Command & Conquer Generals og Vista
Fra : Brian Thomsen

Dato : 21-09-07 16:28

Jeg har forsøgt at installere mit "gamle" CNC Generals på min nye Vista
Premium maskine. Selve installationen kører dog også uden problemer, men når
jeg forsøger at starte spillet, får jeg en fejlbesked om at der skal
installeres DirectX 8.2 eller nyere. Spillet vil derfor ikke starte. Jeg har
Directx 10 på min maskine og kan ikke få lov til at installere den Directx
8.2 der er på CNC skiven, jeg får blot at vide at maskinen allerede
indeholder en nyere udgave (logisk nok). Hvad kan jeg gøre?

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Bruno

Dato : 21-09-07 20:20

Brian Thomsen wrote:
> [...]
> Directx 8.2 der er på CNC skiven, jeg får blot at vide at maskinen
> allerede indeholder en nyere udgave (logisk nok). Hvad kan jeg gøre?

Kryds fingre for at EA har lavet en fix.

http://dkea.hp.electronicarts.se/pages/4309/

Mvh
Bruno

Fra : Benny

Dato : 22-09-07 02:18

Har du prøvet at installere spillet, som administrato? Har selv spillet på
min bærbare Vista Premium, dog uden direx 10 men kun 9.0c
Benny

Fra : Bruno

Dato : 22-09-07 03:21

Benny wrote:
> Har du prøvet at installere spillet, som administrato? Har selv spillet
> på min bærbare Vista Premium, dog uden direx 10 men kun 9.0c

Der er nok stor risiko for at dem der har lavet spillet har kvajet sig
da de lavede checket for DirectX, altså at de kigger efter version 8.x
og 9.x, men ikke har tænkt langt så de ser ikke 10.x og derfor brokker
spillet sig.

Mvh
Bruno

Fra : Brian Thomsen

Dato : 22-09-07 11:27

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i meddelelsen

<SNIP>

> Kryds fingre for at EA har lavet en fix.
>
> http://dkea.hp.electronicarts.se/pages/4309/

Med møg og besvær fik jeg hentet en patch til CNC Gernerals (EA DL site er
helt vildt langsom = Man får timeout ved de fleste DL forsøg), men ingen af
de 2 Patch der findes, løste problemet. Jeg har nu også installeret Zero
Hour udvidelsespakken - Det virkede heller ikke til at starte med. Men med
patchen der findes på ovennævnte link, så lykkedes det endelig.... Tak for
linket Bruno (du er nu også skyld i at jeg ikke fik sovet så meget i nat)

Tak for hjælpen..

Mvh.
Brian Thomsen