hvad hedder dette spil??
Fra : eS

Dato : 24-09-07 18:17

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilket spil jeg
tænker på?

Det drejer sig om et ældre strategi-spil. Det er lang tid siden jeg
spillede det, men her er de fakta jeg kan huske:

- spillet var tur-baseret, og foregik på et kort indrammet af en firkant.

- hver spiller havde en troldmand som havde bestemte formularer der
kunne fremkalde forskellige væsener. Man startede med nogle hære, og
kunne så trylle væsener frem hver tur.

- Man kunne være to spiillere, måske op til fire.

- Det foregik på en gammel konsol, måske en Atari. Jeg har prøvet at
gennemgå atari-spillene, og har ikke kunne finde dette spil. Jeg
spillede det sandsynligvis i 80erne.

- Spillet foregik på en sort baggrund, og havde meget få farver.

Det er ikke sikkert jeg husker rigtigt mht. alle fakta, men hvis der er
nogen der kan hjælpe vil jeg være meget taknemmelig! Jeg har gået og
grublet over hvad det spil dog hed i lang tid.

Tak på forhånd!HH

Fra : Just Johnny

Dato : 25-09-07 09:31

eS posted the following:

>Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilket spil jeg
>tænker på?

(snip)

Det lyder som om det må være 'Archon'.

Burde kunne findes til en emuleret brødkasse eller lign.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-09-07 13:02

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> skrev i meddelelsen
> eS posted the following:

> (snip)
>
> Det lyder som om det må være 'Archon'.
>
> Burde kunne findes til en emuleret brødkasse eller lign.

Der findes noget her, der er også lidt billeder med:
http://www.abandonia.com/games/de/807/Archon.htm

Mvh
Benjamin