Bærbar til spil?
Fra : Kaasing

Dato : 27-09-07 19:11

Hej,

Jeg skal ud og investere i en ny bærbar. Nu da de er blevet så kraftige kan
de jo efterhånden også bruges til spil, men hvilket grafikkort skal jeg gå
efter i den bærbare?

Regner med at cpu bliver en T7300 (core2duo) og 2GB RAM, samt en 5400rpm
harddisk.

Grafikkort jeg kan vælge imellem er:

Intel GMA X3100 (i en lille fiks maskine)

Geforce GO8600M-GS 256MB RAM (i en større mere klodset maskine)

ATI X2400/2500/2600 (også i større halvklodsede maskiner)

Jeg er ret lun på en Acer 5920G T73/2/250G(Go8600M-GS), hvad siger i til den
og spil?

De spil jeg normalt spiller er CS, Battlefield serien, Call of Duty serien,
Need for speed serien og spil i de genrer.

Maskinen skal ikke primært bruges til spil, men det vil være rart nok at den
også kan det.

/Poul

Fra : Silver

Dato : 27-09-07 19:28

> De spil jeg normalt spiller er CS, Battlefield serien, Call of Duty
> serien,
> Need for speed serien og spil i de genrer.

Jeg spiller de spil glidende på min bærbar og det er endda en 1 år gammel
sag med 1.66 core duo, 2 gb ram og et ati mobile X1600 gfx kort :)

Især CoD2 spilles konstant og kører perfekt.

Så tror ikke du behøver at bekymre dig om de spil kan køre på dem du har i
sigte.

Mvh
Silver.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-09-07 19:31

"Kaasing" <kaasing@SLEThotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> De spil jeg normalt spiller er CS, Battlefield serien, Call of Duty
> serien, Need for speed serien og spil i de genrer.

Til spil er det en alletiders maskine, grafikkortet understøtter DX10 og er
rimeligt hurtigt.
Jeg har en Fujitsu Siemens XA2528 med et 8600GS kort, det er altså noget der
spiller

Jeg spiller meget Command & Conquer 3, det kører flot i opløsningen 1440x900
med alle detaljer sat på high.
Endnu har jeg ikke prøvet at lege med ultra-high, men jeg tvivler ikke på at
kortet nok skulle kunne trække det.

Mvh
Benjamin

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-09-07 19:37

"Kaasing" <kaasing@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> serien, Need for speed serien og spil i de genrer.
>
> Maskinen skal ikke primært bruges til spil, men det vil være rart nok at

Hvis jeg skulle komme med et bud, så er grafikkortet den vigtigste
ingrediens spilmæssigt. De fleste nyere cpu'er kan trække de spil, du
nævner. Så køb den dyreste du har råd til (med det bedste grafikkort).

Hvis du skal have en bærbar, der også kan bruges til spil om et par år, skal
du desværre have den store muldvarp frem.

Alternativt, så køb en billig bærbar til det den nu skal bruges til, og en
stationær til spil. Har ikke regnet på om det er billigere, så det er måske
et tåbeligt forslag.

p.s. Det havde nok været bedre at spørge i dk.edb.hardware.baerbar

Bjarne K.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-09-07 13:24

Bjarne K. wrote:

> Alternativt, så køb en billig bærbar til det den nu skal bruges til, og en
> stationær til spil. Har ikke regnet på om det er billigere, så det er måske
> et tåbeligt forslag.

Det er ikke sikkert at det er billigere her og nu, men det giver bedre
muligheder for opgradering af grafikkort.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-09-07 18:40

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke sikkert at det er billigere her og nu, men det giver bedre
> muligheder for opgradering af grafikkort.

Jep. Der findes forøvrigt også mulighed for at skifte grafikkort på en
bærbar (med expresscard)

Mener jeg hørte en pris på omkring 2500 incl et GF7900GS, lige da det kom

Bjarne K.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-09-07 19:43

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i meddelelsen

> Jep. Der findes forøvrigt også mulighed for at skifte grafikkort på en
> bærbar (med expresscard)

Det eksisterende grafikkort bliver ikke udskiftet på den måde.
Der er tale om et eksternt grafikkort hvortil der også skal en ekstern skærm
til.
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=5369

> Mener jeg hørte en pris på omkring 2500 incl et GF7900GS, lige da det kom

Jeg kender ikke lige prisen, men Asus har haft lidt svært ved at få den på
markedet
Det er vist ikke kommet på det danske marked hvis den overhovedet er
udkommet.

Mvh
Benjamin

Fra : Kaasing

Dato : 29-09-07 20:39

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> markedet
> Det er vist ikke kommet på det danske marked hvis den overhovedet er

Jeg har allerede en stationær til spil (eller rettere min datter har )
Det jeg mangler er en bærbar der kan det samme til de lange kursusaftener
langt væk hjemmefra

/Poul

Fra : Martin Hughes

Dato : 29-09-07 15:14

"Kaasing" <kaasing@SLEThotmail.com> wrote in message
> [...]
> serien, Need for speed serien og spil i de genrer.
>
> Maskinen skal ikke primært bruges til spil, men det vil være rart nok at

Jeg ville ikke vælge ACER hvis jeg var dig, men ASUS..

Her er mine bud.

Kvalitet

Mvh Martin