motorantenneproblem
Fra : Martin Bak

Dato : 11-10-07 21:47

Motorantenne i Camry´en virker ikke. (det har den ikke gjort på noget
tidspunkt mens jeg har haft bilen)
I dag ville konen køre den i vaskehallen, så jeg måtte jo gøre et nyt
forsøg. Jeg har tidligere haft hele antennen med motoren inde i skruestikket
og konstateret, at motoren faktisk virker, og kan køre antennen både op og
ned.
I dag konstaterede jeg desuden, at der er størm til den i stikket, og at
signalledningen fra radioen også virker som den skal og giver besked ude ved
motoren.
"Relæet" er ikke et relæ, men et print, der ser pænt avanceret ud. 2
ic-kredse og meget andet. Men det må vel være det der er brændt af? (Det ser
ellers ud som om det lige er kommet fra en forhandler)
Hvad hedder sådan et print? Jeg kan ikke finde det nogen steder.
Der er ikke, som ellers normalt kun 3 ledninger ved motoren, men 6. jeg har
kunne identificere + og stel og signal fra radioen. Hvad de andre 3
ledninger er til ved jeg ikke?
Hvordan kommer jeg videre? Det er lidt belastende at skulle afmontere hele
pivtøjet hver gang bilen skal i vaskehal...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-10-07 22:48

Martin Bak skrev:

> Hvordan kommer jeg videre?

Køb en ny (Hirschmann) ved Metronomen e.l. - dét gjorde jeg - de koster en
god hund - min var så mere væk end din.

Montér ledningerne selv - jeg mener der er 3 styreledninger - der er ikke
tale om raketbrændstofteknologi - der følger en skitse med den nye antenne

Smid ikke de gamle stumper væk - Hirschmann'en passer ikke ordentligt i
hullet (højre bagskærm?)

Køb evt. en ny antenne hos Toyota i stedet = $$
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Bak

Dato : 13-10-07 23:42

> Køb en ny (Hirschmann) ved Metronomen e.l. - dét gjorde jeg - de koster en
> god hund - min var så mere væk end din.

Tak. Jeg skal nok i forbindelse med reservedelsforhandlere alligevel snarest
muligt Så vil jeg også lig få fikset det lille problem.

Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-10-07 23:53

Martin Bak skrev:

> Tak. Jeg skal nok i forbindelse med reservedelsforhandlere alligevel
> snarest muligt

Ja, dét ser jeg.

> Så vil jeg også lig få fikset det lille problem.

Ja, nu er det jo lissom trængt lidt i baggrunden.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd