Hosting af CS:Source server
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 29-09-07 14:07

Hej

Har overvejet at leje en Source server, men aner stort set intet om det

Kan I anbefale et sted hvor det er godt at leje en sådan server?

Krav: Ingen lag og plads til 16 spillere

Har kigget på dem her: http://www.gameservers.com/

Hvad er forskellen på CS:Source og CS:Source (100 TICK)?

Håber på lidt hjælp

På forhånd tak

mvh
Rune

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 29-09-07 15:53

Rune Vestergaard skrev:
> [...]
>
> Har kigget på dem her: http://www.gameservers.com/
>
> Hvad er forskellen på CS:Source og CS:Source (100 TICK)?

Hvorfor leje i udlandet? når vi har en del udemærket game hosting
udbydere i Danmark. Her er dem jeg lige kan huske.

http://www.clan-server.dk
http://www.game-hosting.dk
http://www.gamehotel.dk
http://www.cs-hosting.dk
http://www.gamelaunch.dk
http://www.din-hosting.dk

Jeg har lejet server hos clan-server.dk i en del år efterhånden er vist
oppe på 4-5 år efterhånden og har været yderst tilfreds. De sidste 2 år
har jeg så fungeret som supporter hos dem og senere som administrator.
Men du kan jo prøve at høre de forskellige hostere om de har en test
server du kan afprøve, således du evt. har en mulighed at sammenligne de
forskellige hostere. Clan-server.dk har en css gungame server tickrate
100 kørende på følgende ip: 81.7.177.78:27015

ang. tickrate har jeg fundet en meget god wiki om netop dette emne, som
du kan læse her http://whisper.ausgamers.com/wiki/index.php/Tickrate
Men genrelt leveres alle css server hos clan-server.dk med tickrate 100,
med mindre andet er aftalt.

Held & Lykke med din søgen

God weekend

[C&B]AngelFire

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 29-09-07 18:18

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in message

> Hvorfor leje i udlandet? når vi har en del udemærket game hosting udbydere
> i Danmark. Her er dem jeg lige kan huske.

Fordi priserne i dk er ca. det dobbelte. Og hvis serverne fungerer både i
USA og i DK uden lag, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle gå ud og give
det dobbelte?

Tak for svaret.

mvh
Rune

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 29-09-07 19:17

Rune Vestergaard skrev:
> Fordi priserne i dk er ca. det dobbelte. Og hvis serverne fungerer både i
> USA og i DK uden lag, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle gå ud og give
> det dobbelte?

Ikke hvad jeg ved af. I dk ligger hosterne mellem ca. 15 - 25 kr pr.
slot alt efter hvilken lejetype man vælger, hvilket jeg ikke syntes er
dyrt. Jeg har sammenlignet med nogle af de store hoster i uk og nl og de
ligger generelt en del højre i prisleje, da man ofte glemmer at der skal
betales tax/moms oven i de priser de oplyser, specielt når vi snakker om
en hoster i USA. Jeg selv betaler 20 kr pr. slot for de servere jeg har,
da jeg har valgt 3 mdrs leje og derfor får lidt rabat i forhold til 1
mdr's lejen.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 29-09-07 20:07

> [...]
> i USA. Jeg selv betaler 20 kr pr. slot for de servere jeg har, da jeg har
> valgt 3 mdrs leje og derfor får lidt rabat i forhold til 1 mdr's lejen.

gameservers.com: 16 player slot - 32$ om måneden = ca 170 kr.

clan-server.dk: 16 player slot - 288 kr. om måneden

Der er over 100 kr i forskel om måneden.

Køber man 3 mdr af gangen i dk, er det stadig dyrere end 170kr om måneden.

Er der noget jeg har overset?

mvh
Rune

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-07 10:48

Rune Vestergaard wrote:

> gameservers.com: 16 player slot - 32$ om måneden = ca 170 kr.

+ moms!

> clan-server.dk: 16 player slot - 288 kr. om måneden
>
> Er der noget jeg har overset?

Ja, man kan ikke spille på en amerikansk server og få en fornuftigt
performance

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 03-10-07 01:22

Rune Vestergaard skrev:

> Er der noget jeg har overset?

Som Peter skriver skal du lægge moms oven i de 170 og så er prisen en
helt anden godt over de 200 kr, hvilket er langt fra at være dobbelt så
dyre som du skrev. Så er ? om man vil spare de få penge og få forringet
ping tider ifht. en hoster lokaliseret i dk. Jeg ville bestemt ikke leje
game server i udlandet, da netop på game server er ping tider alfa omega .

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-10-07 20:08

Dorthe Aagaard Nielsen wrote:

> Jeg ville bestemt ikke leje game server i udlandet, da netop på game
> server er ping tider alfa omega .

Exactly
Jeg har spillet HL Deathmatch på private amerikanske servere, servere der
vel at mærke har de fornødne kræfter samt netværksfobindelser - men det var
stort set uspilleligt i de mere åbne områder på banerne
Jeg hang fast, ingen respons når jeg skulle dreje rundt samt skyde - kort
sagt jeg blev tævet sønder og sammen til de andres store fornøjelse :(

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!