Anbefaling af spil til mig og sønnike
Fra : carsten

Dato : 30-09-07 11:16

Jeg har brug for et simpelt skydespil, ikke dyrt som vi kan spille over lan
og muligvis over internet.
noget a la CS.

Mvh Carsten Berg

Fra : Hagar

Dato : 30-09-07 12:59

"carsten" <carsten.berg@sletdettepd-center.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for et simpelt skydespil, ikke dyrt som vi kan spille over
> lan og muligvis over internet.
> noget a la CS.
>
> Mvh Carsten Berg

Medal of honor ville da være mit forslag
http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4248&nav_genre=4248&navroot=903&search_from=1&page=search&category_tag=&ed_search_value=medal%20of%20honor&rb_search_area=games_title&gclid=CLyPoYeQ644CFR5UEAodyAyrJw

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 13:13

carsten wrote:
> Jeg har brug for et simpelt skydespil, ikke dyrt som vi kan spille over lan
> og muligvis over internet.
> noget a la CS.

Far Cry.
http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=65345

Jesper Poulsen

Fra : John Lund

Dato : 30-09-07 16:57

Der er også disse gratis spil :

Warrock (kan kun spilles via internet). hentes på www.warrock.net
Fear Combat og Wild West kan hentes på
http://www.gamershell.com/fullgame_download_archive.html

Der er iøvrigt mange andre gode gratis spil på det sidste link.

Min søn på 11 og jeg har haft mange gode timer med de spil.

Mvh

John Lund

Fra : retroman

Dato : 30-09-07 17:24

"John Lund" <jol(haderspam)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er iøvrigt mange andre gode gratis spil på det sidste link.
>
> Min søn på 11 og jeg har haft mange gode timer med de spil.

måske ikke lige det er man vil anbefale hvis man ved noget om børn og deres
udviking mht. PEGI mærkningen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 18:23

retroman skrev:
> "John Lund" <jol(haderspam)@privat.dk> skrev i en meddelelse
>

> måske ikke lige det er man vil anbefale hvis man ved noget om børn og deres
> udviking mht. PEGI mærkningen.

PEGI mærkningen er som bekendt vejledende. Derudover tror jeg de fleste
11 årige godt kan kapere at spille en del af de FPS shooters der findes.
ISÆR hvis man spiller dem sammen med far som snakker med sønnike om
spillet.

Steinbjørn

Fra : retroman

Dato : 30-09-07 19:00

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:46ffdc2e$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> hvis man spiller dem sammen med far som snakker med sønnike om spillet.

det har nu altid undre mig at man lader børn spille spil hvor man skal myrde
andre, og mene det er 'ok' med farmand, mens det at se nogle dyrke sex i en
pornofilm slet ikke er noget børn skal se...mon ikke der sker noget i børns
hoveder ved at se begge ting?.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 19:56

retroman skrev:
> [...]

> pornofilm slet ikke er noget børn skal se...mon ikke der sker noget i børns

Tja. For de drenge og piger jeg har spillet sammen med kva. mit job som
pædagog i en fritidsklub virker det mest, af alt som en omgang digital
røvere og soldater. De fleste undersøgelser på området viser også, at
børn intet problem har mellem at skelne mellem fantasi og virkelighed.
Jeg har snakket en del med folkene bag spilforskning.dk og de på sin vis
helt enige. Man skal også være opmærksom på, at PEGI ordningen er en
fælles mærkning med alt hvad det indebærer af positive og negative ting.
Det forholder sig jo f.eks sådan, at et spil hvor der findes en pige i
bikini på, ville rates strengt i et katolsk land, og et spil hvor der er
våben med ville ikke være noget problem i USA. Derfor har man gået på
kompromis rigtigt mange steder for, at få en mærkning som dækker alle de
deltagende lande nogenlunde.

Steinbjørn

Fra : carsten

Dato : 30-09-07 20:21

> [...]
> våben med ville ikke være noget problem i USA. Derfor har man gået på
> kompromis rigtigt mange steder for, at få en mærkning som dækker alle de

Nå men jeg takker ihvertfald for svarene til mit ydmyge spørgsmål, og lukker
forhåbentlig hermed denne tråd

Mvh Carsten

Fra : Dopedog

Dato : 01-10-07 20:44

> Jeg har brug for et simpelt skydespil, ikke dyrt som vi kan spille over
> lan og muligvis over internet.
> noget a la CS.
>
> Mvh Carsten Berg

Battlefield 2 og Call Of Duty 2 er de 2 spil jeg spiller mest (online). De
koster dog, såvidt jeg ved, stadig et par hundrede pr. spil,. men de er
klart pengene værd IMO :)

Fra : Martin Hughes

Dato : 02-10-07 05:20

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in message
> [...]
Jeg anbefaler Worms.. Det er et sjovt 2D strategi skydespil hvori man man få
mange sjove timer til at gå over LAN!
Et spil som det classic Team Fortress er også ret sjovt.

Fra : SB

Dato : 06-10-07 17:59

"Martin Hughes" <martin.hughes.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg anbefaler Worms.. Det er et sjovt 2D strategi skydespil hvori man man
> få mange sjove timer til at gå over LAN!
> Et spil som det classic Team Fortress er også ret sjovt.

Hvis man vil have et skydespil der også er lidt humorristisk, så vil jeg
mene at Serious Sam 1 og 2 er gode bud, der slås man sammen mod en masse
underlige monstre

Gotcha, paintball skydespil, med eller mod hinanden, ingen dør der

Søren