Adgang til Counter Strike
Fra : Hans-Henrik

Dato : 30-09-07 18:50

Hej!

Siden Cybercity opgraderede til ADSL2 med nye routere/switches, har jeg haft
problemer med netværket og sønnen med Counter Strike. Med den nye
opgradering til 20mb, kan han kun finde 5 servere og det er umuligt at joine
nogen af dem. Efter at have resettet routeren virker alt fint og han kan se
over 1000 servere og joine dem han har lyst til. En time senere virker
internettet sporadisk og han kan kun indlæse max 5-7 servere og er ikke i
stand til at joine nogen af dem..
Hvad gør man? CyberCity mener jo, at alt er i skønneste orden så det må være
brugeren der har problemet.
Jeg har overvejet at skifte over til TDC - er der nogen der har haft
problemer med dem (og spil på nettet)? Ved at læse trådene i denne gruppe,
er der en masse der abbonnerer på CyberCity der har/haft problemer.

Kører med en Dell XPS 600, XP, 2 stk 7800Gtx i SLI.

Mvh
Hans-Henrik

Fra : Bufferzz

Dato : 30-09-07 18:59

Ved om det er en løsning - men prøv at se lidt på disse 2 sider:

Div. serverbrowser problemer:
http://surl.dk/323/

Hvilke porte der skal være åbne i routeren kan findes her:
http://surl.dk/324/

Fra : Hans-Henrik

Dato : 30-09-07 20:23

Hej,

Jeg ser at du ligeledes havde et problem med CyberCitys opgradering (og nye
router) midt i juli. Fik du nogen sinde fat i Cybercity? Hvordan bestemmer
jeg hvilken port skal være åben - jeg mener, man skal vel have noget
software programel for at fortælle den, hvilk(e) porte der skal være åbne?
Jeg er ikke særlig stiv i disse ting, og ender vel at ringe til dem og
beklage min nød. Eller at skifte over til TDC bredbånd med mindre Cybercity
kan lede mig på rette vej. Alt fungerede lige til de opgraderede og sendte
mig en nyrouter/switch P-2602 H D1A.

Fra : Bruno

Dato : 30-09-07 20:41

Hans-Henrik wrote:
> [...]
> kan lede mig på rette vej. Alt fungerede lige til de opgraderede og sendte

Din router har givet et web-interface du kan anvende for at konfigurere
den - prøv at skrive 10.0.0.1 i din webrowser og se om ikke du får
adgang til det nødvendige (du får sikkert brug for dit Cybercity
brugernavn og password). Hvis ikke du kommere igennem så prøv at spørg i
dk.edb. et-eller-andet-passende, da der sikkert er nogen der som har
helt check på din router.

Mvh
Bruno

Fra : Bufferzz

Dato : 30-09-07 20:51

Ja jeg havde problemer med et gammelt spil.
Og havde faktisk det samme problem med CS som dig
- nu hvor jeg husker efter.

Løsningen var at åbne disse porte:

Your network must be configured to allow Steam access to the following
ports:
Steam Client
* UDP 27000 to 27020 inclusive
* TCP 27020 to 27050 inclusive

Du kan se lidt om det her.
Hvordan du logger ind i din router og ændre porte undet 'NAT'
http://surl.dk/32a/

Men ellers ring til CC