Købe Battlefield 2 eller Battlefield 2142 ~
Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 08-10-07 19:52

Hej

Jeg spillede i sin tid rigtigt meget Battlefield 1942 - og det har
hidtil være SPILLET! for mig.

Nu har jeg så fået en computer, der kan trække Battlefield 2 såvel
som Battlefield 2142....

Hvilken skal jeg mon købe? Det noget mere realistiske univers i
Battlefield 2 tiltaler mig nok mest (spiller demoen) - men jeg ved
ikke...... Og er der stadigt mange, der spiller BF2 online????
Vel færre end BF2142 eller hvad?

Det undrer mig i øvrigt, at BF2 er blevet rimeligt svært at få fat på - når
nu den gamle 1942 er meget let at få fingre i.

Hvad har I at sige til det? Råd og anbefalinger modtages med
stort tak .

Vh
Kent.

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-10-07 20:25

Kent (bærbar) skrev:
> [...]
> Battlefield 2 tiltaler mig nok mest (spiller demoen) - men jeg ved
> ikke...... Og er der stadigt mange, der spiller BF2 online????

Jeg tror faktisk fortsat at der er flere der spiller BF2, end 2142.

Jeg synes ikke der er blevet færre servere at joine i BF2 - en ting
irriterer mig dog, det er efterhånden ikke til at finde en Strike At
Karkand der ikke er Infantry Only.

> Det undrer mig i øvrigt, at BF2 er blevet rimeligt svært at få fat på - når
> nu den gamle 1942 er meget let at få fingre i.

Du kan vist købe en samlet "pakke" med BF2, og alle tilhørende
udviddelser (http://www.spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382938)
det er bestemt value for money.

> Hvad har I at sige til det? Råd og anbefalinger modtages med
> stort tak .

BF2 har helt sikkert en stemning jeg ikke synes BF2142 har. Der er et
eller andet der får mig til fortsat at hænge ved BF2, selv om jeg også
har og spiller 2142. Dog synes jeg stadig at man alt for ofte støder på
"hatte" der teamkiller for fly, heli's osv...

Det fede ved 2142 er, at du bliver bedre belønnet for teamplay end i
BF2. Du scorer ekstra point for at hjælpe squadleader med at tage flag,
eller tage fjender ned omkring flaget.

I 2142 er der også Titan mode - som er en anden måde at spille på. Det
gælder om at intage missilsiloer, nøjagtigt osm med flag, for at bruge
dem til at smadre skjoldet på nogle store luftfartøjer, som man så skal
indtage når skjoldet er væk, og smadre deres "core", og sprænge lortet i
luften. Det er sjovt - og anderledes, men det er meget krævende, og der
er ofte lag på mange servere (jeg oplever det dog sjældent med min maskine)

> Vh
> Kent.

Lars B

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 08-10-07 21:11

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ofte lag på mange servere (jeg oplever det dog sjældent med min maskine)

Nu har jeg taget dig på ordet og bestilt BF2 Complete Collection .
Det VAR også BF2 jeg var mest stemt for - og når du siger, at mange
stadigt spiller BF2, så blev det den.

Der er da vist også langt flere mods til BF2 end til BF2142.

Tak for svaret .

Vh
Kent

Fra : Mikael Schøler

Dato : 08-10-07 21:34

Kent (bærbar) wrote:
> [...]
> stadigt spiller BF2, så blev det den.
>
> Der er da vist også langt flere mods til BF2 end til BF2142.

www.damage.dk ser frem til at se dig på deres server. De er flinke
mennesker med godt humør som ikke går op i alvorligheden men mere hyggen :)

Fra : Hagar

Dato : 08-10-07 22:20

> www.damage.dk ser frem til at se dig på deres server. De er flinke
> mennesker med godt humør som ikke går op i alvorligheden men mere hyggen
> :)

Det er nu meget sjovt at se andre spillere, i er jo næsten lige så gamle som
os i Sergeant.dk
Vi har dog ikke billeder af os selv, og vores side er under opbygning. Den
yngste hos os er 27 og den ældste er 47

Hagar

Fra : Mikael Schøler

Dato : 09-10-07 19:20

Hagar wrote:

> [...]
> os i Sergeant.dk
> Vi har dog ikke billeder af os selv, og vores side er under opbygning. Den

Jeg var tidligere en del af Damage men efter skiftet fra Mohaa:sp til
BF2, så valgte jeg at stoppe. De er stadig en bunke flinke og sjove
mennesker. Jeg kan godt til tider savne de hyggelige stunder på Teamspeak.

Mikael

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 09-10-07 20:35

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> www.damage.dk ser frem til at se dig på deres server. De er flinke
> mennesker med godt humør som ikke går op i alvorligheden men mere hyggen
> :)

Tak for tilbudet

Kan jo være vi ses.

Kent

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-10-07 23:01

Kent (bærbar) skrev:
> [...]
>
> Nu har jeg taget dig på ordet og bestilt BF2 Complete Collection .
> Det VAR også BF2 jeg var mest stemt for - og når du siger, at mange

Der er stadig over 800 servere i server listen i BF2 - så jo, der er en
del der spiller det endnu :)

Jeg ser frem til at enten kæmpe med, eller mod dig ;)

> Vh
> Kent

Lars B
ZulFo[dk]

Fra : Brian Lund

Dato : 09-10-07 07:15

> Der er stadig over 800 servere i server listen i BF2 - så jo, der er en
> del der spiller det endnu :)

Du tager fejl! Der er 4721 servere! ;)
(Dine filter indstillinger begrænser nok tallet til omkring 800)

Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 10-10-07 10:53

Brian Lund skrev:

> Du tager fejl! Der er 4721 servere! ;)
> (Dine filter indstillinger begrænser nok tallet til omkring 800)

Jaja, okay - jeg søger kun på Ranked og med Punkbuster :)

> Brian

Lars B

Fra : Brian Lund

Dato : 11-10-07 08:09

> Jaja, okay - jeg søger kun på Ranked og med Punkbuster :)

Jeg får nu stadigvæk 3 gange så mange servere, nemlig 2456 med punkbuster,
ranked, same version og same mod slået til!

Brian

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 09-10-07 02:35

Lars Jensen skrev:
> [...]
> er ofte lag på mange servere (jeg oplever det dog sjældent med min maskine)

Lille rettelse er ikke servern der lagger, men clienten der lagger.
Mange har feks lag når de går ned i titan og er simpel hen dårlig
kodning af spillet, der gør de færreste kan trække lige netop det område
grafik mæssige, så deres fps dropper kraftigt og dette man kan mærke i
form af hakken. Det har intet med serveren af gøre, da den ikke skal
genere grafik, som clienten skal. Det er et genrelt problem mange folk
oplever på titan server. Jeg har selv fra tid til anden det fenomen og
kan se at netop når jeg går ned i titan'en dropper mine fps, hvor alle
andre steder på mappet eller på conquest maps køre jeg med full fps.
Hvis det var servern ville folk ikke lagget samme sted på mappet.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Lars Jensen

Dato : 10-10-07 10:56

Dorthe Aagaard Nielsen skrev:

> [...]
> andre steder på mappet eller på conquest maps køre jeg med full fps.
> Hvis det var servern ville folk ikke lagget samme sted på mappet.

Jeg er både og enige :)

Hvis det udelukkende var et klientproblem, ville jeg opleve det i lige
høj, eller lav, grad på alle servere, og det er altså ikke tilfældet.

Jeg oplever lag i nogle spil, og ikke lag i andre om bord på Titans - og
det med samme antal spillere osv...

> Hygge
>
> [C&B]AngelFire

Lars B

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 12-10-07 16:42

Lars Jensen skrev:
> Hvis det udelukkende var et klientproblem, ville jeg opleve det i lige
> høj, eller lav, grad på alle servere, og det er altså ikke tilfældet.

Ikke nødvendigvis. Har selv 2 server hos det hosting firma jeg er
administrator for og ved med 100% det ikke er serveren når jeg får lag
issues, netop da det er en af de hæftigste boxe man kan blive hostet på
dual quad core. Load på boxen med 48 spiller når ikke engang de 5%, men
stadig har jeg lag issues visse steder. Det behøves ikke nødvendigvis
være din pc, men dårlig codet game engine af clienten som jeg har nævnt.
Når ens fps dropper meget et specielt sted på mappet er det altid gerne
tegn på dårlig codning af mappet. Derudover hvis det var serveren ville
du få et meget mere extremt lag du ville kunne mærke, da alle på servern
ville lagge samtidig i og med alles ping vil stige sindsygt. Har set
hvordan clinter bliver påvirket, hvis problemet er på server og her er
det altid ping lag folk oplever og ikke i form af clientens fps eller
kun hakken.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 09-10-07 10:08

Kent (bærbar) skrev:
> [...]
>
> Det undrer mig i øvrigt, at BF2 er blevet rimeligt svært at få fat på - når
> nu den gamle 1942 er meget let at få fingre i.

Cybercom har Battlefield 2 i flere forskellige udgaver:
http://www.2ndgames.dk/search.asp?keywords=Battlefield+2&searchgroupid=1
Det er både brugte og nye versioner og deluxe udgaver.

Mvh,
Rasmus Bertelsen