacering, og det måtte der åbenbart ikke.

Det felt er det samme som det, der i 2003 hedder "Filer åbnes ved
start". Du bruger åbenbart 2000. Husk altid at oplyse programversion,
når du spørger i gruppen. Der er smaå forskelle hist og her

Lars Klintholm

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 12:15

Lars Klintholm wrote:
> Det felt er det samme som det, der i 2003 hedder "Filer åbnes ved
> start". Du bruger åbenbart 2000. Husk altid at oplyse programversion,
> når du spørger i gruppen. Der er smaå forskelle hist og her

Hvilket også blev oplyst i tråden i går 10:53

Fra : Lars E. P.

Dato : 14-10-07 14:50

Sun, 14 Oct 2007 08:43:41 +0200, skrev "Trekroner" <xx> :

>Nej, selvfølgelig ikke.
>
>Under funktioner-indstillinger-standard stod der noget i feltet
>standardfilplacering, og det måtte der åbenbart ikke.

Det må der normalt godt. Den oplysning angiver bare den mappe hvor nye
filer som standard bliver gemt.

Prøv at se om der er en makro som starter automatisk når du åbner
Excel og som henter den pågældende fil. Hedder sikkert noget med AUTO.

Årsagen til at den ikke åbner nu, kunne nemlig godt være at den ikke
længere kan finde den fordi du har slettet standardfilplaceringen.

Hilsen Lars