Er der fremstillet pc-spil til Vista
Fra : Sam

Dato : 10-10-07 20:09

Mine gamle xp-spil fungerer ikke på Vista, derfor vil jeg meget gerne høre
om der er nogen i gruppen der ved, om der er kommet spil til Vista i
handlen?
Venligst
Sam

Fra : Peter Schrøder

Dato : 10-10-07 20:12

"Sam" <ingen@mail> skrev
> Mine gamle xp-spil fungerer ikke på Vista, derfor vil jeg meget gerne høre
> om der er nogen i gruppen der ved, om der er kommet spil til Vista i
> handlen?

Hvad er det for spil du ikke kan få til at virke?
Stort set alle mine gamle spil kører fint på Vista.

Peter Schrøder

Fra : Sam

Dato : 11-10-07 10:43

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i meddelelsen

> "Sam" <ingen@mail> skrev
>
> Hvad er det for spil du ikke kan få til at virke?
> Stort set alle mine gamle spil kører fint på Vista.
> [...]

Tak for svarene. Ingen af mine spil - bortset fra Shessmaster - kan spille
på min Vista. Men af svarene kan jeg forstå at det er min pc der er noget i
vejen med, ikke Vista generelt.

Surt, men god viden.

Venligst
Sam

Fra : Bruno

Dato : 11-10-07 11:43

Sam wrote:

> Tak for svarene. Ingen af mine spil - bortset fra Shessmaster - kan
> spille på min Vista. Men af svarene kan jeg forstå at det er min pc der
> er noget i vejen med, ikke Vista generelt.

Vista kan bestemt sagtens være årsag til dine problemer. Der er mange
spil som virker umidelbart på Vista, men der er bestemt også mange som
ikke kører og de fleste af dem kan man så få til at virke ved at pille i
indstillinger på Vista og/eller via tricks fundet til det specifikke spil.

Start med det spil du savner mest og kig så på producentens hjemmeside
eller prøv at søge med google hvor du søger på spillets navn og så ordet
"vista". Så er der gode chancer for at du finder andre der har skrevet
de samme problemer som dig og med lidt held også en løsning på problemet.

Mvh
Bruno

Fra : Kaasing

Dato : 10-10-07 20:19

"Sam" <ingen@mail> skrev i en meddelelse
> Mine gamle xp-spil fungerer ikke på Vista, derfor vil jeg meget gerne høre
> om der er nogen i gruppen der ved, om der er kommet spil til Vista i
> [...]

Er det Vista 64? Jeg har Vista 32 (Ultimate) på min datters computer, og den
kan køre alt det hun spiller, CS, BF2, Pixeline, NFS, Jordbær Marie, Cars,
LEGO Star Wars.

Hvis det er 64 bit udgaven du har kender jeg ikke lige umiddelbart nogen der
kan bruges der. Har selv en 64 bit, og der er jeg blevet nødt til at lave en
XP partion på også.

/Poul

Fra : Peter Schrøder

Dato : 11-10-07 18:44

"Kaasing" <kaasing@SLEThotmail.com> skrev
> Hvis det er 64 bit udgaven du har kender jeg ikke lige umiddelbart nogen
> der kan bruges der. Har selv en 64 bit, og der er jeg blevet nødt til at
> lave en XP partion på også.

Jeg har Vista64. Det eneste spil som jeg har haft problem
med, er Toca etellerandet.

Peter Schrøder

Fra : Bruno

Dato : 10-10-07 20:24

Sam wrote:
> Mine gamle xp-spil fungerer ikke på Vista, derfor vil jeg meget gerne
> høre om der er nogen i gruppen der ved, om der er kommet spil til Vista
> i handlen?

Halo 2 er, kunstigt, begrænset til kun at køre på Vista så det brude
virke 100%. Men til mange ældre spil er der altså enten intet der hindre
de kører på Vista eller der er lavet løsninger som kan findes og et godt
sted at kigge er så på spilproducentens hjemmeside.

Mvh
Bruno

PS. Ring også gerne til Microsoft og fortæl det er noget møg de har lavet.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-10-07 20:27

Sam wrote:
> Mine gamle xp-spil fungerer ikke på Vista, derfor vil jeg meget gerne høre
> om der er nogen i gruppen der ved, om der er kommet spil til Vista i
> handlen?

Hvad med XP i stedet for Vista?

Jesper Poulsen